Za milione igrača širom zapadnog sveta, premijera originalne Final Fantasy VII igre 1997. godine je predstavljala prvi momenat kada su se sreli sa žanrom JRPG igara na kućnim konzolama, prvi put kada su se na TV ekranima udubili u priču velikog i ambicioznog RPG-a gde su sudbine mnogih likova ostale urezane u njihova sećanja. U narednim decenijama, ova hit igra iz Square Enix-a je uspela da postane zaseban serijal, dobijajući oko sebe širok spektar spinoff igara, cameo poseta u drugim gaming naslovima, community modova za originalnu verziju igre, i naravno beskrajnih online rasprava o značaju ovog serijala i njenom velikom uticaju na celu gaming industriju.
Sve ovo je doprinelo da Internet skoro eksplodira od uzbuđenja kada je na leto 2015. godine najzad bio najavljen visoko budžetni rimejk projekat ove velike igre na PS4 konzoli, čiji je prvi deo stigao u ruke igrača na proleće 2020. godine taman kada je svetska pandemija blokirala svetski lanac logistike i skoro sprečio da igra stigne na vreme u radnje. Meteorski uspeh igre Final Fantasy VII Remake je svima stavio do znanja da su Square Enix i mnogbrojni developeri koji su 1997. godine radili na originalu spremni ne samo da ponovo na ekranima prikažu staru priču igre rekreiranu u potpuno modernom ruhu, već i da eksperimentišu sa potpuno novim elementima koji će učiniti ovaj ceo projekat zanimljivim i starim i novim igračima.
Ovaj fokus na modernizaciju i eksperimentaciju je ušao u svoju punu brzinu u upravo izdatoj igri Final Fantasy VII Rebirth koja ne samo da predstavlja nastavak koji nadmašuje sva velika očekivanja fanova serijala, već i predstavlja jednu od najboljih JRPG igara koje je Square Enix ikada napravio.
Posle velike uvodne avanture koja je u potpunosti bila smeštena u distopijskom gradu Midgaru, čije Šinra vođstvo je iz planete ispumpavalo moćnu supstancu Mako radi širenja svoje ekonomije i dominacije nad ostatskom sveta, magično-unapređeni vojnik Cloud Strife i njegova mala grupa saboraca iz eko-terorističke organizacije Avalanche uspeli su da identifikuju veliku opasnost koja preti da uništi ceo živog na planeti. Poludeli ratni heroj Sephiroth je saznao da ga je Šinra manipulisala celog života, i da je njegova sudbina da se ponovo ujedini sa mističnim bićem Jenovom koja je u prošlosti zamalo uspela da ovlada svetom. Dok je originalna FF7 igra iz 1997. godine pratila prvi pokušaj Cloud-a da spreči Sephiroth-a, Remake je sa sobom doneo svežu komplikaciju – poraženi Sephiroth se vratio nazad kroz vreme, slamajući blokadu sudbine i otvarajući potpuno novi splet događaja koje će naši heroji morati da reše posle izlaska iz Midgar-a.
Final Fantasy VII Rebirth odmah na svom startu stavlja igrače u jedan od najmagičnijih trenutaka iz PS1 originala – kada shvataju da će posle klaustrofobičnog Midgar-a sada moći da istražuju široka prostranstva planete Gaja! Avantura počinje u obližnjem gradu Kalm koji je u ovoj igri rekreiran sa toliko detalja da je čak moguće da se izgubite u njegovim mnogobrojnim ulicama. Poređenja radi, originalna verzija Kalm-a je bila predstavljena samo sa jednim pozadinskim 2D ekranom! Sličan nivo rekreacije su dobile mnoge druge urbane zone igre, a šampion je svakako legendarni Gold Saucer luna park kojeg se fanovi originala i dana danas dobro sećaju.
