Za početnike

What's new
Emulation FAQ
Emulacija novih konzola
Kako ocenjujemo igre?
Editorial: Žrtve Piraterije
Postavite pitanje na forumu

 
 5 poslednjih tema sa emuforuma

 

System sekcije (informacije i emulatori)

 Arcade
 Console
 Pocket
 Comp

Other emu sections

 Console emu

 Misc.

Ostale sekcije

Shop gaming stuff at Play-Asia.com

Search Play-Asia.com
 

Play-Asia.com - Buy Video Games for Consoles and PC - From Japan, Korea and other Regions!

Play-Asia.com
Buy Video Games for Consoles and PC - From Japan, Korea and other Regions!

Twitter updates

Twitter Updates

Follow us on Twitter

Console

Sega Saturn


Planetarni uspeh Mega Drive 2 konzole potpuno je uverio Segu da treba da nastavi sa njihovim izdavanjem i u budućnosti. Sistem sledeće generacije bio je izuzetno ambiciozno zamišljen, o čemu najbolje govori podatak da je kompanija prerano napustila Mega Drive 2 i sve druge projekte da bi se koncetrisala na njegovu izradu. Već 22. novembra 1994. Sega objavljuje Saturn, svoju 32-bitnu konzolu i prodaje je u fenomenalnih 170,000 primeraka samo u prvom danu. Do kraja te godine prodato je čak pola miliona konzola, što je bilo čak za 60% više od broja prodatih Playstationa, koji se pojavio gotovo istovremeno. Međutim, ubrzo su počeli da se pojavljuju problemi. Saturnova hardverska arhitektura je jednostavno bila isuviše komplikovana. Konzola je koristila 2 glavna i čak 6 ostalih procesora, tako da je izvlačenje maksimuma iz Saturna bilo gotovo nemoguće. Iz tog razloga, veliki deo igara koristi samo jedan glavni procesor što je veoma negativno uticalo na njihove vizuelne kvalitete. Što se tiče hardvera, njegova najveća mana bio je nedostatak podrške za hardversku transparenciju koju je imao Playstation pa je to moralo da se radi softverski. Važno je istaći da je Saturnov hardver bio daleko slabiji od MODEL 2 sistema sa koga su portovane mnoge igre kao što su Sega Rally, Last Bronx, Daytona USA koje su zbog toga izgledale daleko lošije.


Originalno pakovanje Saturna i par dodataka objavljenih za njega

Najboljih 10 igara za Saturn

  • Sonic Jam
  • Panzer Dragoon Saga
  • Panzer Dragoon Zwei
  • NIGHTS Into Dreams
  • Radiant Silvergun
  • Virtua Fighter 2
  • Shining Force III
  • Guardian Heroes
  • Sega Rally Championship
  • Dragon Force

Lista najboljih 10 igara ne predstavlja TOP10 listu vec 10 igara koje vredi probati na sistemu.

Međutim, za 2D igre Saturn je zaista bio mnogo bolja platforma od Playstationa. Portovi igara sa automata kao što su Mortal Kombat 2, The King Of Fighters serijal ili gomila Capcomovih CPS-2 igara bili su prosto savršeni i često bolji od istih za Playstation. Kasnije je čak bio izbačen i četvoromegabajtni kertridž koji je dodatno poboljšavao grafiku. Naravno, Saturn je kao jedini medijum za igre koristio CD za čije je čitanje bio korišćen dvobrzinac, neznatno boljih karakteristika od onog koji se ugrađivao u Playstation.

