Dugo vremena zapljuskivale su nas “velike promene” na igračkom tržištu u smislu pojave revolucionarnih ideja koje su trebale da pomere granice prirpovedanja u digitalnim naslovima. Od pokušaja da se prezentuje epska priča do akcije modernog ratišta, svaki od tih naslova je donosio na “igrački sto” neku novinu koja nije mogla da se primeti čak ni da je lupom tražite. Epske borbe, filmski doživljaj, navali narode još malo pa nestalo i slične marketinške smicalice su dovele da se tržište preplavi visokobudžetnim naslovima niskog kvaliteta. Naslovima koji služe samo da zamažu oči igračima koji su beskonačno zavisni od kratkotrajnih adrenalinskih inekcija. Neko ima niska očekivanja pa će biti zadovoljan sa blatantnim “copy-paste” varijantama dok oni koji imaju malo duži igrački staž će tražiti nešto što bi moglo da im pruži svežu perspektivu i da zaista pokaže da ljudska kreativnost nije bačena na marginu ove industrije.

Razni serijali nam padaju na pamet kada pričamo o ovoj temi ali ovo nije tekst posvećen njihovom razapinjanju nego traženju paralele i pokazivanju da kreativnost nije otišla u izgnanstvo ni kod developera koji rade u studijima koji su direktno povezani sa velikim izdavačkim kućama. Takav je slučaj sa Iron Galaxy-jem. Ako niste znali ova grupa talentovanih ljudi nam je donela veliki broj igara na PC platformu i što je najvažnije odgovorni su za jednu od najuspešnijih borilačkih igara u zadnjih par godina a to je Killer Instinct. Šta možete očekivati od takvih ljudi pitate se? Dobar storytelling, akciju protkanu sa borbom koja se u najmanju ruku može opisati kao frenetična i visceralna a grafička podloga je pravi praznik za oči. Takav je slučaj sa njihovim najnovijim ostvarenjem – Extinction.

Extinction je specifična mešavina koja možda neće prijati mnogima. Ovo ostvarenje se na prvu ruku može okarakterisati kao Attack on Titan anime iz koga su uklonjeni džinovski goli ljudi i zamenjeni sa Ogrovima koji su visoki po nekoliko destina metara i naravno prikladno odeveni. Tj smeta im povetarac među nogama i lepo su obukli loin cloth-ove i krenuli su u borbu da osvoje mali svet čiji jedini zaštitnik ste vi. Možda je ova premisa previše jednostavna ali kada se u to uračunaju odlične animacije kombinovane sa arkadnim gejmplejom, Extinction dobija na kvalitetu. Ovo je očit primer da jelo nije samo skup sastojaka nego mora postojati i neka entuzijastična nit koja sve to veže. Od samog introa koji podseca na Avatar The last airbender pa sve do odnosa likova i prikrivenog humora, Extinction se svojski trudi da vam pokaže što više i da svoju mehaniku elegantno odvoji od klasične rinse and repeat recepture koja se može videti u igrama poput Dynasty Warriors-a.

Priča zatiče glavnog junaka usred meteža koji je nastao otvaranjem drevnih portala kroz koje su ogrovi počeli da ulaze u svet ljudi. Posle dugog vremena mira i prosperiteta, ljudski svet je skliznuo u neku vrstu letargije i drevna uloga zaštitnika je pala u zaborav. Glavni junak je poslednji zaštitnik koji je dugo vremena hodao među ljudima bez pravog izazova. Sa dolaskom drevnih neprijatelja kojima su odrasli plašili decu, naš protagonista nalazi novu motivaciju koja će njemu i njegovim sugrađanima spasiti život. Ako mislite da će taj zadatak biti lak, prevarili ste se. Svaki neprijatelj predstavlja poseban faktor nestabilnosti koji može poremetiti prosperitet ljudske populacije i na vama je da dovedete svet u balans. Da biste uspeli u ovoj nameri potrebno je da sve flukseve energije koji obasipaju sve pravilno usmerite rešavanjem određenih zadataka koji mogu biti u obliku fetch kvestova ili eliminacijom hordi neprijatelja koje su počele da ugrožavaju određeni deo teritorije. Svaka veća horda predstavlja izvidnicu koja će destabilizovati određenu teritoriju i najaviti dolazak džinova koji su ujedno i centralni neprijatelji ove igre. Ahh borba sa džinovima, prva stvar koja će vam pasti na pamet kao što je i nama pala je Shadow of the Colossus. Može se direktno videti odakle je autorima ovog dela došla inspiracija ali za to ih ne možemo kriviti. Epske bitke koje su se mogle samo iskusiti u naslovu kao što je SoTC su ovde verno interpetirane ali na svu sreću bez problematične detekcije ivica dok je kontrola toliko precizna da ćete pomisliti da igrate neki Devil May Cry naslov.

Dobro ste pročitali, ako ste se uželeli igranja kvalitetne akcione igre, nemojte zaobići ovo ostvarenje jer mnogo bolje i kvalitetnije radi od DMC HD Remaster-a sa kojim smo imali priliku da mučimo muku pre nekog vremena. Najveći ponos i dika developera je borbeni sistem koji za ovako mali naslov ima iznenađujuću dubinu. veliki broj komboa i animation cancelling-a će sigurno oduševiti i najveće entuzijaste. Vremenom ćete imati priliku da otključate specifične skilove kojima ćete lakše otposlati horde dosadnih ogrova na večni počinak.

