Još jedna izgubljena traka sa Gamescom 2015 sajma je pronađena! A na njoj naš Toad priča sa J Allen Brack-om iz Blizzarda o predstojećoj World or Warcraft ekspanziji – Legion-u.

EmuGlx: Za početak, možete li se predstaviti našim čitaocima?

Jay: Moje ime je Džej, i radim na World of Warcraft-u.

EmuGlx: Poslednja ekspanzija koju ste izbacili se pojavila prošle godine, najava nove ekspanzije u ovo vreme se čini preuranjeno nekim ljudima. Šta je to što biste mogli ponuditi novim igračima koji bi hteli da urone u svet World of Warcraft-a? Kakvi su vaši planovi s ovom ekspanzijom?

J Allen Brack: Jedna od ideja s kojom smo upoznali igrače u prethodnoj ekspanziji je character boost. Ideja je bila da novi igrači mogu da se nađu na početku tada nove ekspanzije Warlords of Draenor, da budu maksimalan level 90 kako bi mogli početi avanturu zajedno sa ostalim igračima. Na početku svake ekspanzije svi kreću, tako reći, od nule, pa smo hteli da novi igrači budu u koraku sa ostalim igračima i leveluju zajedno. Character boost će se naći i u Legion ekspanziji.

EmuGlx: Verujem da je bilo teško odlučiti se za uvođenje character boost-a, kako je došlo do te odluke?

J Allen Brack: Prvo, character boost je opcija, ne mora da je koristi onaj ko ne želi. Drugo, World of Warcraft je najzabavniji kada se igra s prijateljima, to nas je najviše navelo na tu odluku. Ako imate prijatelja koji igra World of Warcraft, želite da igrate s njim, a on s vama. Ideja da jedan od vas igra 80 i više sati sam stvara ogromnu barijeru. Mnogo je bolje učiniti novim igračima početak bržim kako bi što pre mogli da se igraju sa svojim prijateljima.

EmuGlx: Legion ekspanzijom vraćate neke od likova iz Burning Crusade ekspanzije nazad u igru? Takođe sa Legion ekspanzijom donosite i tonu novog sadržaja, dovoljno da se razvuče na dve ekspanzije, kako planirate da iznenadite fanove u budućnosti?

J Allen Brack: Ne znamo još, ali snaći ćemo se. Sa svakom novom ekspanzijom se trudimo da nadmašimo sami sebe. Često čujemo “Ubili ste Illidana, šta je sledeće? Ubili ste Lich King-a, šta je sledeće?” Ovo su pitanja koja primećujemo svakom ekspanzijom, samo mogu reći da ćemo skontati sledeći korak.

game-world-of-warcraft-legion-wallpaper-hd-1080pEmuGlx: Kada možemo da očekujemo beta verziju?

J Allen Brack: Beta će se pojaviti ove godine, a igra izlazi sledeće godine.

EmuGlx: Koje rase mogu biti Demon Hunter-i?

J Allen Brack: Illidari su red ratnika koji su trenirali pod Illidanom. Night Elf-ovi i Blood Elf-ovi su rase koje mogu biti Demon Hunteri. Ne kažem da druge rase neće moći, ali za sada samo Elf-ovi.

EmuGlx: Poznato je da, na žalost, mnogi igrači napuštaju World of Warcraft. Da li mislite da će nova ekspanzija privući natrag neke od starih igrača?

J Allen Brack: Ne možemo razmišljati o igri kroz prizmu broja igrača. Svi mi koji radimo na igri ne razmišljamo šta je to što bi privuklo igrače natrag. Veoma bi bilo obeshrabrujuće za, na primer, level designer-e da razmišljaju u fazonu “OK, ovaj quest će da bude za 50,000 igrača”. Ne funkcionišemo tako. Jedina stvar koju možemo da uradimo jeste da izdamo što bolju igru, i da pustimo naše pretplatnike da odluče da li će igrati.

EmuGlx: Da li mislite da ste najavili novu ekspanziju prerano?

J Allen Brack: Jedan od ciljeva koji smo želeli da postignemo za ovih desetak godina je da brže izbacujemo ekspanzije. Nova priča, tema igre, art style, itd. odlično “legnu” igračima, zbog toga mislimo da brže “resetovanje” igre ide u korist igri.