Otvorene zone su prepune raznih opcionih aktivnosti, među kojima se izdvajaju lovovi na specijalna čudovišta, sakupljanja informacija o istoriji sveta, i traženje specijalnih bonusa za lakše borbe protiv Summon bića. Svi stari narativni elementi igre su prisutni i dosta prošireni (na primer parada u Junon-u), uz neverovatan nivo posvećenosti detaljima i muzičkim adaptacijama koje će prosto oduševiti fanove originala. A pošto je sve napravljeno sa tako visokim kvalitetom produkcije, i potpuno novi igrači će biti opčinjeni ambicijom ovog naslova.
Ovako drastično proširenje sadržaja i vizuelni spektakl koji je non-stop prisutan na ekranu se ponavljaju sa svakim novim satom igranja, nemilosrdno zakopavajući igrače sa neverovatnim brojem gameplay mogućnosti. Ako nemate jaku volju da se baš fokusirate na glavnu priču, igra veoma lako može da vas udalje od centralne priče igre sa mnogim sporednim mini-igrama (među kojima se najviše izdvaja odlična kartična igra Queen’s Blood).
Sa odličnom centralnom kampanjom koja u proseku traje oko 40 sati i sa čak trostruko toliko vremena koje se može uložiti u zanimljive opcione izazove, Rebirth predstavlja ogromnu igru koju svaki fan ovog serijala i JRPG žanra apsolutno ne sme da zaobiđe.
Solidan borbeni sistem igre iz Remake-a je ovde dodatno unapređen. Igrači sada uvek imaju pristup Parry odbrani, a redovno aktiviranje ATB poteza otvara mogućnost korišćenja specijalnih Synergy zajedničkih poteza koji se otključavaju u specijalnom Folio ekranu. Družina opet sakuplja širok spektar oružja (koje svako krije po jedan specijalni napad koji može permanentno da se nauči) i opreme sa materija slotovima koji se mogu ili naći tokom igranja, kupiti u radnjama, ili se napraviti preko novog crafting sistema koji čak predstavlja prvu opciju koja je dostupna kada se igra pauzira. Svaki karakter igre ima svoj stil borbi sa kojim se detaljno možete upoznati preko detaljnog tutorijal sistema – Cloud je maltene DMC karakter koji sada preferira da baca protivnike u vazduh, Red XIII ima borbeni sistem zasnovan na branjenju i velikim kontra-ofanzivnim napadima, Aerith je odlična sa magijama podrške, i sl. Kao i u prošloj igri, u svakom trenutku se preko R2/L2 dugmadi mogu kontrolisati ATB potezi saboraca, ili se čak direktno može preuzeti kontrola nad njima.
Ovaj dinamični sistem borbe čini igru mnogo lakšom i dopadljivijom od Remake-a, praveći odličan miks između punokrvne akcione borbe i poteznih strateških odluka koje se ostvaruju trošenjem ATB segmenata koje se pune tokom redovne akcije. Kao i u svakom dobrom JRPG-u, što igra duže odmiče to će igrači sretati šve širi spektar protivnika (kojih u ovoj igri ima zaista neverovatno puno, što običnih monstera što veoma dobro dizajniranih boss-ova) koji će zahtevati korišćenje specijalnih taktika. Korišćenje informativne „Assess“ materije zato predstavlja jedan od prvih poteza koje će svaki igrač morati da upotrebi pri sretanju novih vrsta protivnika, a do kraja kampanje igra će ponuditi zaista širok spektar materija sa kojima se mogu napraviti specifični „build“-ovi koji su podobni za određene regije.
Ali bitno je i spremiti celu grupu heroja za bitke a ne samo Cloud-a, jer se u ovom naslovu radnja neće u potpunosti fokusirati na njega kao što se to desilo u Remake-u. U mnogim sekcijama igre, njegova pozamašna grupa saboraca će biti podeljena u različite grupe, i oni će sami morati da se snađu (ponekad i čak sami, bez ičije pomoći) u raznim borbenim izazovima. Ovo zahteva da dobro opremite materijama celu grupu, što nije težak problem jer se one mogu lako kupiti u svim zonama za odmor i kod mnogobrojnih radnji koje prodaju opremu.
