Ahhh kečeri…
Ovaj američki produkt oduvek je budio tonu kontraverzi na brdovitom Balkanu gde ljudi prosto nisu kulturološki sposobni da prihvate ovaj vid sportske zabave. “Kako sad oni glume da se udaraju a ne udaraju se stvarno?” – pomislio bi mali Radojica kojem primitivni mentalni sklop prosto ne dozvoljava da poprimi osećaj koji amerikanci vole da zovu “suspension of disbelief”, ili potiskivanje neverice, ako to baš moram da prevedem na maternji jezik. Srećom u igrama na ovu temu nikada nije bilo polemike da li je neko nekog stvarno ili lažno udario jer su prilično verno (nekad i suviše verno) dočaravale ovaj “sport”. (Mora pod navodnike da ide se puristi na uvrede.) Mada, takvi su verovatno odavno preskrolovali ovaj tekst i odmahnuli masnom rukom od čipsa kojom su potom upalili “DŽOJISTIK” od “SONIJA” da igraju FIFU ili ENBEA. Srećom, vi koji i dalje čitate – znate zašto ste tu, te vam ovom prilikom šaljem “sporC-entejternetski” pozdrav!
Da, kada je WWE u pitanju čak i reč “wrestling” (koja se ironično nalazi u samom imenu WWE-a) nije bas oberučke prihvaćena od strane samog menadžmenta kompanije. No, u igrama koje pokrivaju WWE sve ovo nije ni bitno, tako da vas molim da zanemarite ovaj rant, “and let’s dig in” u igru koju na smo čekali čak dve ipo godine, i jače. Razlog tome nije bila samo pandemija već to što je Visual Concepts, tim koji je radio poslednji nastavak WWE 2K20 opasno ispustio loptu koja se skotrljala niz ulicu, bila mučki pregažena od strane teretnog kamiona nakon čega ju je zapišao pas lutalica.
Posramljeni i trulim paradajzima umrljani Visual Concepts morao je da podvije rep i zasuče rukave kako bi sledeći nastavak skinuo ljagu sa franšize, te su u prethodne dve godine marljivo radili na novoj igri, pritom čak i preskočili verziju za 2021. godinu, sve kako bi naredna igra – WWE 2K22 bila maksimalno upeglana i ispolirana. Tag line ovog naslova glasi “It hits different” i na tom polju možemo reći da su isporučili. Ne samo da je nova igra grafički osvežena i da sve izgleda daleko lepše, radi fluidnije i bez bagova, već je i borbena mehanika redizajnirama”from ground up” i igra ima potpuno drugačiji flow od svih prethodnih WWE igara izdatih pod zastavom 2K-a. Ne, nema više buljavih, mongoloidnih izraza lica kečera, nestalo je uplitanje likova u konopce ringa, silna clip-ovanja modela i ostalih random “matrixolikih” efekata. Posao je ovog puta odrađen profesionalno, možemo reći da su se iskupili.
Grafika je definitivno na najvišem nivou do sada, kada su WWE igre u pitanju. Osvetljenje je daleko realističnije a teksture oštrije i jasnije. Animacije su fluidne i svaki pokret kečera izgleda organski i prirodno, što me je potsetilo na TNA IMPACT igru iz davne 2008. godine koja je poslednja imala ovako realističnu animaciju (šteta što je sama igra bila notorno đubre). Zvuk fanova (da ne kažem navijača) je takođe promenjen da izgleda realističnije, te sad imamo uplive random pokliča fanova koji vrište, urlaju i dobacuju tokom mečeva tako da odziv publike mnogo bolje prati ono što se dešava u ringu. Komentatori su standardno dobri i retko kad se primeti ponavljanje klišeiziranih rečenica.
Sve to lepo izgleda ali da vidimo šta se krije ispod haube?
