Za početnike

What's new
Emulation FAQ
Emulacija novih konzola
Kako ocenjujemo igre?
Editorial: Žrtve Piraterije
Postavite pitanje na forumu

 
 5 poslednjih tema sa emuforuma

 

System sekcije (informacije i emulatori)

 Arcade
 Console
 Pocket
 Comp

Other emu sections

 Console emu

 Misc.

Ostale sekcije

Shop gaming stuff at Play-Asia.com

Search Play-Asia.com
 

Play-Asia.com - Buy Video Games for Consoles and PC - From Japan, Korea and other Regions!

Play-Asia.com
Buy Video Games for Consoles and PC - From Japan, Korea and other Regions!

Twitter updates

Twitter Updates

Follow us on Twitter

Console

Super Nintendo  (SNES)


Super Famicom se pojavio u prodaji 21. novembra 1990. godine u Japanu kao treća šesnaestobitna konzola pored već postojećih Sega Mega Drive i NeoGeo sistema. Američka premijera je po običaju dosta kasnila, tako da je na to tržište stigao tek 1.septembra 1991. i to pod novim, može se reći očekivanim imenom - Super NES. Za 200$ kupci su dobijali konzolu, 2 džojpeda i jednu igru (Super Mario World). Konačno, PAL varijanta konzole je predstavljena u Velikoj Britaniji aprila 1992. da bi nekoliko nedelja kasnije počela da se prodaje i u Nemačkoj a zatim i u drugim zemljama širom Evrope.

Jedan pored drugog - američki i evropski/japanski SNES



Najboljih 10 igara za SNES

  • Chronno Trigger
  • Legend Of Zelda: A Link To The Past
  • Final Fantasy VI
  • Super Metroid
  • Super Mario Allstars
  • Donkey Kong Country 2: Diddy Kong’s Quest
  • Super Mario Kart
  • Super Mario RPG
  • Super Castlevania IV
  • Contra III: The Alien Wars

Lista najboljih 10 igara ne predstavlja TOP10 listu vec 10 igara koje vredi probati na sistemu.

SNES je zapravo bio rezultat projekta započetog još krajem osamdesetih. U to vreme Nintendov NES je bio toliko jak da je držao preko 90% igračkog tržišta u Japanu i Severnoj Americi a konkurentski Sega Master System je bio zbrisan baš kao i svi drugi sistemi za igranje. Zato nikoga u rukovodstvo kompanije nije bilo briga što Sega opet pokušava da se nametne sa svojom 16-bitnom Sega Mega Drive konzolom – uopšte je nisu smatrali za dostojnog konkurenta. Da ironija bude veća, Nintendo je kao jedinog potencijalnog rivala video NEC-ov TurboGfx-16 (u Japanu poznat kao PC Engine) koji je zbog nedostatka kvalitetnih igara (uzrokovanih pre svega Nintendovim monopolom, tj. ekskluzivnim ugovorima) zauvek ostao u drugom planu, iako je bio na tržištu duže od pola decenije. To je samo još više uljuljkalo Nintendo u san koji je ubrzo bio razbijen - Sega Mega Drive potpuno neočekivano postaje konzola broj 1 u svetu! Bez obzira na i dalje sjajnu prodaju NES-a, bilo je jasno da mu Mega Drive ubrzano otima tržište i da se mora nešto uraditi. Malo je poznato da je Nintendo još 1983. planirao da napravi 16-tobitni igrački sistem, ali se od toga odustalo, zbog isuviše skupe tehnologije koja bi uslovila visoku cenu konzole. Sada je ipak bio pravi trenutak da "Big N" napravi korak napred...


Džojpedi na obe verzije konzole su istog oblika, ali evropski/japanski ima tastere u više boja


TOP 10 najprodavanijih SNES igara koje su uradili Nintendo/Rare

  1. Super Mario World 20.600.000
  2. Super Mario All-Stars (10.500.000)
  3. Donkey Kong Country (9.300.000)
  4. Super Mario Kart (8.700.000)
  5. Donkey Kong Country 2: Diddy's Kong Quest (5.100.000)
  6. The Legend of Zelda: A link to the Past (4.600.000)
  7. Super Mario World 2: Yoshi's Island (4.100.000)
  8. Donkey Kong 3: Dixie Kong's Double Trouble (3.500.000)
  9. Killer Instinct (3.200.000)
  10. Star Fox (2.900.000)

Lista najboljih 10 igara ne predstavlja TOP10 listu vec 10 igara koje vredi probati na sistemu.

