Novi proizvod koji nam stiže iz Blizzard kuhinje je njihov pulen u sve popularnijem MOBA (Multiplayer Online Battle Arena) žanru igara. Blizzard će sa ovim free to play naslovom pokušati da ugrabi deo kolača koji trenutno drže League of Legends i DOTA2. Pošto je DotA nastala kao mod/mapa za originalni WarCraft 3 originalni plan Blizzarda bio je da otkupi prava na to ime i da izda nastavak u Starcraft II engine okruženju. Igra je prvi put prikazana na BlizzCon 2010. sajmu pod maštovitim imenom Blizzard DOTA. Međutim, ubrzo nakon toga Valve dolazi u posed DOTA trejdmarka, a Blizzard ih je naravno tužio pošto su mislili da im prava na tu franšizu pripadaju čisto iz razloga što je nastala iz njihove igre… Naravno, tužba je propala i tako nastaje Heroes of the Storm.
Za razliku od mnogobrojnih manje poznatih MOBA igara, HotS unosi mnoge promene u žanr i zbog toga postaje hate it or love it tip igre. Jasno je da će zagriženi LoL i DOTA igrači najverovatnije mrzeti HotS pošto uprošćava žanr do krajnjih granica, dok će ljudi koji do sada nisu voleli ovaj tip igara verovatno uživati. Sama igra počinje solidnim sinematikom iz koga saznajemo glavni selling point igre, a to je obuhvatanje svih svetova koje je Blizzard napravio i najpoznatijih heroja iz njih. Teško je odoleti igri kada su tu face kao što je Jim Raynor, Illidan, Diablo, Lich King i drugi. Svi oni se okupljaju u Nexusu, svetu do koga vode portali iz svih krajeva Blizzard univerzuma. Šta bi drugo radili, nego se okušali u turnirima da se dokaže ko je najjači.
Prvi kontakt sa igrom je prijatan zbog veoma dobre grafike za ovaj tip igara i korisničkog interfejsa koji je lepo našminkan. Odmah na početku vam se nudi izbor težine koji prilagođava količinu tooltipova i težinu AI protivnika u modu za vežbu. Posle izbora težine sledi tutorijal koji vas uči osnovama igre, ako ste novi u MOBA igrama, obavezno ga odradite, nije dosadan pošto ima i blagu priču ispresecanu Blizzardovim humorom. Za ostale preporučujemo da ga preskoče i odmah odigraju jedan meč protiv botova (AI protivnika). Igra se odvija na za sada 4 mape, što je prva velika razlika u odnosu na konkurenciju. Osnova igre je ista kao i kod konkurencije timovi od po 5 igrača imaju cilj da unište protivničku bazu uz pomoć AI jedinica koje se pojavljuju u fiksnim intervalima i bez vaše kontrole napreduju ka protivničkoj bazi prateći 2-3 zacrtane putanje (lanes). HotS uvodi blage varijacije na ovu temu svojim mapama. Svaka ima jedan sekundarni cilj koji omogućava da vaš tim mnogo lakše i brže pobedi. Na jednoj mapi sakupljate novčiće kako biste platili pirate da bombarduju protivničku bazu, na drugoj idete u podzemlje (bukvalno još jedan sloj mape) gde se borite protiv neutralnih stvorenja kako bi sakupili materijale za velikog golema koji će vam pomoći u borbi, na trećoj kontrolišete tačke na mapi kako biste prizvali velikog zmaj-viteza itd… Ove bonus zezancije na mapama igru čine interesantnijom, mada i one naravno postaju izlizane posle određenog broja partija. Veliki problem MOBA igara je njihova velika težina, od igrača se očekuje da barata sa velikim brojem predmeta/heroja/magija/statistika i greške se naplaćuju veoma skupo.
Blizzard je uprostio nekoliko sistema do krajnjih granica kako bi igru približio širokim narodnim masama. Prvo heroji skupljaju iskustvo, ali ne samo za sebe nego za ceo tim, tako da je ceo tim uvek podjednake jačine, slabiji igrači tako mogu da se povrate iz lošeg početka i budu korisni timu i kasnije u partiji dok bi u ostalim MOBA igrama bili samo hrana za protivnika. Druga velika promena je kompletno odsustvo predmeta koje heroji kupuju/nose u igri, iskreno ovo je prelomna tačka za većinu igrača i, ili će vam se svideti ovaj sistem ili ne. Svaki heroj ima po 4 aktivne veštine (aktiviraju se QWER tasterima) i jednu pasivnu, one se automatski nadograđuju kako heroj dobija nivoe, ali na svakih par ključnih nivoa igraču se nudi da izabere jedan od ponuđena dva svojevrsna talenta koji na neki način menjaju osnovne veštine (jedan npr. dodaje više štete, dok drugi dodaje usporavanje). Pa na taj način prilagođavate heroja vama i trenutnoj partiji. Svaki heroj ima izbor između dve ultimativne veštine što je takođe jedna od promena. Izbor heroja je veoma raznolik (preko 30), biće tu za svakoga po nešto. Heroji se dele na standardne grupacije tenkovi, ubice, healeri itd… Pored zajedničkog XP-a i nepostojanja predmeta, neutralne jedinice na mapi takođe funkcionišu na novi način (obično služe za bonus zlato, ali pošto njega nema), posle pobede nad njima stvara se njihova kopija koja se bori na vašoj strani sve do smrti.