Borbeni sistem je doživeo totalni redizajn tako da su komande sada daleko uprošćenije te izvođenje više potseća na arkadu nego na simulaciju, kao što je to bio slučaj u prethodnim igrama. Likovi se kreću dosta brže i uveden je sistem komandi koji se svodi na brz udarac, jak udarac, hvatanje i blok, odnosno roll kod cruiserweight likova. Takođe postoji i kombo sistem u kom se komboi prilično lagano izvode a čini se da je i reversal sistem unapređen jer se blokade i reversal-i lakše izvode. Body part damage lokalizacija je i dalje tu ali ne postoji više način da se napadi fokusiraju isključivo na određeni deo tela protivnika. Energija se postepeno obnavlja, ali kad jednom dođe do kraja, odnosno u crveno – obnavljanje cele energije prestaje. Skala za staminu je još uvek tu, kao i skala za signature poteze iz i finishere koja se puni u tri segmenta, a već na dva popunjena polja omogućava combo breaker i payback akcije. Novi sistem komandi je daleko funkcionalniji i prijemčljiviji posebno novajlijama u serijalu. Napokon su se odlučili da vrate i neprežaljeni button mashing kickout sistem, mada i dalje možete izabrati stari, grozni sistem zaustavljanja strelice u milimetarski crveno označenom delu kruga – ukoliko ste mazohista, that is. Svi slajderi AI skaliranja i dalje su tu tako da igru možete proizvoljno učiniti lakšom ili težom, ali se to ne odnosi na story modove već samo na egzibicione mečeve ili universe mod. Sami mečevi mogu potrajati, pogotovo ako igrate na nekom od viših nivoa težine, ali ne odaju utisak napotrebne razvučenosti kao u prethodnim igrama već je pacing znatno brži.
WWE featuring AEW & IMPACT stars + future endeavored wrestlers
Svi koji godinama prate WWE2K igre znaju da u njima roster uvek, bar pola godine laguje za aktuelnim, jer je prosto nemoguće za developera da isprati brzinu kojom WWE menja gimmicke, priče i outfite likova. Ali ove godine je situacija poprilično lošija pošto je tokom perioda pandemije tlo WWE-a drastično promenjeno i mnogo superstar-ova je dobilo otkaze ili prešlo u druge kompanije, tako da na rosteru imamo čak 30 likova koji više nisu u WWE-u dok gomila novopridošlih kečera nije prisutna. Da, 2K je najavio DLC-ove sa novim superstarovima u season pass-u koji će izlaziti narednih pet meseci i u kojima će dodati ukupno 28 novih likova, ali to neće u nešto mnogo popraviti situaciju jer su svi ti DLC-ovi već odavno isplanirani. Srećom, tu je uvek prisutan WWE community creations server odakle je moguće poskidati maltene svakog kečera koji vam padne na pamet a kojeg je neki fan negde već detaljno napravio. A mnogi to rade neverovatno dobro, tako da neki custom karakteri izgledaju čak bolje od originala! Tako da je sa tog aspekta moguće update-ovati vremešni roster. Mada download custom superstarova i dalje je ogranicen na 100 slotova. Interesantno je da uprkos jako outdated rosteru određeni kečeri su izgleda nasilno izbačeni iz igre jer su umeđuvremenu potpisali ugovor za konkurentsku kompaniju (AEW ili IMPACT) dok su neki drugi su i dalje u igri iako mesecima već ne rade za WWE. Tako da nam princip restrikcije nije baš najjasniji.
![](https://media.emuglx.org/2022/03/Najbolja-uloga-u-karijeri-Dwayne-a-Johnsona1.jpg)
Primećujem da fale i update-ovane arene, poput nove NXT 2.0 arene, ali dobar deo postojećih arena, tematskih PPV-ova i show programa su tu. I obuhvataju poslednje dve godine. Naravno, ubačena je i čuvena anti-pandemijska covid-free Thunderdome arena gde umesto publike na tribinama imamo poslagane monitore sa pravim licima fanova koji stream-uju i gledaju show preko Interneta. Ukoliko želite da se pravite da covid i pandemija ne postoje, moguće je zameniti ih i sa pravim fanovima u istoj areni. U igri takođe postoje i apsolutno sve šampionske titule koje su ikad prošle kroz svet WWE-a i proizvoljno ih možete dodeljivati kečerima u Universe modu, koji je i dalje tu i možete ga igrati do beskonačnosti simulirajući WWE kalendarsku godinu. Dosta likova je u početku zaključano ali se mogu postepeno otključavati igranjem story modova tokom kojih dobijate određene VC (virtual currency) poene pomoću kojih možete otključati zaključanog lika po izboru, dok neke likove prosto dobijate progresom kroz priču “Showcase” ili “My Rise” moda. Isto važi i za šampionske pojaseve i arene.