Prelazak sporednih kvestova donosi dosta dodatnih poena koje možete uložiti u razvitak svog lika. Pojačani skok, dupli skok, klizanje po neprijateljima, vazdušni dash-evi i slična akrobatika su samo neke od veština kojima glavni junak veoma dobro barata. Ako ste se pitali kako se obavlja vazdušna borba nemajte brige. Gde bi bila dobra vazdušna borba a da nema kuke za hvatanje koja vas može lansirati visoko i omogućiti vam pristup osetljivim regijama zelenih džinova koje prosto vape da osete hladnoću vašeg sečiva.

Osetljive regije se nasumično generišu na džinovima tako da svaka borba sa njima je jedinstvena. Njihovo ponašanje i napadi su dobro osmišljeni i nijedna borba nije ista. Zamislite kako bi bilo da sada igrate Dynasty Warriors ali to nije Dynasty Warriors nego je u pitanju dobra igra sa pričom koja se odvija pred vama i borbom koja nije lupanje po jednom dugmetu vašeg kontrolera. Znam, izgleda šašavo ali nas leđa više ne bole. Šalu na stranu, Extinction je naslov koji je pokazao kako mali tim koji ima iskustvo u raznim žanrovima ima sposobnost da iznedri ovakvu sjajnu razbibrigu koja može ozbiljno da vas uvuče i da vam priredi mnoga pripovedačka iznenađenja. Nas je iskreno iznenadio kvalitet animacija koje smo imali prilike da vidimo između misija. Avatar The Last Airbender je bio očigledna inspiracija ali to ne možemo zameriti jer je lore dovoljno originalan i dosta lepo osmišljen. Realno gledano, dobrih priča je danas malo ali ekipa iz Iron Galaxy-ja je potvrdila da imaju dovoljno talentovane scenariste.

Dinamičke sporedne misije će vam pružiti dovoljno izazova i dovešće vaše kontrolere do usijanja ali nemojte da brinete. Vremenom Avil će biti dovoljno moćan da i najveće neprijatelje baci na kolena ako uložite dovoljno vremena i razvijete veštinu baratanja komboima. Svaka građevina, brdo ili planina su povoljna strateška tačka koja će vam pružiti prednost u borbi. Takođe podložne su uništenju tako da morate paziti na protivnike koji vas lako mogu osujetiti u vašoj nameri. Na samom kraju kada se pređe određeni deo misija otvaraju se specijalne opcije gde se možete takmičiti sa drugim igračima za što bolji rezultat.

Prvi mod je Skirmish mod gde možete kreirati specifične situacije i na taj način postavljati izazove drugim igračima i pratiti svoj skor na lestvici. Deluje dosadno ali postoji toliko mogućnosti da verujemo da će mnogi igrači kreirati sjajne scenarije koji će obezbediti sate odlične zabave.

Drugi mod nosi ime Extinction i ima malo drugačiju premisu. U kratkim crtama u pitanju je wave after wave borba gde sa svakim talasom dolaze sve moćniji neprijatelji. U ovakvom modu nema pobednika. Morate izdržati što duže dok vas horda zlih ogrova i njihovih podanika ne savlada. Dosta uobičajen pristup koji ne pruža neke inovativne mehanike ali ako ste ljubitelj ovakvih stvari – osećaće te se kao kod kuće.

Borbeni model nije jednostavan kao kod Dynasty Warriors igara. Kao prvo komboi se ne svode na lupanje jednog dugmeta tako da ako želite da izvedete nešto atraktivnije možete slobodno zaboraviti na button – mashing taktiku. Kombinacije animation cancelling-a sa pravovremenim pritiskanjem i držanjem dugmadi za napade su krucijalne za uspeh u borbi sa više neprijatelja.

Tačno se može videti DNK Killer Instincta u ovoj igri kada se detaljnije pogledaju animacije udaraca koje Avil nemilosrdno zadaje svojim protivnicima. Prosto možete videti Jagove ili Spinalove komboe tokom borbe što je odličan easter egg posvećen ljubiteljima ove borilačke igre. Još samo fali da čujete announcer-a koji sa entuzijazmom viče: “Super Ultra Comboooo”! Kada se otključaju dodatne mogućnosti, možete sasuti more udaraca u lica protivnika i sve će to biti začinjeno sjajnim efektima za koje je zaslužan fenomenalni Unreal 4 endžin.

 

Prosto je neverovatno koliko developeri mogu da iscede iz ovakvog endžina a da hardversku zahtevnost svedu na razumnu meru. Extinction nije igra koja će vam dovesti procesor ili grafičku do granica izdržljivosti ali ovaj nivo efekata zaista je praznik za oči za fanove ovakvog umetničkog pristupa. Sve u svemu ako ste ljubitelj fine priče i volite dobru akciju koja vas može lepo preznojiti tokom kampanje, odigrajte ovo malo ostvarenje koje je dostupno za Sony, Xbox One i PC u digitalnom i fizičkom izdanju. Pravo je čudo šta je Iron Galaxy uspeo da spakuje u 3Gb.

Primedba autora: ” Za igru od 3gb, cena od 60 evra je blago rečeno gola pljačka!”

Extinction (PC)
  • 6.5/10
    EmuGlx Score - 6.5/10
6.5/10

Finalni utisci

Extinction je i pored pompeznih najava na kraju ipak ostao u zapećku kvalitetnijih naslova kojima je direktno inspirisan. Dobar grafički prikaz i solidan borbeni sistem nisu dovoljni da opravdaju tako visoku cenu