Git Gud. Rečenica koju sve češće čujem u igračkom svetu, bila to pucačina iz prvog, trećeg lica ili soulsborne igra koja od vas traži reflekse, pažnju i koncentraciju. U suštini da je svuda potrebno git gud. Svi mi volimo izazove, da ispunjavamo nemoguće misije i odradimo zadatke koje je malo ko uradio. Da skupljamo achievmente, trofeje i da se hvalimo neverovatnim snimcima šta smo sve postigli u jednom Halo 5 meču. Osećaj adrenalina i uspeha koji nam pružaju video igre je teško opisati nekome sa strane ko se sa time nikada nije susreo. Sa druge strane, video igre ne služe samo da nas dovedu do samih ivica sposobnosti, da probude adrenalin u nama i da iscrpe poslednji atom snage. Igre služe i da nas opuste, nasmeju, rasplaču ili odvedu u različite univerzume gde možda nikada nećemo imati prilike da odemo. Jedna od takvih igara je Unravel Two.

Svako ko iole prati E3 sajam i svu tu gungulu novinara i reportaža se sigurno seća kako je simpatični Martin Sahlin (Coldwood Interactive), kreator Unravel igre prezentovao svog mezimca širokom auditorijumu. Svi su mogli da vide koliko je Martinu stalo da igra uspe i da svaki igrač shvati emociju i trud uložene u njihov naslov. Ta iskrena reakcija je privukla pažnju na Unravel, a sada, kao iz vedra neba, 2018. godine smo dobili nastavak – Unravel Two. Sada posle 3 godine, razvojni tim je izašao pred publiku i objavio da je igra gotova i spremna za igranje – situacija kojom se retko koji razvojni tim može pohvaliti na E3 sajmu. Unravel Two je dospeo i u naše ruke i možemo da potvrdimo da smo uživali više nego u prvom delu.

Priča je jednostavna, ako pokušate da je sagledate jednodimenzionalno. Dok vi prelazite platformske delove, iza vas se odvija priča koja sem lokacije nema nikakve veze sa vama. Svojom avanturom vi otkrivate dešavanja iz života dečaka i devojčice koji su pobegli iz nečega što liči na dom za usajanje dece. Oni, kao i njihovi staratelji su prikazani u dimnim siluetama, s tim što su naši tinejdžeti obojeni oblaci dima sa malo jasnijim crtama tela i odeće, dok su odrasli prikazani kao sivi i bezlični. Sasvim slučajno, dečak ima majicu sa plavim motivima, dok devojčica ima crvenkastu odeću. Naši plavi i crveni Yarny-ji, kao i tinejdžeri, moraju da se suoče sa raznim nevoljama u njihovom putu ka slobodi. Osećaj lagodnosti nakon izbegnute opasnosti se prenosi na oba sveta – svet ljudi i na svet vunenih lutaka. Tako da ako se tinejdžeri kriju od svojih progonilaca, vi ćete rešavati platformsku zagonetku u mračnom i bezbojnom okruženju prigušenog svetla, a kada napokon umaknete, uživaćete u zalascima sunca ili sedenju u divnoj zelenoj travi slušajući laganu muziku klavira. Zanimljivo je da su se developeri na sve moguće načine potrudili da stave akcenat na zajedništvo dvoje neiskvarenih u čitavom divljem svetu. Vi ste drugačiji, neshvaćeni, imate želju za slobodom dok je sve protiv vas.

Nastavak simpatične švedske igre je ovog puta stavio akcenat na multiplejeru, ali bez online komponente. Igru možete igrati na jednoj konzoli sa prijateljem, simpatijom, supružnikom, detetom, zapravo, sa kime god želite. Yarny, naš crveni vunasti protagonista se sada nalazi u nezgodnoj situaciji sa drugim nepoznatim stvorenjem od vune – plavim Yarny-jem (odlučili smo tako da ga zovemo). Njih spajaju magične niti vune od kojih su i sami napravljeni, i, pretpostavićete, tu svoju povezanost će dobro iskoristiti u borbi sa preprekama. Nivo, prepreku ili neprijatelja je nemoguće proći samo sa jednim Yarny-jem. Ako jedan od njih bude dodirnut od strane mračnih i neobičnih sila, ispariće, a onda ćete morati da se izborite sa istom preprekom drugi put, sve dok ne savladate. Ono što olakšava igru jeste malena svetlost koja vas konstantno vodi kroz celu igru. Ona je tu od samog početka i svaki put vas čeka na drugom kraju platforme, iscrtavajući svojim kretanjem način na koji ćete da pređete prepreku. Prilično zgodno, ako ne želite previše da lomite glavu oko pentranja na drvenu platformu ili prebacivanja trupca sa jednog na drugi kraj platforme. Ako pak želite malo veći izazov, možete isključiti mehanizam pomoći i sami uživati u skakanju, ljuljanju i povezivanju.

