Za početnike

What's new
Emulation FAQ
Emulacija novih konzola
Kako ocenjujemo igre?
Editorial: Žrtve Piraterije
Postavite pitanje na forumu

 
 5 poslednjih tema sa emuforuma

 

System sekcije (informacije i emulatori)

 Arcade
 Console
 Pocket
 Comp

Other emu sections

 Console emu

 Misc.

Ostale sekcije

Shop gaming stuff at Play-Asia.com

Search Play-Asia.com
 

Play-Asia.com - Buy Video Games for Consoles and PC - From Japan, Korea and other Regions!

Play-Asia.com
Buy Video Games for Consoles and PC - From Japan, Korea and other Regions!

Twitter updates

Twitter Updates

Follow us on Twitter

 Pregled domaće igračke štampe - Decembar 2003

 Tema: Domaća štampa

 Autor: Nick4life

 
U decembru 2002. smo objavili text pod nazivom "
Pregled domaće igračke štampe - Decembar 2002" sa ciljem da napravimo presek sadržaja i ocenu kvaliteta domaćih papirnih medija koji se bave igrama. Prošlo je godinu dana od tada i vraćamo se istoj temi da vidimo kako stvari stoje danas i da li su se neke prognoze ispunile...

Svet Kompjutera (Decembar 2003)
Svet Kompjutera je u zadnjih godinu dana promenio dizajn (posle ko zna koliko godina), a počevši od ovog decembarskog broja dobio je čak i nov, tvrdi povez tako da više nećemo dobijati besplatne spajalice uz njega kao u zadnjih 20 godina! Osim tih i samo tih promena u Svetu Kompjutera se apsolutno ništa drugo nije promenilo, posebno ne u onome delu koji nas najviše ineteresuje - ''Svetu Igara''. Kuzmanović i dalje ima svoju stranicu za lična iživljavanja, mada iskreno iz broja u broj postaje sve dosadniji i kako sam priznaje počinje da se ponavlja u svojoj priči o spasu igračke industrije koji dolazi iz Rusije, Češke i ostalih isočno-evropskih zemalja. Većinu njegovih gluposti smo komentarisali u vestima na sajtu ili na forumu za domaću štampu, ali izgleda da te kritike nisu mnogo pomogle, jer ljude iz Sveta Kompjutera nije briga. Izgleda da će ''Ja Srpski Igrač'' nastaviti da izdaje svoje kolumne dok je živ tj. dok ne dođe do neke promene u redakciji časopisa ili dok pobesneli igrači ne naprave neku hajku na njega.

'Bonus level' sada u novom layout-u ima i najave igara u dužini jedne rečenice dok su bitne igračke vesti zauzele više prostora. Jedna takva vest u ovom broju je o tome kako je Mario dobio svoju voštanu figuru. Težak offtopic za jedan Kompjuterski časopis koji tvrdi da nema ništa sa igrama za konzole, osim kada neizbežno mora da ih spomene i napljuje u opisima PC igara koje su u zadnje vreme 90% portovi sa konzola. Ova zanimljiva vest o Mariu se provukla u jedan časopis sa takvom filozofijom verovatno zato što autori i dalje misle da je Mario Bros. samo kopija Gianna Sisters igre. Ove godine nema textova o tome kako će Nokia N-Gage da RAZVALI Nintnedov GBA - vreme je pokazalo ko je bio bolji prognozer.

