Pre skoro godinu dana, poznati Američki studio za razvoj video igara Naughty Dog je uspeo da završi rad na njihovoj najambicioznijoj igri koju su ikada napravili. Iako su u prethodnim godinama i decenijama imali velike uspehe sa franšizama Crash Bandicoot, Jak and Daxter i Uncharted, njihova najnovija igra The Last of Us je uspela da obori i kritiku i igrače sa nogu, ponudivši celoj industriji video igara do sada neviđen način na koji se svet video igara može integrisati sa veoma kvalitetnom pričom, glumom, atmosferom i muzikom koja neće nikoga ostaviti ravnodušnim. Umesto da kao i ranije naprave igru koja ima veoma pozitivnu atmosferu, komediju i dopadljive likove, The Last of Us je bio fokusiran na sumorne događaje, svet koji propada i odlično realizovane likove koji su veoma „oštećeni“, ali nikako ne žele odustanu od života iako ih na svakom koraku čekaju opasnosti koje mogu da slome ne samo njihovo zdravlje, već i psihu.
The Last of Us opisuje živote dvoje ljudi koji preživljavaju posledice i dalje aktivne zombi apokalipse koja je uništila svet kakav danas znamo. Glavni lik igre je Joel, iskusni i veoma snalažljivi kriminalac koji je posle izbijanja apokalipse uspeo da preživi tako što se ogradio od celog sveta, postajući usamljeni borac koji je spreman da rizikuje apsolutno sve da bi preživeo i nekako zaboravio na tragedije koje su zadesile njegovu porodicu u prošlosti. Ono što ga tera da krene na veliku avanturu je šesnaestogodišnja tinejdžerka Ellie koju Joel mora da prenese preko skoro celih uništenih Sjedinjenih Država, sve do udaljenog pokreta otpora koji se bori za spas sveta.
Sistem kontrola je veoma tradicionalan (linearni third person shooter sa cover mehanikom i crafting sistemom), ali ipak ostavlja dovoljno prostora da igračima ponudi neverovatnu atmosferu. Upavljanje Joelom tokom akcionih sekvenci je veoma dobro urađeno, pružajući slobodu kretanja, lakog preskakanja prepreka, borbe vatrenim oružjem, bliskom borbom, šunjanjem i crafting sistemom koji ne zaustavlja tok igre (pravljenje health paketa ili molotovljevog koktela u sred bitke ne pauzira igru). Sve u svemu, Joel se veoma fluidno kreće kroz prostor, ali ipak treba napomenuti da on nije superheroj. Njegovo kretanje je malo usporeno, ne može da skače ili da se penje kao Nathan Drake, a pucanje vatrenim oružjem koristi veoma primetnu dozu „nestabilnog nišana“. Crafting sistem je lak za upotrebu, a tokom istraživanja Joel će nalaziti tablete koje će mu pomoći da unapredi svoje osnovne sposobnosti (mogućnost nošenja više oružja, bolja kontrola oružja i slično).
Koristeći veliko umeće sakupljeno pravljenjem Uncharted trilogije, developeri iz kompanije Naughty Dog su uspeli da prikažu ovo dugačko putovanje ne samo kao avanturu koja će ispred igrača staviti velike izazove, već daje šansu Joel i Ellie da vide stvarno stanje uništenog sveta (oronuli gradovi, maestralno ostavljeni tragovi prethodnih preživelih i umrlih ljudi) i postepenu priliku da se njihove psihe promene prijateljstvom koje će nastati tokom putovanja. Ovaj odličan način na koji su Joel i Ellie prošli kroz transformaciju od početka do kraja igre se najlakše može videti u činjenici da Ellie svuda oko sebe vidi svet koji je i posle apokalipse zadržao dozu lepote i misterije koju ona želi da istraži, dok sa druge strane Joel svuda oko sebe vidi smrt i uništenje sveta u kojem je on nekada živeo.
Sam svet kroz koji Joel i Elie putuju karakteriše veoma impresivna realizacija, sa urušenim urbanim zonama koje je priroda transformisala u lavirinte koji često kriju opanosti. Sama „zombi“ bolest je prikazana na zastrašujuć način, šireći se stanovništvom preko spora koje prave veoma napadne pečurke. Te spore (prenose se udahom ili preko ugriza od strane zaraženih ljudi) kreću da se šire po telima bolesnika, budeći prvo u njima neverovatan bes, a posle i rastući unutar njihove lobanje, čini zaražene izrazito opasnim. Sve u svemu, susreti sa zaraženim ljudima su veoma napeti, pogotovo jer igra uspeva da održi survival horror atmosferu, u kojoj igrač često nema dovoljno municije i resursa da krene u akciju. Sve to čini The Last of Us igrom u kojoj je šunjanje i tiho istraživanje urušenog sveta obavezna stavka (pogotovo na većim težinama). Za najbolju atmosferu, EmuGlx redakcija predlaže da pokrenete igru na Hard težini sa isključenim „Listen“ modom u kojem Joel može da locira udaljene protivnike pomoću zvukova koje oni proizvode.
Ali, iako je PS3 verzija ove igre uspela da se proda u 7 miliona kopija (činivši je najpopularnijom igrom koju je Naughty Dog ikada napravio), Internet fanovi su odavno slali pitanja kompaniji da li imaju planove da prenesu ovo remek delo na PS4. Ta Remastered verzija igre je i bila potvrđena ovog aprila, a sada u sred leta i svi vlasnici nove Sony nextgen konzole mogu da odigraju ovo remek delo.
PlayStation 4 verzija The Last of Us igre donosi sa sobom dosta unapređenu grafiku (bolje teksture, bolji efekti), brže učitavanje igre, prelaz sa 720p rezolucije na 1080p, renderovanje igre u 60 frejmova po sekundi, i još dosta tehničkih poboljšanja. Sam „Remastered“ paket koji košta 50 dolara ili 45 evra u sebi takođe ima odličnu DLC singleplayer kampanju „Left Behind“, kao i sve do sada napravljene dodatne multiplayer mape, pristup odličnom dokumentarcu o razvoju igre i alat za precizno hvatanje screenshotova (slične mogućnosti kao i onaj koji je Infamous: Second Son dobio par nedelja posle lansiranja igre). Sve ovo čini igru drasticno lepšom i prijatnijom za igranje, ponajviše zbog prisustva 60 fps renderinga.
The Last of Us Remastered (PS4)
-
10/10
Finalni utisci
Bez ikakve sumnje, The Last of Us predstavlja igru koja se mora odigrati makar jednom, a njen dolazak na PlayStation 4 će omogućiti milionima novih igrača da iskuse igru koja je zaista uspela da pomeri granice industrije video igara.
No Comment