The Witcher serijal je imao prilično nezgodan početak. Prvenac sa kvazi-poteznim borbenim sistemom jednostavno nije bio za svakoga (kad se setimo da je onakav, izgrađen na temeljima već tada vremešnog Aurora engina, koji je korišćen i za prvi Neverwinter Nights, kao i KOTOR, super je i ispao). Svaki sledeći nastavak je dolazio u vidu eksponencijalno poboljšanog kvaliteta. The Witcher 3 (opis na ovom linku) je bio vrhunac uspeha CD Project Red studija i igra koja je obeležila 2015. godinu. U svetu koji živi i diše dok ga istražujete, neverovatno zanimljivi glavni i sporedni likovi, kao i priča, prosto vas drže prikucanim uz ekran do samog kraja. Nakon izlaska trećeg dela bili smo svesni da je ovo kraj jedne ere u RPG svetu, obzirom da su se developeri oglasili da se ne treba nadati nastavku. Ipak, bilo je teško pomiriti se sa tom činjenicom. Iznova i iznova smo tonuli u Geraltov svet i odbijali da iz njega izađemo, ali nažalost, sve što je lepo ima kraj, pa i ova divna avantura.

Blood and Wine je poslednja ekspanzija u The Witcher franšizi i predstavlja kraj Geraltove priče. CD Project Red se potrudio da epilog bude nezaboravan. Čekajući više od pola godine od prethodne ekspanzije, Hearts of Stone (opis na ovom linku), napokon smo imali priliku da iskusimo finale. Čak i sami CDPR ljudi nam preporučuju da B&W igramo nakon završetka glavnog kvesta.

Blood and Wine (4)

Poslednji zadatak Geralta od Rivije vodi u novu, prelepu oblast, Toussaint. Po vizuelnom stilu, Toussaint podseća na period italijanske renesanse, kako po ruralnoj arhitekturi, jarkim i živopisnim bojama, tako i po stilu oblačenja lokalnog stanovništva. Zanimljivo je to da je CD Project Red nekako uvek donosio različite pejzaže svakim sledećim nastavkom, brinuvši o tome da igračima nikada ne bude dosadno. Geraltov zadatak je da se priključi istrazi i zaustavi čudovište koje hara kroz oblast i ostavlja bezbroj leševa iza sebe. Geralt, prema kome svi osećaju sočan animozitet, nikako nije bio prvi izbor, ali je jedini sposoban lik u celom kraljevstvu kome je između ostalog profesija da okonča ovu vrstu terora. Toussaint se potpuno razlikuje od svih prethodnih oblasti koje je Geralt posećivao. Prilično mirna oblast, gde su ljudi navikli da žive svojim mirnim, dosadnim životima, bez zabijanja noževa u leđa i veleizdaje. Možete samo zamisliti kakav horor ih je zatekao kada je vampirsko čudovište počelo da ostavlja beživotna tela iza sebe…

Patchevi koji su izlazili u međuvremenu su dodatno ispeglali gameplay i borbu. Sve mane koje su postojale u prethodnim verzijama su sada praktično iskorenjene. Blood and Wine donosi fluidan gameplay u prelepoj oblasti, pa koliko god vam bilo teško da završite neki quest, ili ubijete čudovište na Death March težini, svakako vam neće pokvariti uživanje. Baš suprotno, na svakom koraku ćete se oduševljavati detaljima, a sporedni zadaci će vas dodatno uvući u epilog Geraltove priče.

Iako su naglašeni kao “Side Quests”, preporučujemo da završite apsolutno svaki zadatak, ne samo da su u rangu glavnih misija nekih drugih igara, već je stvarno uživanje prelaziti ih. Nikada vas neće zadesiti “u redu, ne mogu više ovo” situacija. Kada izgustirate kompletan novi sadržaj, i vidite da ste proveli više od dvadeset sati, pitaćete se “Šta, nema više? Zašto L…”. Jer eto, The Witcher 3 igra je prosto takva.

Blood and Wine (2)

Blood and Wine osmišljen je kao nastavak priče nakon glavnog questa, ali ukoliko ste nestrpljivi, možete uskočiti i bez prelaska osnovne kampanje i prve ekspanzije. Igra će vas “podići” na potreban iskustveni nivo da možete da se izborite sa lokalnom faunom. Naša preporuka je da ovaj način zaobiđete, jer poslednji chapter Geraltove priče treba iskusiti prirodnim tokom.

U igru je ubačeno i preko trideset novih oružja, oklopa i drugih drangulija, a uvedene su i nove mutacije koje će vam olakšati borbu. Njihovim kombinovanjem ćete stvarati nove napade i otkrivati na koje sve načine Geralt može napredovati, i prilagođavati ih vašem načinu igranja. Čak i da pređete jednom igru, mislimo da je suvišno reći da će svaki sledeći playthrough doneti nešto novo.

Pored svih pomenutih novina, moramo pohvaliti i grafički uplift. Igra izgleda bolje nego ikad, ali donosi i par sitnih bugova, ništa što se ne može popraviti, ali eto, red je da spomenemo i neku “manu”.

Blood and Wine (7)

CD Project Red je ponovo uradio ono što retko koji drugi razvojni tim može. Ne samo da su ispunili obećanje od najave klasičnih eskpanzija, nego su obe totalno opravdale sva očekivanja. Blood and Wine je duplo veći od Hearts of Stone i sadrži makar duplo više sadržaja. Za novac koji ćete izdvojiti za Blood and Wine ekspanziju ćete imati sigurno više od dvadeset sati kvalitetno provedenog vremena i ujedno zaokružiti Geraltovu priču. Retko koja igra nudi i toliko sadržaja, a kamoli u vidu “dlc-a”. Ipak, ostaje nada da ćemo opet, u nekoj budućnosti ući pod kožu nekog drugog vešca… CDPR, it’s been quite a ride!