“Bijes” kako bi neki rekli, jedna od najizlizanijih reči u igračkoj industriji. Svako je besan, svako ima neki razlog za osvetu ali u novom ID Software-ovom ostvarenju kulminira na način kakav ni u stripovima nismo imali prilike da vidimo dugo vremena. Kada se setimo samo prvog dela ove igre koji je izašao (za igračke standarde već davne 2011-te godine) mogu da se jave samo 2 osećaja: osećaj mučnine ili dosade, trećeg nema. Ako se neko kojim slučajem upitao zašto imamo takav stav, odgovor je vrlo jednostavan. Prošli RAGE je bio svojevrsni tech-demo za novu generaciju ID Software-ovog endžina koji je izgledao dosta dobro ali kao i uvek Bethesda je morala da ostavi lični pečat u vidu bagova i nepravilnog strimovanja tekstura tako da pri samo izlasku imali smo prilike da vidimo plastelinske planine i zgrade kao lego kockice. Posle par zakrpa sve je radilo kako treba ali to nije bilo dovoljno jer suština igre nije bila u tome da uživamo u pejsažima nego i da iskusimo neku da se slobodno izrazimo –  priču. Cvrc, šipak smo dobili. RAGE je bio neispolirano parče vlažnog kartona pomešano sa malo cimeta pa ko može da svari takav koktel, odigrao ga je do kraja. Pokušaj ozbiljnog zapleta je ovde slavno fejlovao jer ste mogli samo da vidite par mutanata, gomilu polu-ozbilnih likova sa teškim egzistencijalnim dilemama, poneki raspadnuti auto sa očajnom mehanikom vožnje i Mad Max okruženje od koga nam je i dan danas muka.

Zaista moramo da upozorimo ljude koji pate od fotosenzitivne epilepsije da ne igraju RAGE u mraku jer kombinacije tih boja mogu dovesti do mučnine i nesvestice. No šalu na stranu kada smo čuli da izlazi RAGE 2 rekli smo: “Vidi ove baje iz Bethesde, koliko samo neki ljudi umeju da budu uporni ali Andrew WK je tu, on će izvaditi stvar” No E3 je pokazao da pravilna prezentacija može opet da napravi kvalitetan hype i da se kanta za đubre poliranjem do visokog sjaja i sa novim slojem farbe može prodati kao vrhunski proizvod. Doduše, kanta za đubre ima svoju praktičnu primenu tj. kako kažu u narodu “kako Bog zapovedi” ali RAGE2 2 očigledno prevazilazi i normalne granice ljudske kreativnosti. Ne brinite nećemo da hejtujemo jer RAGE 2 je definitivno bolji od prvog dela. Mada i nije trebalo puno truda da bi se napravila bolja igra od onog smeća koje smo imali prilike “da okusimo” 2011 godine. Ovaj put je dovedena potpuno nova ekipa koja je trebalo da povampiri ovu posrnulu franšizu i da donese Bethesdi malo para posle fijaska koji su imali sa Fallout 76. O tome tek nećemo da pričamo jer je to takva smejurija da niko ozbiljan u svetu gaming developmenta tako nešto ne bi dozvolio sebi. Ahh da, zaboravio sam, to može samo Todd Howard sebi da dozvoli. Sa onim lihvarskim osmehom i hajperskom prezentacijom iskreno mislimo da je taj čovek uspeo da unazadi Bethesdu barem 10 godina i da pokaže kako EA model ne može da se sprovodi svuda. Da da, opet EA i opet cut content rant ali to se mora stalno naglašavati da ljudi vide da ta sranja, ako možemo tako da se izrazimo, ne mogu da prođu. Igrači nisu ovce, u stvari veliki broj njih jeste jer se lože na franšize a ne na content i to ih je očigledno daleko odvelo.

