Praznici su stigli ranije tj. sredinom oktobra za neke od nas. Valjda gejmerska stara škola odbija da spusti svoje oružje i da se povinuje trendovima moderne igračke industrije gde se većina FPS-ova diči svojim “cinematic” sadržajem i kako treba ispričati neku “duboku” priču za koju se posle ispostavi da je duboka kao čep od boce. Kada su to developeri jednostavno zaboravili da FPS treba da bude čista zabava ponekada i da se ne trudi da sebe shvati previše ozbiljno?

Zbog svega toga i spominjem raniji dolazak praznika jer nam je posle sjajnog prvog dela rimejkovanog Shadow Warrior-a iz 2013-te godine stigao i drugi deo od Flying Wild Hog Studija a ovog puta izdavač je Devolver Digital.

shadow-warrior-2-1

Well who wants some Wang? Izgleda da svi žele gospodina Lo Wang-a, vickastog i nadasve drskog i oružju vičnog atentatora. Posle velikog uspeha prvog dela koji je uneo svežinu u FPS žanr sa dobrim old-school scenarijom i kvalitetnim napucavanjem dobili smo nastavak koji je formulu preneo na viši nivo i pokazao kako dobre ideje mogu da se kvalitetno nadograde. Ruku na srce nije sve baš na kraju ispalo savršeno ali kada se sagleda kao celina tu ima dosta materijala koji će sijati ponosno kao stavka u njihovom stvaralačkom opusu.

Shadow Warrior 2 je igra koja prati nove avanture Lo Wang-a koji sada radi za novog šefa pošto je vrlo ozbiljno naljutio svog prethodnog poslodavca Orochi Zillu. Nov poslodavac – gospođa srednjih godina vrlo nezgodnog karaktera i koja je preslikani stereotip šefice Trijada mu daje zadatak da spasi njenu ćerku koja tajno radi u laboratorijama Orochi Zille. Naravno pošto Lo Wang više voli da priča nego da konkretno odradi posao došlo je do problema koji se završio neslavno po tu devojku. Na kraju da bi bila spasena njena duša je vezana za Lo Wang-ovu i rodila se odmah “ljubav na prvi pogled”. Njihovi dijalozi u mnogim situacijama su odlični i uživaćete u tenziji koja postoji između njih.

shadow-warrior-2-3

Igra je dosta napredovala u odnosu na prethodni deo i uvedene su nove mehanike. Či-moći su i dalje prisutne tako da ćete biti u mogućnosti da na razne načine zlostavljate svoje protivnike i da slušate vrcave komentare Lo Wang-a i naravno očigledno zgražavanje u isto vreme od strane njegove nesuđene mentalne saputnice. Prva novina je blago izmenjena mehanika kretanja što je odlično tokom borbi sa više protivnika zarad lakšeg izbegavanja njihovih napada. Uveden je i dupli skok zajedno sa penjanjem uz zidove.

I dolazimo do glavne novine a to su nadogradnje za oružja. Pošto u igri ima dosta oružja (jedno 20-ak), možemo reći da je zavidan broj kombinacija finog podešavanja vašeg arsenala za masovno uništenje. Oružja su podeljenja u klase a to su oružja za blisku borbu gde se podrazumevaju katane, chainsword-ovi, kukriji, demonske kandže i sve ostale lepote jednog naprednog nindža arsenala. Takođe ako volite borbu na daljinu imate više klasi pištolja, smg-ova, običnih i automatskih sačmarica, rail-gun-ova, automatskih pušaka (demonskih i običnih) i naravno nikada prevaziđeni lanseri granta i raketni bacači. Za svačiji ukus ima ponešto i kada to ukombinujete sa nadogradnjama koje nanose protivnicima ledenu, toksičnu ili vatrenu štetu dobijate pravi vatromet boja i delova tela koji lete po ekranu.

shadow-warrior-2-7

Druge nadogradnje se odlikuju time da kada ih implementirate u oružja daju povećane okvire, poboljšanu brzinu punjenja ili mogućnost da nosite takva 2 oružja u isto vreme u rukama. Već vidimo zločeste osmehe. Sa vremenom ćete nakupiti strašno veliki broj nadogradnji i moći ćete da ih prodate ili da ih iskujete i kombinujete i da tako dobijete još moćnije nadogradnje koje će vam pomoći da se pošaljete ekspresnim raketnim vozom horde demona kući.