Dobro, a šta tu ima novo što već nismo nebrojano puta videli – pitate se vi, nestrpljivi čitaoci. Pa, nema sad nekih revolucionarnih stvari, ali je zato igra krcata sadržajem! Pored modova na koje smo navikli u prethodnim nastavcima ima i par interesantnih novina, te idemo redom.
Pokaži šta znaš – Mysterio je naš!
Popularni WWE showcase mod postoji u 2K igrama od 2013-e (iako je nepravedno je izostavljen u verzijama 2K17 i 2K18). Ovog puta reflektori su upereni u “najvećeg malog čoveka”, legendardnog Rey Mysteria, atraktivnog luchador akrobate, čija je karijera pokrivena od 1997. pa do dan-danas i prikazana u 12 najznačajnijih mečeva koje možete proživeti u ovom modu. Rey nas kroz fenomenalno izeditovane video klipove vodi kroz najupečatljivije momente svoje karijere. Kao što smo navikli i u prethodnim WWE 2K igrama, mečevi obiluju skriptovanim sekvencama i prate tok originalnih mečeva, gde morate izvršiti određeni potez kako bi se pokrenula sledeća skriptovana sekvenca. Novina je u tome što se “in game” režirane scene sada pretapaju u originalne snimke mečeva i sve je toliko savršeno uklopljeno da često nećete ni primetiti razliku nakon tranzicije iz snimka u igru i obrnuto. Pogotovo u novijim snimcima formata 16:9. Stari SD snimci u 4:3 formatu ipak pomalo štrče. Jedina zamerka koju imam u ovom modu je što se zadaci koje obavljate uglavnom recikliraju iz meča u meč, što posle izvesnog vremena ume da dosadi, iako sam showcase mod ne traje dugo i može se završiti za jedno popodne. Kako sam kao verni ljubitelj WWE-a i njihovih igara oprobao ama baš svaku prethodnu igru, mogu reći da je sam gameplay showcase moda u prethodnim igrama bio raznovrsniji. Što svakako ovaj mod ne čini ništa lošijim jer je borbena mehanika, kao što rekosmo, prelepa i fluidna te igra nije teška za uhodavanje i totalnim n00b-ovima. Kao i u većini prethodnih WWE 2K igara ovaj mod se najviše ističe svojim kvalitetom.
![](https://media.emuglx.org/2022/03/Mlada-nada-Mysterio-familije-Dominik-Mysterio1.jpg)
Postanite i vi lično WWE superzvezda i izađite na televizor! (Majkemi)
Ovaj mod se u prethodnim igrama zvao “My Career” i u pitanju je drugi story mod igre gde ovog puta posebno možete voditi muškog i ženskog lika kroz dve separatne priče. Creation suite u kome kreirate lika je još upeglaniji nego ranije a ponuđeni su i raznovrsni template-i za nestrpljive kako bi ste što lakše napravili svog avatara. Opcije za podešavanje i pravljenje lika još više su produbljene do najsitnijih detalja tako da čak možete upload-ovati sliku svog lica u igru i nalepiti je kao skin na vašeg pulena, što je iznenađujuće verno izvedeno i postupak je maksimalno uprošćen. Isto se odnosi i na custom slike poput logotipa, dizajna za odeću i svega što vam može pasti na pamet. Zaista skidamo kapu developerima na ovom ustupku pored koga se i igrači na konzolama mogu osetiti kao PC moderi koliko je slobode dato nad pravljenjem lika. Nakon što provedete 2-3 sata u baždarenju svog pulena možete posetiti WWE performance centar i tu se lagano upoznavati sa trenerima, kolegama aspiring kečerima, kao i starim veteranima i lagano krenuti da kroz pregršt mečeva utemeljujete svoj put do budućeg WWE Hall of Famer-a. U ovom slučaju taj put vas ne vodi kroz indy promocije koliko ide standardnim tokom: performans centar -> NXT -> RAW ili Smackdown i tako do kraja karijere. Nije bilo šanse da stignem da završim celu kampanju u kratkom periodu koji sam imao za pisanje ovog opisa, ali ljudi koji su igru imali prilike da probaju ranije tvrde da ovde ima bar 50 sati gameplay-a. Komunikacija sa likovima u MyRise modu je pored priče u svlačionicama moguća i preko smartfona i društvenih platfomi koje potsećaju na “Twitter” i messenger, tako da se mnoge side misije mogu i tako pokrenuti. Priča ovog puta nije linearna kao u prethodnim igrama već možete postati face ili heel u zavisnosti od interakcije i ophođenja prema drugim kečerima. Nema više tolko ludačkih fantazija i presmešnih “kemp” storilajnova kojima su prethodne igre obilovale, već je priča malo ozbiljnija i više “down to earth, što je fina promena.
