Kao neko koji do sada nije igrao ni jedan Metal Gear i koji Hidea Kodžimu zna samo kao proizvođača CGI trejlera za misteriozni Death Stranding, Survive-u sam prišao potpuno ravnodušno. Nažalost, čuvena kompleksnost MG univerzuma je izostala iz ovog naslova. Radnja prati mutavog, bezličnog kapetana koga Morfeus teleportuje u paralelnu stvarnost podleglu zombi apokalipsi, gde ga HAL-9000 tretira kao svog bogomdanog potrčka. Zaplet dostojan visokobudžetnog pornića. Sa tehničke strane, igra na PC-u radi i izgleda dobro. Open world naslovi vole da fušare kada su detalji u pitanju – pogotovo lokacije – ali developeri MGS-a su se potrudili da terenu i unutrašnjosti građevina daju dosta detalja, tako da svet ima konsistentan vizuelni dojam bez da izgleda kopi-pejstovano.

Korisnički interfejs je očigledno pravljen prvenstveno za konzole. Komande su neprijateljski nastrojene prema mišu i tastaturi, te je snalaženje u raznoraznim prozorima nepotrebno zakomplikovano. Tu su i blamantni propusti, poput činjenice da se exit game opcija nalazi samo na title screenu. Bukvalno ne možete da isključite igru iz glavnog menija, već morate da se ulogujete u svog lika, odatle se vratite na title screen, i tek onda napustite MGS. Srećom, Alt+F4 je bio i ostao verno oruđe PC master rase.

Ljigavost mikrotransakcija u MGS-u prevazišla je i Battlefront II. Spremite se da pljunete 10 evrića (1000 poena) ako želite da napravite novog lika bez da obrišete starog ili, ne daj Bože, da vaš mali burazer igra sa vašeg naloga. Pritom ne možete da kupite tačno 1000 poena, već 1150. Smradovi iz Konamija na taj način manipulišu igrače da bace još para, ne bi li mogli da iskoriste i tih 150 poena viška koji im ,,skupljaju prašinu.” I sve to u AAA igri koja na Steamu košta 40 evra. Ne dajte im ni dinar.

I pored svih mana, Metal Gear Survive nije loš naslov. Šunjanje kroz razorene gradiće zavijene u otrovnu maglu, dok konstantno brinete o gladi, žeđi i količini preostalog kiseonika u boci, ume da bude veoma uzbudljivo. Prvih sat-dva su džombastiji od Beogradskih puteva, ali pošto se uhodate otkrićete pristojnu open world survival igru, zapravo jednu od retkih u svom žanru koja nije u Early Access polu-stanju.