Verovatno prvo pitanje koje će igrači postaviti sebi kada sednu za kompjuter i kada upale Total War Warhammer 2 je: “Da li je ovo samo ekspanzija ili punokrvni nastavak”? Jako je teško dati odgovor iz više razloga. Poznata nam je skorija politike Sege po pitanju reciklaže naslova i tendencija da se naslovi seku na segmente i da se plasiraju na tržište kao kompletne igre sa odgovarajućom cenom. Odmah ćemo raspršiti svaku dilemu. Total War Warhammer 2 je u svakom pogledu više ekspanzija nego punokrvni nastavak. Postoji dosta unapređenja po pitanju izvođenja, tweak-ovi u gejmpleju i nova kampanja. Ko je igrao prvi deo možda neće osetiti isti nivo uzbuđenja kao prošle godine.
Najveća razlika u odnosu na prošlo izdanje je prelazak na potpuno nov kontinent veoma bitan u Warhammer lore-u. Dok je Old World u plamenu zbog sukoba Vampira i Imperije sa Haosom, nešto čudno se kuva u New World-u. Dark Elfovi, High Elfovi i Lizardmeni će prekinuti svoje sukobe oko teritorija jer se pojavila nova pretnja. Prepredeni i mnogobrojni humanoidni pacovi pod imenom Skaveni. Njihov dugotrajni boravak u podzemlju je odgovarao Elfovima i Lizardmenima zbog ravnopravnog odnosa snaga na kontinentu. Izlaskom Skavena na površinu stvari se menjaju. Njihovi napadi na drevne gradove donose zaraze koje sravnjuju čitave gradove sa zemljom. Dolazak Haosa je neminovan i samo je pitanje vremena kada će se otvoriti portal. Ako je prvi deo Total War Warhammer-a bio putovanje u mračni fantazijski univerzum, Total War 2 je zauzeo malo drugačiji pravac donevši nove rase koje imaju interesantne i zanimljive mehanike igranja.
Ako ste uživali igrajući netradicionalne fantazijske rase poput Šumskih vilenjaka, Haosa ili Bistmena, Total War 2 je igra za vas. Spektakularne ratne mašine i maštovite jurišne jedinice su prosto raj za oči. Verujemo da će mnogima za oko zapasti Lizardmeni. Poznati kao humanoidni gušteri umotani u estetiku Maja i Asteka, predstavljaju zadnji bedem odbrane od Haosa na ovom kontinentu. Iako izgledaju veoma brutalnoi sirovo, oni su jedna veoma prosvećena rasa koja samo želi mir na svojoj teritoriji i prosperitet. Naravno spremni su uvek da za svoje ideale razbiju na hiljade glava ali ko broji. Važan je krajnji cilj. Njihove zveri poput dinosaurusa izgledaju impozantno na bojnom polju i zaista je uživanje direktno učestvovati u tim bitkama. Nemojte koristiti auto-battle to vam je naš savet. Mnogo toga propuštate. Podizanjem specifičnih zgrada i završavanjem misija imate priliku da regrutujete fantastična stvorenja kojih nema nigde osim Warhammer svetu.
Skaveni nasuprot Lizardmenima preferiraju malo smireniji stil borbe. Direktan sukob im ne odgovara koliko širenje kuge i lošeg uticaja na teritoriji. Njihove Pit Abominacije i Skrimin Belovi predstavljaju moćna oružja koja pod uticajem Haos energije nanose velike gubitke protivničkim vojskama. Izgledaju slabašno ali kada napadnu iz zasede predstavljaju veoma veliki problem. Naravno kao i svaka vojska, najviše zavise od hrane i potrebno je paziti na taj resurs. Dark Elfovi sa svojim vođom Malekitom su jedna od najenigmatičnijih rasa novog sveta. U pitanju je jedna veoma dobro opremljena frakcija koja se oslanja na krvne žrtve svojim bogovima i na osvajanja teritorija zbog širenja uticaja i crpljenja Haos magije. Malekit je jedan od najpoznatijih negativaca u Warhammer univerzumu i ovde je dobro predstavljen. Model je detaljan i preslikan sa artwork-a, glasovna gluma je isto na nivou i sve moći iz knjige pravila postoje i u igri. Dark Elfovi su frakcija koja vlada morima i imaju iskusnu ratnu mornaricu. Tokom bitaka imaćete prilike da vidite Vičice na vozilu pogodnog naziva Cauldron of Blood. To je u suštini mobilni žrtvenik gde Vičice prinose žrtve i tako daju buff-ove svojim saborcima. Pored Cauldrona tu je i čuvena Hidra koja je predmet obožavanja mnogih skupljača Dark Elf minijatura od početnih dana Games Workshopa.
