Gamescom kao najveća evropska gaming konvencija koja ugošćava preko 350.000 posetilaca i preko 100 developera iz celog svega nam svake godine predstavlja novine u gaming svetu. Ipak Gamescom 2013 je bio na neki način poseban. Sve oči su i pre sajma bile uperene ka Microsoft-u i Sony-u. Imali smo tu sreću i čast da posetimo samu konvenciju kao i da pokupimo par utisaka iz prve ruke.
Nakon mlakog uvoda Nintendo-a u osmu generaciju konzola, na red su došle konzole iz Microsoft-a i Sony-a. Posle zvaničnog prestavljanja na E3, došao je red i na Gamescom . Jedno je bilo sigurno, Gamescom 2013 je trebao da bude najveći i najbolji do sada, Sony i MS su se borili da zadrže svoje potrošače ali i da preotmu deo onih nesigurnih koji su do sada favorizovali samo jedan tabor. Kako se zvanični izlazak konzola približavao, polako su počeli da se izdvajaju favoriti iz Microsoft-a i Sony-a.
Njihov pristup potrošačima je bio totalno različit. Sony se opredelio za više lay-down atmosferu, hala puna lazy bagova i rekvizita koje ste mogli da isprobate, neverovatno prijatni promoteri koji su vam uvek bili na raspolaganju. Poprilično prijatna muzika u celoj sali, ništa šta bi vam oštetilo bubne opne niti trenutno oslepilo, opuštena i lepa atmosfera, kako za decu tako i za odrasle. Sam adut Sony-a su bile PlayStation 4 ekskluzive koje su posetioci mogli da probaju i ujedno provedu malo više vremena sa novom konzolom. Svaki štand je bio otvoren sa svih strana, tako da ljudi koji su čekali u redu su ipak mogli da vide akciju na televizorima. Sony je, može se reči, nastupio poprilično siguran u svoju konzolu, bez potrebe da prave nešto ekstravagantno, neobično, nego samo da prikažu i zagolicaju maštu potrošačima šta im sve PS4 može pružiti. Tu su bile ekskluzive kao što su Knack, DriveClub, Octodad, Blacksite Retribution i još nekoliko. Destiny štand je takođe bio u Sony-evom delu, ali na žalost prikazivali su isti gameplay snimak kao na E3 sajmu, što je razočaralo mnogobrojne posetioce koji su satima čekali da vide šta se nalazi iza zatvorenih vrata.
Sa durge strane, Microsoft se više odlučio na totalno drugi pristup igračima. Prilikom samog ulaza u salu koji je bio određen MS-ovoj novoj konzoli i njihovim ekskluzivama se videla skulptura Titana iz Titanfall-a, Microsoft-ove ekskluzive novooformljenog Respawn studija, igra koji je glavni adut ove konzole i koja može dovesti prevagu u novom ratu konzola koji je nadoilazio. Kako ste se približavali centralnom delu gde je bio štand Titanfall-a, muzika je bila sve jača i jača. Iznad samog štanda je bio veliki video bim sa odbrojavanjem i preglasnom muzikom iz same igre. Microsoft je toliku pažnju poklonio Titanfall-u da su neke igre ostale u potpunoj senci Titana. Čim bi neko ušao u salu, odmah bi se zaleteo ka Titanu jer je sama pojava bila ekstravagantna. MS je ostavio jači utisak, ali da li je bio bolji, to sve zavisi od karaktera samog igrača. U MS delu je bilo nekoliko zatvorenih štandova, kao što su Fable Anniversary, remake originalne Fable igra se Xbox Classic konzole, Ryse: Sons of Rome nova MSova ekskluziva, Battlefield 4, multiplatform naslov koji je izašao na apsolutno sve platforme ali je MS očigledno uspeo da zadrži neku vrstu ekskluzivnosti, makar na konvenciji. Nešto isto kao što je Sony uradio za novu igru originalnih Halo developera, Bungie Studios-a; Destiny. U MSovom delu je takođe bilo predstavljanje Kinect Sport Rivals igre, nove Kinect ekskluzive, tako da ste često mogli da se sudarite sa razdraganom decom koja ni sama nije znala šta radi u tom trenutku, važno je da je bilo zabavno i da se širila sreća.
Već prvog dana smo imali sreće da se upoznamo sa Gary Carr-om, Kreativnog Direktora Lionhead Studios-a koji su u tom trenutku radili na Fable Anniversary i koji još uvek rade na Xbox One ekskluzivi, Fable Legends u Unreal Engine 4. Družili smo se još sa Dominc Guay-om, Producerom igre Watch_Dogs, The Crew producentom, kao i PR Ubisoft-a Hayley Johnstone i Marketing Menadžerom Warner Bros-a Dan Gardenerom. Posle prvog dana i upoznavanja kompleksa, imali smo tu sreću da smo sreli ljude iz ComputerLand-a koji su nam obezbedili razne VIP ulaznice kao i ulaz u Warner Bros i Ubisoft Business Area. Uspeli smo da dobijemo par informacija vezanih za igre koje su u međuvremenu izašle kao i hands on igara koje tek treba da ugledaju svetlost dana. Omanji intervijui sa razvojnim timovima Watch_Dogs-a, The Crew-a, South Park RPG-a, The Division-a, Mad Max, Daylight su nam pokazali da imamo dosta toga da očekujemo već na samom početku ove generacije konzola i da nam slede sati i sati dobre zabave.
Posle četvorodnevne posete Nemačkoj nas ni jedna strana nije ostavila ravnodušnim. Kako Microsoft sa Xbox One tako i sam Sony sa PS4 cilja na određenu publiku kako sa njihovim eskluzivama, tako i sa svim dodatnim mogućnostima same konzole koje su već sada svima poznati. Proveli smo lepe sate sa developerima zahvaljujuću ljudima iz ComputerLands-a i igračima iz svih delova Evrope. Umalo da zaboravimo. Na sajmu je bio i Nintendo sa WiiU konzolom, bili su u omanjoj hali sa igrama kao pre 20 godina. Not fun.
Ove godine ćemo ponovo posetiti Gamescom i očekuje vas detaljniji i opširniji opis konvencije, sa dnevnim vestima i mnogim intervijuma, tako da ove godine u avgustu možete da očekujete kompletan prenos Gamescoma 2014 na EmuGlx-u!
twas about time!
Previously on Gamescom.
Ovaj članak je oda lenjim web dizajnerima.
Da vidiš kad stignu moji nikad objavljeni opisi iz 2006. 😀