Otkako su se po Internetu pre par nedelja počele širiti glasine o dolasku unapređene verzije PlayStation 4 konzole (koje smo i mi preneli), fanovi video igara, novinari i sami developeri su počeli da raspravljaju koliko će ovaj potez uticati na dalji razvoj igračke industrije koja je i dan danas naviknuta da se na tržištu može kupiti „samo jedan proizvod” koji će trajati jako dugo. Ostatak elektronske/tehničke industrije (telefoni, kompjuteri, tableti, pametni satovi i sl.) se odavno naviknuo na realnost gde se posle nekog vremenskog perioda za više para može dobiti brži uređaj koji će imati podršku za isti softver, OS i sistemske servise. Upravo to dobijamo sa PlayStation 4K konzolom – kućnu konzolu koja će imati bolji hardver, bez gubitka bilo kog softvera ili servisa kojem su korisnici imali pristup na staroj PlayStation 4 konzoli.
Danas su ove stare glasnije skoro totalno potvrđene izveštajem američkog gaming sajta GiantBomb koji se preko svojih izvora dokopao oficijelne Sonijeve dokumentacije o razvoju softvera za novu unapređenu PS4 konzolu. Sudeći po ovoj (SDK) dokumentaciji, nova konzola nosi kodno ime NEO (originalni PS4 smo znali pod šifrom Orbis) i sa sobom će doneti tri bitna poboljšanja hardvera – CPU će i dalje ostati osmojezgarni X86 Jaguar od AMD-a koji će biti klokovan 31% jače sa 1.6GHz na 2.1GHz, 8GB GDDR5 memorije će biti klokovana sa 176GB/s na 218 GB/s, a najveće poboljšanje će stići u vidu više nego duplo jačeg grafičkog modula koji će umesto 18 CU blokova na 800 MHz (glavni blokovi za obradu grafike) preći na čak 36 CU blokova na 911 MHz. Ovo će dati PS4K konzoli grafički čip koji može da dostigne čak impresivnih 4.19 Teraflopsa!
Pored ovih tehničkih poboljšanja, dokumentacija takođe jasno opisuje nova pravila koja će Sony sprovoditi i koja od developera jasno traže da ispune sledeće uslove:
- Sve igre pravljene za PS4 moraju automatski (bez ikakvih softverskih zakrpa) da rade na PS4K konzoli. Ovo naravno pokriva i sve PS4 disk igre (i one stare koje su već odavno u prodaji).
- Sav kupljen digitalni PS4 softver će se moći koristiti na PS4K konzoli, OS ostaje isti.
- Zabranjeno je praviti igre koje će raditi samo na PS4K.
- Zabranjeno je da PS4K igre imaju dodatni gameplay i content koji PS4 nema (ekskluzivni DLC-ovi, ekskluzivni VR modovi i sl.)
- Zabranjeno je da PS4K ima različite multiplayer modove od PS4 konzole. Svi PS4K i PS4 korisnici se moraju igrati na zajedničkim serverima.
- Zabranjeno je da PS4K verzije igara podržavaju periferije koje PS4 nema.
- Offline igre (i offline coop igre) mogu iskoristiti novi hardver kako god žele. Na primer lepša grafika u igrama ili coop mod koji podržava 4 umesto 2 igrača.
- Developeri od ovog septembra moraju Sony-u dostaviti kod igara koji nativno podržava i PS4 i PS4K.
- Developeri sami moraju da odluče da li žele da izdaju softversku zakrpu koja bi prilagodila staru PS4 igru da potpuno iskoristi novi i jači PS4K hardver.
- PS4K potpuno podržava rendering igara u 4K rezoluciji, ali developeri nisu u obavezi da prilagođavaju svoje igre da rade na bilo kojoj rezoluciji. Po svemu sudeći nativna 4K podrška će se najviše koristiti za multimediju i manje zahtevnije igre. Zahtevnije igre će biti upscaleovane.
Takođe se spominje da stari PS4 neće biti uklonjen iz prodaje (verovatno će mu cena pasti sa trenutnih $350€ na $300€), a da će developeri koji koriste „NEO mod“ renderinga takođe dobiti na korišćenje dodatnih 500MB RAM memorije od OS RAM particije. Internet spekulacije govore da će PlayStation 4K konzola možda izaći već ove praznične sezone po ceni od $400€, ali i da postoji šansa da će se to desiti početkom sledeće godine.
Sve u svemu, ove nove informacije nam govore da Sony planira da evoluira PlayStation 4 konzolu u ekosistem koji će biti nadograđivan u regularnim ciklusima, koristeći sve prednosti X86 platforme koja će dozvoliti korisnicima konzola da zadrže svoj kupljeni softver i koriste ga na ma kojem budućem hardveru koji budu posedovali. U principu nećemo više imati „emulatore“, već jednostavno nativni rendering starih naslova na koje smo već odavno navikli u PC/mobilnom svetu. Duplo jača grafička će sigurno moći dosta da poboljša izgled igara, pogotovo za korisnike koji i dalje imaju 1080p televizore. Skokovi sa 30fps na 60fps u igrama će biti mogući, mada zbog relativnog slabog overclock-a procesora, napretci u renderingu će se verovatno svoditi na dosta bolje GPU efekte.
Ovaj novi hardver takođe jasno pokazuje da je Sony za sada zainteresovan samo da održi PS4 platformu u što boljem stanju, a ne da uvede PS5 generaciju. Kada se uporedi hardver danas dostupan na PC platformi, vremešni i slabi Jagar CPU procesor je najveća „bolna tačka“ cele PS4 platforme, što ostavlja itekako puno prostora Sony-u da tamo negde oko 2020. godine na tržište izbaci potpuno novu PS5 platformu zasnovanu na Zen/HBM tehnologijama koji bi dali kućnom hardveru ogroman skok u performansama, i omogućila developerima da počnu praviti igre za taj mnogo jači hardver (tj. da se svi prebacimo na pravu “novu generaciju” kućne konzole koje će i dalje puštati sav trenutni softver).
No Comment