I tako, 1991. konačno je predstavljen SNES a Nintendo je i dalje čvrsto verovao da je nedodirljiv, i ne samo on nego i mnogi igrački časopisi koji su smatrali da će SNES lako gurnuti MD2 u zaborav. Međutim, u toj proceni su strahovito pogrešili. Sega Mega Drive 2 (u Severnoj Americi kršten kao Genesis) i SNES su bili veliki konkurenti u narednim godinama, a pravi odgovor na pitanje koja je konzola bolja jako je teško dati. Pošto se pojavio dve godine posle MD2, SNES-u je trebalo dosta vremena da se nametne igračima, ali je u tome na kraju uspeo, zahvaljujući sjajnim igrama kao što su Donkey Kong Country, Final Fantasy, Zelda, Super Metroid... Što se tiče tehničkih mogućnosti, Nintendova konzola je bila u prednosti. Činjenica je da najlepše SNES igre izgledaju bolje od bilo kog MD2 naslova, a to je postignuto zahvaljujući sjajnoj mogućnosti da se na kertridže sa igrama ugrađuju dodatna grafička i procesorska poboljšanja konzole (što je ipak dovelo do toga da SNES igre koštaju nešto više od konkurentskih) kao i činjenici da je SNES u stanju da prikazuje 256 boja na ekranu za razliku od Mega Drive konzole koja je ograničena na samo 64. Jedan od čipova koji je Nintendo ugrađivao jeste Super FX kojeg je ipak koristio mali broj igara (recimo Doom i Stunt Race FX). Međutim, velika većina naslova nije koristila ove pogodnosti (praktično nijedna do sredine devedesetih), tako da su mnoge od njih (sve igre koje je EA Sports izbacio i većina igara koje su postojale na obe konzole) mnogo lepše urađene na Seginoj platformi. Zvučni čip iz Sony-jeve produkcije je zato bio pravo čudo tehnike i što je još važnije, mnogo je bolji od onog koji ima Mega Drive 2.


(1) Donkey Kong Country 2 sjajno prikazuje sve grafičke mogućnosti konzole
(2) Super Castlevania IV je jedan od najboljih izdanaka serijala
(3) Super Mario RPG - sigurno jedna od najduhovitijih SNES igara
(4) Final Fantasy III US (VI) - najbolji 16bit RPG

Dizajn džojpeda je bio prilično diskutabilan i slobodno se može reći jako nezgodan za igranje borilačkih naslova i uopšte akcionih igara. Nintendo nije pravio kompromise i stvorio je kontroler maksimalno pogodan za veliki broj RPG igara, koje su najveću popularnost doživele upravo u Japanu ali im se ne mogu poreći milionski tiraži i van njega. Ipak Mega Drive 2 kontroler sa 6 tastera je bio neuporedivo bolje rešenje, i pravi model kako treba napraviti all around kontroler.


Redizajnirana verzija konzole pojavila se 1997. godine

Pojava Nintenda 64 1996. konačno je najavila lagano opadanje popularnosti SNES-a koji je tek tada uspevao da nadmaši Mega Drive 2 po prodaji, ali samo zato što je Sega već godinu dana ranije sve svoje snage usmerila ka Saturnu. Sledeće 1997. Nintendo predstavlja redizajnirani i jeftiniji SNES koji reklamira kao sistem za ulazak u svet igara da bi 1999. konačno obustavio njegovu proizvodnju. Konačan bilans prodaje bio je oko 46 miliona sa približno 800 objavljenih igara što je bilo otprilike na nivou onoga što je ostvario Mega Drive 2, ali ipak znatno manje nego NES. Bez obzira na to za SNES se mora reći da je sjajna konzola, jedna od najuspešnijih i najboljih u istoriji sa desetinama fantastičnih igara koje se danas svrstavaju u klasike. Šteta je samo što Nintendo nije uspeo da nauči kako da izbegne propuste koje je napravio sa njim i kako da ne ponavlja slične greške u budućnosti. Nintendo 64 anyone?


