Pre jedanaest godina Activision je pokrenuo True Crime serijal u pokušaju stvaranja svog open world Grand Theft Auto klona ali iz perspektive pandura kao glavnog protagoniste. Developer Luxoflux je uspeo da napravi dve igre smeštene u Los Anđeles i Njujork pre nego što je franšiza napuštena zbog komercijalnog neuspeha pogotovo drugog naslova. Igre su bile daleko od loših i nesumnjivo su imale potencijala što se moglo realizovati kroz još neki nastavak. Activision je ipak odlučio da pruži priliku novajlijama koji su nastupali kao United Front Games (pripoveda se da su imali svega deset članova) sa ciljem da oni naprave sledeću open world igru i ožive True Crime ime, kako se kasnije ispostavilo. Activision je pružio dovoljno para da se zaposli gomila ljudstva i otpočne ozbiljan rad (negde na početku 2008.) na onome što je trebalo biti True Crime: Hong Kong. Loše vesti su usledile 2011. godine kada je igra otkazana zbog bojazni izdavača da neće moći da se nosi s konkurencijom. Međutim, kako je igra bila prilično kompletirana a United Front Games nije u potpunosti ugašen, u priču uleće Square Enix kao novi izdavač bez otkupa samog “True Crime” imena pa će Sleeping Dogs biti izbačen na tržište u avgustu 2012. godine (u verzijama za PC, PlayStation 3, Xbox 360) i prodati se veoma dobro. Ovog oktobra eto nama dorađene verzije za nove PlayStation 4 i Xbox One konzole uz (opet) PC verziju, pod nazivom Definitive Edition, ista fora koju je Square Enix ranije priredio sa svežim Tomb Raiderom.

Sleeping Dogs DE (10)

Policajac Wei Shen (kinesko-američkog miksa) dobija zadatak da se infiltrira u problematičnu Sun On Yee mafijašku organizaciju kao pripadnik slabašnije Water Street bande, potpomogne hapšenju važnijih ljudi i oslabi Sun On Yee uticaj a u najboljem slučaju da ih eliminiše sa mape. Kako vreme prolazi naš pandur neće moći a da se ne sprijatelji sa izvesnim likovima i tako stvori konflikt kome se prikloniti u određenim trenucima. Priča je, koliko god predvidiva, prezentovana odlično i držaće pažnju do samog kraja pa je velika snaga igre u kvalitetnim glavnim misijama. Značajan doprinos daju na nivou odglumljene uloge gde se pored Will Yun Lee (Wei) pojavljuju i poznatija imena – James Hong, Tom Wilkinson, Lucy Liu, Yunjin Kim kao još i gomila drugih glumaca sa mnogo važnijim ulogama od one koju recimo ima Lucy Liu ali su svi generalno odradili sjajan posao.

Just seconds away from blowing your cover.
Just seconds away from blowing your cover.

Dobar deo borbe se sastoji u pesničenju, šutiranju, ‘vatanju i bacanju mrskih faca kroz veoma proste kombo poteze uz pravovremene kontre koje treba izvršiti kada protivnici dobiju crvenu konturu – bez greške najava napada čini borbu lakšom ali ne prekida njen prijatan tok. Efektivniji potezi se mogu opcionalno učiti od jednog senseija (koji definitivno nije mator) poput ekstra korisnog kostolomac gaženja ili razoružavanja iz trka. Nezgodniji protivnici ubacuju u miks i QTE (tj. pritisni ono dugme koje ti igra naredi). Sve u svemu, golorukoj borbi (povremeno potpomognutoj noževima, RIBAMA i ostalim rekvizitima) lagano je ući u ritam i dobro se zabaviti. Na desnoj strani mini mape nalazi se “Face Meter” koji se puni uspešnim potezima (i prazni primanjem udaraca). Funkcija koju kratkotrajno dobije kada se popuni do vrha je regeneracija izgubljenog dela healtha, pristojna pometnja među protivnicima i povećan strah od Weija što rezultira njihovim oklevanjem da ga napadnu. Veoma zanimljivih nekoliko sekundi. Što se vatrenog oružja tiče, u igri je redukovano skoro samo onda kada treba pa nije moguće nositi oko sto kila utoka na leđima već se posed ovog naoružanja svodi na privremen događaj. Cover (aka zaklon) sistem je na mestu, uz stari bullet time i kao uvek najbolje je nišaniti u glavu.

Poseban feature je brutalan Environment Attack – recimo da je to… improvizovana upotreba okolnih predmeta na protivnicima koja skraćuje borbu i daje veoma živopisne scenarije. Kako slika vredi više od hiljadu reči:

Vožnja je arkadnog osećaja uz dosta varijacija u upravljanju različitim tipovima vozila. Pucanje iz vozila u pokretu ostvareno je uz lavovsko korišćenje bullet time metoda i… šta još reći… pucajte u glavu… i gume 🙂 Action hijack je dodatak koji omogućava da iz vašeg trenutnog vozila skočite na ono koje želite prisvojiti (opet, oba vozila su u pokretu) što je kul akcioni detalj i nekada jedini način na koji se preuzima kontrola nad vozilom u nekim glavnim misijama. Dodajmo da su i motorni čamci na raspolaganju dok helikoptera i aviona nema.

