Imate razne tipove ljudi. Svako ima neku pasiju, nešto šta voli, obožava, željno iščekuje svakog dana. Za neke je to novi album omiljenog benda, novi deo Transformersa ili nova knjiga Game of Thrones, možda čak i neka mindless TV serija čija sezona tek treba da počne. Većina tih stvari nama gejmerima nije toliko bitna, makar ne toliko koliko E3 i Gamescom svake godine! Najveći sajmovi igara na američkom i evropskom kontinentu su ultimativno zadovoljstvo, za nas gikove, nerdove i slične zaljubljenike u zabavni softver širom sveta. Ove godine imali smo tu čast da prisustvujemo Gamescomu po drugi put za redom!
Gamescom 2014 je za našu ekipu (kao i za dobar deo gejming zajednice) počeo mesecima pre zvaničnog otvaranja. Otkad smo saznali da ćemo imati predstavnike na sajmu, počela je organizacija sastanaka i intervjua. Odlučili smo da ove godine sve uradimo kako treba, i vratimo se sa gomilom sadržaja koji će vas zabavljati danima nakon sajma.
Naš put je počeo 11. avgusta kada smo se uputili za Nemačku da bi stigli samo nekoliko sati pre Sony Preskonferencije, koja je bila zakazana za utorak uveče. Sama pomisao da ćemo po prvi put učestvovati u nečemu tako velikom, delovala je nestvarno. Kada smo stigli i evidentirali se za prisustvo na konferenciji, san je polako prelazio u javu.
Pre same preskonferencije smo prisustvovali koktelu i imali tu čast da upoznamo i proćaskamo sa Adam Boylesom, podpredsednikom za odnose sa developerima i izdavačima u Sony kompaniji, kao i sa John Drakeom, developerom muzičkih igara, koji je napravio odličnu karijeru u Harmonix razvojnom timu i kasnije nastavio put ka svojim snovima u kompaniji Sony kao PR. Nakon toga, sama konferencija je počela, i osećaj je bio neverovatan. Samo prisustvo na tako velikom dešavanju u gaming svetu je na neki način ostvarivanje sna. Osećaj, biti okružen ljudima koji dele istu pasiju kao i vi, i developerima koji žele da prenesu sve šta su učinili kako za vas tako za igrače celog sveta je bio stvarno fantastičan. Šta je sve bilo prikazano na konferenciji ste mogli pročitati u tekstu koji je izašao pre par dana. Posle prve preskonferencije kojoj smo imali čast da prisustvujemo je počeo i prvi dan na samom sajmu.
Totalno neplanirano smo uspeli da pronađemo put i unutar EA Press brifinga koji se održavao prvog dana sajma. Za razliku od prethodnih par godina, ove su čelnici EA odlučili da nešto promene u organizaciji. Brifing je bio održan u hali, u srcu Gamescoma, ograđenom prostoru sa ogromnom binom na sredini, okruženom štandovima raznih EA igara. Ambijent je bio stvarno impresivan. Posle pres brifinga smo imali tu čast da upoznamo čelnike EA Gamesa, Andrew Wilsona, Peter Moorea, John Reeseburga, kao i Abbie Heppe, community menadžera Respawn tima. Nakon nekoliko rečenica i par slika, obezbedili smo ulaz u EA Business delu, kao i prisustvo na svim budućim EA konferencijama koje će se održavati, kako na Gamescomu, tako i na E3 sajmu.
Posle tog trenutka, apsolutno ništa nije moglo da nas zaustavi. Utisci o sajmu su samo rasli. Imali smo neverovatna iskustva i privilegiju da pričamo sa nekim od najvećih developera današnjice, upoznamo PR-ove i menadžere raznih kompanija, kao i da probamo mnogo igara iza zatvorenih vrata.
