Life is Strange je idelan primer pogrešnog pravca u koji gaming industrija uveliko srlja želeći da uništi samu sebe iz nekih neopisivih razloga ili zato što su menadžeri i producenti postali previše nesposobni za bilo šta. Igra koju svi pamte iz 2015 godine sa izvanrendom pričom, veoma kvalittetno dizajniranim karakterima koji su upotpunjavali priču, gde kao protagonista Max Caufield uz svoju moć putovanja kroz vreme upotpunjavate sve aspekte igre, je bila igra koju mnogi pamte kao jednu od izvanrednih avantura.
Nažalost posle skoro 10 godina, trenutno stanje u gaming industriji je uticalo da igra doživi totalni krah zbog jezivih i odbojnih odluka dev tima koji je odlučio da sedi na drvetu i sam sebi seče granu na kojoj sedi uz osmeh, stoga je potrebno da se promeni malo recept jer sumnjamo da nakon deceniju će ljudi prihvatiti skoro pa istu igru sa pomalo u današnje vreme čudnim opcijama.
Life is Strange Double Exposure nastavlja priču nakon devet godina kao i u real life gde ponovo vodite Max Caufield, jako „Forspoken“ stil ubedjenog karaktera koji sa jako lošom glumom i cringe dialozima upropašćava iskustvo nekada sjajne igre. Kao i sami karakteri u igri, gluma je na ne baš zavidnom nivou i može se koristiti u svrhe KAKO NE RADITI voice acting kao i kako ne pisati mnoge dijaloge unutar igre. Max je nakon devet godina uveliko radila na tome da eliminiše ili nekako smiri moći putovanja kroz vreme, ali misteriozno ubistvo ju je nateralo da ih ponovo probudi i spase čitav svet ili možda makar modernu gaming industriju koja trenutno grca u problemima. Max ne samo da je probudila svoje moći već su se i unapredile, omogućujući joj da pristupa paralelnim univerzumima gde je žrtva još uvek živa, što donosi interesantan splet događaja ali takođe i malo komplikuje priču koja nije zrela da izdrži ovakav narativ.
Paralelni univerzum se pristupa sa dve funkcije – Pulse i Shift. Pulse je neka vrsta quick peak u drugi univerzum gde može videti kako se odvijaju stvari „preko puta“ bez interakcije sa njima, dok je Shift naravno totalno prebacivanje u drugi svet. Imate neku osobu koja vam smeta u ovoj dimenziji? Shiftujte se i u drugom svetu isti verovatno neće biti tu. Želite kojim slučajem da prisluškujete neke ljude da bi prikupili još informacija? Tako je, možete iz bezbednosti drugog univerzuma čuti šta se dešava. Jedna od iritantnih stvari su neki od puzzle koji itekako forsiraju menjanje dimenzija što ne može biti baš zabavno. Obzirom da igra ipak ima tzv butterfly efekat, gde odluke utiču na dalji ishod, na kraju svakog chaptera imate mali presek koje ste odluke doneli, da bi vodili evidenciju ili ako želite da isprobate i druge opcije (ukoliko ne koristite Guide što je skoro pa normalna pojava danas).
Dizajn karaktera je očekivano dobar za ovakvu igru, ali iskreno gledano, karakterne osobine su blede i naivne što je više za neki uzrast početka srednje škole a ne studenata. Loša stvar u igri je pojava patterna za rešenje problema u igri, koji će postati takav flowchart da na već polovini igre ako ne i na prvoj trećini već znate rešenje za sve. Uvek je item koji vam fali na drugoj strani univerzuma, kao i sve bitne informacije. Grafički, uz Unreal Engine 5 može se primetiti napredak igre ali opet vizuelni aspekt nije dovoljan da otera dosadu i donekle predvidivost mnogih akcija i odluka unutar Life is Strange.
Life is Strange: Double Exposure (2024) - PlayStation 5
-
6/10
Finalni utisci:
Generalno gledano, Life is Strange Double Exposure je igra koja ima svoju publiku, i pomalo napada na nostalgiju igrača koji su pre skoro deceniju prvi put sa Max prolazili kroz avanture. Za ostale, ovo može biti simpatična igra za ubijanje vremena sa par zanimljivih trikova, ali nakon polovine, već ste videli skoro pa sve što vas može zanimati. Možemo reći da je ovo igra koja obeležava početak kraja jednog jako napornog talasa video igara i nakon ovoga možemo očekivati nešto valjda bolje.
PROS:
– Nostalgija
– Grafički lepa igra
– Zabavna evolucija mehanika naše Max
CONS:
– Repetativni puzzle
– Brzo se gubi izazov igre
– Bespotrebne opcije
No Comment