Sleeping Dogs DE (18)

Triad i Cop Experience predstavljaju suprostavljene kategorije (očekivano) – Triad aspekt na početku svake misije ide od nule i povećava se dobrim mlaćenjem, rešetanjem protivnika i tome slično dok je Cop stvarčica u startu na maksimalnoj vrednosti i uvek će se smanjivati prilikom ranjavanja/ubistava nedužnih civila i oštećenja imovine (da, čuknite skoro bilo gde, stiže kazna). Potrebno je balansirati između nepotrebnog pravljenja štete i efektivnog rasturanja neprijateljskih redova kako bi brojčano izražen skor na kraju bio naravno što viši i tako zaraditi veću količinu triad i cop XP-a. Inače, svaka glavna misija se može staviti na replay iz Social Hub menija i eto uvek prilike da se nadmaši high score. Triad i cop experience imaju svrhu a to je opcionalno otključavanje dodatnih veština poput krađe automobila bez paljenja alarma, više fizičke otpornosti u fajtovima, manji trzaj kod vatrenog oružja pa samim tim manje vremensko rastojanje između hitaca itd.

Uzgred budi rečeno Wei ima malo osnovnih parkur veština koje će efektivno koristiti u mnogim prilikama.

Sleeping Dogs DE (9)

Sporednih misija i uopšte sporednih zezancija je prilično – od usluga random i ne tako random ljudima (za “face” experience, praktično bićete sve poznatiji u gradu) preko uličnih trka, fajt klubova, hakovanja bezbedonosnih kamera u cilju hvatanja dilera, još sitnih pandurskih poslova sa strane (npr. asistencija SWAT timu) do karaoka, klađenja u ilegalnim borbama petlova (but of course) i realno one-night stand zabavljanja sa nekoliko devojaka (jel’ vidiš GTA IV kako se to radi?).

Sve opisano do ovog trenutka vredi i za osnovnu igru iz 2012. pa sada je red da se pomenu specifičnosti Definitive verzije. Akcenat je na unapređenju grafike taman toliko da se odene malo current-gen ruha koje ne može da prikrije da je u pitanju old-gen igra… Što ne znači da Sleeping Dogs ne izgleda veoma, veoma lepo posebno u određenim momentima (kiša noću). U odnosu na PS3 i X360 verzije, PS4 i Xbox One rezolucija je 1080p (uz pa ne baš stabilnih 30 frejmova u sekundi), vidno bolje teksture, detaljnije modele likova, veći draw distance, dodat atmosferični efekat izmaglice, delimično promenjen sistem noćnog osvetljenja sa manje blooma kod neonki što nekome može biti i korak unazad, kao i animacija baš kod neonskih natpisa kojima Hong Kong obiluje (paljenje i gašenje elemenata tj. slova). Povećan je intenzitet saobraćaja i broj NPC-ova na ulicama ali ništa spektakularno. Verzija za PC iz 2012. godine već je imala hi-res texture pack i u mnogome bila naprednija od PS3 i X360 izdanja pa se stiče utisak da će najmanje razlike moći da primeti neko ko je prešao prvobitnu PC verziju.

Sleeping Dogs DE (3)

U Definitive Edition je napakovan pa verovatno sav manji i veći DLC od čega treba istaći “Nightmare in North Point”, urnebesno zabavan ali kratak dodatak tematski inspirisan kineskim vampirima (điangši), recimo da se dešava posle radnje glavne igre i verovatno je samo All Just a Dream fazon, “Zodiac Tournament” – (opet) kratak omaž starim kung-fu filmovima i “Year of the Snake” koji se takođe dešava posle kraja igre gde se Wei dosađuje kao običan pandur sve dok neki kult ne iskoči da pravi probleme.

Da li Definitive Edition zaslužuje vaš novac? Zavisi… Ako uopšte niste probali originalni Sleeping Dogs iz 2012. godine ovo je opravdana kupovina. Ako ste imali pristupa PS3 i X360 verziji, DE može biti donekle dobar izbor jer se najviše primete poboljšanja a tu je i DLC (pa opet po punoj ceni PS4/XONE igre kao i kod Tomb Raider DE što je jako diskutabilan Square Enix potez). Na kraju, posedovanje prve PC verzije (i moguće ponekog DLC-a koji vas je zanimao) je najjači razlog da Definitive Edition preskočite.

Sleeping Dogs je u svakom slučaju kvalitetan naslov koji je daleko od proste GTA kopije i zaslužuje vašu punu pažnju ako ste ljubitelj igara ovog tipa pogotovo u bogatoj atmosferi Hong Konga.

Sleeping Dogs: Definitive Edition (PS4)
  • 7.5/10
    EmuGlx Score - 7.5/10
7.5/10

Finalni utisci

Da li Definitive Edition zaslužuje vaš novac? Zavisi… Ako uopšte niste probali originalni Sleeping Dogs iz 2012. godine ovo je opravdana kupovina. Ako ste imali pristupa PS3 i X360 verziji, DE može biti donekle dobar izbor jer se najviše primete poboljšanja a tu je i DLC (pa opet po punoj ceni PS4/XONE igre kao i kod Tomb Raider DE što je jako diskutabilan Square Enix potez). Na kraju, posedovanje prve PC verzije (i moguće ponekog DLC-a koji vas je zanimao) je najjači razlog da Definitive Edition preskočite.