Rekonstrukcija prve epizode Berserka (2016)
Drugi deo: rekonstrukcija
U slučaju da niste pročitali prvi deo, možete to uraditi ovde, no, on je u velikoj količini posvećen obnovi i poređenju prve epizode sa materijalom koji pokriva, tj. sa berzerk mangom. Sada, u svrhu opširnosti i detaljisanja, osećam da je neophodno odraditi 2 stvari pre same rekonstrukcije. Kao prvo, mali disklejmer; Videvši da je ovo relativno često prisutno među premijernim epizodama bilo kog animea, rekonstrukcija će biti odrađena sa izuzetkom intro špice, s razlogom da on zauzima dragoceno vreme koje je meni potrebno. A kada smo već kod vremena, prva epizoda traje otprilike 24 minuta, omogućivši mi istu količinu vremena da ispričam svoju priču. Kako god, videvši da ću eksluzivno koristiti mangu, neophodno je izračunati količinu manginih stranica koje bivaju obrađene unutar jedne epizode.
Za početak, trenutak kada Gac uđe u kočiju i sve do momenta kada ga napadne đavolsko drvo predstavlja najduži raspon vremena gde se animacija stopostotno pridržava izvornog materijala, iliti 9,75 minuta, sveukupno obrađujući 47 stranica iz prvog toma. Koristeći matematiku nivoa drugog razreda osnovne, izračunao sam da je, u proseku, animaciji potrebno 12,45 sekundi da prikaže jednu stranicu stripa, pokrivajući oko 115-117 stranica po epizodi. Ova stavka će biti neprocenjivo korisna, s obzirom da će mi dozvoliti da tačno stavim u kojem sam “minutu” u nekom datom trenutku tokom rekonstrukcije. Sada kada imam sve što mi je za to neophodno, mislim da je, rečima Dvejn Džonsona, KONAČNO vreme da ova rekonstrukcija počne.
Epizoda počinje kratkom montažom najvažnijih i najodvratnijih događaja koji su se desili tokom pomračenja (smrt bande sokola, Gac gubi oko i ruku, silovanje Kaske, itd.), praćeno prvom scenom originalne epizode koja prikazuje reku krvi i leševa koja je ostala nakon završetka gore spomenutog događaja. U kadar ulazi konjska noga, a sledeći kadar nakratko pokazuje šokirane izraze viteza svetoga čeličnog lanca. Ova scena, sa dodatom montažom, gledaocu daje finu “pre i posle” retrospektivu na brutalnu prirodu i masakr koji je bio počinjen tokom pomračenja, savršeno se nadovezujući na kraj skoro svake animirane verzije takozvanog “Zlatnog Doba”.
Pre nego što nastavim, želim da skrenem pažnju na scenu iz originalne epizode koja prikazuje Širke i Ivaleru. Ova scena je potpuno beskorisna i prikazuje lika čija je relevantnost nepostojeća u ovoj sezoni animacije, samim tim sam rešio da je iz moje verzije isečem.
Nazad na rekonstrukciju – kadar se prebacuje na mračnu, zagušljivu prostoriju. Rikert, jedan od preživelih članova bande sokola, polako otvara vrata i osvetljava prostoriju, otkrivajući da je to zapravo šupa koja pripada Godou, legendarnom kovaču koji je pomogao Gacu kada je on privremeno napustio bandu sokola. Rikert, koji je ušao u prostoriju zajedno sa Godom i njegovom ćerkom Erikom, slučajno naleti na ikonični debeli mač poznat kao “ubica zmajeva”. Zadivljen i začuđen u isto vreme, on zapita Godoa o maču, uporedo davajući gledaocu malo istorije iza franšizine infamozne hrpe sirovog čelika. Blizu kraja ove male lekcije, u kadar po prvi put ulazi Gac, koji stoji nad vodopadom. Koristeći mač, jednim zamahom preseče ribu koja se spuštala niz vodopad, što proprati blagim izrazom zadovoljstva. Nakon ovoga, Gac i Rikert se sreću ispred pećine u kojoj se nalazi Kaska, još jedan preživeli član bande sokola čije je mentalno stanje (zbog događaja pomračenja gde je bila silovana) jednako dvogodišnjem detetu sa Daunovim sindromom. U njihovom razgovoru, među ostalim stvarima, Gac pominje da kreće na putovanje, na šta Rikert priupita njega o svrsi tog putovanja, no, Gac odgovora sa: “Izvinjavam se, ne mogu ti reći”. Tokom ovog dijaloga (koji iovako ionako ne postoji u mangi), želeo bih jedan mali kadar koji pokazuje sliku “Božije Ruke” kao i Femtoa. Ovim želim da Gacov motiv osvete bude jasan svim gledaocima, a specifično onim koji nisu upoznati sa ovim delom priče, uzevši u obzir da je ovo prvi put da je animiran.