Definitivno najprodavanija, ali i jedna od najboljih igara za SNES, Super Mario World.

Zašto je Američka varijanta konzole drugačija od ostalih?
Ako ste mislili da NES i Playstation pate od lošeg dizajna, šta tek onda treba reći za američku varijantu SNES-a? Za razliku od prelepog dizajna koji je krasio PAL izdanja konzole, ova varijanta je delovala veoma ružno. A razlog zbog čega je on takav je gotovo neverovatan: da nikome ne bi palo na pamet da ostavlja piće na konzoli! Naime, uzročnik velikog broja prijavljenih kvarova NES-a na ovom području bio je upravo prosipanje pića na konzolu, na koju su ga igrači zbog ravne površine često ostavljali. Sa ovakvim SNES-om, to definitivno nije bilo moguće.


Najblaže rečeno čudan dizajn pravdan je još čudnijim razlogom. Ipak, to se nije negativno odrazilo na prodaju konzole.

CD ROM dodatak
Kada je Sega 1991. predstavila svoj Sega Mega CD, svojevrsnu nadogradnju Sega Mega Drive konzole, i Nintendo je razmišljao o CD dodatku za SNES koji je razvijao u saradnji sa kompanijama Philips i Sony. Međutim, zbog insistiranja da kontroliše distrubuciju igara i da se radi samo dodatak za SNES a ne potpuno nova konzola bilo je mnogo problema. Saradnja sa Sonyjem na razvoju Playstationa je prekinuta kada je Nintendo uvideo da ugovor potpisan 1988. garantuje da Sony ima prava na kontrolu i licenciranje svih CD igara objavljenih za ovu konzolu, što je naravno bilo neprihvatljivo. Zbog toga, Nintendo se okrenuo Philipsu, ali je na kraju odustao i od projekta sa holandskom kompanijom. CD uređaj najavljen za početak 1994. nikada se nije pojavio jer je Nintendo uvidevši sve nedostatke CD-a kao medijuma (duga učitavanja, read-only priroda, lako piraterisanje) odlučio da i dalje objavljuje svoje igre samo na kertridžima. Sony je u međuvremenu odmagao Nintendo-u objavljujući svoje igre i za Segu, istovremeno nastavljajući razvoj Playstationa koji je bio planiran i pre saradnje sa Nintendom. Pričati o tome koliko je PSX postao popularan i koliko je Nintendo pogrešio potpuno je nepotrebno. Sa druge strane i Philips je odlučio da razvije sopstvenu konzolu, a ugovor potpisan sa Nintendom omogućio je da se junaci Mario i Zelda igara pojave i na toj platformi. Nažalost, slab kvalitet i ponuda softvera uslovili su da CD-I postane jedna od najgorih konzola u istoriji, sa ukupnim tiražom daleko manjim od jednog miliona primeraka.

Super Game Boy
Ovo je sjajan dodatak za SNES koji je omogućavao igranje Game Boy igara na SNES-u. Uz SGB dolazio je screen saver, jednostavan program za crtanje i još nekoliko sitnica. Uređaj se pojavio na sva tri velika tržišta (Evropa, SAD, Japan) s tim što se kao i sama konzola, američka varijanta razlikovala po izgledu od evropske i japanske. Početna cena uređaja bila je oko 60 dolara, a kasnije je prodavan u kompletu sa SNES-om. Super Game Boy 2 koji možete videti na slici je, logično, njegova nova verzija koja je osim lepog dizajna donela i neke bitne stvari poput podrške za Game Link, što je omogućavalo igranje Game Boy igara sa podrškom za 2-4 igrača. Providna plava varijanta SGB2 prodavana je samo u Japanu, u SAD-u uređaj je imao drugačiji izgled, a u Evropi se verovatno nije ni pojavio.


Prelepi providni SGB2 prodavan je samo u Japanu.

