I stigao je, najiščekivaniji blockbuster u istoriji je konačno tu i nakon dugih godinu dana nagađanja, teoretisanja, hypea i nervoze film je stigao. Kako je prošlo neko vreme od premijere možemo i da saberemo utiske ali ipak da napomenemo da će ovo biti recenzija sa spoilerima tako da upozoreni ste na vreme ako još uvek niste pogledali Endgame. Moram reći da me je lično film dosta iznenadio, i to pozitivno. Nakon Infinity Wara plašio sam se da nastavak neće moći da ga nadmaši ali Endgame je na potpuno drugačiji način ne samo to uspeo već i prebacio moja očekivanja! Film kreće onako kako smo i očekivali, prikazuje aftermath Thanosovog snapa. Iako svet nakon posledica snapa možda nije toliko detaljno istražen koliko smo želeli da vidimo, njegov uticaj na heroje se svakako vidi još u prvim scenama gde vidimo kako se naši heorji nose sa svojim gubitcima. Film nas je takođe u prvih dvadeset minuta poprilično iznenadio jer sve one scene iz trailera i TV spotova su spakovane u tih prvih 20 minuta, što je bilo verovatno i planski da se malo teoretičarima zavara trag pre izlaska filma.

Videli smo dijalog izmedju Iron Mana i Kapetana po prvi put od Civil Wara i Iron Man mu je rekao da ga je samo poslušao možda do ovog ne bi došlo. Okršaj sa Thanosom se desio zaista brzo i kada naši junaci stignu do njega shvataju da on više nije tolika pretnja. Ima svoju farmu, rukavica je uništena i još im je rekao da je uništio kamenje beskraja jer mu više nije potrebno nakon što je ostvario svoj cilj. Thor ovaj put nacilja glavu i ubije ga! Nakon ovog prolazi 5 godina, Ant Man izlazi iz quantum realma i polako shvata šta se sve desilo. Kada se vrati kući da vidi da li mu je ćerka živa odluči da potraži Avengerse. Sreće kapetana i Black Widow i objašnjava im da putem quantum realma mogu da se vrate kroz vreme, uzmu kamenja iz odredjenog vremena i ponište efekat Thanosovog pucketanja. Odmah svi odlaze do Tonija koji sada ima ćerku i svoj mir pa ih momentalno odbija, jer je konačno dobio ono što je želeo, normalan život. Ipak nakon razmišljanja i bitnog otkrića pridružuje sa ostatku ekipe baš kao kao i Thor koji je možda najveća komična stvar u filmu. Nekima se Thorova promena nije svidela, ali donosi preko potrebnu komediju u mračnu situaciju i uostalom pokazuje na koji način je gubitak uticao na njega. Imamo čak i scenu sa Fortnite-om, koja će definitivno ostati upamćena kao najveća parodija na Thora do sada.

Ništa kao u ovoj sceni, koje inače i nema u filmu

Sam koncept putovanja kroz vreme se čini jeftino ali je sjajno uradjen, i čini nam se u ovom trenutku priče neophodan. Avengersi se dele u četiri grupe i vraćaju se u događaje iz prethodnih filmova Avengers iz 2012, GOTG iz 2014, Thor Dark World iz 2013 dok su Clint i Natasha otišli kod Red Skulla po soul stone. Ove scene povratka su toliko nostalgične i svakog fana koji prati ovaj dug serijal filmova već deceniju i kusur će bez sumnje pogoditi u srce. Ipak nije sve tako dobro prošlo. Iako uspevaju da sakupe kamenje beskraja ponovo iz raznih vremenskih epoha, gube Natashu koja se žrtvovala za soul stone. Takođe u novom zapletu Nebula iz 2014 locira današnju Nebulu i ona i Thanos iz 2014 je kindapuju i shvataju da dolaze Avengeri iz budućnosti da im pomute planove. Vidjamo još i Thora i njegovu majku u dijalogu i to nam je čak i izmamilo koju suzu jer videti Thora nakon dugo godina da priča sa majkom je zaista emotivan momenat koji je sjajno odradjen. U još jednom zgodnom novom zapletu Tony i Steve pošto uspevaju da izgube teserakt moraju da se dodatno vrate u 70te u doba Howarda Starka po plavi kamen. Tony je imao dobar closure i priliku da konačno upozna svoj oca na malo drugačiji način, dok je Steve video Peggy za kojom pati od kako je odmrznut. Nakon sakupljanja svih infinity stone-ova, skroz novi inteligentni Hulk, koji je takođe jedna od dobro čuvanih tajni ovoga filma, stavlja rukavicu i poništava čuveni snap!