Poučeni tom lekcijom, glavešine iz Bethesde su dovukle pod svoje okrilje mali studio koji je poznat po jednom dragulju koji nikada nije dobio pohvale kakve zaslužuje a to je Avalanche Studios. Ako se ne sećate napravili su igru Mad Max koja je bila odlično koncipirana sa živim open worldom ali nije mogla da se bori sa prodajom Metal Gear Solida V. Doduše, još par igara su naštancovali poput Just Cause serijala i Generation Zero ali nekako Mad Max im je najbolje legao i to se moglo videti na svakom koraku u igri. Generation Zero i Just Cause su ostvarenja koja su potpuno brainless i lišena svake naznake o priči ali o tome možemo pričati neki drugi put. Zbog “wasteland pedigrea”, Avalanche studio je izgledao kao logičan izbor za spas posrnulog RAGE-a i potez je donekle bio opravdan. Recept je izgledao jednostavno, uzmi Mad Max, vidi sve što valja, prebaci to u prvo lice i nalepi nove neprijatelje i pristojan OST i to je RAGE 2 in a nutshell. Nažalost to nije bilo dovoljno da se opravda cena ovog proizvoda. Kada upalite RAGE 2 po prvi put videćete interesantnu uvodnu scenu gde možete birati ženskog ili muškog protagonistu i odmah ući u akciju koja neće stati do samog kraja što je veoma pohvalno. Na samom početku se srećete sa glavnim antagonistom koji je konstanto ljut i veoma uporan u nameri da zbriše ostatak populacije u Wastelandu i da sprovede vlast svoje tehnokratske nacije. General Cross iliti kako smo ga mi nazvali general Ljutiti (pun intended) je veoma pristojno napisan smrtni neprijatelj glavnog junaka koji će vam dati taman dovoljno motivacije da završite igru i zadavite ga golim rukama. Na samom početku će vam overiti pola familije i ostaviti vas samo sa sestrom koja naravno ima edgy frizuru i koja je rešena da se osveti po svaku cenu. Sticajem okolnosti tokom predzadnje bitke u uvodnom delu igre dobijate mogućnost da obučete rendžersko odelo i tako stičete status čuvara javnog reda i mira u Wastelandu. Posle uvodne scene ulazite u bunker i imate mogućnost da vidite animaciju svoje maćehotetke koja vam daje prost zadatak. General Ljutiti hoće da nas sve zbriše, obučavala sam te i trenirala, red je da pomognes ljudima. I tako naš glavni protagonista, Rendžer Voker stupa na scenu. Vidi se da su autori bili ljubitelji jeftinih Čak Noris serija iz 90-ih.

Nismo sigurni šta se moglo desiti sa Zemljom ali definitivno ishod nije bio najsrećniji. Većina populacije je nestala a malobrojni preživeli su se podelili u odrpane grupe koje imaju u glavi samo jedan zadatak a to je da steknu dominaciju na svojoj teritoriji i da prežive. Postoje 4 grupacije: Shroudedi, Goons-i, Mutanti i River Hogsi. Jedina frakcija koja je osveženje u odnosu na standardnu Wasteland ekipu su River Hogsi ali njih najmanje ima u igri i najslabije su iskorišćeni što je velika šteta. Njihove izjave i Luzijana stil su fenomenalni ali nažalost developeri se nisu setili da malo sa njima razrade misije. Zato Goons-a i mutanata ćete dragi naši čitaoci naslagati na tone jer ako neko ima roze pankersku frizuru u pustinji taj je sigurno neprijatelj. Preporučujemo svim pankerima ovog sveta da se ujedine i da pošalju protestno pismo Bethesdi kako nije lepo da ovako antagonizuju pankere i da se oni osećaju uvređenim, lol. Šalu na stranu, šteta je što nisu sve frakcije adekvatno iskorišćene i sve vreme kroz igru se oseća da nije potencijal iskorišćen do kraja. Naročito kada je priča u pitanju jer priče realno gledano i nema. Zaplet je ovde placeholder koji samo treba da opravda vaše jurcanje kroz pustinju i močvaru i satiranje stotina neprijatelja sa vašim vernim pucaljkama i moćima.

