Nakon dvadesetak sati igranja The Legend of Zelda: Echoes of Wisdom, mogu vam toplo reći da sam uživao u skoro svakom minutu. Iako novoj Zelda igri fali taj WOW momenat, ovo je podjednako poznato i unikatno iskustvo u kojem sam apsolutno uživao.

The Legend of Link

Da, da, hajde ovaj očigledan vic da izbacimo. U The Legend of Zelda: Echos of Wisdom mi ne igramo kao hrabri hylian Link, već kao princeza Zelda, i tehnički, onda bi ovaj deo trebao da se zove kao u podnaslovu.

Bez obzira koliko iskustva imate se prethodnim igrama iz serijala, Echos of Wisdom je stvarno unikatna i inovativna. Rekao bih da je prelepa mešavina Link’s Awakening (zbog grafike i perspektive) i Tears of the Kingdom (jer na razne načine možete rešavati probleme). Priča počinje gde Link spašava princezu Zeldu od zlog Ganon-a, međutim, u svom “poslednjem dahu,” Ganon otvara riftove (mračne portale) koji usisavaju sve u prostoru, uključujući i Link-a. Zelda koja shvata da neće moći da se osloni na hrabrog dečaka sa mačem i štitom, uzima stvar u svoje ruke i kreće da spasi svoje kraljevstvo tako što će zatvoriti riftove.

Srećom, nije sama, mali saputnik Zelde je slatki Tri. Biće u obliku svetleće loptice pomaže Zeldi da zatvori riftove i takođe je uči novim trikovima. Ukratko, iako igrate kao Zelda, ovo je vrlo poznate formula gde istražujete Hyrule, borite se s neprijateljima, pomažete stanovnicima, prolazite kroz tamnice, skupljate dodatna srca i uživate u prelepoj avanturi. Postoji samo jedan, mali, mali, mali problem. Zelda ne ume da se bori.

Eho, eho, eho…

Vrlo mi je drago što mogu da vam kažem da The Legend of Zelda: Echoes of Wisdom nije samo Zelda igra gde igrate kao devojka. Ako ste voleli napete borbe mačevima i gadgetima, zaboravite na to, jer Zelda ih nema (ok ima, ali nisu uvek tu). Princezin način da rešava problem i izađe iz neprijatnih situacija su Echoes (Ehoi) koje stvara svojim čarobnim štapom.

Pomoću slatkog Tri-a, Zelda može da pronađe neki svetlucavi predmet, da ga pipne i nauči eho tog predmeta. Na ovaj način ona može da stvori taj predmet gde god da je u svetu. Isto važi i za neprijatelje. Kada Zelda pobedi neprijatelja, ona nauči njihov eho i onda može da ih priziva u borbama. Da li zvuči komplikovano? Možda na papiru, ali je prelepo izvedeno.

Ako vas napadne neki Bokoblin, vi možete stvoriti gomilu kamenja oko sebe i gađati zlikovca dok ga ne ubijete i ne naučite taj eho. Ako vas nakon toga napadne grupa Bokoblina, jednostavno prizovite ovog kojeg ste malopre naučili i izravnajte borbu.

Postoji ograničenje koliko možete ehoa da prizovete u jednom momentu ali generalno ako neprijatelji ubiju jedan od vaših ehoa, samo prizovete nov i to je to.

Isto važi i za rešavanje zagonetki. Ako treba da se popnete na visoku platformu, dovoljno je da prizovete par kreveta i slažete ih jedan na drugi da biste napravili stepenice. Ako treba da sletite niz visoku liticu, prizovite eho ptice, zgrabite je i spustite se lagano. Treba da iskopate rupu u zemlji? Prizovite krticu. Možda najbolji fazon od svih je da prizovete pauka, zakačite se za njega i pustite ga da vas popne na vrlo visoke platforme na koje inače ne biste mogli da se popnete.

Da, igra vam daje relativnu slobodu da rešavate zagonetke i konflikte na svoj način pomoću svih ehoa koje znate. Čak i da ne volite da istražujete svet, uvek ćete imati bar jedan način da rešite svaku zagonetku ako samo pratite glavnu priču.

Jel može malo da koristiš mač, Zelda?