Verovatno najveća promena u samoj igri je novi koncept odvijanja single player kampanje. Umesto da se forsira uobičajena formula istraživanja i širenja carstva, developeri su ubacili neku vrstu vremenskog limita. Poenta je u tome da svaka frakcija mora da obavi 5 rituala koji zahtevaju određene sastojke. Kada se skupe sastojci sledi odbrana naselja koja su magijskom energijom dok se obavlja ritual. Sve je to zbog energetskog vrtloga koji su High Elfovi napravili pre mnogo godina da spreče curenje Haosa na njihovu teritoriju. Zbog događaja u Old Worldu, vrtlog je počeo da slabi i svaka frakcija želi deo te moći za sebe.
Ovakva mehanika je kampanju napravila dosta dinamičnijom. Ako volite defanzivni stil igranja, nećete se mnogo dobro provesti. Dok gradite svoju imperiju protivnici će pokupiti sve potrebne resurse i završiće ritual. Svaki teritorija je sada važna zbog resursa koji su bitni za obavljanje rituala. Mnogo mikromenadžmenta vas čeka. Istraživanje novih teritorija je isto bitno tako da fokusiranje na jednu stvar nije preporučljivo.
Generali koje vodite su dosta poboljšani tako da njihovo prisustvo na određenoj teritoriji ima smisla i leveling je poboljšan. U prevodu ako uđete u bitku, dobro levelovan general zaista može da donese pobedu što nije bio slučaj u prvom delu. Novi rite-ovi vam boost-uju defanzivne, ofanzivne ili ekonomske statistike i tako gejmplej možete prilagoditi svom afinitetu. Obratite pažnju na građevine koje vam donose resurse da ne biste na samom početku ostali bez vojske.
Bitke su posebna priča i u njima ćete uživati to vam garantujemo. Količina boja, nasilje koje se vratilo i i anarhija su nešto što može samo izaći iz uma dizajnera iz Games Workshop-a. Pod uslovom da unajme dobar tim kao što je Creative Assembly. Bitka sa svakom rasom nosi svoj pečat. Skaveni i Lizardmeni briljiraju i zaista je neverovatno kako izgleda kada horda Ratlinga napada iz zemlje artiljerijske jedinice ili kada Kroksigori nezaustavljivo jurišaju na protivničke teže jedinice. Obratite pažnju gde ste uperili artiljeriju jer ako pogodite svoje jedinice, oprostite se od pobede. Creative Assembly se poboljšao u kreiranju sinematičnih strateških bitaka na više nivoa. Svaka specifična bitka ima svoje okruženje na više nivoa i treba dobro obratiti pažnju šta vam je dostupno i kako ćete najbolje iskoristiti jedinice koje su vam na raspolaganju.
Kao i prvi deo, Total War Warhammer 2 je bogata igra sa dosta elemenata koji na prvi pogled izgledaju zastrašujuće ali situacija je potpuno drugačija. Odlično napisani tutoriali će novim igračima odmah objasniti mehaniku a tokom kampanje vremenom će iskakati podsetnici vezani za gradnju ili pomeranje jedinica u bitnim trenucima. Ova igra je odlična za vežbanje multitaskovanja ili ako želite da izazovete sami sebi moždano krvarenje. Najbolja varijanta bi bila kada bi 2 igrača mogla da igraju jednu frakciju u isto vreme. A da, ta opcija postoji u online co-op modu. Svaka čast Creative Assembly!
Vlasnici prvog poglavlja imaju čemu da se raduju jer krajem ove godine stiže patch koji će ujediniti ove dve kampanje u jednu veliku. Već sada je mikromenadžment problematičan. Samo se nadamo da posle patch-a neće mnogo ljudi završiti na Urgentnom Centru zbog iscrpljenosti. Total War Warhammer 2 je slatki greh koji će dovesti do ivice i najveće ljubitelje strateških igara. Toplo ga preporučujemo svima!
Total War: Warhammer 2 (PC)
-
8/10
Finalni utisci
Vlasnici prvog poglavlja imaju čemu da se raduju jer krajem ove godine stiže patch koji će ujediniti ove dve kampanje u jednu veliku. Već sada je mikromenadžment problematičan. Samo se nadamo da posle patch-a neće mnogo ljudi završiti na Urgentnom Centru zbog iscrpljenosti. Total War Warhammer 2 je slatki greh koji će dovesti do ivice i najveće ljubitelje strateških igara. Toplo ga preporučujemo svima!
No Comment