Za početnike

What's new
Emulation FAQ
Emulacija novih konzola
Kako ocenjujemo igre?
Editorial: Žrtve Piraterije
Postavite pitanje na forumu

 
 5 poslednjih tema sa emuforuma

 

System sekcije (informacije i emulatori)

 Arcade
 Console
 Pocket
 Comp

Other emu sections

 Console emu

 Misc.

Ostale sekcije

Shop gaming stuff at Play-Asia.com

Search Play-Asia.com
 

Play-Asia.com - Buy Video Games for Consoles and PC - From Japan, Korea and other Regions!

Play-Asia.com
Buy Video Games for Consoles and PC - From Japan, Korea and other Regions!

Twitter updates

Twitter Updates

Follow us on Twitter

Console

Nintendo 64


Sredinom devedesetih Nintendo je još uvek bio najmoćniji proizvođač igračkih konzola. Nintendo Entertainment System je svojevremeno držao preko 90% tržišta a njegov naslednik SNES takođe je postigao veliki uspeh, iako je ovoga puta morao ravnopravno da deli tržište sa Seginim Mega Drive 2 sistemom. Nintendo je imao sve - poverenje igračkih časopisa, publike i fantastičnu podršku proizvođača igara, a onda je dozvolio da sve to počne da se ruši... Još od pojave Sega Mega CD i drugih sistema koji kao medijum koriste CD-ove, Nintendo je razmišljao o pravljenu dodatka za svoj SNES koji bi koristio CD, a kasnije i o novoj konzoli koja bi koristila isti format medijuma. Posle neuspešne saradnje i sa Sonyjem i sa Philipsom Nintendo je odlučio da odustane od tih planova - rukovodstvo kompanije to je pravdalo neprihvatljivim nedostacima CD-a kao medijuma kao što su preduga učitavanja igara i lako piraterisanje. Tokom 1995. Segin Saturn i Sonyjev Playstation lagano počinju da preuzimaju tržište od SNES-a i Sega Mega Drive-a i Nintendo već tada najavljuje svoju novu konzolu, koja će biti potpuno drugačija od svih dosadašnjih.


Osnovna varijanta Nintenda 64 u crnoj boji okružena džojpedima raznih boja (osnovna je bela)

Najboljih 10 igara za N64

  • Super Mario 64
  • Paper Mario
  • Super Smash Bros.
  • Perfect Dark
  • Conker's Bad Fur Day
  • Banjo-Tooie
  • WaveRace 64
  • Harvest Moon 64
  • Legend of Zelda: Majora's Mask
  • Legend of Zelda: Ocarina of Time

Lista najboljih 10 igara ne predstavlja TOP10 listu vec 10 igara koje vredi probati na sistemu.

Tržišna premijera konzole nazvane Nintendo Ultra 64 usledila 23. juna 1996. u Japanu, a samo 3 meseca kasnije, tačnije 29.septembra počela je prodaja i u Severnoj Americi. Igre dostupne u prvim danima bile su Super Mario 64 i Pilot Wings 64, nastavci hitova sa ranijih Nintendovih konzola. Bez obzira što je N64 zaista bio prava 64-bitna konzola (za razliku od Atarijevog Jaguara) od početka je bio suočen sa problemima. Nintendo jednostavno nije shvatio da se njegov način razmišljanja više ne poklapa sa željama igrača i napravio je konzolu koja koristi kertridže kao medijum, što je ispostavilo se na kraju, bila strahovita greška. Veliki ceh je plaćen već na početku, kada je Squaresoft odbio da objavljuje igre za N64 zbog ograničenja ovog medijuma, koji nije dozvoljavao da se na njega smeštaju raskošne animacije. Zbog toga, prešli su na Playstation i napravili veliki broj igara prodatih u višemilionskim tiražima od kojih se gotovo sve svrstavaju među najbolje za ovu platformu. Sa druge strane, 64-bita nisu garantovala apsolutnu superiornost u odnosu na Playstation i Saturn. Doduše, N64 je posedovao pravi 3D grafički akcelerator koji podržava mnoge specijalne efekte i nije dozvoljavao pojavljivanje pikselizacije ni u jednoj igri, što se ne bi moglo reći za naslove na Seginoj i Sonyjevoj konzoli. Sa druge strane, nešto je postalo jako vidljivo - strahovito mali broj poligona koji je sistem u stanju da renderuje, čak manji od onog na Playstationu ili Saturnu. Zbog toga, velika većina igara pati od suviše ćoškastih objekata, pa mnoge od njih izgledaju lošije kada se uporede sa verzijama za 32-bitne konzole ili PC. Ne može se ipak reći da je Nintendo doživeo potpuni fijasko, ali je činjenica da je za ovu kompaniju sve ispod apsolutnog prvog mesta neuspeh. Bez obzira na objavljivanje briljatnih igara kao što su Super Mario 64, Super Mario Kart 64, Goldeneye pa čak i Zelda: Ocarina Of Time koju mnogi smatraju za najbolju igru svih vremena, Playstation je bilo nemoguće zaustaviti. Sony je držao sve konce u svojim rukama, a svaki izdavač igara koji je držao do sebe objavljivao je igre za PSX, a tek deo njih i za N64. Zato nije ni čudo što je Nintendo brže bolje još tokom 2000. najavio rad na novoj konzoli, mada je i dalje nastavio da podržava N64. 2001. praktično se smatra poslednjom godinom ove konzole, mada se i tokom sledeće 2002. pojavila nekolicina naslova. Prema nama dostupnim podacima, poslednja objavljena igra za sistem (barem kada je reč o engleskom govornom tržištu) je Tony Hawk's Pro Skater 3 koji se pojavio sredinom 2002.


