Eksplozivan uspeh koji je RareWare postigao sa svojom verzijom Bonda i definicijom moderne akcione igre na Nintendu 64 učinio je da se jako brzo ta licenca nadje u posedu Electronic Artsa. Tako smo dobili Tommorow Never Dies za PlayStation koji je bio ugažen od strane fanova i kritike, sudbina koju bi posle GoldenEye doživela i mnogo bolja igra.
Usledio je The World is not Enough ovaj put dostupan i u verziji za Nintendo 64 pored PSX, sa perspektivom iz prvog lica i generalno pristupom koji mnogo više podseća na Rare. Ponovo je usledio prosečan uspeh posebno na N64 gde je već pola godine zvonio Perfect Dark, verovatno najbolji FPS te generacije konzola. Nikoga nije zanimalo da se zajebava sa bledom kopijom GoldenEye koja pritom nema ni multiplejer što je verovatno bio i fatalan nedostatak makar za N64 a i na PSX uveliko nisu manjkali dobri FPS.
Recimo Samo mesec dana ranije su izašli Alien Resurrection i Medal of Honor: Underground (u Evropi čak istog dana, 1. decembra 2000.). Dakle dosta tesan raspored čak i za 007. Sa ovim se završila Karijera Dzejms Bonda na petoj generaciji konzola a ubrzo se i na filmu Brosnan penzionisao posle Die Another Day. Producenti filmova su kao što je poznato posle ovoga napravili dužu pauzu želeći da osmisle Bonda za novu generaciju gledalaca kojima je asocijacija na Tajnog Agenta sve više bio Dzejson Born.
Sa druge strane video igre nisu film i jedini problem koji je sada imao EA je taj što nemaju aktuelne filmove na koje će da se kače (Die Another Day je bio otpisan zbog generalno loše prihvaćenosti) i naplate licencu. Narednih par godina je usledio baraž Bond naslova počev od Agent Under Fire (isprva World is Not Enough ali kasnije preradjen u skroz originalnu priču), zatim NightFire (prva igra koja je pored aktuelnih konzola šeste generacije imala i verziju za GBA), Everything or Nothing (navodno zvaničan nastavak Brosnanovih Bondova u formi video igre pa je ovde davao i svoj glas) i GoldenEye: Rogue Agent (SciFi FPS koji je Bond samo u naslovu i naravno nema nikakve veze sa Rareovim Goldeneye-om).
Ubrzo je na filmu novi Bond postao Denijel Krejg a sa njim stupa na scenu Activision koji je sa Bond igrama toliko pokidao da novu nismo videli skoro 15 godina. Trenutno IO Interactive punom parom razvija trilogiju 007 igara u saradnji sa vlasnicima Dzejms Bonda, Barbarom Brokoli i Majkl G Vilsonom, gde bi originalan lik Bonda bez ikakve konekcije sa starim filmovima trebalo da se poklopi sa izlaskom novog filma u bliskoj budućnosti. Dok to čekamo bio bi red da se detaljnije podsetimo poslednje Bond igre koju je izdao EA, a slično kao GoldenEye inspirisane je jednim od najboljih filmova u serijalu – From Russia with Love.
Već pomenuti Everything or Nothing bio je blaga prekretnica za EA jer su uposlili prvi put scenaristu većine Brosnanovih Bondova, Brusa Firstajna da reguliše situaciju, i EA Redwood Shores da razvije igru sa Majkl Kondrijem na čelu. Everything or Nothing je prošao super, novi pristup sa akcijom iz trećeg lica je konačno bio znak da se odustalo od bezuspešonog kopiranja GoldenEye i isti tim nastavlja rad na sledećoj igri. Odabrali su po mnogima najbolji Bond Film svih Vremena – Iz Rusije s Ljubavlju.
Redwood Shore je imao pristup originalnim MGM arhivama iz filma kako bi što bolje preneli atmosferu iz 60ih, išlo se na teren da se fotkaju lokacije recimo Big Ben za intro igre, mnogi glavni likovi iz filma su verno preneseni i da, najvažnije, Šon Koneri je dao svoj glas za igru što je gotovo nadrealan podatak. Svestan da su video igre medij kome vrtoglavo skače popularnost i s obzirom da je reč o njegovom omiljenom Bondu, Koneri je ležerno snimio svoj performans iz gajbe na Bahamima i možda malo deluje neujednačen u dijalozima sa drugim likovima, ali to stvarno nije bitno kada se uzme u obzir da je ovim postupkom VIDEO IGRA zapravo ostala poslednji Bond po mnogima najvećeg Bonda u istoriji.
Sama radnja iz filma je prilagodjena akcionoj igri iz trećeg lica ali osnova je zapravo dosta slična sa velikim brojem scena koje su ubačene kao sinematici i tiču se potrage za LEKTOROM. Čak nisu izbegli ni deo gde se pominje voz za Beograd kao i lažan info koji agent Oktopusa daje Bondu da je tri godine proveo undercover u Jugoslaviji. Jedino je čudno da su izbegli Bondov snajper na sklapanje sa kojim skida helikopter, što je medju kultnijim scenama u filmu, MADA istini za volju postoji nivo gde se helikoper može skinuti i snajperom pa su možda to ubacili kao omaž.