Što se tiče samog showfloora, koncept je bio za nijansu drugačiji nego prošle godine. Pošto su krajem 2013. izlazile nove konzole, na prošlom Gamescomu smo stekli utisak da se obe konzolne kompanije, i Microsoft i Sony, trude da što više oduševe svoje fanove. Samom scenom, ambijentom, muzikom ili igrama, sve je bilo jako napadno sa željom da bude primećeno, da vam se uvuče u psihu i natera vas na silu, ako ne svojevoljno, da izaberete baš njih! Ove godine mnogi su se odlučili za drugačiji pristup. Iako je ovo tek prva godina u novoj generaciji konzola, svi su se trudili da prostor na Gamescomu maksimalno iskoriste. Nije više bilo ogromnih robota na sred hale (prim. Titanfall), mnogo razbacanih automobila kako bi promovisali neku novu vožnju, prevelikih štandova za testiranje igara… Sve je bilo kompaktno i dobro osmišljeno, sa odlično iskorišćenim prostorom. Neke kompanije su izostale sa showfloora, dok su neke bile prisutnije u odnosu na prošlu godinu i zauzimale veći prostor, sa više igara za pokazati. Kao i uvek, najdominantniji su bili EA, Ubisoft i Activision pored podrazumevanih Microsofta i Sonyja. Nekoliko kompanija je čak i organizovalo turnire na samom showflooru za određene igre kao što su Call of Duty Advanced Warfigter, League of Legends, World of Warcraft… Naravno sve u korist promocije svojih naslova i izdavača. Pored standardnih štandova, tu je bila i cosplay revija, retro gaming kutak, kao i sve ostalo šta daje šmek ovom sajmu. Uprkos tome, naša pažnja je više bila uperena ka business delu sajma kako bismo došli do ekskluzivnih prikaza i intervjua koje ćete imati priliku da pročitate u narednim danima na našem sajtu. Broj novinara koji nas je predstavljao, i zakazanih sastanaka nam jednostavno nije dozvolio šetnju po halama kao prošle godine. Iako je većina kompanija zahtevala zakazivanje sastanaka da bi se igre probale iza zatvorenih vrata, Nintendo je to totalno drugačije uradio. Njihov prostor u business delu bio je odlično osmišljen i otvoren za sve novinare. Tu ste mogli da isprobate sve igre koje su najavljene da će biti prikazane na sajmu, kao i poslužiti se grickalicama i osveženjem. Međutim, čak i pored totalno opuštenog i drugačijeg pristupa u odnosu na prošlu godinu, Ninteno nije uspeo da podigne interesovanje za svoje igre i aktuelnu konzolu.
I pored manjka vremena i sredstava da pokrijemo baš sve šta smo želeli, ovo je bilo još jedno odlično iskustvo. Uspeli smo da pričamo sa Bungie developerima, igramo novi Call of Duty, provedemo čak i više od dozvoljenog vremena u sobi gde je predstavljena FIFA 15, popijemo pivo i slikamo se sa CD Project (The Witcher 3) timom, i naravno skupimo gomilu intervjua i ekskluzivnog materijala koji ćete imati prilike da vidite na EmuGlx-u.
Sve ga ovoga ne bi bilo da (je Pera otišao u policiju?) nam ComputerLand tim nije omogućio ekskluzivni pristup u business delu kompanija Ubisoft, 2K Games, Activision, Square Enix… Isto tako, zahvaljujemo se posebno i Ubisoft PR timu, Warner Bros timu, CDProjectu koji su nam ulepšali poslednji dan, divnim ljudima iz EA Games koji su nam obezbedili pristup, iako nismo imali ništa zakazano kod njih, Activision Italia PR timu, PR-u 2K Games koji je imao preveliko strpljenje sa nama, Dying Light timu koji nam je ponudio da bilo kada odemo i igramo njihovu igru koliko želimo, Julian Gerightyju, Creative Directoru na igri The Crew, koji nam je posvetio 35minuta svog vremena za odličan interviju, FIFA 15 timu koji nam je obezbedio infinite pristup u developer sobu, i igranje FIFA 15 kada i koliko god želimo, kao i mnogim drugim ljudima koji su nam ulepšali prošlu nedelju. I naravno ponovo hvala ComputerLand timu koji su nas trpeli u nekad uzastopnim prepiskama i pomogli da sve ovo ostvarimo. Hvala svima od srca!
Posle ovogodišnjeg Gamescoma jedno je sigurno. Sledeće godine ćemo biti brojniji i jači, sa još više ekskluzivnog materijala i većom pokrivenošću celog sajma! Ostanite uz nas do sledeće godine!
Toad je najnefotogeničniji čovek svih vremena, reče (od večeras) drugi najnefotogeničniji čovek svih vremena.
Hvala :))) <3
Lijepo napisano, i sa samih slika se moze dosta vidjeti te pomenute atmosfere. Nadam se da cu neke od sledecih godina i ja posjetiti sajam 😉