Ryu Ga Gotoku studio poznat po Yakuza igrama je stekao zavidnu reputaciju po pitanju storytellinga i mnogi ih nazivaju kraljevima open world žanra. Ako se pitate zašto, u pitanju je odličan balans između tzv. open world contenta i main story elemenata koji neće izazvati osećaj pritiska kod igrača nego će podstaći istraživanje i nemilosrdno buditi radoznalost. Sa naglim zaokretom po pitanju mehanike u Yakuzi 7 i izlaskom Judgementa 2019-te godine došlo je do zvanične podele. Judgement će zadržati originalne mehanike akciono orijentisane borbe dok će Yakuza nastaviti svoj novi JRPG potezni sistem koji se dosta dobro pokazao kod igrača. Takođe žanrovska podela je isto postala veoma jasna, Judgement se oslanja na noir detektivske priče dok je Yakuza i dalje neka vrsta light hearted parodije koja sa sobom nosi jasne poruke i elemente kritike modernog društva.

Prvi Judgement se odlično pokazao i stekao je ozbiljne simpatije kod fanova Ryu Ga Gotoku studija. Ozbiljna priča koja se oslanja na kritiku modernog japanskog društva, zadiranje u socijalne norme koje su dugo vremena predstavljale dogmu su samo neki od elemenata koji su se suptilno provlačili prvo kroz Judgement a sada i kroz nastavak Lost Judgement. Prizemna naracija i dobra atmosfera su pokazali da ovaj studio ume i da pravi igre koje ne forsiraju previše karikaturne karaktere. Hvala bogu originalni koncept je preživeo a to je gusto napakovan open world koji ima stotine pozadinskih aktivnosti u kojima možete uživati i gde veliki broj karaktera ima svoje karakteristične priče koje vas mogu iskreno nasmejati.

 

U ostaku recenzije NEMA SPOILERA!

S obzirom da sam sa zadovoljstvom progutao Judgement, radovao sam se izlasku nastavka i novinama koje bi mogle nekim slučajem biti uvedene. Iskren da budem i da ništa nisu promenili osim priče, bio bih zadovoljan jer je naracija u ovom serijalu dobro realizovana i podseća na neke od boljih japanskih trilera. Na početku odmah se nalazimo u patikama, tj. wife beaterki i kožnoj jakni detektiva Takajuki Jagamija. Za one koji nisu upoznati gospodin Jagami je bivši advokat koji je postao silom prilika privatni detektiv. Stekavši reputaciju na ulici i dosta dobrih prijatelja sa obe strane zakona, Takajuki ulazi u koštac sa raznim problemima koji vuku korene do same organizacije japanskog društva. Najbolji primer je početna misija gde su Takajuki i njegov prijatelj Kaito (koji je bivši jakuza) angažovani da istraže slučaj iznude i navođenja na prostituciju. Glavni osumnjičeni je student koji svoje prijateljice zadužuje do granice da moraju da počnu da rade kao eskort da bi mogle vratiti dug. Interesantan početni deo zapleta koji na savršen način ponovo uvodi poznate likove u priču i predstavlja ih novim igračima. Savršen pristup za početnike koji nisu imali priliku da isprobaju prethodnu igru.

E moja Keiko…

Tokom pomenute misije Takajuki prima poziv od starog poznanika koji će zatražiti njegovu pomoć i zamoliti ga da doputuje u Jokohamu zbog slučaja koji je prihvatio. Na taj način i Judgement menja okruženje kao i Yakuza Like a Dragon i iz čuvenog Kamuroča prelazimo prvo u srednju školu u Jokohami koja ima veliki broj samoubistava, seksualnog zlostavljanja i nasilništva. Nakon toga noćna svetla Jokohame su opet tu tako da se osećate kao da niste iz Kamuroča ni odlazili. Ako zanemarimo vaspitano lupanje ćuški bezobraznim klinacima po srednjoj školi (old school edukacija na japanski način), Lost Judgement jako dobro obrađuje teme srednješkolskog nasilja koje je dugo vremena prisutno u japanskim obrazovnim ustanovama i koje sve više uzima maha. Dosta ozbiljna tematika sa kojom su se scenaristi jako dobro uhvatili u koštac. Iako je možda ovaj deo dosta spor, posle kada krene prava krimi drama Lost Judgement postaje vožnja koju nećete želeti da završite. Naravoučenije je da se izdrži prvih par sati, posle nećete zažaliti. Odličan antagonista i noir tematika će vas držati zalepljenima za ekran ako ste ljubitelj dobre krimi drame.

