Nintendo i njihove franšize… Koliko nas iskreno nerviraju jer većinom štancuju igre iz poznatih franšiza, toliko jedva čekamo njihov svaki sledeći naslov. Da, jeste kontradiktorno, ali nažalost i istinito. Dobro, možda preterujemo (ne nažalost), jer skoro svaki put dobijamo vrhunski naslov, nekada im malo nišan skrene sa mete, pa dobijemo mediokritet igru, ali se to iskreno retko kada dešava.

Super Mario Party je jedna od najstarijih društvenih igara na kućnim konzolama, makar od onih koje su mega popularne, ako tako nešto uopšte postoji pored ove franšize. Sistem je poprilično jednostavan i jasan. Sva čar iz društvenih igara koje smo igrali kao klinci, Ne Ljuti Se Čoveče, Monopol i tako dalje, preneta je na nekada male ekrane, samo što su sada malo veći i izduženiji. Igra koju jednostavno nema smisla igrati u solo modu, ali isto tako, opasno je igrati u društvu, jer kako to obično biva kod ovakvih igara, neko će skoro sigurno ostati bez prijatelja, partnera, člana porodice. Ponovo ta kontradiktornost, izgleda da je Nintendo obasipan njima u poslednje vreme.

Super Mario Party za Nintendo Switch je dugo očekivani naslov, najviše zbog toga što smo za sada dobili malo igara koje su zaista kvalitetne u lokalnom kooperativnom modu, a da su visoke produkcije –  da ne kažemo Triple A naslovi. Jeste da se mnogima ne sviđa smisao virtuelnih bacanja kockica i svega ostalog, ali u nedostatku neke bolje ”akcije” za društvo, pomislili smo kako ovo ne bi bilo tako ”loše” za ubiti nekoliko večeri i baciti par Party Nights testirajući ovaj naslov. Na kraju se ispostavilo da ovo ne samo da nije loš naslov, već je najbolja Super Mario Party igra koja je do sada izašla. Ne zbog grafike, zvuka i svega ostalog, već isključivo zbog tog jednostavnog faktora zabave koji pruža svima koji žele da se druže, svađaju, zabavljaju, vrište na svoje ukućane ili prijatelje.

Kada bacimo pogled na situaciju sa ovom igrom, realnija slika je ta da je retko ko ovaj serijal igrao u proteklih dvadesetak godina, koliko je i pristutan na tržištu. Jednostavno, okruženje nam je bilo takvo da je lakše bilo izvući monopol ispod kreveta nego uključiti SNES koji je retko ko imao, ubaciti Super Mario Party kart i zabaviti se sa porodicom koja nije ni znala šta je gamepad. Okej, možda nije bilo tako crno, ali svi znamo gde smo bili pre dvadesetak godina. Ipak, Super Mario Party za Nintendo Switch je, da kažemo još jednom, odlična zabava za apsolutno sve koji žele laku i jedinstvenu zabavu.

Za one koji nisu upućeni u ovaj serijal, koncept je poprilično jednostavan. Izaberete jednu od četiri ponuđenih tabli, dve originalne i dve reskin iz prošlih verzija igre. Izaberete svoje likove i možete krenuti u akciju. Kao i u svim board igrama, potrebno je da prvi dođete do cilja i sakupite zvezde, a to radite kompletirajući izazove i mini igre koje susrećete sa vašim igračima. Kretanje je kao i u drugim društvenim igrama koje se igraju… pa uživo, radi se kockicama, u ovom slučaju, virtuelnim. Kockice sa šest strane su standard za svakog lika, ali najveća novina je to da su ubačene i ”set kockice” jedinstvene za svakog posebnog lika u igri. Bacanjem kockica se okrećete više na sreću jer, kao i u stvarnosti, može vam pasti od jedan do šest i tako polako idete napred. Nekada malo, nekada mnogo. Zanimljiva stvar kod ”seta kockica” je to da one balansiraju, tj. osiguravaju kod nekih likova stabilan napredak, gde na primer imate 33% šanse da dobijete broj tri, dosta manju šansu da dobijete jedan ili šest, ili možda, velike šanse da dobijete deset, ali isto tako i šanse da nazadujete (da, i to je moguće). Što više polja osvajate to dobijate više novčića, što više novčića, to više zvezda možete sakupiti. Igrač sa najviše zvezdica pobeđuje.

Sada, stvar koja je zanimljiva je to što drugi igrači mogu da oduzmu, izbace i ukradu zvezde od onih koji ih poseduju u ranoj igri. U jednom trenutku ih možete imati nekoliko, dok u sledećem bacanju možete ostati bez ijedne. Isto se to može desiti i pred kraj partije. Jeste da se većina stvari ovde odigrava na sreću, ali to je ta zanimljiva stavka, taj neverovatni, potpuno nepredvidivi tobogan ko će završiti prvi, drugi ili poslednji.

Ipak, najveće uživanje predstavlja nadmetanje u mini-igrama koje se odigravaju posle svakog turna. Praktično postoji preko 60 mini igara i svaki pobednik dobija popriličnu količinu novčića. Raznolikost tih mini-igara je prosto fantastična. Sve od ritmičkih igara, do borbe za najbolje i najlepše mesto, trka, splavarenja, igre memorije i mnogo toga drugog. Da biste videli sve, morate odigrati makar nekoliko partija u nizu. Naravno, postoji mogućnost da se igrate samo mini igrama, ali onda taj kompetitivni deo ”ko je najbolji” i ”čoveče ne ljuti se” momenat se gubi u potpunosti.

Super Mario Party možda izgleda jednostavno kada se piše, ne tako zanimljivo, možda čak ni video ne bi preneo tu ”energiju” koja se stvara u prostoriji nekada super prijatelja koji se bore jedan protiv drugog, zarad gomile virtualnih zvezdica. Borba u kojoj je dozvoljeno sve, ponižavanje, smejanje, spuštanje, trenuci kada je patnja vašeg prijatelja najveća sreća. Super Mario Party je jedinstvena igra koja je savršena zabava za igranje sa prijateljima i nikako drugačije. Okej, možda možete i sa potpunim strancima koji će vam postati ili omiljeni prijatelji ili večni neprijatelji, a ovo je praktično na igri da odluči, ne na vama, ali ne ni na njima.

Ukoliko imate Switch, go get it! Jer nećete zažaliti.

Super Mario Party (Nintendo Switch)