Najunikatnije materije koje otvaraju nove taktičke mogućnosti se naravno kriju iza mnogih opcionih aktivnosti koja igra krije – istraživanje otvorenih zona će omogućiti kupovinu specijalnih itema kod Chadley-a, Moogle poeni će se moći trošiti za kupovinu specijalnih ogrlica koje u sebi kriju po jednu moć materije, a unikatna materija je i jedna od nagrada u Gold Saucer-u.
Audio-vizuelna prezentacija igre prosto obara sa nogu. Posle uvodnog tutorijala u kojem se može primetiti poneki loše modelovan objekat, ostatak igre prosto briljira. Sva okruženja su realizovana na veoma detaljan način, a najviše pažnje je naravno opet stavljeno na glavnu postavu junaka koji su detaljno modelovani i odlično predstavljeni u višesatnim animacijama. Zvučna postava igra je nekako uspela da bude još bolja od prethodnika – igrači će tokom kampanje moći da uživaju u nekoliko stotina muzičkih traka, što novih što adaptiranih iz originalne FF7 igre.
Posebnu pohvalu moramo dati glumačkoj postavi igre koja je odradila ne samo odličan posao tokom mnogobrojnih cinematika, već i tokom samog gameplay-a kada članovi družine često pričaju tokom mirnih perioda između bitaka. U tim trenucima se odlično prikazuje toliko su karakteri različiti, ali se ipak slažu sa ciljevima njihove velike avanture.
PS5 verzija igre u sebi nudi dva moda za igranje – grafički mod koji održava viskou rezoluciju , i Performance mod koji smanjuje kvalitet grafike uz veoma tečnih 60fps. Oba moda su veoma dobra za igranje, ali pošto je igra veoma akciona ipak predlažemo veći framerate.
Final Fantasy VII Rebirth je bez ikakve sumnje ispunio velika očekivanja koje smo imali posle kraja Remake-a. Što se tehničkih i gameplay rešenja tiče, Square Enix je uspeo da daleko nadmaši uspehe iz ranijih par Final Fantasy igara i ponudi nam zaista ogromnu igru koja nas po svom kvalitetu podseća na najbolje igre ovog serijala. Štaviše, bez ikakve sumnje možemo reći da nas je ova igra po svojoj ambiciji podsetila na Final Fantasy XII, poslednju veliku FF igru na PS2 konzoli koja nije imala kompromise koje smo sreli u FF13, FF15 i FF16 projektima.
Veliki uspeh je i ostvaren u samom scenariju igre, koji je opet ispoštovao original, ali i ponudio smisleno proširenje priče koje ostavlja dosta prostora za nove avanture u sledećem nastavku koji će milioni igrača željno čekati.
Final Fantasy VII Rebirth (PS5)
-
10/10
Finalni utisci:
Final Fantasy VII Rebirth je jedna od najboljih JRPG igara koje Square Enix ikada napravio i pravi primer da i danas mogu da naprave naslov koji je bez kompromisa. Fantastična adaptacija centralnog dela igre PS1 originala koja će oduševiti stare fanove i pripremiti milione novih igrača za eksplozivnu završnicu u trećoj igri.
PROS:
– Vrhunska adaptacija originala uz zanimljive nove elemente.
– Ogroman i zanimljiv svet za istraživanje.
– Unapređen sistem borbe.
– Prelepa vizuelna prezentacija.
– Širok spektar sporednih aktivnosti i mini-igara.
– Viskobudžetni JRPG koji nema kompromis u svakom momentu igranja.
CONS:
– Platinum trofej zahteva da mesecima prestanete da igrate sve druge igre.
– Veliko prisustvo (na svu sreću zanimljivog) sporednog content-a usporava tok centralne kampanje.
– Deo priče o Zack-u je ispričan na kašičicu, jednom na svakih 10+ sati igranja.
– Određeni novi elementi scenarija su ostali nedorečeni, radi boljeg toka priče treće igre.
No Comment