Nazad na epizodu – Gac ulazi u pećinu i predaje Kasci hranu koju mu je pre dao Rikert. Kaska, u nedostatku mentalnog kapaciteta da koristi kašiku, slučajno prosipa supu na sebe. Očigledno isfrustriran, Gac počinje da se dere na nju kako će se opeći, a zatim joj, kao posledica čistog besa, pocepa majcu. Kaska beži od njega i vrišteći se prihvata za rešetna vrata pećine, ostavljajući Gaca u stanju patnje, time pokazujući da je Kaska njegova ljubavnica. Scena koja sledi odvija se unutar kuće Godoa i podrazumeva oklopljavanje i pripremanje Gaca za njegov put do osvete, uključujući i mač koji je Godo skovao za Gaca, no, taj mač nije “ubica zmajeva”, već mnogo manji i mnogo slabiji mač. Pre nego što Gac može da izađe iz kuće, pojavljuje se jedan od apostola: moćna bića koja Gac lovi, jer se uverio da oni znaju kako da pristupe ili prizovu božiju ruku. Apostol se transformiše u svoju grozniju verziju, na šta Gac reaguje sa velikim zamahom koji ujedno lomi taj novi mač. Bespomoćan, Gac biva uhvaćen od strane apostola, a naposletku i bačen u šupu. Na podu i onesposobljen, Gac koristi jednu od njegovih novih alatki, mali top unutar njegove lažne ruke, da se uspešno odbrani od sledećeg napada. Sa ošamućenim neprijateljem, Gac ustaje i primećuje “ubicu zmajeva”, koristeći ga da nemilosrdno prepolovi apostola u kadru koji je, po meni barem, kanditat za najbolji kadar u celoj mangi. Ubistvom prvog apostola, Gac uzima ubicu zmajeva za sebe, pozdravlja se sa Rikertom i konačno kreće na svoj put do osvete.
No, da skratim priču, ovo je sve početak 14. toma mange sa nekim malim dodacima koji služe kao figurativni šlag na torti. Verujem da je sve navedeno u vezi gore pomenutih događaja neprocenjivo važno za ono što 2016. verzija cilja da animira i obradi, kao i za svrhu bilo koje animacije koja pokušava napraviti nastavak animacije iz 97’ ili filmova iz 2011/12. Stvari kao Gacovo stanje nakon pomračenja, kako je dobio svoj ogroman mač, njegov motiv, cilj, kao i neke sitnice kao što su njegova veštačka ruka i činjenica da je namegnitisana, itd. Sve to, i više, je jednostavno PRESKOČENO u animaciji, sa nearlističnim očekivanjem da su svi koji gledaju ili pročitali mangu ili svesni svakog malog detalja k’o da su opsednuti fanatici. Čak i bez obzira na poređenje sa izvorom, kao zasebna priča, nastavak ili ne, animaciji nedostaje mnogo jednostavnih informacija koje bi poboljšale kvalitet serije i njenog početka.
Bilo kako bilo, još uvek nisam gotov sa epizodom; ovaj ceo segment traje 46 stranica u mangi, što nas ostavlja na marki od 9.53 minuta. Sada, znam da će ovo možda biti razočaravajuće, ali, ostatak epizode je skoro nepromenjen. Scena u kafani (ovaj put bez nepotrebne pojave Isidroa), vožnja u kočiji, napad drveta demonskog, sve to verujem da je opravdano, ako ne i poželjno, sa prisustvom konteksta prvih 9 minuta, tj. 14 toma. Samo bih želeo iseći scenu gde Gac jede zeca i zameniti to sa scenom pomenutom u prvom delu u kojem se Gac upoznaje po prvi put sa Pakom. Ukupno izračunato, moja verzija epizode traje realno 23-43 minuta, bez špica i sa jednom isečenom scenom, što je sasvim dovoljno vremena za privju sledeće epizode i ukazuje na to da moja verzija nikako ne kvari redosled ostatka epizoda.
Ovim završavam ovaj pokušaj mudrovanja i pametovanja po internetu. Želeo bih reći da Berzerk, kao franšiza, meni dosta znači, te želim da vidim pravdu pruženu izvornom materijalu. Iskreno se nadam da sam nekome probudio interesovanje za ovu franšizu, a ako ne, barem se nadam da su ljudi koji su već upoznati sa njom, bila to serija iz ’97, filmovi, manga, igra, itd. uživali u čitanju i naučili nešto novo ili obnovili neko staro znanje. Nova sezona počinje tokom aprila ove godine i zaista se nadam da će preduzeti mere da poprave sve ono iz prve sezone i naprave kvalitetnu animaciju. Pratićemo!
No Comment