Mehanika sa nadogradnjama dosta podseća na Borderlands ali u tome jeste i najveća slabost igre pored toga što je i njena najveća pozitivna odlika što se tiče inovacija. Konstantna trka za nadogradnjama postaje vremenom zamorna i dosadna a bitna je jer protivnici vremenom imaju sve veći broj otpornosti na razne vrste štete koju im nanosite. To onda podrazumeva da idete na misije gde ćete možda naći bolje nadogradnje za oružje i tako u krug. AI definitivno nije naivan i protivnici su veoma agresivni i mnogobrojni. Na jačim nivoima težine vrlo lako vas obrišu. Vremenom kada nađete savršenu kombinaciju prava old school FPS igra može da počne ali postoji opasnost da će neke igrače do tada umoriti i da će prestati da se time bave a nove story misije zaista zahtevaju dobra oružja. Budite uporni i isplatiće se.

shadow-warrior-2-17

Što se tiče priče generalno je dobra mada malo generička. Pet godina posle pobede nad hordama Shadow Realm-a i razbijanja saveza između njegovog starog gazde Orochi Zille i starih bogova došlo je do spajanja našeg sveta i demonskog. Sada su obe frakcije prisiljene da žive međusobno i da se uvažavaju ali trvenja i dalje postoje. Nijedna strana nije zaboravila šta je Lo Wang uradio. Pošto nije dobio uvažavanje kao heroj, Lo Wang se opet okreće onome što najbolje zna a to je ispijanje alkohola, voženje skupih kola i držanje noćnog kluba dok radi honorarno kao atentator za svoju šeficu. Ne smemo zaboraviti bezbroj šala na račun muških i ženskih delova tela. Puns for the win! Pojavljuje se dosta likova iz prošlog dela u nekim novim i zanimljivim ulogama i uglavnom su tu da bi bili ismevani od strane Lo Wang-a i da mu za osvetu otežaju život. I dalje možete sresti Ameonu, Gozu-a, Orochi Zillu i sve ostale živopisne likove. Naravno niko od njih nije srećan što ga vidi ali očigledno našeg starog dobrog ćelavca koji voli stripove to nimalo ne zanima.

Igra je podeljena u misije koje dobijate u centralnom hub-u gde se snabdevate oružjem i municijom. Misije su podeljene u tzv. side quest-ove (koji donose dodatan novac i nova specijalna oružja) i na story missions. Preporučujemo da se rade side quest misije jer ima dobrog oružja koje možete pribaviti i tu nažalost dolazimo do još jedne mane ove igre koja je po nama najveća. To je tzv. random generisanje mapa na kojima se te misije odvijaju. Vrlo loše implementiran sistem gde nema ni “R” od random nego su u pitanju iste mape na kojima se samo menjaju osvetljenje i vremenske prilike. Vrlo loša ideja koja nažalost smanjuje replay value jer iskreno niko nije lud da se šeta po istoj mapi bezbroj puta. Primetili smo da se u svim side quest misijama vrte bukvalno samo 3 mape. Zameramo developerima što su se odlučili na ovaj potez jer to malo ubija imerziju. Mogli su da ubace zasebne mape za svaku side quest misiju jer ih nema bas toliko puno. Kada se dođe do zadnjeg poglavlja, priča baš dobija na kvalitetu i kraj je odličan. Za divno čudo ovde se developeri nisu odlučili na kliše pristup i stvarno kraj ostavlja još puno toga za razmišljanje.

shadow-warrior-2-8

Grafički endžin koji je korišćen u ovoj igri je interno razvijen i možemo reći da je bez greške. Svetlosni efekti, fizika, fluidnost-sve je tu. Neprijatelji izgledaju odlično, svetlosni efekti noći i dana su savršeno implementirani i delovi tela lete na sve strane u finom tehnikoloru. Dešavalo nam se da zastanemo i da posmatramo lepotu kojom odišu centralni hub, pećine, polja pirinča i hramovi u koje ćete imati prilike da uđete. Vrlo je bitno da se update-uju drajveri za grafičku kartu jer imali smo problema sa nestabilnim senkama. Igra čak i sa najvećim brojem neprijatelja na ekranu nije padala ispod 60FPS u singleplayer-u. Nemamo običaj da spominjemo muziku u igrama ali kada se neki soundtrack izdvaja na to se mora obratiti pažnja. Na projektu izrade muzike za ovu igru je bio angažovan i legendarni Stan Bush. Njegova numera je jedna od naslovnih tema igre ali nećemo odati kada ćete imati prilike da je čujete. Verujte nam savršeno je implementirana.

Igra ima i dodatni multiplayer co-op mod za 2-4 igrača. Generalno mod nije ništa posebno i nema dodatnog sadržaja. Izgleda nam kao da je ta opcija dodata u poslednjem trenutku. Imali smo dosta problema kod nalaženja igrača i FPS je tokom borbi znao da padne na 20. Shadow Warrior 2 nije loša igra uopšte, u suštini to je veoma dobra igra sa par mana koje su mogle lako biti izbegnute i ako bude bilo nastavka nadamo se da će nepotreban sadržaj biti izbačen i da će zadržati originalnu formulu koja ih je proslavila.