Opisi igara su isti kao i ranije, ništa se nije promenilo... ironično baš kao i prošle godine u ovo vreme Lord Of The Rings igre dobijaju najviše prostora, a (ne)čuveni opis na pola strane dobija NBA 2004 odmah iznad Harry Potter-a. Ne znam po kojim je to standardima NBA zasluzio pola strane, a FIFA i NHL po jednu celu, mi bi valjda trebalo da budemo košarkaška nacija ili sta? ;) Daleko ozbiljniji problem od ove šale vezane za EA Sports igre je konstantno uzimanje za manu loše optimizacije kontrole preko miša i tastature u igrama koje su portovi sa konzola. Sada kada za PC postoji toliko solidnih gamepad-ova sa analognim kontrolerima i vibracijom koji su u stanju da emuliraju osećaj igranja na konzoli, stvarno ne postoji razlog za tolikim insistiranjem na mišu i tastaturi u igrama za koje nikada nije ni planirano da se igraju tako. "PC čistuncima" stvarno nije lako kada u jednom Svetu Kompjutera preko 50% igara koje su opisane dolaze sa konzola, pa se tu pojavljuje novi ''odbrambeni mehanizam'' u opisima igara koji bih najlakše nazvao DENIAL tj. odbijanje. Kada je neka igra port sa konzole, a autoru opisa se sviđa, veoma će lako izbeći da spomene tu 'ružnu istinu' ili da je ublaži na neki način i spomene što je kraće moguće na samom kraju text-a - primer: Lord Of The Rings: Return Of The King opis. Dok je opis Hobbit-a (port sa GameCube-a) završen sledećim citatom "...ali je u krajnjoj liniji ova mala igra trebala da ostane među svojima gde bi ionako lakše našla publiku".

U opisu Worms-a 3D niko nije spomenuo da je igru izdala SEGA (tu firmu su zvanično svi sahranili i više ne pričaju o njoj u sadašnjem vremenu) niti da se radi o portu sa konzola uopšte, verovatno maštajući da je sve to tu sada zahvaljujući njihovoj Amigi ... dok opis mega hita sa PS2 Silent Hill-a 3 predstavlja onu drugu krajnost. Kako modreni survival horror žanr nije nastao na njima poznatim sistemima, niti je dete miša i tastature, igra je odmah na startu dočekana na nož pa se gotovo kroz ceo opis provlači priča o tome kako se radi o portu. Ceo opis se više vrti oko tehničkih karakteristika igre, ''features''-a (i toga kako se radi o portu), umesto oko priče same igre i drugih vrednosti koje ovaj naslov itekako dokazano poseduje. Reći za jedan unikat kakav je Silent Hill 3 da je Deja Vu a opisivati tone i tone sličnih FPS igara bez takvog komentara stvarno pokazuje koliko su autori opisa fokusirani na neki svoj PC-only svet u kome je PC "i dalje" najbolji i jedini igrački sistem bez šansi da se tu ikada nešto promeni.

Da na preistoriske die-hard PC igrače i dalje neko misli dokaz su Joreney To The Center Of The Earth i Uru Ages Beyond Mist igre i njihovi opisi koje je odlično odradio Slobodan Macedonić. Divan trip za sve nostalgičare, gledajući slike iz igara i čitajući opise osetio sam se kao da čitam neki Svet Kompjutera od pre 10 godina.

Ništa drugo u ovom broju nije vredno pažnje osim histericno out-of-place reklama za "domaćica" časopise BAZAR i ANA-u... Ovaj fenomen ni ne želim da razumem.

Gamer (Decembar 2003)
Prošlog novembra - decembra desila se sudbonosna promena redakcije u GaMe®-u, kada je Uroš Jojić (osnivač i ex-vlasnik eXXtreme3D-a, našeg prvog igračkog sajta, a danas nažalost blede senke) postao glavni urednik ovog časopisa sa svojom ekipom iz neuspelog domaćeg ActionTrip CD magazina tj.  uspelog 'stranog' actiontrip.com sajta.