Deluje da su heroji napokon pobedili, međutim nakon svih ovih fanservice momenata kreće potpuni preokret filma i totalna akcija. Nebula i Thanos iz 2014 stižu u sadašnjost i potpuno uništavaju bazu Avengersa. Ovde vidimo Iron Mana, Thora i Kapetana rame uz rame po prvi put od Age Of Ultrona i imamo scenu kakvu nismo očekivali u filmu KAPETAN AMERIKA DIŽE MJOLNIR! Medjutim i pored toga Thanos iz prošlosti uspeva da ih nadjača čak i bez rukavice. Nakon toga njegova kompletna vojska ala-Avengers kec dolazi na Zemlju i taman kad pomislimo da je sve gotovo polako se otvaraju Dr. Strange-ovi portali i svi heroji koji su umrli od Thanosovog pucketanja se vraćaju u slobodno možemo reci najboljoj superhero sceni u svetu filmu ikada. Videti sve heroje MCU-a odjednom na istom mestu ponovo zajedno hvata svakog fana direktno za srce i još kada je Steve rekao “Avengers assemble!” izletela mi je suza radosnica. Verujem da nije bilo bioskopske projekcije ovog filma na kojoj se publika nije probudila na ovu scenu! Nakon kratkog pojavljivanja na početku filma i Cpt Marvel stiže u akciju, pa napokon vidimo i njen dugo čekani 1 on 1 sukob sa Thanosom. Hvala Bogu nije ga uspela nadjačati, i poprilično smo zadovoljni što njen lik suprotno očekivanjima nije toliko forsiran u ovom filmu. Sveukpno poslednja borba sa svim superherojima, kao sa duplih stranica u stripovima, je nadmašila sve ono što je Infinity War postavio. Kada Thanos ponovo uspe da uzme rukavicu deluje da će sve ovo biti ipak uzalud ali nakon šibicarske akcije Iron Man preuzima svih 6 kamenčića, i pucka prstima što napokon donosi finalni kraj Thanosu ali nažalost i životu Tony Starka, u sceni koja je bez sumnje izazvala najviše emotivnih reakcija.

Emocija ima na sve strane, payoff je ogroman jer ipak ovo je kraj sage duge preko 10 godina i 22 filma. Kada se Spider Man i Iron Man sretnu tu je toliko emocija pokazano ili kada Hulk sazna da je Widow umrla tačno osećamo njegova osećanja. Scena Tonijeve sahrane je bila potresna i zaslužen oprostaj za najvećeg heroja u MCU uz Capa. Na kraju Kapetan odlazi da vrati pozajmljeno kamenje iz drugih timelineova ali ipak odlučuje da ostane u prošlosti i da proživi normalan život sa Peggy u svom vremenu, nakon čega se vraća u naš timeline i štit predaje Falkonu koji postaje novi Kapetan Amerika. Scena sa kojom se kompletna saga završava je ples izmedju Kapetana i Peggy, na koji je napokon uspeo da dođe. Šta reći na kraju. Iako sam mislio da će me tri sata u bioskopu možda ubiti u pojam vreme je prosto proletelo. Endgame kao film ima svojih malih mana i rupa u priči, kao što recimo nije objašnjeno šta se desilo sa Lokijem iz 2012 kada je greškom Iron Mana uzeo teserakt ili šta se desilo sa Gamorom iz 2014. Svakako ostatak filma je zaista fenomenalan i ovaj Endgame zaslužuje svoje mesto među najboljim superherojskim i bioskopskim spektaklima ikada.

Ovo je dostojan kraj jedne epske sage i serijala filmova koji je trajao jedanaest godina i zauvek promenio način na koji svet gleda na filmove o superherojima i još štošta kada su blockbusteri u pitanju, mnogi oboreni astronomski rekordi u zaradi padaju na pamet. Iako scene posle creditsa po prvi put nije bilo, Marvel cinematic univerzum naravno ne staje, a šta nas čeka nakon Spider Man Far From Home videćemo. Kao što smo spomenuli Endgame je ostavio dosta pitanja, koja će verovatno biti rešena u novim Marvel serijama na Disney+ servisu koji startuje ovog novembra, kao i u mnogim filmovima koji bez sumnje tek predstoje.

Avengers: Endgame (2019)
  • 9/10
    EmuGlx Score - 9/10
9/10

Ako ste ispratili sve Marvel filmove pre ovog za Endgame vam preporuka nije potrebna. Sa druge strane, ako ste nekim čudom propustili fenomen Marvel Cinematic Univerzuma, bili u zatvoru ili komi prethodnih 10 godina, zaobiđite ovaj film defintivno nije za vas – ili pogledajte prethodnih 21 naslova pre ovoga jedan za drugim u najdužem bindžu u istoriji filma.