Originalnost u gaming industriji se polako gubi. Veliki publisheri više guraju ka proverenim stvarima kako bi prodali što više kopija. Ono šta je pre činilo industriju, ta magija, istraživanje i ubacivanje nečeg novog u naslovima, polako se gubi zarad standardizovanog gameplaya koji je apsolutno poznat svima. Retko ko se reši da istražuje malo više i rizikuje sa novim, čudnim, lepim i zagonetnim idejama.
Gledajući po tome, igračka industrija bi bila tužna da nemamo male, nezavisne developere koji nemaju strah od neuspeha i koji žele da guraju svoje ideje, do samog kraja. Altered Matter je tim iz Barselone od samo četiri developera, ipak, najavom i developingom svoje igre, Etherborn, uspeli su da privuku mnogo pažnje, jer nude baš to, nešto drugačije, prijatno i lepo. Nešto šta bi nam pokrenulo moždane vijuge i načinilo srećnim i zagonetnim makar u tim trenucima koje provedemo u njihovoj igri.
Proteklih mesec dana smo imali prilike da se igramo sa preview buildom ove zagonetne igre, u svakom smislu te reči. Kada smo dobili preview kod, znali smo samo kako ona načelno izgleda, ali nismo imali pojma šta ona ustvari krije u sebi i šta pruža igračima. Sat do sat ipo gameplaya u kojem smo mogli da uživamo ne predstavlja, naravno, celu igru, proizvod ali daje nam poprilično jasnu sliku šta možemo očekivati od ovog naslova za nekoliko nedelja.
Etherborn je puzzle-platformer u 3D okruženju. Igra se ne diči preozbiljnom grafikom ili brojom poligona, već atmosferom koja ona daje i načinom na koji su nivoi dizajnirani. U ovom naslovu, na vama je da nađete kristale kako bi prešli na sledeći nivo, a to ćete učiniti vašom mogućnošću da hodate po bilo kojoj površini, ali način na koji otkrivate gde možete da idete a gde ne, kako i kada, je odrađen poprilično odlično. Sam dizajn je mene lično dosta podsetio na neke puzzle naslove sa mobilnih telefona, ali dok oni nisu pružali tu raznolikost u nivoima, već ih samo nadograđivali, Etherborn pruža baš to, makra u par njih koliko smo imali prilike da odigramo u preview buildu ove igre.
Manipulacija gravitacije je ovde sve, kao i pravila kada se ona postiže. Svaka zaobljena strana znači da možete da se ”prebacite” na tu površinu, hodate i nalazite put do sledećeg kristala. Generalo gledano, ni u jednom trenutku nismo osetili tu isiljenost da se kristali nalaze ”na silu” već je sve bilo deo tog puta, da kažemo putovanja i iskustva kroz svakog dela nivoa iliti mape. Pored toga, ceo užitak poboljšava i odlična muzika i efekti, koji reaguju na akcije igrača i gde se on trenutno nalazi.
Možda bi neko rekao da grafika i ”nije nešto” ali je ona i više nego prijatna i dok sigurno ne zrači nekim prenaduvanim efektima čime se diče AAA igre, ova igra ima dušu koja je savršeno ispričana preko art dizajna. Svaki nivo ima po neliko delova koji se poprilično razlkuju grafički od bilo kog drugog, tako ubacivajući raznovrsnost koja je preko potrebna ovom tipu igara ne samo po nivoima, već generalno gledano, u svakom nivou zasebno.
Kada na početku vidite početnu mapu, izgledaće vam sve tako jednostavno i možda čak i bledo, sve dok ne zakoračite po njoj. Ketanje u svim dimenzijama kao i osmišljavajne pravog, idealnog puta kako doći do vašeg cilja, menja tu prvu impresiju od ”praznog i jednostavnog” u ”divno i kreativno”. U trenucima, nismo više jurili kristale, nego uživali u nivou, divnom dizajnu istih i nekim ipak odličnim efektima kao što su refleksije u vodi, koje izgledaju jednostavno, božanstveno.
Što se tiče priče, nije sve bio najjasnije jer smo ipak igrali samo preview betu. Nije nam bilo jasno zašto smo tu i šta radimo, kako smo dospeli i gde tačno idemo, ali verujemo da će Altered Matter sve lepo spakovati u smislenoj celini. Raznovrsnosti ima i više nego dovoljno, makar na ovih par nivoa koje smo imali prilike da igramo. Nadamo se da će samo razvojni tim imati snage da nastavi i dostavi nam tu raznolikost kroz ceo naslov nakon izlaska.
No Comment