Gamer se svakako uozbiljio od tada i postao lepši časopis, ali smo ubrzo primetili neverovatnu sličnost textova objavljenih u njemu sa onima koji se objavljuju na Uroševom komercijalnom sajtu za strano tržište www.actiontrip.com. Svakome je veoma brzo postalo jasno o čemu se radi... komercijala do kraja, na dva tržišta sa jednim istim proizvodom. Takav potez možda i ne bi bio toliko strašan (bez obzira što je totalno lame) kada bi taj proizvod stvarno bio nešto posebno, ali ovako imamo samo još jedan PC fanatički časopis (i sajt) koji kriminalno loše ocenjuje igre portovane sa konzola i promoviše nikada luđu 'PC čistunčku' kulturu. Po nekim aspektima čak i prevazilazi Svet Kompjutera u tome. Ono što većini ljudi najviše smeta kod opisa u Gamer-u je njihovo forsiranje kritika tehničkih elemenata igre iznad onih igračkih... Za primer uzecemo opis Silent Hill-a 3 koga nazivaju poslednjom 'verzijom' igre  koja "donosi nekoliko unapređenja u sferi vizuelnog" (?!) ... gde spominju 'zrnasti' filter za koji se ne sećaju da je postojao i u prošloj 'verziji'. Kao minus igri nalaze činjenicu  da igra "Ne može da vas uplaši". Bez obzira koliko to subjektivno bilo izgleda da neko nije razumeo suštinu novih survival horror-a, a posebno ne Silent Hill-a koji je više psihološki horror nego horror koji plaši jezivim scenama i "trzalicama" u fazonu crno-belih horror-a. Baš kao ni Svet Kompjutera, niko nije spomenuo povezanost Silent Hill-a 3 sa prvim Silent Hill-om, što je donekle i razumljivo sobzirom da prvi deo nikada nije izašao za PC.

Da ne bude sve crno ima i iznenađujuće pozitivnih stvari u ovom broju! Pismo meseca je najsvetliji primer gde čitalac pita "Zašto su konzole bolje od PC-a?" a urednik mu sasvim realno objašnjava sitacuju u svetu. Ok dosta stvari je zaobišao... ali za jedan Gamer i ovo je ČUDO! Citat iz odgovora "Kod nas dosta stvari funkcioniše na prilično 'neobičan' način"  govori o svesti o anomalijama domaće igračke (i svake druge) scene, što je za svaku pohvalu! Tako je to kada su vam vidici malčice širi od ostatka (ovdašnje) populacije. Još kada bi povećali generalno igračko znanje i smanjili hate prema konzolama u opisima igara Gamer/Actiontrip-ovci bi bili ok. Takođe prosto neverovatna je i vest o tome kako SEGA uspešno završava 2003. godinu sa velikim profitom stečenim preko svog arkadnog programa... Jeste da je vest totalno off-topic za jedan PC-only časopis, ali mislim da je ovo prvi put da se SEGA spominje kao egzistirajuća firma u domaćim medijima nakon komercijalne propasti Dreamcast-a 2000. godine, i još prihvatanje arkada kao stvar iz sadašnjosti... nešto što u Svetu Kompjutera nećete skoro videti.

Bonus (Decembar 2003)
Kada sam prošle godine u ovo vreme pisao ''prvi deo'' ovog editoriala, bio sam stvarno ubeđen da je jedini način da se nešto promeni u Bonusu - da časopis jednostavno prestane da izlazi i da zaboravimo na njega kao na ružan san.

Ni na pamet mi nije padalo da je možda moguće da se stvari poprave ukoliko se KOMPLETNA redakcija raspusti i dovedu novi ljudi koji poznaju svoj posao. Tako nešto je delovalo totalno nerealno i nemoguće... Ni u najluđim snovima nisam očekivao da ću baš ja, Emulation Galaxy young gun Nick4life, dobiti priliku da postanem urednik tog časopisa i dovedem svoje ljude sa ovog sajta i foruma, koje i smatram za jedine prave otkrivene i ujedinjene poznavaoce i ljubitelje video igara kod nas, i od Bonusa napravim respektivan časopis. Nemoguće se ipak desilo, pakao se sledio, mrtvi su ustali i naš prvi broj novog Bonusa je tu!