 

SNES miš
1992. Nintendo je objavio SuperNES Mouse koji je prodavan za 60$. Bio je to klasičan miš sa 2 tastera sa kojim je Nintendo pokušao da približi PC igre svojoj konzoli. Međutim, do toga nikad nije došlo, tako da je miš u najvećem broju slučaja bio korišćen samo za interesantni Mario Paint koji je bio mnogo više od kopije Painta koji dolazi uz Windows - pored crtanja mogli ste da pravite animacije, kompozicije ili odigrate jednu mini igru. Šteta je samo što je što zbog ograničenja prostora na kertridžu nije moglo mnogo toga da se snimi. O štampanju svog rada i da ne pričamo...Evo i par najpoznatijih igara koje ga podržavaju: Civilisation, Mario Paint, Might And Magic III, Jurassic Park, Sim Ant, Terminator 2: The Arcade Game


SNES-ov miš, gotovo nepoznat dodatak za konzolu.

Satelliview
Ova čudni dodatak za Super Famicom pojavio se samo u Japanu marta 1995, i omogućavao je skidanje igara, demoa, varanja i sličnog sadržaja preko digitalnog satelitskog programa nazvanog St GIGA. Bitno je napomenuti da je St GIGA bio takođe normalan TV kanal, i da je preuzimanje podataka moglo da se vrši samo u tačno određeno vreme u toku dana. Svi preuzeti podaci smeštani su na kertridž koji se ubacivao u konzolu i koji je imao 1MB flash RAM-a. Sam Satelliview imao je 512kb memorije koja je dodavana već postojećoj konzoli kao i ROM čip sa 1MB memorije koji je opsluživao operativni sistem, odnosno 256kb flash memorije kao zamena za memorijsku karticu koja je takođe mogla da se kupi. Početna cena uređaja bila je oko 14000 jena, odnosno 150$ plus troškovi plaćanja TV pretplate za St GIGA kanal. Sam softver je bio potpuno besplatan, a Nintendo je to želeo da nadoknadi kroz reklamiranje. Jedine dve kompanije koje su radile igre za Satelliview bile su Nintendo i Square, a među par objavljenih igara bila i Legend Of Zelda rimejk prvog dela ovog serijala sa NES-a, naravno sa daleko boljom grafikom. Međutim, Satelliview nikada nije stekao veliku popularnost i zbog toga i nije dugo opstao. Evo i spiska objavljenih igara: The Legend Of Zelda, Treasure Conflict, Radical Dreamer, Dynamai Racer, Tatoeba K-kun no Tabou na ichinichi, BS F-Zero Grand Prix 2 i Excite Bike Bum Bum Mario Battle.


Najambiciozniji dodatak za SNES, Satelliview nije ispunio očekivanja.
 

 Emulator/ download/ homepage  What's new  General info/ opis/ tutoriali
ZSNES 1.51
DOWNLOAD
www.zsnes.com
Spisak izmena je zaista ogroman i kada bismo ga objavili definitivno bi zauzeo celu stranu sa vestima, pa za njega pogledajte zvanični sajt.

ZSNES već godinama važi za najbolji emulator Super Nintendo konzole, i jedan od najsavršenijih emulatora uopšte. Interfejs je bogat, ali dovoljno razumljiv i prosečnom korisniku. Emulaciju grafike i zvuka je sjajna kao i kompatibilnost koja prelazi 95%. Iako će znati da iskoristi snagu savremenijih procesora kao i zvučnih i grafičkih kartica, zahvaljujući svojoj prilagodljivosti moguće ga je pokrenuti i na običnim Pentium računarima.
 

SNES 9X 1.51 Direct3D/XAudio2
DOWNLOAD

http://snes9x.ipherswipsite.com
Nova verzija sjajnog SNES emulatora uglavnom donosi sitnije, ali svima vidljive izmene, poput podrške za vsync u D3D modu i kvalitetnijeg zvuka kroz podršku za XAudio2 i unapređenje DirectSound koda. Kompletan spisak unapređenja izgleda ovako:
 
- XAudio2 support, DirectSound cleanup, SoundSync support for FMOD
- VSync support for D3D
- new EmulateFullscreen option in the config that simply spans the whole monitor when switching to fullscreen.
 