Maja 1995. Saturn je predstavljen u SAD-u, čak 6 meseci ranije nego što je prvo bilo najavljeno. Želja da se preduhitri Sony nije dala rezultate, jer je broj prodatih sistema bio prilično mali zbog visoke cene i manjka softvera. Problem je predstavljala i činjenica da Sega nije dozvoljavala slobodnu prodaju konzola, već ih je distribuirala samo određenim prodavnicama. Naravno, rezultat ovakve politike je bio tragičan. Prvih 2 godine konzole su doduše bile koliko-toliko ravnopravne o čemu najbolje svedoči dobra softverska podrška za Saturn na kome su izbačeni prvi deo Tomb Raidera, Resident Evil, Duke Nukem 3D i igre iz EA Sportsovih serijala. Međutim, posle toga nastupio je veliki pad. Playstation je jednostavno bio bolja konzola, igre za njega bile su tehnički bolje (iako hardver nije bio jači) a izbor softvera mnogo, mnogo bolji. Uz to sistem je vrlo agresivno reklamiran. Sve to je rezultalo time da se tokom poslednjih godina života sistema Saturn prodaje 3 puta manje od Playstationa. Ono što je posebno interesantno jeste da je Saturn bio prilično popularan u Japanu, i da je na ovom tržištu prodat u velikih 5 miliona primeraka, što je više nego u svim ostalim delovima sveta zajedno (konačna cifra prodaje je oko 8 do 9 miliona). U SAD-u i Evropi međutim, oduvek se prodavao prilično slabo, tako da je na ovim tržištima i opstao znatno kraće. Praktično poslednja godina života Saturna bila je 1998. Na E3 sajmu te godine Sega je objavila rad na novoj konzoli čije je naziv bio Katana, a koji je kasnije promenjen u Dreamcast. Istovremeno, predstavljene su i poslednje 3 first party igre za Saturn. Softverska podrška ostalih proizvođača počela je da kopni, i praktično je zamrla do kraja godine, osim u Japanu gde je konzola proživela još jedno kraće vreme. Mnoge sjajne igre izbačene su samo na tom tržištu, pre svega Dracula X, port Castlevania Symphony Of The Night sa Playstationa i nezaboravni Radiant Silvergun koji mnogi smatraju za najbolju pucačinu svih vremena. Poslednja igra za sistem objavljena je tokom 2000. godine.


Beli Saturn se prodavao samo u Japanu

Kada se Saturn analizira sa današnjeg stanovišta, možemo da zaključimo da je to još jedna od onih konzola koja ne može da se nazove potpunim promašajem, ali koja definitivno nije postigla ono što je trebala, odnosno ono što se od nje očekivalo. Bez obzira na to, za Saturn je objavljeno na desetine kvalitetnih igara, od kojih su mnoge ekskluzivne za sistem ili su bolje od varijanti za druge konzole. Zbog toga, sigurno zaslužuje jedno od značajnih mesta u istoriji igara.

Sonic R, Virtual: On, Daytona USA,


Shenmue za Saturn
1994. godine Yu Suzuki i njegova ekipa počeli su rad na igri Shenmue, uporedo sa predstavljanjem Saturna. Detaljnost tekstura i broj poligona je bio prilično veliki, i najbolje se može uporediti sa sjajnim Panzer Dragoon Saga. Zahvaljujući 4MB expansion ketridžu bilo je moguće dodavanje još nekih detalja, kao što je mimika lica npr. Glavni razlog zašto se Shenmue nije pojavio na Saturnu tiče se njegove obimnosti, koja je zahtevala višegodišnji rad. Kada se izrada igre primakla kraju, za Saturn je već bilo kasno. Zbog toga, Shenmue je konvertovan na Dreamcast za koji je i objavljen 1999. Da je kojim slučajem ipak bio izbačena za Saturn, bila bi to verovatno najbolja demonstracija njegove snage.


Shenmue bi verovatno bio tehnički najsavršenija igra za Saturn da se ikada pojavio

Za više informacija najbolje je da posetite ovaj sajt na kome možete pronaći zlata vredan mpeg filmić dužine 3,5 minuta koji prikazuje Shenmue za Saturn u akciji (koji je takodje ukljucen kao bonus koji se dobija po predjenom nastavku igre za Dreamcast/XBOX).

 

Sega Saturn u našoj zemlji
Bez obzira što je u pitanju bio sistem koji je dolazio na CD-ovima čija piraterija nije bila komplikovana, Saturn se nikada nije zvanično prodavao kod nas. Osnovni razlog je sigurno što su 32-bitne konzole dosta kasno stigle u našu zemlju i što svoju ekspanziju doživljavaju tek 1997. u vreme kada se već iskristalisalo tržište na kome više nije bilo mesta za Atari Jaguar/ JaguarCD/ 3DO/ Philips CD-I pa čak i Saturn, već samo za Playstation.

Kako upropastiti odličnu igru
Konami je 1997. godine objavio fenomenalni Castlevania: Symphony Of The Night za Playstation, a već sledeće godine odlučuje da igru portuje i na Saturn. Svi su to smatrali za fenomenalan potez, jer je Symphony Of The Night u osnovi 2D igra, a dobro je poznato koliko je Saturn tu bio jači od Sonyjeve konzole. Međutim, problem je nastao kada je konvertovanje povereno KCEN a ne KCET timu koji je radio na originalnoj igri. Sve je to rezultovalo lošijom grafikom nego u PSX verziji, pa čak i usporenjima animacije, i dužim učitavanjima za šta ne postoji nikakvo logično objašnjenje.