Raznobojne varijante konzole bile su dostupne u limitiranim serijama

Neobjavljene igre

Najinteresanije neobjavljene igre za N64: Bio Hazard 0 (Resident Evil 0, kasnije prebačen na GameCube), Eternal Darkness (prebačen na GameCube), Final Fantasy VII (izbačen na Playstation-u i PC-u), Ghouls'n'Ghosts 64 (kasnije izbačen za Playstation 2 pod imenom - Maximo Ghosts To Glory), Looney Tunes: Space Race (izbačen za Playstation i Dreamcast), Mission Impossible 2, Mortal Kombat 64, Mortal Kombat Special Forces (izbačen za PSX), Need For Speed 64 (po nekim izvorima, kasnije je preimenovan u objavljeni Beetle Adventure Racing), Onimusha Warlords (izbačen za Playstation 2 i XBOX), Robotech: Crystal Dreams/Macross 64 (igra zbog koje se kupovao N64), Street Fighter 64, ToeJam & Earl 64 (izbačen za XBOX), X-Men Mutant Academy (izbacen za Playstation)

Neobjavljene igre za N64 DD: Cabbage Creator, Earthbound 64 Add-On, Gendai Daisenryaku, Ultimate War, Mario 64 2, Sim Copter (igra je kasnije integrisana u Sim City 64), Super Mario RPG 2 (igra kasnije objavljena na Nintendu 64 kao Paper Mario), Ura Zelda (objavljena na GameCube-u, Legend Of Zelda: Ocarina Of Time Master Quest)
 

Dizajn same konzole bio je bolji nego ikada i konačno je bio identičan za sva tržišta. Osnovna varijanta konzole je crna, ali je kasnije bila dostupna u još nekoliko boja. Novina, i to veoma korisna bila je činjenica da se već na samoj konzoli nalaze portovi za čak 4 džojpeda što je zaista imalo svrhe – veliki broj igara podržavao je ovu funkciju od borilačkih igara kao što je Super Smash Bros. do vožnji poput Mario Karta 64 ili pucačina kao što je Goldeneye 007. Dizajn džojpeda je bio radikalan u odnosu na sve do tada viđeno i posedovao je i analogni džojstik pored digitalnog krstića. Kasnije su ovakvu koncepciju uspešno kopirali svi proizvođači konzola. Bilo bi suviše grubo reći da je Nintendo64 bio potpuni promašaj, ili čak promašaj uopšte, ali je evidentno da je postigao mnogo manje nego što se to očekivalo.

Disk Drive 64
Kada je izbačen Nintendo 64 čak ni sama kompanija koja ga proizvodi nije znala koliki je maksimalan kapacitet kertridža, za koji se samo pretpostavljalo da iznosi 128 megabita, što je 16 megabajta. To je naravno bilo potpuno zanemarljivo u odnosu na Playstation koji je na svom medijumu (CD, naravno) mogao da smesti oko 650 megabajta podataka, s tim što su igre mogle da dolaze i na više diskova, i što su diskovi bili mnogo jeftiniji od kertridža. Zbog toga, Nintendo je ubrzo najavio Disk Drive 64 koji je trebao da ima kapacitet od 512 megabita (64MB) i čija bi cena bila niža od cene CD-a. Da bi povećao interesovanje za ovo proširenje (ili čak novu konzolu ako hoćete) Nintendo je najavio i igre ekskluzivne za ovu platformu kao što su nova igra iz Zelda serije, Mother 3, novi Mario Paint i još veći broj igara ostalih softverskih kompanija.