Može. Ehoi su vam svakako glavni način za odbranu, ali princeza je u stanju da se za kratko vreme pretvori u borca (u Link-a) i da reši probleme na tradicionalni način. Nažalost, ovo vam je jako ograničeno jer vam treba specijalna energija da biste održali ovu formu. Ako radite side questove i istražujete, naći ćete kristale koji vam mogu ojačati mač, strele i dužinu ove forme ali na kraju dana, igra stvarno ne želi da je ovako igrate. Često mi se desilo da ostanem bez ove borbene energije tokom boss borbi čak i kada sam gledao da je štedim. Uvek je sigurnije stvoriti malu grupu vernih Bokoblina i pustiti ih da se oni bore za vas.

Kao i ostale igre iz serijala, imate gomilu mini-igara i drugih aktivnosti da vas zaokupiraju. Pronalazač Danpe vam može napravite robotske verzije vaših ehoa ako mu donesete nešto da ga inspiriše. Možete skupljati pečate po svetu, igrati mini igru gde skupljate žirove i jahati na konjiću. Bez obzira što je u pitanju spin-off, serijala, stvarno imate mnogo toga u Echoes of Wisdom.

Performanse i ostali problemi

 

Ako ste do sada sve pročitali (Hvala vam) verovatno ste dobili utisak da je igra skoro savršena, i da, skoro i da jeste. Nažalost, postoji nekoliko problema koji malo sputavaju iskustvo.
Pre svega peformanse. The Legend of Zelda: Echoes of Wisdom izgleda prelepo, baš kao i Link’s Awakening. Kako su rekli James Stephanie Sterling, deluje kao da su male akcione figurice krenule u avanturu. Predeli su šareni, muzika je pamtljiva istvarno je opuštajuće gledati neki prizor. Stvarno mi je drago da vidim da Nintendo i dalje koristi crtanu grafiku dok ostatak industrije ide sve više i više na realizam.

Ali… za razliku od Link’s Awakening, Echos of Wisdom ima otključani framerate. Ovo znači da igra može da radi u 60 FPS-a ali samo ako se slabo šta odvija na ekranu. Čim uđete u selo ili vas napadnu neprijatelji FPS vidljivo padne na čak 25 ali uglvanom šeta oko 30. Nije deal breaker, svakako, ali stvarno bih više preferirao da igra radi u stabilnih 30.

Drugi problem su ehoi. Posle nekog vremena, imaćete ih previše. Imate jedan meni gde se nalaze svi ehoi, kako neprijatelji tako i predmeti i stvarno postane zamorno da tražite nešto specifično. Postoje tu opcije za sortiranje ali nije dovoljno. Stvarno bih voleo da ima način da se lakše nađe predmet ili neprijatelj. Možda neke kategorije za nastavak?

Najveći problem u Echos of Wisdom je… što ne deluje toliko inovativno. Vidite, ja ću vam odmah priznati da preferiram tradicionalne Zelda igre nego open-world, a Echos of Wisdom definitivno ide više na tradicionalnu formulu. Ipak… ehoi nisu toliko neverovatni. Svakako su zabavni, ali nemaju taj WOW faktor kao što je plovenje morem u Wind Waker-u, ulaženje u zidove u A Link Between Worlds ili putovanje kroz vreme kao u Ocarina of Time.

Ponekad, Echoes of Wisdom mi deluje kao da igram Link’s Awakening ograničeni map editor koji se pretvara da je igra, ali stvarno nije tako. Od početka do kraja, ovo je igra za sebe iako malo previše pozajmljuje od Link’s Awakening za Nintendo Switch. Ali čak i sa svim ovim zamerkama, stvarno ne mogu da vam opišem koliko mi je prijalo da prođem kroz The Legend of Zelda: Echos of Wisdom.


Igru na test dobili smo od firme Nintendo preko distributera CD Media

The Legend of Zelda: Echoes of Wisdom (2024) Nintendo Switch
  • 9/10
    EmuGlx Score: - 9/10
9/10

Finalni utisci:

The Legend of Zelda: Echoes of Wisdom je iznenađujuće zabavan preokret za tradicionalne Zelda igre. Možda joj fali malo više magije, ali ova avantura princeze Zelda je svakako jedna koju ne treba da propustite, naročito ako ste ljubitelj serijala.

PROS:
– Ehoi su zabavni
– Prelepa grafika
– Zabavni side-questovi

CONS:
– Nestabilan framerate
– Biranje ehoa je nekada zamorno
– Igri fali onaj Zelda WOW faktor