Yakuza 0 je zbog proslave desetogodišnjice serijala na japansko tržište izbačen 12. marta 2015.godine za PS3 i PS4, a na zapadnjačko 24. januara 2017. eksluzivno za PS4. U pitanju je prikvel, odvija se u 1988.godini, skoro sedam godina pre dešavanja prve igre, i prati dva lika: Kirju Kazumu i Goro Mađimu, deleći se na dve odvojene kampanje. Priča je podeljena na poglavlja, a svaki ciklus od dva poglavlja ima jedno pitanje koje će vam “visiti nad glavom” dok igrate. Na kraju svakog drugog će to pitanje biti rešeno, a sledeće veliko biti postavljeno. Pored njih, imaćete niz potpitanja koja će biti korišćena da iznenade igrača kasnije, kada stvari počnu eventualno da se ubrzavaju pred kraj igre. Pisci Yakuza serijala obožavaju velika iznenađenja, izdaje, i tužne, dramatične smrti razvijenih likova, zbog čega je gore pomenuta formula najefikasnija koju su imali do sada.

Zadovoljstvo je ponovo viđati likove koji umiru u prvoj igri, posebno jer svaki dobija razvoj koji nije bio prisutan u prvome delu serijala. Sa druge strane, pojavljuje se dosta novih likova, što daje piscima dozvolu da ih ubiju na razne načine, dajući priči određen nivo ozbiljnosti, kao i razlog da se brinete za likove u mnogim situacijama. Stvorili su dobru mafijašku priču punu intrige, časti, emocije i nasilja, sa odličnim pejsingom i spektakularnom akcionom koreografijom.

yakuza-0-3

Naravno, igre su delom vizuelni mediji, samim tim, dobro napisana priča zahteva dobru prezentaciju, ne bi li svaka scena izgledala onako kako su to pisci zamislili. Od lokacija imamo Kamuročo i Sotenbori. Kamuročo je urbana i živahna lokacija bazirana na Šinđuku oblasti Tokija. Neonski znakovi, koji dekorišu prljave ulice, svetle i trepere toplim i prijatnim bojama; dok ljudi u prolazu, pijani beskućnici i zvuci iz arkada čine grad dinamičnim i punim života. S druge strane, Sotenbori, baziran na Osaci, sadrži tradicionalnije osvetljenje, uske, čistije ulice, a reka koja protiče kroz sredinu grada daje romantičan osećaj i opušteniju atmosferu.

Dizajn likova je realističan, što je opravdano i podržano kvalitetom njihovih 3D modela, čiji visoki nivo detalja baca u senku većinu triple A igara. Nažalost, da bi to postigli, nešto je moralo da se žrtvuje, pa su lokacije pune tekstura i modela veoma niske rezolucije, što pravi jako ružan kontrast. Soundtrack je nenametljiv, iako pristaje priči. Uglavnom se sastoji od industrijalnog roka i esid džeza, kao i od modernih j-pop grupa koje su korišćene tokom špice i kredita.

yakuza-0-1

Igra je, što se tiče žanra, akcioni openworld (J)RPG. Generalni gejmplej se sastoji od sledećeg: Kao Kirju ili Goro ćete trčkarati u Kamoroču ili Sotenboriju, gde ćete imati pristup raznim aktivnostima, kao što su restorani, arkade (u kojima možete igrati Outrun kao i HangOn), hostess klubovi (modifikovani u odnosu na japansku verziju zbog političke korektnosti), urnebesne potpriče, itd. U jednom momentu možete naleteti na grupu ljudi raspoloženu za bitku. Borbeni sistem je jednostavan, potrebno je da napunite takozvani “heat meter” uzastopnim udarcima. Nakon toga, zgrabite najbližeg od njih, približite se zidu, kolima, ogradi, negde gde se na ekranu pojavljuje natpis koji vam nalaže da pritisnete “trougao” dugme. Nakon što to uradite, dobijate pristup heat akcijama, kratkim međuanimacijama kojih ima na milione i do kojih ne možete doći tako lako. (npr. postoji heat akcija koju možete aktivirati samo ako ste srušeni na leđa i protivnik stoji nad vama).