Međutim, ni dve godine posle ove najave DD se nije pojavio, a najavljena Zelda objavljuje se na revolucionarnom 256 megabitnom kertridžu (32MB). I posle tri godine Disk Drive se nije pojavljivao, a Capcom je u međuvremenu napravio pravo čudo izbacujući Resident Evil 2 na 512-megabitnom kertridžu, što je bio kapacitet najavljivan za Disk Drive kertridže. Zbog toga, svi su mislili da DD više nema smisla ni objavljivati i da se nikada i neće pojaviti, ali je Nintendo to demantovao. I zaista, prvog decembra 1999. godine, posle 3 godine zakašnjenja pojavio se Disk Drive 64 i to samo u Japanu gde nije izazvao naročitu pažnju. Zbog toga, život Disk Drive-a 64 potrajao je samo godinu dana, a izbačeno je svega nekoliko igara, od kojih nijedna nije zaslužila posebnu pažnju, mada ih je bilo dosta interesantnih. Od dodataka, za DD se pojavio modem, tastatura, miš i capture cartidge, kao dodatak za Mario Artist seriju igara.


Nintendo 64 Disk Drive doživeo je sudbinu Satelliviewa sa SNES-a.

Evo i kompletne liste svog objavljenog softvera za ovu konzolu: F-Zero X Expansion Kit (zahteva F-Zero X (J)), Japan Pro-Golf Tour 64 (jedina online igra za sistem), Kyojin no Doshin 1, Kyoujin no Doshin: Kaihou Sensen (dodatak za prethodnu igru), Mario Artist: Communication Kit (omogućava online igranje ostale 3 Mario Artist igre), Mario Artist: Paint Studio (do 4 igrača mogu da crtaju u isto vreme!), Mario Artist: Polygon Studio, Mario Artist: Talent Studio, Randnet Browser Software i Sim City 64. (Za neobjavljene igre za N64DD pogledajte 'Neobjavljene igre' box)


(1) Super Mario 64 - prva igra objavljena za Nintendo 64
(2) Legend Of Zelda Ocarina Of Time - sigurno najbolja igra za Nintendo 64
(3) WaveRace 64 je ostao upamćen po sjajnim kontrolama i fantastičnoj grafici
(4)

 

 Emulator/ download/ homepage  What's new  General info/ opis/ tutoriali
Project64 1.6
DOWNLOAD
Iako se vest o pojavi nove verzije najkvalitetnijeg N64 emulatora pojavila 1. aprila, ispostavilo se da nije reč o šali. Mada su autori odavno najavili da više neće raditi na njegovom razvoju, ispostavilo se da nije tako. Ovo revizija ipak ne donosi krupne promene, jer po rečima autora za njih i nema mnogo mesta, već se fokusira na bolju kompatibilnost i ispravlja neke stare propuste. Naravno, download je apsolutna preporuka.
 

Verovatno najbolji N64 emulator. Zasnovan je na sistemu pluginova i ima podršku za 4 džojpeda, rumble pack, memory pack pa čak i proširenje memorije. Kompatibilnost je sasvim solidna, ali veoma daleko od savršenstva.
 

1964 1.1 EmuGlx version
DOWNLOAD
Posle čitavih 5 godina (zar je već toliko prošlo?) pojavila se nova verzija sjajnog N64 emulatora, čiji je kvalitet rame uz rame sa Project64

- Kirby’s face doesn’t stay smashed in with block-linking set to on in Kirby64 - The Crystal Shards.
- Loading from a save state would sometimes cause the audio to disappear.
- LLE RSP audio plugin (1964 audio 2.7). We created a code generator that reverses RSP microcodes to C. The generated C source is provided but we are not currently releasing portions of the code generator that creates the C files (namely Gerrit’s DSP opcode source). Fear not, we provided enough for you to build the project.
- Speed - although running with the RSP LLE audio plugin will slow things down.

Emulation Galaxy edicija programa je kompaktnija od originalne, jer je lišena izvornog koda i drugih nepotrebnih fajlova.

Kao i Project64 i 1964 je modularan N64 emulator koji može da koristi i pluginove pisane za ovaj emulator. U odnosu na njega 1964 gotovo da uopšte ne zaostaje, a mnoge igre čak mnogo bolje rade u ovom programu. Zbog toga vam je i on neophodan.
 