Ako se sećate, kretanje u prvoj igri je bilo nezgrapno odrađeno i sam Yarny nije imao težinu. Lično, nije mi odgovaralo takvo “floaty” upravljanje i nadao sam se da će ovde biti drugačije – nisam ostao razočaran. Kontrole su dovoljno utegli da zapravo želite da kontrolišete svoju lutku i da skačete sa platforme na platformu. Mehanika je umnogome razrađena u odnosu na prvi deo, sve je povećano duplo, upravo zbog toga što vas je dvoje u svakom trenutku na ekranu. Ubačeno je sve što se može ubaciti u jednu standardnu platformsku igru. Pokretne, nestabilne i skrivene platforme, mnogo površina koje nestaju pod vama i naravno, vatra. U svakoj od različitih deonica imaćete različite pristupe koje morate sami da otkrijete, ili uz pomoć svetlosti i iscrtavanja putanje. To opet ne prelazi nivo za vas, već vas samo usmerava, a sopstvene reflekse morate upotrebiti da biste videli nastavak avanture. Pored mračnih crnih “neprijatelja” koje sam već pominjao, još mnogo stvari će biti opasne po postojanje vunenih Yarny-ja. Dok budete bežali od pomahnitale ćurke u jednom trenutku, u drugom će džinovska riba želeti da vas pojede, a u trećem ćete na sve načine izbegavati industrijske prese i vrelu paru.

Igra je prvenstveno zamišljena da se igra u dvoje, pa smo je tako i igrali. Svaka igra je mnogo zanimljivija kada se igra u društvu i to se isto može reći i za Unravel Two. Ne samo da su oba igrača totalno angažovana u prelasku, već i međusobna verbalna interakcija je dovedena do maksimuma. Ne baš kao u Overcooked, ali može se reći da ponekada može da postane žustro i napeto. Naročito ako je jedan igrač sa slabijim refleksima od drugog. Moraćete da vežete čvorove, pravite jedni drugima tramboline od konopca, da ljuljate ili držite potporu drugome da biste mogli da pređete velike razdaljine između platformi. Kako igra bude odmicala, bićete sve sinhronizovaniji i sve spretniji pa će akcija u jednom trenutku izgledati previše dobro da biste prekinuli igranje. Ako naiđete na nešto što vam zadaje muke, jedan Yarny može da se obmota oko drugog i da jedan igrač pređe tešku deonicu koja možda izgleda čak i haotično ako se igra odvojeno. Svakako i vas i saigrača očekuje mnogo zabave.

Igra je podeljena u poglavlja (sedam) koja birate iz glavnog hub-a, u ovom slučaju svetionika. A svaki nivo je sastavljen iz nekoliko drugačijih okolina. Svaka tranzicija je prirodna i jako lepo uklopljena da vam prosto prelaz iz podzemne šumske stelje u ribarsku kolibu izgleda jako logično. Igra koristi Phyre engine, isti engine koji je korišćen i u Flower i Journey igrama i u nekim trenucima, makar sudeći po česticama, igra jako podseća na njih. Teško da smo mogli da nađemo neku preveliku manu grafičkom prikazu u igri, pošto je sve na ekranu bilo živo, detaljno i uverljivo. Muzika je nešto slična kao i u originalnom Unravel, ali to nije loša stvar. Sasvim dovoljno violine, klavira i ambijentalnih zvukova kada je potrebno opuštanje, a kada je filmski napeta akcija, tu su i bubnjevi i činele, čak i gajde, koje na odličan način prenose ruralnu atmosferu koje je Unravel pun, od početka do kraja.

Uspeh je kada nastavak igre bude bolji od prethodnika u svakom mogućem pogledu. Kada su mehanika, priča, atmosfera i zvuk uz istu formulu podignuti na viši nivo, to samo može da bude ključ uspeha. Od samog početka Unravel Two igre se vidi da je Coldwood Interactive uložio mnogo truda i ljubavi u ovaj projekat. Ubačenim co-op sistemom su samo nastavili gde su završili sa prvom igrom. Ako vam se originalni Unravel svideo, ovaj ćete još više voleti. Ako niste bili oduševljeni prvom igrom, ovaj nastavak će da se iskupi i da vas privoli još više. Sudeći po svemu što smo videli i igrali, Unravel Two je odlična igra za sve puzzle, platformer i co-op igrače. Nema čekanja, nema datuma izlazaka, igra je spremna i čeka vas u poznatim digitalnim prodavnicama da je nabavite!