Posle ogromnog uspeha drugog dela SS-a koji je kreirao milionsku bazu fanova širom sveta, svi su sa nestrpljenjem očekivali nastavak ove neverovatne weapon-based tabačine koji se pojavio već 1995. godine pod imenom Samurai Shodown III – Blades of Blood. Iako su mnogi predviđali da će se igra držati proverene formule zaslužne za uspeh prethodnika, krajnji rezultat je proizvod koji se prilično razlikuje od ranijih SS igara. Možda je to zasluga činjenice da je razvoj poveren drugom razvojnom timu pod imenom Garapagos.
Kao i u prošlim delovima, priča nas vodi u feudalni pseudo-istorijski Japan. Brojne naseobine (a sa njima i nevini životi) padaju pokošeni hladnim mačem zlog Zankuro-a. Nekada veliki samuraj, sada nemilosrdni demon sa namerom da uspostavi vladavinu terora, seje seme razaranja na sve strane. U sveopštem užasu, na scenu stupaju heroji zaslužni za svrgavanje Mizukija, ali i neka nova lica žedna slave ili osvete.
Razlike se uočavaju već pri startovanju igre i ulazku u meni za odabir boraca. Earthquake, Wan-Fu, Cham-Cham, Nicotine, Yubei, Charlotte i Sieger su izbačeni što je izazvalo ogromno negodovanje fanova. SNK ih je poslao u (preranu) penziju, a njihovo mesto povereno je novim likovima. Shizumaru (decak nežne prirode sa neslućenim mocima), Basara (sen koja se vratila iz smrti u potrazi za osvetom), Gaira (unuk Nictoine-a) i Rimururu (sestra Nakoruru). Amakusa se vratio, sada kao igriv lik. Razočaravajuće mali izbor samuraja u odnosu na prethodnu igru delimično je opravdan davanjem novog izgleda starim likovima, čija je animacija prilično poboljšana. Svi su urađeni u manga fazonu, za razliku od ranijih delova gde su svi manje-više bili karikirani. Zankuro je kako karakterom tako i izgledom, bez sumnje najbolji boss SS serijala. Tradicija baziranja novih boraca SS igara na sada već kultnim likovima iz anime-a Ninja Scroll se nastavlja (izgled Basare je očigledno inspirisan Shijimom).
Međutim, razlike nisu samo u izgledu. Mehanika igre je pretrpela najveće izmene, što je za SS serijal koji je uvek imao besprekoran gameplay potpuno nepotreban potez. Glavna novost je mogućnost odabira dva borilačka režima, Slash i Bust. Osim malih razlika u izgledu, u zavisnosti koji režim izaberete, dobićete odredene prednosti i mane ali i neke specifične poteze! Takođe, mogu se odabrati tri nivoa težine: Begginers Class, Medium Grade i Upper Grade. Još jedna izmena tiče se dodele udaraca, koji su podešeni tako da svaki (uključujući i teški) udarac ima sopstveni taster, ostavljajući zadnje (D) dugme za napad nogom koji je u većini slučajeva beskoristan. Ovo je drastično uticalo na borbe, čiji se ishod sada može odlučiti sa samo 3 udarca (u periodu od 10 sekundi)! Glavni razlog tome je “teški” udarac koji nanosi prilično oštećenje protivniku. Specijalni udarci u SS3 oduzimaju malo energije, za razliku od super poteza koji je i dalje koristan. POW bar je takođe prisutan, ali sa jednom malom novinom: Držanje A, B i C dugmeta u isto vreme POW bar vam se puni! Uvedena su i hvatanja i bacanja kojima protivnika na nekoliko sekundi ostavljate izloženog svim vrstama napada. Sada, pre početka svake runde, omogućeno je kretanje likova, što takođe utiče na izvođenje.
Muzika je jača strana igre,jer odlično dočarava ambijent u kome se odigrava. Zvuk je OK, mada prosečan. AI boraca je veoma čudan – pod tim se podrazumeva da će vam jedni protivnici biti prilično laki i predvidivi a drugi pak, borilačke mašine sa neverovatnim refleksima, koje će vas naterati da se pošteno preznojite dok ih ne pobedite. U igri postoje neki manji bagovi vezani za zvučne efekte koji su uglavnom neprimetni. Još jedna mana vezuje se za pomalo zbrzan izgled igre, što se narocito primecuje pri izboru raznih opcija vezanih za podešavanje težine i borilačkih režima. Sem vizuelnih i gameplay promena, izmenjena je i kompletna prezentacija igre, tako da je SS3 daleko mračniji i ozbiljniji nego raniji delovi. Iako je grafički napravio veliki pomak, Samurai Shodown III je ostao poznat kao prekretnica u serijalu koja je odbila stare igrače, jer su bili prinuđeni da ponovo uče igru. SS3 će vam biti zanimljiv ako se tek upoznajete sa serijalom, a starim fanovima ostaje jedino da ponovo nauče igru.
Grafika: 5.0 Borci imaju novi izgled koji ih čini mnogo življim, a njihova tečna animacija daju impresivan utisak o grafici.
Zvuk: 4.5 Muzika daje samurajski osećaj celoj igri dok je zvuk prosečan.
Kontrole: 4.5 Uvođenje posebnog tastera za teški udarac je bila dobra stvar, ali njegova jačina prilično narušava balans igre.
Zabavnost: 3.5 Radikalno menjanje gameplaya i sistema je najveća mana igre. Ovaj put borbe se lako mogu rešiti na button-mashing način.
No Comment