Generalno igra baš i nije PROŠIRENA VERZIJA PRIČE IZ FILMA, pre je rimejk sa dosta poznatih scena. Recimo dodat je suludo spektakularan intro sa dzet pek gruvanjem oko Big Bena posle kojeg ide nivo pravog uvoda iz filma što je lepo iznenadjenje. Nadalje su mnoge scene iz filma razređene u sadržajne akcione deonice a često su to i skroz nove lokacije sa novim zadacima i zapletima. Poslednji nivo koji ide posle FILMSKOG EPILOGA je ludilo kakvo bi pre bilo realno očekivati u Bondu Rodzer Mura, ali dotle ste se već navikli da je ovo malo moderniji Šon Koneri i samim tim je više nego upečatljivo. Šta bi Redwood Studio tek uradio sa recimo Moonrakerom kad je od drugog Bonda uspeo da izvuče akciju koja veoma često staje na crtu Call of Duty Serijalu.
Od specijalnog naoružanja iz drugih filmova tu Aston Martin iz Goldfingera i već pomenuti dzet pek iz Thunderball, kako bi se dodatno istakla ekstravagantna špijunska akcija 60ih. Ovde samo štrče česti henčmeni sa mini ganovima posebno pred kraj igre, ali treba imati u vidu da je Redwood Shore definitivno dao svog pečata sa tim stvarima isto koliko je i ispoštovao originalni materijal što je za svaku pohvalu.
Sam gejmplej može da deluje kao razočarenje na prvo upucavanje jer se odvija lokovanjem mete iz bilo koje razdaljine pa čak i neprijatelji koji su u zaklonu biće pogođeni veoma lako čim provire. Međutim kako se igra odvija, povećava se broj vojnika, veoma često je bitno koristiti zaklon a čim Bond ostane bez pancira regularan helt će mu nestati u sekundi. GoldenEye je takođe imao auto-aim na neki način osim onda kada bi igrač sam iz mesta koristio nišanjenje, ali to opet nije značilo da za igru ne treba skil.
Slično i sa From Russia with Love selektivno biranje meta, i odmereno rasipanje municijom presudni su za preživljavanje već od 4. misije i to na srednjoj težini. Kada je Bond blizu neprijatelja aktivira se neka vrsta kvik tajma i obara ih bilo tiho ili u toku borbe, jako dobar metod da se sačuva municija što je više moguće. Izmedju misija je stvar produbljena sa raspodelom poena na unapredjivanje kako oružija, tako i pancira i bond gedzeta. Poeni se skupljaju u toku misija preturanjem po arhivama i nalaženjem specijalnih fajlova kao i dekodiranjem mašina kroz jednostavnu mini igru. Ovi poeni kao i rešavanje BOND MOMENTA na svakom nivou (uvek piše koji je za vreme ekran pauze) otvara četiri tajna nivoa. Nažalost reč je o deonicama već poznatih misija sa novim zadacima a ne zasebnim scenarijima. Ovo je bila propuštena prilika da se možda iskoriste te misije za neke kultne scene iz drugih Bond filmova kao što je RareWare u GoldenEye ubacio tajne nivoe iz Moonraker i Live and Let Die/Man with the Golden Gun. Samim tim bi motiv da se otključaju bio veći alo kako igra svakako forsira da se istražuje, ponovna prelaženja uopšte nisu nezamisliva posebno 2005. kada je nekome to bila možda jedna od par igara za PS2 ili Game Cube.
Od oružija je jedino razočarenje što nemamo već pomenuti snajper iz filma, a ostalo je standardni miks pištolja i automatskog oružija osim unikatne puške koja ubija kroz zidove i nalazi se pred sam kraj igre. Sva oružija imaju i specijalnu municiju, ali bilo bi dobro čuvati je isključivo za boss fajtove. Misije vožnje podrazumevaju neograničenu municiju a pored dzet peka i Aston Martina tu je i par misija na čamcu koje uopšte nisu bezumno on rail rokanje, već je bitno maksimalno brzo odstraniti sve neprijatelje koji nailaze kao i vozila. Ove deonice su autori iznenađujuće ozbiljno shvatili jer ne postoji mogućnost obnavljanja helta pre kraja nivoa i za razliku od regularnog dela nema lokovanja, znači sve mora da se nišani maks precizno i brzo. Već je šesta misija “Underground” jako zahtevna po tom pitanju kao i neke dosta kasnije. Bilo je po izlasku igre dosta kritike na deonice vožnje Aston Martinom, ali to uopšte ne funkcioniše loše – moguće je uvek ispraviti se u zadnjem trenutku koliko god da vas iznenadna Twisted Metal akcija ponese. Ono što može da pokvari doživljaj je jedino FPS koji zna jako da pada kada se akcija zapali i po tom pitanju PS2 kao i druge podržane konzole na testu su već od prvog nivoa.
Da se malo sačekalo ne bi uopšte bilo teško zamisliti From Russia with Love i kao PS3 igru a imali smo i tad par primera multiplatformskih naslova setimo se recimo COD 3. Prezentacija je za to vreme odlična a među mnogobrojnim sjajnim detaljima koje moraju da cene Bond fanovi ističe se nova špica kao pred početak svakog Bonda, znatno drugačija od originalne ali maltene sa identičnom atmosferom filma. Opet, bilo bi više nego zanimljivo videti još neki Bond klasik izveden sa ovakvom pažnjom ali to From Russia with Love čini samo još više unikatnim primerom uspešno prenesenog filma na video igru.
Redwood Shore je par godina posle From Russia with Love lansirao Dead Space serijal gde je njihov talenat evidentan u prethodnim Bond igrama prenesen u svemirski survival horor, a direktor Majkl Kondri je eventualno osnovao SledgeHammer Games i vodio par jačih Call of Duty naslova kao što su MW3 i Adwanced Warfare. From Russia with Love je igra koja je najviše dobacila za vreme EA Bonda i uspela da bude podjednako važan naslov kako za fanove COD-a tako i za fanove 007.
No Comment