Napravite svog Malog Radojicu i podelite vaspitno/popravne sljage fejk kečerima (koji se inače, uopšte stvarno i ne biju)
Dakle, gore sam pomenuo creation suite u kojem možete detaljno da kastomizujete lika za “My Rise” karijeru, što takođe možete učiniti i van ovog story moda i svoju kreaciju upload-ovati na community creations server ili igrati egzibicione mečeve ili universe mod sa njim/njom. It/they/them opcija ovde ne postoji kao i varijacije na teme. Takođe možete kreirati i svoj šampionski pojas, ulaz u ring, arenu i sve ostalo kao i u prethodnim igrama, samo dosta detaljnije. Ali ne i upeglanije. Najveća zamerka koju imam zapravo se tiče optimizovanosti creation suit-a koji je i dalje trom i zapinje kao na starom dobrom PS4, a učitavanja su toliko spora da se čovek zapita koliko je zapravo prljav i nebrušen kod ige kojoj ni SSD PS5-ice ne pomaže da ubrza učitavanje. A sumnjam da je i u PC verziji bolja situacija. Sami mečevi se, do duše, učitavaju trostruko brže nego u prethodnim verzijama igre.
Za sve potencijalne menadžere koji bi to mnogo bolje book-ovali od WWE-a
Dugo očekivani i godinama traženi mod kog nismo videli u WWE igrama još od 2008. konačno se vratio! Dakle menadžerska simulacija u kojoj imate izbor od pet generalnih menadžera: Shane McMahon, Stephanie McMahon, Sonya DeVille, William Regal i Adam Pierce. Razlika je u tome što svaki od njih poseduje specijalnu mogućnost u vidu power card-a koji vam je dostupan odmah na početku karijere. Kao na primer: pojaboljšavanje nivoa rivaliteta, besplatno unajmljivanje legendi, dupla zarada itd. Ovi bonusi se mogu iskoristiti samo jednom na početku igre, ali ih kasnije možete otključati za pare koje zaradite. Nakon biranja menadžera sledi biranje brenda koji ćete voditi: RAW, Smackdown, NXT ili NXT UK. Svaki brend ima svoj zasebni perk: povećanu popularnost kod fanova, bolju zaradu od main event mečeva i slično. Nakon toga sledi DRAFT gde birate kečere u skladu sa budžetom koji posedujete, a potom sastavljate show card na kom, na žalost, ima mesta samo za tri meča i dva promoa nedeljno. Tu uparujete draftovane likove po pravilima koja nemaju baš veze sa realnošću. Recimo, powerhouse se najbolje uparuje sa highflyer-om i takve kombinacije dobijaju veću gledanost, što u stvarnosti ni malo nije tačno. Čak i ako uparite dva popularna powerhouse-a poput Romana Reigns-a i Brock Lesnar-a nećete dobiti zadovoljavajuće rezultate jer se njihov tip u igri ne poklapa. Mečeve je moguće simulirati ali i odigrati po želji. Nakon svake nedelje ide sumiranje zarade a otvaraju vam se i nove opcije. Dakle klasična menadžerska simulacija, samo dosta šturija nego što smo navikli u pravim menadžerskim igrama. Prava je šteta što ne postoji online multiplayer mod (iako su developeri u početku najavili da će ga biti) već ćete se takmičiti isključivo sa AI konkurentskim menadžerom a i ta karijera traje svega godinu dana. Eventualno je moguć local co-op mod mada ni on nije najjasnije objašnjen u opcijama. My GM mod je generalno dosta šturiji i ogoljeniji od prethodnika iz 2008. prvenstveno zbog ograničene i kratke karijere i opcija u matchmaking-u (svega par vrsta mečeva i par stupulacija). Očekujemo da će 2K ovaj mod u budućnosti obogatiti uvođenjem online multiplayer-a i proširiti kroz patch-eve ili čak DLC-ove ukoliko fanovi to budu zahtevali, a verujemo da hoće.
