Priznajem dobrovoljno sam se javio da budem recenzent za ovaj naslov. Iako nemam običaj da sa ovim igrama ulazim u kolo, bio bi red da posle sjajnog Tales of Arise-a probam nešto novo iz ovakve kuhinje. Jeste ovakve igre nisam pipnuo od Tales of Arise i ekspanzije. Jednostavno ništa mi nije „zapalo za oko” a i imamo majstora u redakciji za ovakve igre. Tu štafetu on ponosno nosi a na mene je došao red da se malo otisnem iz svoje zone komfora i da se bacim na neke pitkije sadržaje. Iako ovaj serijal ne poznajem nimalo, imao sam prilike da se edukujem delimično preko medija da vidim u čemu je čar Fairy Tail-a i koliko je zapravo manga poznata široj populaciji. Pošto je moj „meni po pitanju anime i manga sadržaja“ stao u periodu Ghost in The Shell-a i Battle Angel Alite ovo je moralo da bude onda nešto nesvakidašnje zar ne?
Prvi deo nisam imao prilike da igram ali možete naći recenziju ovde i videti kakve je utiske ostavila na našeg člana redakcije. Sasvim solidna igra za ljubitelje žanra ali je sada došlo vreme da Koei TECMO napravi adekvatna poboljšanja i da fanovima ponudi nešto novo. Iako su poznati širem delu igračke populacije po akcionim igrama tipa Nioh ili Wo-Long, ovaj developer sasvim solidno osvaja novo tle sa naslovima poput Fairy Tail-a. Moj ukus za JRPG igre je dosta specifičan tako da ovaj lighthearted naslov na prvi pogled izgleda prosečno ali posle dužeg vremena vidim da zaslužuje mesto i u mojoj biblioteci.
Fairy Tail 2 počinje kampanju sa dobro poznatim likovima koji su članovi tzv Fairy Tail čarobnjačke gilde. Radnja prati story arc koji se zove Alvarez Empire. Meni iskreno nema nikakav značaj ali verujem da će poznavaocima franšize itekako značiti u kom je periodu kampanja smeštena. Za neupućene koji ne poznbaju ovaj svet, igra pravi narativni uvod koji vam ispostavlja najbitnije činjenice o ovom svetu i u prvih par sati ćete imati prilike da upoznate veći deo likova i njihovu ulogu u široj priči. Ako želite da saznate više znate šta vam je činiti i manga će vam biti najbolji prijatelj. Ako vas i to mrzi da radite unutar same igre imate enciklopediju u kojoj je detaljno objašnjen svet, odnosi u njemu i biografije protagonista tokom kampanje. Na početku deluje zastrašujuće ali kada se „ušemite“ Fairy Tail 2 je simpatična i lagana priča koja će vam leći u momentima kada niste raspoloženi za neke teže egzistencionalističke priče.
Kada se počne kampanja sve počinje da se odvija postepeno i da vas uvodi u mehanike borbe koja je za razliku od prošlog dela doživela navodna poboljšanje. Pišući ovo iz ugla čoveka koji se prvi put susreće sa serijalom mogu samo reći da su bitke veoma dinamične i zabavne sa dosta quick time eventova koji će uneti potrebnu raznolikost u potezne sisteme koje već dugo vremena imamo prilike da vidimo. Sistem nije dobar kao u novijim Yakuza igrama ali verujem da će mlađim igračima sasvim lepo „leći“. Tokom borbe imate tzv SP poene koje skupljate izvođenjem osnovnih napada. Kada se skala napuni, dobijate izmenjeni prompt koji vam daje signal da možete da koristite unapređene poteze koji imaju specifične osobine i deluju na neprijatelje kao debuff-ovi. Kada sprečite protivnika da izvede ultimativni napad možete se okrenuti party combo-ima koji će nanositi ogromne štete i dodatne debuff-ove i poniženje zastrašujućeg protivnika neće izostati. Ovo dodaje dodatni sloj strategije tokom borbi koji je zabavan i dinamičan. Ako imate prilike možete povezati takve poteze da će se činiti da boss-evi nemaju šanse. Jednostavno osećaj za vreme i adekvatno counterovanje u deliću sekunde puno znači i na tome Fairy Tail 2 borbeni sistem jednostavno insistira. Nemojte me shvatiti pogrešno igra nije teška i samo je bitno pratiti donekle šta se dešava na ekranu.
Ako tokom bitke imate uspeha sa comboima onda dobijate ispunu i Fairy Meter skale koja daje pristup komboima koji su ravni anime prikazu ali donekle osiromašeni jer verujem da endžin to ne može da podnese ili je Koei TECMO tim jednostavno bio lenj.
Gde bi bio dobar combo sistem bez galerije likova koji imaju toliko taktičkih mogućnosti da ti pamet stane? Fairy Tail u ovome briljira i pruža na samom početku dovoljan broj likova i ženskih atributa da nećete znati odakle da počnete. Svaki od karaktera ima svoje specijale i sinergističke ultimate poteze koje možete po volji kombinovati tokom borbe. Kada jedan lik ispadne možete slobodno drugog uvesti u borbu bez straha da ćete pokvariti sinergiju ali postoji mogućnost za kardinalnu grešku. Morate u zavisnosti od karakteristika protivnika da tražite saveznike koji imaju adekvatne „countere“ i tako ih slati na večna lovišta u gomilama. Na kraju možda deluje delimično kao button mashing ali strategija mora da postoji.
Grafički Fairy Tail nije nešto epohalno. Ne znam zašto ali veliki deo tekstura deluje isprano i teksture kaldrme imaju strahovito nisku rezoluciju. Ne znam šta je u pitanju ali ako je ovo dizajnerska odluka onda je kriminalna jer deluje veoma jeftino. I dalje Tales of Arise je igra koja suvereno vlada univerzumom kada je JRPG sa anime estetikom u pitanju. Nedostatak boljeg osvetljenja deluje kao da je ovo naslov star barem tri godine što je šteta. Današnji hardver može da iznese mnogo detaljnije efekte koji su u ovoj igri mogli biti mnogo lepši. Na screenshotovima deluje lepo ali u akciji deluje povremeno isprano. Verujem da će ljubitelji ove franšize uživati a i oni koji vole ovakve igre mogu slobodno da se opuste uz Fairy Tail 2.
Igru na test dobili smo od firme KOEI TECMO preko distributera CD Media.
Fairy Tail 2 (2024)
-
8/10
Finalni utisci
Iako je u pitanju nastavak, ljudima koji nisu upoznati sa franšizom adekvatni uvod će pružiti detaljniji uvid u svet. Moći ćete da se upoznate sa protagonistima i kompletnom radnjom koja se desila u prethodnom delu i da otvorite sebi vrata solidne zabave ako ste ljubitelj ovakvih igara. Sa neimpreisvnom grafikom i dobrim combat sistemom, Fairy Tail 2 će biti dobra igra za ljubitelje žanra, franšize ili za konzumente lagane anime zabave.
No Comment