Emulator sa nešto manje mogućnosti od ZSNES-a, znatno zahtevniji i neznatno slabije kompatibilnosti. Njegova fantastična osobina je podrška za OpenGL i Glide renderovanje sa kojima možete dobiti fantastičan kvalitet slike.

SNES9X 1.51 Direct3D
DOWNLOAD
n/a

Ovo izdanje odličnog SNES emulatora kao jedinu, ali značajnu novinu donosi punu podršku za D3D, što osim bilinearnog filtriranja znači da više neće biti problema u Aero okruženju pod Vistom.
 


 Fajl/ download  General info
   
   
   
   

 Linkovi
www.zophar.net/snes.htm  - svi ostali SNES emulatori
www.nintendoland.com/home.htm  - sajt posvećen starijim Nintendovim konzolama. Sadrži dosta informacija vezanih za SNES
www.emuparadise.org - Dobar SNES ROM sajt sa pouzdanim linkovima

Originalni textovi

Opisi 

Autorski textovi (Editoriali) 

ScreenFun

Interactive stuff

Site Search (powered by Google) 

Emulation Galaxy site sekcije

EmuGlx stuff 

Arhiva vesti 

Links (prijatelji i sl. )


www.digitalnisvettv.com
Va vodič kroz domaće IT trite


http://madfox.on.neobee.net
Prevodi igara na srpski by Mad Fox


www.anime-overdose.com
Anime titlovi na srpskom

www.bg-anime.com
Domaći anime forum/zajednica

www.trablmejker.com
Underground Online!

http://gw-adria.co.cc
Domaci Guild Wars portal
www.iss-world.net
Domaći fan sajt posvećen ISS/WE/PES
www.catacomb.co.yu
Igraonica Catacomb (Novi Sad)
www.gs.rs
Gamers Space
PC i konzole - Vesti, trejleri!

$sessin_time) { unlink($ip_file); $fh_ip = fopen($ip_file, "w+"); fclose ($fh_ip); rewind($fh_time); fwrite ($fh_time, $tim); } fclose ($fh_time); // Let's get the IP of the person viewing the page... $ip = $REMOTE_ADDR; // Check the "log_ip.txt" file for the IP; // if duplicate let's not write any changes (count or ip). $file=file($ip_file); foreach ($file as $key => $name) { if (rtrim($ip) == rtrim($name)) { // Flag so we will not do anything later $duplicate_ip=true; } } // If they have not already been here, if (!($duplicate_ip)) { $fh_ip = fopen ($ip_file, "a"); // append their IP to the "log_ip.txt" file fwrite ($fh_ip, "\n".$ip); fclose ($fh_ip); } // Count these NEW people viewing the page... $fh_count = @fopen ($count_file, "r+"); $myCounter = (int)fgets($fh_count,10000); // Again, if they have already been here we do // not want to count them. We only want a // "unique visitor" count. if (!($duplicate_ip)) { ++$myCounter; rewind($fh_count); fwrite ($fh_count, $myCounter); } fclose ($fh_count); // Print out the number of times page has been viewed. // This is the only output returned by this script echo "
\n"; if ($myCounter >= 3999990 and $myCounter < 3999999) { if ($myCounter % 2 == 0) { echo "$myCounter "; } else { echo "$myCounter "; } } elseif ($myCounter == 3999999 or $myCounter == 4000001) { echo "$myCounter "; } elseif ($myCounter > 4000001 and $myCounter <= 4000010) { if ($myCounter % 2 == 0) { echo "$myCounter "; } else { echo "$myCounter "; } } elseif ($myCounter == 4000000) { $fh_win = @fopen ($winfo_file, "r+"); fwrite ($fh_win, $myCounter); fwrite ($fh_win, ""); fwrite ($fh_win, $ip); fwrite ($fh_win, ""); fwrite ($fh_win, $tim); fclose ($fh_win); echo "$myCounter!V! "; } elseif ($myCounter >= 3999980 and $myCounter <= 4000020) { echo "$myCounter "; } else { echo "$myCounter "; } echo "
"; ?>
All your rights are belong to us.
Emulation Galaxy®™ 1999 - 2008