Sa dolaskom jačih investicija i razvojnih studija, polako i developeri iz naše zemlje imaju priliku da pokažu šta znaju i da se stave u AAA line-up. I pored raznih turbulentnih događaja, uspona i padova u kratko vreme naslovi poput Scorn-a i Scars Above su skrenuli pažnju na sebe i dokazali da i mi imamo svoje „konje za trku“. Pod dirigentskom palicom poznatog novosadskog razvojnog studija Mad Head Games, Scars Above je stavljen da brani hrabro naše boje na svetskom tržištu. Dosta vremena se šuškalo o ovom ostvarenju a posle par trejlera koji nisu mnogo toga rekli mogli smo da steknemo utisak da su developeri direktno inspirisani većim brojem već dobro uspostavljenih Sci-Fi franšiza na igračkom tržištu. Iako bi na prvi pogled neko rekao: „Ma ovo je isto kao….“ definitivno Scars Above ima svoj šarm i dobru atmosferu koja će pobrati mnoštvo simpatija igračke publike.

Prime Matter koji je poznat kao nova izdavačka grana Koch Medie je preuzeo na sebe ulogu da donese kvalitetne AAA naslove u multiplatformskom maniru i da približi svoju porodicu igara što većem broju igrača. Kada sagledamo konačni bilans možda nisu imali preterani uspeh ali naš takmac pored System Shock Remastera je jedan od udarnih naslova u ovoj godini. Možda ne može da se nosi sa zaveštanjem poput gorespomentuog FPS klasika ali može da se odvoji bez problema i da započne svoju sagu. Prime Matter za sada ima dobre namere ali znamo poslovicu o dobrim namerama i putu do pakla.

Ukratko rečeno Scars Above je third person akcioni shooter sa dobro uspostavljenim mehanikama u žanru. U ovoj igri vodite naučnicu Kate Ward koja učestvuje u misiji kontaktiranja prvog oblika vanzemaljskog života za kojim je ljudska rasa toliko žudela. Sada imaju priliku da konačno pronađu rešenje zagonetke slanjem SCARS tima čiji je član glavna protagonistkinja. Iako je misija krenula sasvim dobro, dolazi do komplikacije koja Kate i ostatak posade baca u trans posle koga se ona budi na nepoznatom vanzemaljskom planetoidu koji je podjednako intrigantan koliko i smrtonosan.

Ostali članovi posade su posle incidenta raštrkani i kroz kampanju Kate će imati zadatak da ih pronađe i da reši zagonetku pada svemirskog broda Hermes. Priča koja je možda više puta ispričana sada je upakovana u novo ruho koje ima svojevrsni ukus koji će prijati fanovima mračnijeg SF okruženja sa afinitetom za istraživanje. Ako ste voljni da se pozabavite sa time, Scars Above će vam pružiti dobre nagrade za off road istraživanje i lateralno razmišljanje. Rešavanjem prostornih zagonetki ostvarićete progres sa kojim možete dalje otvarati dodatne delove mape i nadograđivati svoju opremu i otkrivati lore drevne vanzemaljske civilizacije koju je uništio zastrašujući entitet. Kao i u svakom SF scenariju, sve napredne civilizacije čeka neslavni kraj tako da je i ova završila na đubrištu istorije zahvaljujući pogrešnim koracima i lošim procenama.

Imerzivna snaga priče u ovom naslovu nije možda najsjajnija ali ako ste fan high quality B movie SF serija mislim da ćete ovde naći sjajnu zabavu. Kate će morati da prođe kroz pustinju i prašumu da bi mogla da pomogne svojim prijateljima članovima posade Hermesa. U tom svom putovanju imaće priliku da usavrši tehnike nadogradnje oružja tako da će joj osnovni alat biti puška sa 4 dodatka koji će imati specifičnu vrstu elementalnog damage-a i koji će moći da se koriste za otvaranje pojedinih prepreka. Zelda-like backtracking je ovde prisutan tako da i to ide u prilog potrebi za istraživanjem i strpljenjem prilikom prelaska sa jedne teritorije na drugu. Pored verne puške, Kate će imati na raspolaganju univerzalni sekač kako bi ga neki ljudi krstili i gomilu gedžeta koji život znače. Oni variraju od health packova pa sve do damage boostera i drugih sitnica. Naravno ništa od toga neće biti lako jer svaki gedžet mora da se napaja pomoću određenih resursa i morate paziti kako ih raspoređujete.

Tokom svoje avanture glavna junakinja će morati da se suoči sa brojnim izazovima i neprijateljima koji su izazovni dovoljno da ne lupate glavom o sto ili o zid. Iako ima blage souls mehanike (stamina bar), Scars Above se ne oslanja na njih direktno tako da nećete morati često da se bavite mikromenadžmentom na tom nivou. Naravno koja danas igra može da prođe a da nema makar S od Souls mehanika. Čak se te mehanike dosta dobro uklapaju u ovu igru i vremenom kada nadogradite sposobnosti glavne protagonistkinje onda će te mehanike postati neprimetne. Kada poginete čeka vas čuveni bonf…khm „Pillar“ na kome se možete resetovati i delimično sačuvati trenutni progres. Neprijatelji koji će vas zasipati sa svih strana možda neće predstavljati remek delo po pitanju inovativnosti ali su dovoljno vizuelno zanimljivi da ćete imati osećaj da se nalazite u mračnom i negostoljubivom vanzemaljskom svetu.

Grafički Scars Above na PlayStationu 5 ne briljira što moram reći sa žaljenjem. Iako se reklamira kao naslov visokog kvaliteta, vizuelna prezentacija nije najsrećnija i osvetljenje i detalji određenih okruženja su siromašni. Žao mi je što se igra nije „kuvala“ još jedno šest meseci da bi se ostvario bolji prikaz jer zaista ima potencijala. Bitno je da na PlayStationu 5 radi u 60FPS što je sjajno i pruža dobar osećaj akcije i fluidnosti.

Muzička podloga se pokazala dosta dobrom. Sastavljena od sjajnih synthwave i darkwave traka zaista kvalitetno doprinosi opresivnoj atmosferi negostoljubivog vanzemaljskog sveta. Nadam se zasebnom OST-u koji će moći da se presluša jer su neke od melodija odlične. Glasovna gluma je isto na nivou i pohvaljujem emotivni performans glumaca kakav nisam imao prilike da vidim u nekim „ozbiljnijim“ igrama u skorije vreme. Motion capture je na pristojnom nivou dok je lipsync dovoljno uverljiv da ne kvari imerziju tokom cut-scenova.

Na kraju Scars Above je dobar pokušaj da se izbaci nešto kvalitetnije iz naše kuhinje. Sa solidnom pričom, dobrom pucačkom mehanikom, kvalitetnom muzikom i slabijom vizuelnom prezentacijom ovaj naslov pokazuje da ekipa iz Mad Heada ima sjajne ljude sa kojima može da napravi nešto valjano. Kao da to do sada nismo znali…khm khm. Sa zadovoljstvom sam odgledao end credits!

Scars Above (2023)
  • 8/10
    EmuGlx Score - 8/10
8/10

Iako ovaj naslov ostavlja deja-vu osecaj, Scars Above ima svoj put sa zasebnom atmosferom i sci-fi elementima koji će većini fanova žanra biti adekvatno primamljivi. Možda će vas odbiti slabiji grafički prikaz ali ako date ovoj igri šansu definitivno ćete imati dovoljan broj sati kvalitetne zabave.