Poslednjeg vikenda januara održana je još jedna zimska mini konvencija japanske pop kulture po imenu Čibikon. Ono što je započelo kao mini festival u trajanju od par dana sad se pretvorilo u ogroman događaj, po kvalitetu programa a i po dnevnoj posećenosti ravan Japanizmu.
Prvi dan je započeo predavanjem o nendroidima, simpatičnim kolekcionarskim figurama koje koštaju pola prosečne srpske plate. Govorilo se o razlozima popularnosti ovih figura, a i o drugim vidovima kolekcionarskog merchandise-a. Za to vreme u Amerikani se održalo finale prvog Čibikonovog AMV takmičenja (naš entry je iz nekog čudnog razloga odbien). Žiri čiji je vaš izveštač bio član, je odabrao pobedničke radove i dodelio im nagrade.
Sledeći termin su podelila predavanja o tradicionalnom japanskom pozorištu i, u Amerikani, o japanskoj muzici, specifičnostima i izdavačkim kućama. Sledeće predavanje je bilo veoma interesantno, jer se govorilo o Šinsengumi organizaciji, grupi mladih buntovnika koje je istorija zapamtila kao žrtve promene japanskog uređenja iz šogunata u carevinu, i o njihovoj glorifikaciji kroz umetnička dela od filmova i romana, preko mange i animea, do dejting simulatora. U Amerikani je organizovana origami radionica i kosplej dejting kviz, koji bi se mogao opisati kao weaboo verzija “Ko će koga?” sa rahmetli 3K.
Potom je usledilo predavanje o cenzuri u video igrama. Osnovno pitanje je bilo da li je razlog za cenzurisanje provokativnog sadržaja u video igrama posledica podleganja pritisku raznih grupacija ili samo želja distributera da zarade više namenivši svoj proizvod za šire tržište.
Publici se potom predstavila Irstress, kosplejerka rodom iz Bugarske, inače najmlađa kosplejerka koja je ušla u top 5 na Euro Cosplay (ima 18 godina i trebala joj je dozvola roditelja i škole da dođe na Čibikon) u Londonu, ujedno najviše plasirani kosplejer sa ovih prostora na tom takmičenju (što ne bi bila da se nije desilo urušavanje kosplej scene u Srbiji).
Sa druge strane, održana je polemika koju su mnogi očekivali mesecima. Petar Josifljević, jedan od najstrožih kritičara savremenog animea je obrazložio zašto žanrovsko i uzrasno opredeljenje animea nije merodavno u oceni njegovog kvaliteta uzevši za primer Digimone kao anime za decu i Tokyo Ghoul kao anime za odrasle.
U klubu Doma Omladine je opet otvorena Taverna, prostor za odmor i opuštanje, a uveče prvog dana i za nastup gošće iznenađenja sa Japanizma, Mari Fuđi, koja je ovaj put promovisala svoj novi projekat pod scenskim imenom Kanon Mizuno.
Drugi dan je počeo predavanjem o japanskim BJD lutkama. Ove visoko izmenjive lutke služe uglavnom zainteresovanima za modu i umetničko izražavanje. Posle lutki usledilo je predavanje o Takarazuka trupi, muzičko scenskoj grupi sastavljenoj isključivo od žena koja u formi mjuzikla obrađuje dela japanske književnosti ali i animee, mange, video igre i light novele. Poseban gost na predavanju bila je Mari Fuji, koja je lično sarađivala sa Takarazuka grupom. Zatim je usledilo predavanje o Matsuri festivalima, koji se u Japanu održavaju u velikom broju sa najrazličitijim temama, čak 200 000 (slovima dvesta hiljada) godišnje.
U Amerikani je u međuvremenu dan počeo Anime kvizom u kojem je tema bio Tokyo Ghoul (rly?). Takmičari su se nadmetali u poznavanju ove popularne franšize.
Posle kviza je usledila prva samostalna EmuGlx tribina, „Kraj jedne sage – Konami i slučaj Kođima“. Naš stari saradnik Nekron uz pomoć vašeg izveštača je izložio priču o serijalu igara Metal Gear Solid i o gužvi i skandalu nastalom oko izdavanja petog nastavka, te o prekidu saradnje Konamija sa autorom serijala Hideo Kođimom.
Za Kođimom su krenuli starci, tri veterana u praćenju animea, sa svojim osvrtom na modernu anime industriju i šta sve ne valja u njoj. Vortodox, Yuspawn i vaš izveštač Scarfinger su otvorili dušu i za sat vremena ocrnili anime industriju baziranu na nastavcima, rimejkovima i ributovima poznatih serija.
Kao uvertira za kosplej takmičenje, sledeći termin u velikoj sali je bio rezervisan za pobednicu prošlogodišnjeg takmičenja Cosplay World Masters u Portu, Andreu Dolores Milanović. U svom izlaganju, Andrea je opisala svoje putovanje u Porto, impresije sa takmičenja i planove za buduće događaje.
Kosplej takmičenje je uvek vrhunac konvencije, te je tako bilo i ovaj put. Pravila su bila labavija, te je svako mogao da se iskaže u koži svog lika kako je želeo. Ocenjivano je šivenje, krafting, performans i prezentacija lika. Za kompletan spisak pobednika pogledajte Sakurabana izveštaj.
Zaključci po završenom festivalu su da je ovogodišnji Čibikon prestao da bude čibi i da se po obimu izjednačio sa velikim konvencijama poput Japanizma. Pre Japanizma nas čeka još jedan Beokon na proleće, a onda sledi veliki letnji festival koji obećava da bude još bolji od prethodnog. Mi ćemo biti tamo kao deo programa, ali i kao gledaoci i izveštači sa lica mesta.
No Comment