Photo mod je po svim modernim standardima

Moći su u ovom delu veoma dobrodošlo osveženje koje nam je pružilo fenomenalno iskustvo. U kratkim crtama borba izgleda ovako: Ugledate neprijatelja, slajdujete se ka njemu, aktivirate kamehame talas i zakucate ga u zid, sledeći neprijatelj pije direktan pogodak u glavu sačmarom, u sledećem momentu aktivirate crnu rupu koja privlači neprijatelje i vadite rocket launcher kojim ih završavate dok su na gomili. Naravno ako se nadje neki zalutali mutant njega upucate sa grav gunom, lansirate ga u nebo i očistili ste 15-ak neprijatelja za 5 min. TO je GLAVNA prednost ove igre, kombinacije oružja i moći uz pomoć kojih eliminišete veliki broj frenziranih wasteland pankera za kratko vreme. Način na koji neprijatelji eksplodiraju i vrište je dovoljan da vas tera dalje dok ne čujete samo cvrčke u pozadini i neki zalutali radio-kasetofon koji je preživeo pokolj. Nama su iskreno omiljena oružja bila rocket launcher i firestorm revolver. Ajde rocket launcher je stara navika iz DOOM-a ali Firestorm Revolver je čista pobeda sa svojim primarnim, sekundarnim i Overdrive modovima rada. Prvo saspete ceo okvir u neprijatelje i onda desnim klikom aktivirate metke koji ih zapale. Neverovatno kakve sve kombinacije mogu da se naprave. Takođe ako ubijete dovoljan broj neprijatelja u cugu aktivira se Overdrive kojim se ukidaju sva ograničenja oružja i tada prava žurka tek počinje. Oružja i nove moći skupljate tako što tražite Ark-ove po mapi i veliki broj igrača će ostati bez jednog dela opreme zato što vas kampanja uopšte ne navodi na te lokacije. Šteta što i ostatak igre nije tako kreativan. Ne smemo zaboraviti ni odluku da se jedno od najgotivnijih oružja a to je BFG može dobiti samo ako ste preorderovali igru mada nas ne bi čudilo da ga stave na ingame store da se otključa za prave pare, lol!

Kada završite sa protivnicima i obrišete sa cipela paštetu koju ste napravili od njih, vreme je da se zaputite na neku drugu lokaciju uz pomoć svojih vernih vozila kojih ima dosta ali su samo 3 generalno korisna. Phoenix, Icarus i Raptor. Raptor je motocikl ali pruža sjajan osećaj vožnje i ne treba ga koristiti kada bežite od neprijatelja. Phoenix je ATV iliti all terrain vehicle koji je dobro naoružan i Icarus koji je neka vrsta hover bike-a koji može da pređe veliku razdaljinu za kratko vreme i da dođe do mesta koja su generalno nedostupna. Najveća mana što se vozila tiče je kontrola na tastaturi koja je generalno kriminalna i vozila izgledaju tromo ponekada i neupravljivo. (Use gamepoad! – Prim. Urednika)

Ni ovaj Batmobil iz Dark Knighta nije za bacanje!

Svako od vozila, oružja i moći se može nadograditi do neslućenih granica ako ste dovoljno uporni i temeljni da skupljate sve nanotrite sanduke koji se nalaze u logorima i u Ark-ovima. Na kraju sa lakoćom smo čistili kampove od po 30 neprijatelja i više. Što se kampanje tiče, ona traje oko 9 sati kada se sve sabere i oduzme. Tehnički imate 8 misija koje morate da pređete i svaka od tih misija ima solidan uvod bez nekih većih plot twistova. Boss fajtovi nisu loši i zahtevaju nestandardan pristup i kreativnost. Ništa što nije već viđeno ali je u suštini cela priča svojevrsni placeholder koji je tu da bi se opravdalo toliko uništenje i jurcanje po mapi. Veliki broj NPC-jeva je tu samo kao kozmetički umetak ali su njihova imena ono što nas je oduševilo. Likovi poput Daga Satana, Peely Wally-ja, Gulcha Smegnoma ili Tarty Manymango-a su ono što je dalo malo duše ovom naslovu.

Naravno gde bi bila Bethesdina igra a da nema bagova koji u isto vreme nas mogu oduševiti i izludeti. NPC skripte koje se ne aktiviraju, bagovi sa zvukom, čudno ponašanje neprijatelja u stilu da se zaglave pored ograde i ne planiraju da mrdnu. Naravno pošaljemo ih u večna lovišta kao i sve ostale ali opet takve sitnice kvare kompletan utisak. Može se reći samo jedno a to je da kvaliteti ove igre definitivno nadmašuju njene mane ali ne možemo zažmuriti na mlaku priču i generalno prazan Wasteland u kome nema preterano puno toga da se radi kada zavšite sa istom. Da je sve napisano kako treba, ova igra bi bila pun pogodak ali umesto toga je samo jedna dobra zezalica i reflex practice tool.

RAGE 2 (PC)
  • 7.5/10
    EmuGlx Score - 7.5/10
7.5/10

Finalni utisci

Iako je zvučao sigurno kao dobra zamisao na papiru, RAGE 2 je nažalost poklekao pred zadatkom da nam pruži kombinaciju dobre priče i valjanog gejmpleja. Ako ste ljubitelj kvalitetne pucačine, sačekajte da ova igra bude na popustu i prepustite se njenim čarima. Ako volite dobru kampanju, ostaćete kratkih rukava i preporučujemo da sačekate neki drugi FPS naslov ili DOOM Eternal