Originalni Tearaway, igra Little Big Planet developera Media Molecule-a, pokupio je odlične kritike i bio favorit PlayStation Vita fanova čime se lako plasirao na kratku listu ekskluzivnih naslova koje vlasnici ovog handheld-a nisu smeli da propuste. Zbog vrlo specifičnog gameplaya koji je odlikovao ovu igru, pravljen da iskoristi sve funkcionalnosti Vite, bilo je teško zamisliti da bi u tom obliku uspešno funkcionisao na nekoj drugoj platformi. Dve godine kasnije u saradnji sa Tarsier Studios stiže nam Tearaway Unfolded, verzija igre za daleko popularniji PlayStation 4 sa nadom da će ovoga puta dostići dosta širu publiku.

Tearaway Unfolded je avanturistički platformer u čijem svetu od papira igrač preuzima kontrolu nad jednim od likova – kovertama Iota ili Atoi sa zadatkom da dostavi pismo portalu na nebu pod imenom “Ti”. Na tom putu, igrač kontroliše i okruženje menjajući pejzaž i pokušavajući da izađe na kraj sa malim neprijateljima Scraps. Uvod je postepen a gameplay mogućnosti se polako dodaju kako se napreduje kroz igru. Koliko ste platformskih igara igrali gde na početku ne može da se skače?

Pošto nije jednostavan remake, Unfolded eksperimentiše sa DualShock 4 kontrolerom u pokušaju da najbolje iskoristi njegove mogućnosti. Pritiskanjem L2 ili R2 trigger-a pojavljuje se zrak svetlosti kojim se upravlja motion senzorima joypada a njegova svrha je vraćanje boje teksturama koje su ostale bez nje kao i, još važnije, omamljivanje određenih neprijatelja. Vetar se kontroliše prelaženjem preko touchpad-a u odgovarajućem pravcu, omogućavajući vam da oduvate ili pomerite delove okruženja. Podizanje kontrolera dozvoljava ubacivanje predmeta ili životinja u njega kako biste ih zatim nišanili i swipe-ovanjem touchpad-a ispalili nazad u svet. Razni likovi u igri često traže od vas da obogatite svet crtajući nove predmete na touchpad-u (ili dosta preciznije, pomoću aplikacije za telefon) a tu je i mogućnost da pravite fotografije ili gif-ove.

Ipak, samo neke od ovih opcija su zanimljive na duže staze a platformisanja u standardnom smislu nema puno. Borbe protiv neprijatelja znaju da dosade, naročito jer igrač nema ograničen broj života pa ni posledica za loš učinak. Neke od najzabavnijih ideja u praksi igra ostavlja za sam kraj, kao što su istovremeno pomeranje lika stick-ovima a kuglice motion kontrolama ili nameštanje platformi na koje igrač treba da skače takođe pomeranjem joypad-a.

Dvoje naratora pomažu u oblikovanju jednostavne priče bez obzira na to što više puta najavljuju završetak avanture, do te mere da može doći do manjeg iznenađenja kada igra zapravo bude privedena kraju. Stilizovani šareni svet izgleda sjajno i PS4 verzija nema puno problema da radi u glatkih 60fps-a, što i nije začuđujuće imajući u vidu odakle potiče originalna verzija. Muzika je često suptilna i dok se napreduje kroz nivo može preći iz jednostavnih melodija u nešto kompleksnije, sa sve doprinosom bubnjeva od strane igrača koji ih koristi i kao platforme za skakanje pritiskom touchpad-a.

Lokacije na kojima su nivoi su raznovrsne i ima ih preko 15. Neki su povećani i izmenjeni u odnosu na prvobitnu verziju a ima i potpuno novih, pa pored drugačijeg upravljanja zbog različitog sadržaja ova može biti zanimljiva i onima koji su već odigrali Tearaway na Viti. Postoji i solidan broj dodatnog sadržaja u nivoima kao što su pokloni koje je moguće pronaći. Iako bi pacing-u igre prijalo da se do naprednijih i najzanimljivijih mehanika dolazi ranije, i dalje je u pitanju dobra reinterpretacija Vita naslova za kućnu konzolu koja koristi kreativne ideje da vas uvuče u svoj svet.

Tearaway Unfolded (PS4 Pro)
  • 7/10
    EmuGlx Score - 7/10
7/10

Iako bi pacing-u igre prijalo da se do naprednijih i najzanimljivijih mehanika dolazi ranije, i dalje je u pitanju dobra reinterpretacija Vita naslova za kućnu konzolu koja koristi kreativne ideje da vas uvuče u svoj svet.