Port Symphony Of The Nighta za Saturn bio je još jedno veliko razočaranje


 Emulator/ download/ homepage  What's new  General info/ opis/ tutoriali
SSF 0.10 beta R1
DOWNLOAD
Latest is the greatest kada je reč o ovom odličnom Sega Saturn emulatoru.

SSF je verovatno najbolji Sega Saturn emulator današnjice, mada će zbog toga što zahteva SSE 2 instrukcije moći da ga pokrenu samo vlasnici Pentium4/Athlon64 sistema.

GiriGiri (leaked version)
DOWNLOAD
http://cyberdisc.zaq.ne.jp/
Poslednja verzija GiriGiri emulatora koja je "iscurela" od kada je emulator postao komercijalan. Ova verzija pokreće vecinu igara a u zipu se nalazi i loader kao i objašnjenje kako učitati disk ili ISO fajl igre.

GiriGiri je jedan od prvih Sega Saturn emulatora koji su uveli podršku za komercijalne igre, sada je i emulator postao komercijalne prirode (prodaje se u Japanu) pa je njegove nove verzije moguće pronaći samo u crackovanom izdanju.
 


Bios Sega Saturn-a je posedovao mnoge napredne opcije za puštanje audio diskova

 Fajl/ download  General info
   


 Linkovi
www.sega-saturn.com Najveci SegaSaturn fan sajt, liste igara, textovi o hardware-u i slicno.

Originalni textovi

Opisi 

Autorski textovi (Editoriali) 

ScreenFun

Interactive stuff

Site Search (powered by Google) 

Emulation Galaxy site sekcije

EmuGlx stuff 

Arhiva vesti 

Links (prijatelji i sl. )


www.digitalnisvettv.com
Va vodič kroz domaće IT trite


http://madfox.on.neobee.net
Prevodi igara na srpski by Mad Fox


www.anime-overdose.com
Anime titlovi na srpskom

www.bg-anime.com
Domaći anime forum/zajednica

www.trablmejker.com
Underground Online!

http://gw-adria.co.cc
Domaci Guild Wars portal
www.iss-world.net
Domaći fan sajt posvećen ISS/WE/PES
www.catacomb.co.yu
Igraonica Catacomb (Novi Sad)
www.gs.rs
Gamers Space
PC i konzole - Vesti, trejleri!


$sessin_time) { unlink($ip_file); $fh_ip = fopen($ip_file, "w+"); fclose ($fh_ip); rewind($fh_time); fwrite ($fh_time, $tim); } fclose ($fh_time); // Let's get the IP of the person viewing the page... $ip = $REMOTE_ADDR; // Check the "log_ip.txt" file for the IP; // if duplicate let's not write any changes (count or ip). $file=file($ip_file); foreach ($file as $key => $name) { if (rtrim($ip) == rtrim($name)) { // Flag so we will not do anything later $duplicate_ip=true; } } // If they have not already been here, if (!($duplicate_ip)) { $fh_ip = fopen ($ip_file, "a"); // append their IP to the "log_ip.txt" file fwrite ($fh_ip, "\n".$ip); fclose ($fh_ip); } // Count these NEW people viewing the page... $fh_count = @fopen ($count_file, "r+"); $myCounter = (int)fgets($fh_count,10000); // Again, if they have already been here we do // not want to count them. We only want a // "unique visitor" count. if (!($duplicate_ip)) { ++$myCounter; rewind($fh_count); fwrite ($fh_count, $myCounter); } fclose ($fh_count); // Print out the number of times page has been viewed. // This is the only output returned by this script echo "
\n"; if ($myCounter >= 3999990 and $myCounter < 3999999) { if ($myCounter % 2 == 0) { echo "$myCounter "; } else { echo "$myCounter "; } } elseif ($myCounter == 3999999 or $myCounter == 4000001) { echo "$myCounter "; } elseif ($myCounter > 4000001 and $myCounter <= 4000010) { if ($myCounter % 2 == 0) { echo "$myCounter "; } else { echo "$myCounter "; } } elseif ($myCounter == 4000000) { $fh_win = @fopen ($winfo_file, "r+"); fwrite ($fh_win, $myCounter); fwrite ($fh_win, ""); fwrite ($fh_win, $ip); fwrite ($fh_win, ""); fwrite ($fh_win, $tim); fclose ($fh_win); echo "$myCounter!V! "; } elseif ($myCounter >= 3999980 and $myCounter <= 4000020) { echo "$myCounter "; } else { echo "$myCounter "; } echo "
"; ?>
All your rights are belong to us.
Emulation Galaxy®™ 1999 - 2008