EmuGlx: Uveli ste WOW tokene u igru, da li znate broj ljudi koji ih koristi?

J Allen Brack: Da, ali ne možemo reći više o tome. Tokeni su prošli veoma uspešno i oni su odličan način da neko ko provodi mnogo vremena u igri, a nema dovoljno para za pretplatu, “kupi” sebi predplatu. To je bio cilj tokena, smatramo da je uspeh postignut, i da smo dali igračima bezbednu alternativu da gold-om koji imaju u igri kupe sebi predplatu.

EmuGlx: World of Warcraft bi mogao da postoji veoma dugo, da li mislite da će WoW da postoji još jednu dekadu i više? Kako planirate da proširite svet?

J Allen Brack: Dok se World of Warcraft pravio, jedan od glavnih dizajnera rekao je celom timu “Jednog dana, World of Warcraft će imati milion predplatnika.”, i svi su mu se smejali. Želim reći da smo veoma loši kada je u pitanju proricanje budućnosti. Nismo mislili da će WoW trajati 10 godina, niti sam ja mislio da ću biti ovde nakon 11 godina i pričati o sledećoj ekspanziji. Uzbuđeni smo oko onoga što radimo, volimo da komuniciramo sa obožavaocima i da čujemo njihovo mišljenje. Znam da zvuči kao kliše, ali dok god ima zainteresovanih ljudi za igru, radićemo na njoj. Gamescom i slični sajmovi su veoma uzbudljivi, mesecima smo se pripremali za reakciju obožavaoca. Čuti njihovu reakciju je neverovatno iskustvo, jer mi obožavamo ono što radimo, a oni uživaju u tome.

WOW Legion World MapEmuGlx: Verovatno ste već čuli ovo pitanje, ali svi znamo da pored Warcraft univerzuma postoji i StarCraft. Kako ste se odlučili da baš WarCraft bude igra koja će dobiti svoj MMO svet? Da li smatrate da je ta odluka u jednu ruku bila kockanje?

J Allen Brack: Da, ogromno kockanje, postojanje cele kompanije je bilo stavljeno pod pitanje s obzirom da je WoW najskuplja igra koju je Blizzard ikada napravio. Nikada nismo mogli zamisliti da ćemo biti ovde 10, 12, 15 godina kasnije. World of Warcraft je nastao iz igre koja se zvala Nomad. Imali smo tim koji je radio na WarCraft, WarCraft 2, StarCraft, i počeli su da rade na WarCraft 3, u to vreme je nastao drugi tim koji je radio na novoj igri koja je trebala biti timska pucačina. Dok su radili na Nomad-u, slobodno vreme su provodili u Ultima Online i Everquest igrama. Jednog dana su rekli “Šta bi bilo kada bi postojala Warcraft igra poput ovih koje igramo sada? Šta bi se desilo kada bi napravili Blizzard verziju tih igara?”. U početku je na igri radio mali broj posvećenih ljudi, i neke stvari koje danas rešavamo lako nismo mogli rešavati bez problema u to vreme. Oracle baze podataka i sve što ide uz to je bilo veoma komplikovano i veoma skupo, ali na kraju se isplatilo.

EmuGlx: Često menjate teren u World of Warcraft-u, da li mislite da će u budućnosti postojati konačna verzija terena i sveta koja se neće menjati? Možete li nam reći u kom pravcu ide vaša vizija sveta?

J Allen Brack: To je odlično pitanje, razmišljamo o terenu budućih ekspanzija veoma ležerno. Ne provodimo mnogo vremena razmišljajući o toliko dalekoj budućnosti, više se fokusiramo na ono što je trenutno pred nama. Jedno je konstantno, uvek učimo i uvek pravimo greške iz kojih saznajemo kako da poboljšamo određene aspekte igre. Sve što smo naučili iz prethodnih ekspanzija je vodilo u Warlords of Dreanor i Legion, kao što će sve što naučimo iz Legion ekspanzije voditi ka tome da sledeća ekspanzija bude još bolja. Što se tiče izgleda sveta, vaše nagađanje je podjednako dobro kao i naše. Razlike između početka World of Warcraft-a i onoga što imamo danas su kao dan i noć.

Datum izlaska World of Warcraft: Legion još uvek nije poznat, a kao što smo saznali iz ovog interview-a beta test se očekuje do kraja 2015. godine.