 

Inovacije koje Yakuza Zero donosi su: tri odvojena nivoa heat meter-a, različiti borbeni stilovi i novac. Prva stavka je implementiranje ta tri nivoa; relativno zanemarljiva promena koja vam dozvoljava da uradite veću količinu heat akcija i poteza, kao i poteze koje su specifični za određene nivoe. Druga, dosta važnija stavka je sprovođenje različitih borbenih stilova. Svaki lik u prošlim Yakuza igrama je imao jedan, balansirani borbeni stil čiji se arsenal širi kako igra napreduje. Ovoga puta  svaki lik ima 3 (+ 1 zaključan) drastično drugačija borbena stila koji se mogu menjatu u sred bitke korišćenjem D-peda. Kirjuevi stilovi se sastoje od bokserskog, uništavačkog i bandit stila, dok Mađima raspolaže kenkaši, slager i plesač stilovima.

yakuza-0-4

Bokserski still podrazumeva dosta brzih udaraca, kao i više sposobnosti za izbegavanje koje ga čine odličnim za boss bitke. Banditski je kombinacija boksera i destrojera. Kirju se kreće i udara pristojnom brzinom, radi pristojan damage, ima brz, pouzdan način da izbegne napade, dobar grab i konačno normalan blok. Ništa specijalno, ali je praktičan u skoro svim situacijama.

Kenkaši je jako sličan thug-u, dok je potez za izbegavanje kao u bokserskom stilu (3 puta zaredom u bilo kom pravcu). Novine ovde su džijudžicu zahvati i gušenje koje Mađima može da izvede tako što se pozicionira iza leđa neprijatelja ili kao preciznu kontru na napade. Ovi zahvati su zanimljivi i način na koji se Mađima smeje dok ih izvodi je dragocen, ali izuzev toga, ovo je bandit stil verzija 2.0. Slager je ovde odgovor destrojeru, ali umesto sporog hoda i grabljenja okolnih motora, Mađima dobija metalnu bejzbol palicu. Uz dodatni trud, moguće je otključati oružja, kao što su tonfe, katane, šipke, itd. Nisu loši dodaci, ali palica je jedina neophodna. U plesačkom stilu Mađima brejkdensuje koristeći heat, što je najkreativnije korišćenje ove mehanike u celoj igri. Možda je koncept mafijaša u odelu koji se bije tako što se vrti na glavi malo čudan, ali to pristaje opisu njegovog karaktera.

yakuza-0-6

Treća i poslednja inovacija je novac. U prošlim igrama ste u borbama dobijali EXP koji je bio korišćen za kupovinu novih sposobnosti. Yakuza 0 vam još uvek daje mogućnost za to, ali ovaj put ne koristite iskustvo, već novac. Ranking je baziran na novcu, a količina koju dobijete u borbi je bazirana na rankingu.

To su noviteti koje Yakuza 0 donosi serijalu, svi veoma pozitivni. Kontrole su uske, responzivne, sistem stilova daje borbenom sistemu nov život, a sporedne aktivnosti su promišljene i zabavne. Stavili su mnogo truda u svaki aspekt gejmpleja, čineći ga najboljim u serijalu. Yakuza 0 je fenomenalno iskustvo, kao i fantastičan dodatak kultnom Sony serijalu. Ako ste raspoloženi za jedinstvenu mešavinu “Kuma”, tv krimi drama i “Nemoguće misije” u režiji Džeki Čena, nabavite Yakuzu 0.

Yakuza 0 (PS4)
  • 8.5/10
    EmuGlx Score - 8.5/10
8.5/10

Finalni utisci

Yakuza 0 je mešavina 3D brawlera i open world JRPG-eva, kao i igra u kojoj napucani yakuza mafijaši dobiju šansu da pomognu uličnim performerima da se domognu WC-a, poduče BDSM devojku kako da bude bolja u spuštanju svojih klijenta… Krimi dramska glavna priča puna je impresivnih isečaka koji u mnogim trenutcima stavljaju filmove u sram sa režijom. Topla preporuka bilo kome koji traži nešto drugačije.