Moram da dodam da mi je posebno drago što se za posao urednika Bonusa nisam prijavljivao već sam praktično pozvan na to mesto zahvaljujući ovom sajtu i upravo ovakvim textovima. Kritike su napokon došle do nekoga i dobili smo svoju priliku da pokažemo sta znamo. Prošle godine kao kritičar, a ove godine sa druge strane nije mi baš lako da prokomentarišem ovaj broj i ostanem objektivan, ali jedna stvar je sigurna, a to je da je novi Bonus spašen od 'kulture' koju je gajila prošla redakcija (koje više nema na domaćoj igračkoj sceni). Nema više uličnog humora, ličnih off-topic pričica koje zauzimaju 80% opisa, netačnih informacija i sličnih nebuloza koje su inficirale prošle Bonuse.

Nova redakcija, sastavljena od ljudi sa Emulation Galaxy-a i par članova stare redakcije koji su prihvatili novu politiku rada, je ovaj broj ispunila kvalitetnim i informativnim textovima u našem prepoznatljivom stilu. Čak je i sam layout časopisa modifikovan tako da sada opisi više nisu samo text sa nabacanim slikama, već sve izgleda daleko uređenije.

Naravno pošto se radi o prvom broju nove i mlade redakcije, koji je urađen veoma brzo, sitne greške u prelomu i lekturi postoje kao i par mesta za dodatna poboljšanja... ali kada se uzme u obzir šta je sve promenjeno i dodato u ovom broju i koliko je razlika u odnosu na prošli broj drastična, takve greškice postaju zanemarljive.

Da od ovog text-a ne bi pravili reklamu za Bonus najbolje posetite zvanični sajt www.bonus.co.yu za moju reč urednika u kojoj objašnjavam šta je sve to novo u ovom broju i kakvi su planovi za budućnost. Bonus-u slede bolja vremena, jer su iza njega sada iskreni ljudi koji stvarno vole i poznaju igre, a usput imaju našu ''drugačiju'' kulturu...

Closing comments
Stvari se menjaju polako... Svet Kompjutera je ostao prilično isti, Gamer se promenio, ali sada održava svoj imidž uz neke malecne izlete u 'nepoznato' dok je na Bonus pala nuklearka i sve je krenulo od početka, krajnje neočekivano! Šta će se sve desiti do pregleda igračke štampe u decembru 2004. stvarno ne mogu da predvidim... jedina stvar koju možemo da očekujemo je dolazak "alien"-a tj. prevedenih stranih časopisa o igrama. Prošle godine spomenuto kao mogućnost, a ove realnost koja nam kuca na vrata... PC Gamer će dobiti srpsku lokalizovanu verziju, a očekuje se i PlayStation 2 Official magazin, koji će sa svojim extra niskim cenama i provereno dobrim sadržajima biti više nego opasna konkurencija domaćoj štampi. Ko će opstati i kako će sve to uticati na domaću igračku scenu videćemo.
 

Originalni textovi

Opisi 

Autorski textovi (Editoriali) 

ScreenFun

Interactive stuff

Site Search (powered by Google) 

Emulation Galaxy site sekcije

EmuGlx stuff 

Arhiva vesti 

Links (prijatelji i sl. )


www.digitalnisvettv.com
Va vodič kroz domaće IT trite


http://madfox.on.neobee.net
Prevodi igara na srpski by Mad Fox


www.anime-overdose.com
Anime titlovi na srpskom

www.bg-anime.com
Domaći anime forum/zajednica

www.trablmejker.com
Underground Online!

http://gw-adria.co.cc
Domaci Guild Wars portal
www.iss-world.net
Domaći fan sajt posvećen ISS/WE/PES
www.catacomb.co.yu
Igraonica Catacomb (Novi Sad)
www.gs.rs
Gamers Space
PC i konzole - Vesti, trejleri!

5612030 
All your rights are belong to us.
Emulation Galaxy®™ 1999 - 2008