Posle dve godine razvoja, u ruke nam je stigla dugo očekivana avantura po imenu Firewatch. Za ovu igru zaslužan je kreativni tim ljudi iz Campo Santo studija, koji su radili još na nekim poznatim naslovima kao što su recimo Gone Home, Ori and the Blind Forest, Mark of the Ninja i Walking Dead. Od same najave ove igre sve je bilo jedinstveno. Vizuelna prezentacija je imala poseban šmek i stil, a priča je bila mistična i puna skrivenih tajni.

Kroz ovu avanturu vas čeka puno šetnje kroz velike mape začinjene neočekivanom avanturom, kroz koju će vas voditi dva glavna lika – Henry i  Delilah. Njihov dijalog je glavni oslonac vašeg sigurnog i uspešnog putovanja kroz šumovite krajolike Wyominga, a ujedno i najupečatljiviji deo kompletnog iskustva.

2

Vi ste u ulozi Henry-ja,  koji kao volonter posećuje nacionalni park Shoshone sa zadatkom da iz svojeg tornja nadgleda i pazi na moguće požare koji mogu da nastanu u šumi. Scenario ove priče smeštene u 1989. godinu pisali su Jake Rodkin i Sean Vanaman, poznati po radu na prvoj sezoni Walking Dead igre.

Tokom uvoda nam se otkriva pozadina priče i razlog dolaska našeg junaka, upoznajemo se sa načinom upravljanja i mehanikom, kao i komunikaciji sa našim drugim ženskim junakom po imenu Delilah, koja se nalazi u drugom tornju daleko od Henry-jevog. Za komunikaciju sa njom nam služi jedino walkie-talkie uređaj, i to na način da nam je ponuđeno više opcija kao izbor odgovora (koji će nekada biti i sa vremenskim ograničenjem).

3

Takvim oblikom komunikacije možete sami da kreirate kakav će biti vaš odnos sa njom, popraćenim fantastično napisanim dijalozima i isto tako sjajno odrađenim  glasovima naša dva junaka, za koje su zaslužni Rich Sommer i Cissy Jones. Emocija i hemija između njih je jedna od najbolje napravljenih ikada, ekipa iz Campo Santo studija je napravila vrhunski posao. Kako igra prolazi, i kako napreduju vaši zadatci tokom igre, njihov odnos postaje sve intimniji i zanimljiviji za praćenje, a i bolje ih upoznajemo kao osobe.

Grafika u igri je predivna i prija oku. Napravljena je u cartoon stilu kojeg pokreće Unity engine i doprinosi maksimalnom ugođaju dok istražujemo i šetamo velikim šumskim mapama sa kompasom i kartom u rukama. Za sjajan izgled pejzaža je zaslužan ilustrator Olly Mossa. Audio strana igre je odlična, sa sjajnim zvukovima prirode koju ponekad začini melodija idealno prateći priču. Muziku je potpisao Chris Rema, koji je poznat po radu na Gone Home naslovu, tako da je audio-vizuelna strana Firewatcha posebna i jedinstvena bez mane.

4

Nakon inicijalnog upoznavanja sa Delilah i osnovama našeg posla krećemo na prvu intervenciju. Tada se prvi put i upoznajemo sa ‘alatima’ koji su nam na raspolaganju da ih po potrebi koristimo u vidu užeta, karte i kompasa. Tokom igre, pored dosta šetnje i lutanja, možete da naletite usput na neke bitnije predmete, ili sporedne predmete koje ćete samo jednostavno ispitati i prokomentarisati ih sa vašim šefom. Kako igra odmiče shvatićete i sami koji su od tih predmeta ključni za prelazak. Dosta istraživanja vas čeka, kako samih šumovitih prostranstava, tako i raznih podataka i dokumenata o području gde se nalazite, tako da sve to daje posebno iskustvo i dodaje dubini priče. Sve se vremenom spaja u celinu, i igra vas uvlači u sebe sve više kako se bliži kraju.

Firewatch krije misteriju u koju su upali Henry i Delilah, sve je dobro izrežirano od laganog početka igre pa sve prema težem, definitivno ima dobar balans i tempo sve do samog kraja. Ipak finale i rasplet nisu jednako emotivno snažani, nemaju balans kao sve što prethodi. Kraj pomalo kvari opšti utisak i ostavlja samo gorčinu.

5

Koji je razlog tako slabog završetka? To znaju samo autori. Ipak Firewatch svakako vredi odigrati, u pitanju je jako lepa priča i ideja, ali zbog slabijeg kraja i kratkoće igre, ne zaslužuje samo hvalospeve. Mi se nadamo izlasku nastavka ove interaktivne drame, jer smo uvereni da ljudi iz razvojnog tima Campo Santo imaju i sredstava i talenta da iznesu još bolji naslov od Firewatcha.