![](https://media.emuglx.org/2022/03/Generalni-menadzer-Stephanie-McMahon-ponasna-je-na-svoju-NXT-ekipu.jpg)
Sastavite opasnu ekipu za pay to win šorku
My Faction je potpuno novi mod kojem gradite svoj tim sastavljen od četiri WWE superstara koje posle upgrade-ujete i ukrštate sa AI-em u gomili tower-a. Superstarovi su prikazani u formi trading karata koje dobijate na random, otključavanjem lootbox-a – koje naravno možete kupiti i za prave pare. Pobedama u tower mečevima dobijate poene koje možete koristiti da kečerima u frakciji poboljšavate performanse, dodavati im perkove, menadžere i sakupljati logotipe, pozadine i ostale kozmetičke drangulije za uređenje grafičke prezentacije vaše ekipe. Ovaj režim je sličan MyTeam režimima iz NBA 2K, FIFA i Madden igara. 2K planira da ga redovno update-uje i tvrde da će igrači moći da prikupe kečere iz svih era. Što sirovim grind-om, što kupovinom kartica za realni novac. Mene sve ovo izuzetno potseća na mobilne time-wasting igre krcate mikrotransakcijama i lootbox-ovima što mi je veoma odbojno, tako da se na ovom modu nisam puno zadrzavao jer je njegova svrha u suštini samo da vam dodatno isprazni džepove a pritom ne pruža apsolutno nikakav payoff niti poseduje ikakav multiplayer.
![](https://media.emuglx.org/2022/03/Moram-da-skupim-kartice-sve-pa-makar-platio-silne-dolare.jpg)
Nego šta još tu ima? Mogu li ja to da pikam sa rođakom iz Amerike preko neta?
Da pomenemo još i standardni WWE universe mod gde, kao i u svim prethodnim WWE 2K igrama možete uroniti u beskrajni WWE univerzum i do mile volje igrati ili simulirati mečeve, započinjati rivalitete, čak i menjati card. Znači klasičan sandbox mod. Tu je, naravno, i online mod koji poseduje brz i funkcionalan matchmaking u kojem možete iživeti svoje frustracije nad random ljudima širom sveta, ili popiti ljute batine i navući komplekse. U zavisnost od toga na koliko skillovanog protivnika naletite. Idealno sa sve poklonike “GIT GUD” filozofije gaminga! Pomenuo bih još i soundtrack koji u za WWE2K standardnom maniru kombinuje komercijalne pop, hip hop, rock i metal numere sa akcentom na Machine Gun Kelly-a koji je zastupljen čak sa dve pesme a biće dostupan i kao DLC lik u jednom od pretstojećih DLC-ova. Ubaciće čak i Logan Paul-a u DLC za sve fanove flat earth filozofije. Kastomizacija in game sountracka ponovo je zastupljena tako da sam tradicionalno pogasio sve fensi pesmice koje mi totalno ubijaju imerziju u WWE igru i ostavio u pozadini da se vrte samo kečerske teme.
Igru za recenziju poslao nam je 2K Games preko distributera CD Media.
WWE 2K22 (PS5)
-
8/10
Finalni utisci
WWE 2K22 definitivno “udara drugačije” i sa te strane su 2K i Visual Concepts zaista izdeliverovali. Ova igra se najviše razlikuje od svih prethodnih igara u serijalu i skoro sve promene su pozitivne. Prvenstveno na polju vizuelne prezentacije igre i nove gaming mehanike koja konačno funkcioniše organski i ne frustrira igrača. Pozdravljamo još jednom i odsustvo bagova i gličeva koji su krasili prethodni naslov, dok trn u oku i dalje izaziva strahobalno outdated roster, mada je dijapazon ponuđenih likova zaista glomazan i to je za svaku pohvalu. Još samo taj creation suite da optimizuju i time obrišu poslednji trag last-gen iskustva u ovom naslovu. Nema sumnje da ce WWE 2K22 biti prava poslastica za wrestling fanove, ali se takođe može sviteti i ljudima kojima je svet WWE-a totalna nepoznanica i samo su željni dobrog tabanja i button mashinga!
ZA:
– Funkcionalno redizajniran borbeni sistem
– Grafika konačno na nivou next-gen naslova
– GM mode na koji su fanovi čekali 15 godina
PROTIV:
– Odsustvo online multiplayera u My GM modu
– Užasno neoptimizovan creation suite
– My Faction lootbox sistem koji postoji samo da opravda mikrotransakcije u igri
No Comment