Igra ima dosta brz gameplay, nivoi se lako dobijaju, a zbog nepostojanja zlata nema potrebe da se partije odugovlače kako bi neko napravio pobednički deo opreme, pa same partije traju između 20 i 30 minuta što će mnogi pozdraviti. Od zamerki mogli bismo navesti totalno odsustvo bilo kakvih informacija o neutralnim monstrumima i protivničkim herojima u igri, nije moguće kliknuti na njih kako bi im videli HP, napad/odbranu itd… Sve je kao što sam napomenuo veoma uproščeno bez suvišnih informacija. Kako bi umanjili prazan hod u partiji kada vaš heroj umre (tada se posle određenog vremena oživi u vašoj bazi) u igru su ubačene i mount jedinice, tj. životinje na kojima jašete kako bi brže stigli do akcije, pored toga naravno ovo je još jedan izvor prihoda jer samo za pravi novac možete da jašete nešto interesantnije od braon konja. Svaka igra ovog tipa ima više “tipova” igre tj. modova koji se razlikuju po tome kako se biraju i koji heroji su dostupni. Trenutno je aktivan samo takozvani All Pick mod gde svako bira kog heroja želi bez ograničenja (npr. omogućeni su duplikati heroja dok god su u protivničkom timu), ostali modovi su obećani za buduće verzije igre.
Blizzard je ubacio skupljanje iskustva i zlata na nivou naloga između partija. Zlato koristitite za kupovinu heroja pošto je za igru dostupan samo limitiran broj, na nedeljnom nivou se vrši rotacija besplatnih heroja. Dok iskustvo otključava pomenutu mogućnost izbora ultimativne magije za heroja pre početka partije i slično. Tu su i kvestovi koji donose zlato i/ili iskustvo kada ih ispunite i dobijaju se na dnevnom nivou (skupiti određen broj pobeda, uništiti određen broj zgrada, ubiti toliko i toliko neprijatelja itd…). Naravno pored kupovine heroja za in-game valutu, postoji mogućnost kupovine i za pravi novac, cene za heroje su korektne, dok su cene skinova (alternativih izgleda heroja) paprene, ali uvek je skupo biti drugačiji. Iako je igra u Alpha fazi, Blizzard nije imao problema da ljudima uredno naplaćuje pomenute stvari. Kada smo već pomenuli da je igra u Alpha stadijumu, moramo reći da je poprilično ispolirana, većina bagova je uklonjena, sistem za pronalaženje protivnika funkcioniše korektno itd… Od bitnijih stvari jedino nedostaje mogućnost gledanja trenutno aktivnih partija, ali i to će biti uskoro ubačeno. Zbog čega Blizzard ovu igru ovako dugo drži u zatvorenom stadijumu testiranja nije nam jasno pošto to negativno utiče na psihu ljudi, za igrom se iz dana u dan smanjuje interesovanje. Blizzard je najavio izlazak sledeće godine. Pošto je igranje bilo koje online igre lepše sa društvom, a kod ovog tipa je to više nego poželjno, u igri postoji odlična motivacija za grupno igranje u povećanoj količini XP poena koje vaš nalog dobija kada igrate sa ljudima koji se nalaze u vašoj listi prijatelja.
Za kraj šta reći osim da će igra sigurno imati svoju publiku jer ipak je to Blizzard naslov, ali čisto sumnjamo da će uspeti da preuzme LoL i DOTA igrače, ali će umesto toga privući nove ljude koji su do sada smatrali da ovaj žanr nije za njih. Blizzard planira da uvede HotS i na njihove turnire što bi moglo i da uspe jer je igra dosta dinamičnija i brža, i stoga zanimljivija za posmatranje sa strane. Naravno ljubitelji “ozbiljnih” MOBA igara će se uvek podsmevati HotS igračima i prozivati ih, ali bitno je da se vi zabavljate, a mi mislimo da hoćete uz ovaj naslov, samo da konačno i izađe.
Za ključeve za betu zahvaljujemo se ComputerLandu.
No Comment