Kada smo uvodili sekciju za opise na ovom sajtu to smo uradili iz vishe razloga, ali pre
svega da bi vam pokazali koje su to igre ostavile najveci trag u blizhoj i daljoj proshlosti. Pored toga pokushacemo da
postignemo josh neshto - da budemo objektivniji u proceni od svih ostalih domacih chasopisa i medija, shto nazhalost i
nije veliki problem. Chitajuci godinama Svet Kompjutera, a Gamer i Kompjuterske Igre (sada ugashene) od prvog broja, pa
chak i (na moju veliku zhalost, davno ugasheni) odlichni Megagames koji je valjda jedini potpuno ravnopravno tretirao
sve igrachke platforme (seca li ga se iko?) i povremeno stranu shtampu, zakljuchio sam da ubedljivo najbolji sistem
ocenjivanja ima najpopularniji svetski chasopis o igrama - GamePro, chiji smo sistem i mi preuzeli (posle nas,
delimichno i Bonus) Ako ste chitali neki od nashih ranijih opisa videli ste da sve igre ocenjujemo kroz ukupno 4
kategorije uz dodatak nekih osnovnih podataka kao shto su godina izdavanja, broj igracha, zhanr igre i naravno ime
kompanije koja ju je proizvela. Evo sada i malo detaljnijeg objashenjenja svake kategorije:
Grafika - mozhda mislite da ovu stavku i ne treba
objashnjavati ali zapravo nije tako. Vizuelnu dopadljivost jedne igre ne chini samo kvalitetan crtezh i/ili gomila
poligona vec i dizajn odnosno raznovrsnost ambijenata u igri. Dobar primer za ovo je PC igra Rally Championship u kojoj
okolina deluje gotovo fotorealistichno, ali shta to vredi kada su staze jako nalik jedna drugoj. Josh dva faktora ulaze
u ovu ocenu a to su kvalitet animacija (naravno, samo na novijim konzolama) i brzina, odnosno glatkoca animacije.
Zvuk
- ako ste chitali prve brojeve Gamera, videli ste kako
i ova zaista jednostavna kategorija ocenjivanja mozhe da se upropasti. Ocene za zvuk nije ni bilo, vec je postojala samo
stavka muzika! Ocenjivanje zvuka i muzike ne sme biti odvojeno jer oni chine jednu celinu a tu je i solidan broj igara
koje uopshte nemaju muziku ili ona postoji samo u uvodnim menijima.
Kontrole - ova stavka je ono shto se kod nas uglavnom
idiotski zove ''igrivost'', iako je ovaj termin mnogo pravilniji i razumljiviji. Da bi igra dobila visoku ocenu u ovoj
kategoriji mora da ima dobro koncipiran interfejs, dobar raspored kontrola i brz odziv tastera. Kod nekih tipova igara
(borilachke 1 na 1, simulacije letenja) uzima se u obzir i bogatstvo poteza odnosno komandi.
Zabavnost - ukupna ocena u koju ulaze sve 3 prethodne stavke
uz josh jednu – replay value (da li je interesantna da se ponovo prelazi) i/ili duzhina (npr. Final Fantasy serijal nema
nikakav replay value ali je impresivno dugachak). Naravno isti arshin se ne mozhe primeniti za igre sa automata i
najnovije igre za neke od konzola
|