 Fajl/ download  General info
N-Rage DInput Plugin 1.83
DOWNLOAD
Svi koje imalo interesuje N64 emulacija, sigurno znaju da je ovo najbolji kontrolni plugin koji se može koristiti praktično u svim današnjim N64 emulatorima kao što su Project 64 ili 1964. Evo šta je novo:

-Rewrote GB Cart emulation (Now supports ROM-only, MBC1, MBC2, MBC3 and MBC5 carts)
-Added support for GB Cart RTC based on VisualBoy Advance save format
-Added option for slower rapid-fire in macros. Fixes problems with some games like Paper Mario
-Added optional and adjustable rapid fire to standard input keys
 
[forsaken demon]'s Project64 Serbian translation
DOWNLOAD
Detaljan prevod Project-a 64 na srpski (u zip-u se nalaze upustva za instaliranje)
 
Glide64 Plugin 0.8 Wonder
DOWNLOAD
Ovaj plugin je za korisnike 3DFX akceleratora. Ako ste još uvek vlasnik voodoo kartice, download je obavezan.
 
RDB 1.6.016 za Project64
DOWNLOAD
ROM Database fajl koji u sebi sadrži i listu kompatibilnosti, što bi svima trebalo da bude od velike pomoći. Jednostavno ga iskopirajte u direktorijum gde vam je instaliran Project 64.
 

 Linkovi
www.zophar.net/n64.html Kompletna lista svih ikada objavljenih N64 emulatora

Originalni textovi

Opisi 

Autorski textovi (Editoriali) 

ScreenFun

Interactive stuff

Site Search (powered by Google) 

Emulation Galaxy site sekcije

EmuGlx stuff 

Arhiva vesti 

Links (prijatelji i sl. )


www.digitalnisvettv.com
Va vodič kroz domaće IT trite


http://madfox.on.neobee.net
Prevodi igara na srpski by Mad Fox


www.anime-overdose.com
Anime titlovi na srpskom

www.bg-anime.com
Domaći anime forum/zajednica

www.trablmejker.com
Underground Online!

http://gw-adria.co.cc
Domaci Guild Wars portal
www.iss-world.net
Domaći fan sajt posvećen ISS/WE/PES
www.catacomb.co.yu
Igraonica Catacomb (Novi Sad)
www.gs.rs
Gamers Space
PC i konzole - Vesti, trejleri!

$sessin_time) { unlink($ip_file); $fh_ip = fopen($ip_file, "w+"); fclose ($fh_ip); rewind($fh_time); fwrite ($fh_time, $tim); } fclose ($fh_time); // Let's get the IP of the person viewing the page... $ip = $REMOTE_ADDR; // Check the "log_ip.txt" file for the IP; // if duplicate let's not write any changes (count or ip). $file=file($ip_file); foreach ($file as $key => $name) { if (rtrim($ip) == rtrim($name)) { // Flag so we will not do anything later $duplicate_ip=true; } } // If they have not already been here, if (!($duplicate_ip)) { $fh_ip = fopen ($ip_file, "a"); // append their IP to the "log_ip.txt" file fwrite ($fh_ip, "\n".$ip); fclose ($fh_ip); } // Count these NEW people viewing the page... $fh_count = @fopen ($count_file, "r+"); $myCounter = (int)fgets($fh_count,10000); // Again, if they have already been here we do // not want to count them. We only want a // "unique visitor" count. if (!($duplicate_ip)) { ++$myCounter; rewind($fh_count); fwrite ($fh_count, $myCounter); } fclose ($fh_count); // Print out the number of times page has been viewed. // This is the only output returned by this script echo "
\n"; if ($myCounter >= 3999990 and $myCounter < 3999999) { if ($myCounter % 2 == 0) { echo "$myCounter "; } else { echo "$myCounter "; } } elseif ($myCounter == 3999999 or $myCounter == 4000001) { echo "$myCounter "; } elseif ($myCounter > 4000001 and $myCounter <= 4000010) { if ($myCounter % 2 == 0) { echo "$myCounter "; } else { echo "$myCounter "; } } elseif ($myCounter == 4000000) { $fh_win = @fopen ($winfo_file, "r+"); fwrite ($fh_win, $myCounter); fwrite ($fh_win, ""); fwrite ($fh_win, $ip); fwrite ($fh_win, ""); fwrite ($fh_win, $tim); fclose ($fh_win); echo "$myCounter!V! "; } elseif ($myCounter >= 3999980 and $myCounter <= 4000020) { echo "$myCounter "; } else { echo "$myCounter "; } echo "
"; ?>
All your rights are belong to us.
Emulation Galaxy®™ 1999 - 2008