Najiščekivaniji animiriani film godine je konačno stigao u bioskope. 25 dobrih godina je prošlo od izlaska starog dobrog klasika Lion King-a i kada je Disney prošle godine u oktobru objavio prvi trailer, svi smo gotovo vrištali kao mala djeca i ta aura gledanja stare animirane verzije se ponovo probudila u nama. Ipak nakon gledanja filma, ta pomenuta aura iz starog filma se nije probudila u ovom. Pre svega, film je vizuelno spektakularan i apsolutno je opravdao očekivanja po tom pitanju. Ovaj film će na Oskaru sigurno uzeti par nagrada za vizuelne efekte.

Ono što se još mora istaći jeste soundtrack koji je fino uklopljen u scene, ne baš u sve ali u 90% slučajeva se soundtrack uklapao. Jedini problem je što su pesme iz originala i dalje bolje? Sa druge strane, izbor Setha Rogena da daje glas Pumbi je pobeda godine. Odličan izbor jer i sam Seth ako odgledate neki njegov intervju, bukvalno ima stvoren glas za uloge u ovim animiranim filmovima, a svi Disney fanovi znaju da je Pumba jedan od najpopularnijih likova tako da je definitivno bio iznad visine zbog zadatka. James Erl Jones se vraća kao Mufasa i kada čujete njegov glas, bukvalno vam se probude nostalgične emocije. Donald Glover je imao ulogu Simbe i iako smo možda navikli na stari Simbin glas, ovaj ga nije prešao ali je bio pristojan i tokom filma neće biti problema da se možda pati za starim glasovnim glumcima.

A sada dolazimo do glavnog problema ovog filma. Iako su vizuelni efekti pobeda, oni su i veliki minus filma. Jednostavno efekti su fotorealistični i same emocije životinja se nisu prikazale. Dosta kritika se tu daje na glasovnu glumu ali ne može se plakati samo zbog tužnog glasa Simbe kada Mufasa umre (SPOILER ZA PRIČU IZ 1994!) ako se ne prikaže Simbina emocija. Takodje ta scena kada Mufasa umre je veliko razočarenje, a mislilo se da će se ponovo tona suza liti kao u starom klasiku. Ono što je još veće razočarenje jeste da je film potpuni remaster i nema ništa novo u sebi. Veliko je to iznenadjenje znajući da je režiser filma John Favreau, poznat po tome da kada radi svoj film, radi sa slobodom i dodaje neke nove elemente kao što je uradio u Jungle Book ili kao što je rizikovao sa nekim scenama u Iron Manu. Tako da na neki način ako ovaj film žele gledati ljudi koji nisu gledali stari klasik (ima li ih?) i žele to da dožive ovde, ovo će im biti debeli promašaj. Ono što ste na osnovu ovoga zaključili jeste da u filmu nema povezanosti sa likovima, a to je jedna od glavnih stvari od kojih se film sačinjava, jer povezivanje sa likovima u filmu samo stvara veće zainteresovanje za ostatak, a toga ovde nema.

Na kraju ako ste uživali u starom Lion Kingu, ovo trebate odgledati čisto da malo vidite kako to izgleda u retuširanoj verziji i da se malo divite fenomenalnim vizuelnim efektima, ali i da se podsetite priče budući da apsolutno nema ničeg novog u filmu. I da, decu ne treba voditi na ovaj film!

Lion King (2019)
  • 6.5/10
    EmuGlx Score - 6.5/10
6.5/10

Iako vizuelno fenomenalan, emocije kao u staroj crtanoj animaciji se u ovim današnjim Dizni filmovima jednostavno ne mogu preslikati. Stare stvari ne treba menjati ali par promena u priči je moglo da donese malo novih elemenata i iznenađenja publici, kojih ovde nikako nema.