Open world segment i dalje je prisutan i sada u najvećem i najobimnijem obliku ikada. Lost Judgement je po tome ostavio svog prethodnika u prašini a i Yakuza 7 je dobrano pregazio. U ovoj igri developeri su zaista sebi dali oduška i napravili toliko sadržaja koji nema direktne veze sa pričom da se lako možete izgubiti i zanemariti napredak. Po ovome mogu slobodno reći da Ryu Ga Gotoku studio direktno baca komade stomačno prerađenog sadržaja po svojim konkurentima poput jedne firme koja počinje na „U“ a završava se na ….“soft“. Dok je u toj firmi politika kreiranja open worlda u stilu „Hajde da lopatom ubacimo sve što možemo i što više da ljudi lobotomizuju sebe maloumnim jurenjem objective-a“, developeri Lost Judgementa su pokazali da mapa ne mora biti astronomski velika da biste u nju smestili brojne smislene priče i ciljeve koji na kraju svega ipak imaju neki smisao. VEĆE NIJE UVEK BOLJE!!!!! Lepota naslova iz ovog studija jeste u tome što na gustoj mapi umeju da napakuju toliko sadržaja da se ne osećate izgubljeno no podsvesno prihvatate sve te sadržaje i konzumirate ih sa zadovoljstvom. Na mene najveći utisak su ostavile SEGA arkadne mašine koje su na sebi imale pregršt igara – Sonic Fighters je bio divno iznenađenje koje sam samo na YouTube klipovima imao prilike da vidim.

Da ne zaboravim i potpuno funkcionalan SEGA Master System koji je postavljen na milje ispred televizora! Kao da su japanci bili po kućama u Jugoslaviji i radili atmosphere capture. Odličan detalj koji budi nostalgiju i pokazuje poštovanje prema seginim retro penzionisanim sistemima. Ne bi bilo pošteno da zaboravim trke sa dronovima, bejzbol, pikado što je potpuno očekivan sadržaj. SEGA nas je definitivno razmazila.

SEGA (na miljeu) do Tokija!

Ako bismo se osvrnuli na školu gde se odvija početni deo kampanje tu se može naći još dodatnih aktivnosti poput boksa, borbi robota ili plesa gde Jagami sa učenicama vežba nove koreografije. Iskreno uplašio sam se da ću morati da slušam JPOP ali hvala bogu developeri su se suzdržali od plasiranja te muzičke abominacije na slobodno tržište (lično mišljenje autora). BOKS JE NAJBOLJI i iskreno bio mi je odličan flashback na stare naslove u žanru. Nadam se da će od ove mehanike nastati neka bokserska igra pošto je EA ovaj sport napustio sramno zarad inferiornog i finanskijski isplativijeg MMA. Kad spomenusmo borbu, za razliku od prethodnika ovde je malo bolje realizovana i ima više nadograđenih borbenih stilova i skill tree je mnogo obimniji što pokazuje da su se developeri propisno potrudili po ovom pitanju. Najveća novina je da je pored dobro poznatih Crane i Tiger stilova uveden i Snake stil. Snake stil je za razliku od Crane (stila koji je fokusiran na veliki broj protivnika) ili Tiger stila (koji se koristi u borbi jedan na jedan) fokusiran na kontra poteze i razoružavanje. Veoma efikasna tehnika ali nedovoljno zadovoljavajuća kada vam se neko ispreči na putu i blokira progres.

Promena stilova je veoma tečna i skoro neprimetna tako da je naš protagonista nikada brži i okretniji. Korišćenje haptika nije preterano primetno ali ako se fokusirate na njih može pružiti dodatnu dimenziju uživanja u combatu.

Stara ekipa ponovo na okupu

Lost Judgement je ostvarenje koje u odnosu na prethodnika ima gomilu tehničkih poboljšanja, povećan broj dodatnih aktivnosti koje možete raditi u odnosu na prethodni deo i širu narativnu komponentu koja je veoma napeta naročito u drugoj polovini kampanje. Početak je spor, donekle možda dosadan za veterane ali bi novopridošlicama mogao biti zanimljiv. U pitanju je igra koja je lako mogla da nadmaši Judgement ali zbog nekoliko sitnijih problema nije uspela u toj nameri. Što se mene tiče stoji rame uz rame sa prethodnikom, možda je za nijansu i bolja čak. U svakom slučaju pred sobom imamo odličnu igru koja je prava krimi drama sa brzom akcijom i lepo napisanim dijalozima koji će vas u svakom momentu lepiti za ekran i terati vas da tražite neku novu priču u kriminalnom podzemlju Jokohame.

P.S Kradljivac gaćica se vratio ali neću da kažem ništa dalje od toga xD

AŠTAE OVOO?!?!!!
Lost Judgement (PlayStation 5)
  • 9/10
    EmuGlx Score - 9/10
9/10

Finalni utisci

Lost Judgement je ostvarenje koje u odnosu na prethodnika ima gomilu tehničkih poboljšanja, povećan broj dodatnih aktivnosti koje možete raditi u odnosu na prethodni deo i širu narativnu komponentu koja je veoma napeta naročito u drugoj polovini kampanje.