Sa malecnim lagom od skoro godinu i po dana, Yakuza 6 stiže i u lokalizovanoj verziji na engleskom jeziku. Ovaj serijal poznatiji u Japanu kao Ryū ga Gotoku uživa ogromnu popularnost na domaćem terenu, ali i kod nas među ljubiteljima kvalitetnih PlayStation ekskluziva i visokobudžetnog SEGA stila. Na EmuGlx je već pisano toliko Yakuza igrama, više nego bilo gde u regionu, pa sa posebnom pažnjom prilazimo najnovijem nastakvu koji je napokon postao igriv i na jeziku koji nije japanski!

Ako ne računamo remake prvog dela (Kiwami), kao i prequel (Zero), ovo je prvi pravi nastavak legendarnog serijala na PlayStation 4 konzoli. Kako po prvi put nije rađen paralelno i za stari hardware, Yakuza sada koristi punu moć novog sistema, što u rukama sjajnih developera iz SEGE znači mnogo, pa se od početka vidi generacijski skok. Evolucija ovog serijala ne ogleda se samo u prelepoj grafici, već i u mnogim promenama tradicionalne Yakuza formule, ali i održavanju svega po čemu je ovaj serijal oduvek bio poznat.

Nakon povreda koje je zadobio na kraju Yakuza 5 igre na koju se ovaj nastavak direktno nadovezuje, legendarni jakuza Kazuma Kiryu biva uhapšen i poslat u zatvor, po ko zna koji put, gde ovog puta provodi tri godine. Naš kriminalac filantrop dobrovoljno se predao sa ciljem da napokon odleži za sve svoje prethodne zločine, da bi kasnije mogao da se posveti mirnom životu sa decom koju je primio u svoje sirotište. Dok je bio u zatvoru njegovim sirotištem upravljala je Haruka, devojka čije smo kompletno odrastanje uz Kirya-a ispratili u prethodnih pet nastavaka. Nakon izlaska sa robije Kiryu saznaje da je Haruka nestala, samo da bi je kasnije pronašao u stanju kome nakon hit and run incidenta od nepoznatog počinioca. Haruka je takođe za te tri godine postala i majka sa tek rođenim sinom Harutom koga Kiryu uzima pod svoje i vraća se na stare ulice Tokya i Hirošime da razotkrije šta se desilo sa Harukom za vreme njegovog odsustva.

Sve što ste voleli u prethodnim nastavicma ponovo je tu samo ovoga puta upakovano u mnogo tečnije iskustvo gde ćete u realnom vremenu ulaziti/izlaziti iz borbi, prodavnica i zgrada, bez mnogo prekida za učitavanje. Borbeni sistem je preuređen sa mnogim potezima sličnim onim iz prethodnih igara, ipak izmenjenim toliko da bude sveže, ali u isto vreme i poznato. Možda za nijansu prostiji sistem borbe nadoknađuje veći broj protivnika koji je moguće tući u isto vreme kao i bezbroj novih objekata koje možete pokupiti i olomiti im o glavu. Hostess klubovi su u igri ponovo, prošli su ispod radara borcima za socijalnu pravdu, iako su u suštini skroz bezopasni mini game razgovori sa plaćenim hostesama po “specijalnim” klubovima po Japanu. U šestici, ovaj element igre je mnogo prijatniji nego ikada do sada i svakako bez obilaska spomenutih klubova Yakuza iskustvo ne bi bilo kompletno.

U tradiciji koja se vuče još od prve Shenmue igre, mnoge SEGA arkadne hitove moguće je igrati unutar igre, ovoga puta tu su Virtua Fighter 5: Final Showdown, Puyo Puyo, Out Run, Super Hang-On, Space Harrier, i Fantasy Zone. Neki od ovih naslova čak imaju i 2p mod! Tu su i standardne sportske mini igre kao što je pikado koji se igra po barovima, sada u novom doteranijem izdanju sa boljim kontrolama. Tu je i bejzbol, pecanje sa harpunom i bezbroj drugih sporednih zezalica, a shodno modernijem vremenu u kome se igra odvija tu je i potpuno funkcionalni Sony Xperia smartphone za poruke, mape, pa čak i kameru sve sa mogućnošću pravljenja selfija! Kao totalno ludilo u cross promociji i do sad neviđena inovacija, moguće je čak i povezati pravi Xperia telefon sa DualShock 4 kontrolerom i preko pravog uređaja pristupiti opcijama iz igre.

Clan Creator je skroz novi mod, koji ćemo imati i u Kiwami 2, gde možete potrošiti mnogo vremena razvijajući vaše saborce i gradeći svoj Yakuza klan. Ovaj mod sjajno je inkorporiran u priču a SEGA ne bi bila SEGA i Japanci ne bi bili Japanci da u ovom modu nisu dodali kao bonus bossove i šestoricu poznatih japanskih kečera iz NJPW promocije!

Grafika, iako ne stremi fotorealizmu, izuzetno je kvalitetna. Čistoća slike, umetnička direkcija i kvalitet sitnih detalja su na nivou koji se ne viđa. Jasno se vidi da je u pitanju potpuno originalan grafički endžin posebno razvijan za next gen verziju Yakuze. Svojim vrhunskim kvalitetom podseća nas na vremena kada su i drugi japanski developeri sledili istu praksu, dok danas sve manje-više pokreće nekoliko konvencijalnih endžina. Zvučna kompenenta igre je blago rečeno fantastična, soundtrack i japanska glasovna gluma su na preozbiljnom nivou, gde opet jasno vidimo razliku u klasi japanskog ozbiljnog pristupa i današnjeg štanca.

Poput Shenmue na Dreamcastu u svoje vreme, i ovaj Yakuza nastavak predstavlja najprestižniji naslov koji SEGA trenutno poseduje. Borbe su izuzetno zabavne i mehanika je utegnuta skroz, sa manje učitavanja i bržim prelazima, pričom koja se jasnije odvija sa mnogo manje melodrame Yakuza 6 donosi promene u dobrom smeru za serijal. Ipak SEGA nostalgija i Yakuza formula nisu za svakoga, tako da ako niste razumeli prethodne nastavke teško da će vas ovaj preobratiti u ljubitelja japanske kulture i igara. Zaista je potrebno malo predznanja o kulturi i tradiciji zemlje izlazećeg sunca kao i Yakuza organizacija da bi se neki likovi i sama priča mogli shvatiti na pravi način. Ukoliko možete da pređete preko kulturoloških razlika, preporuke nisu potrebne, vrhunsko nefiltrirano japansko SEGA iskustvo je pred vama za desetine, pa i stotine sati veoma raznovrsne zabave i svih mogućih emocija.