Retko koja igra budi u nama nostalgiju kao što je Crash. Prošle godine, Activision je iznenadio mnoge izbacivanjem Crash N’sane Trilogy za Playstation konzole. Nekako je bilo normalno da vidimo Crasha prvo na PlayStation 4 konzoli, jer je on oduvek smatran za PS maskotu. Ipak, vremena su se promenila od PlayStation 1 ere, Naughty Dog, kompanija koja je stvorila Crasha je i dalje pod Sony krovom, ali Activision koji drži Crash prava je odavno zaplovio u multiplatform vode. Malo pre izlaska za PS4 konzole je već bilo dobro poznato da ćemo Crasha kad tad, ponovo videti i na drugim platformama. Trebalo je oko godinu dana da napokon istekne ta, vremenska ekskluzivnost PlayStationa i da zaigramo remaster ovih sjajnih igara na Xboxu, Switchu i PC platformi.

Kao što svi već znamo, Crash N’sane Trilogy sadrži prve tri Crash, ujedno i najbolje igre u toj franšizi. Zanimljivo je da je sve što se tiče gameplaya i mehanike ostalo apsolutno isto kao što je bilo u PlayStation 1 eri. Drvene kontrole, teško upravljanje i mnogo nerviranja zbog toga su uvek krasile ovaj serijal, a sada je sve to prenešeno i na Next Gen platformu. Ipak, jedna stvar koja je drastično promenjena je definitivno grafika u igri, koja izgleda apsolutno fantastično. Sve Crash igre su itekako igrive i danas, nebitno što su izašle pre više od 20 godina. Ti naslovi su nekako dobro odoleli vremenu i svako ko ima mogućnost da ih zaigra na PS1, PS2 ili na nekom emulatoru, može to uraditi bez problema i pored malo skrnave grafike, sve će biti kao što je bilo nekada. Skoro savršen platforming, mnogo stresa i puno zadovoljstva sa svakim pređenim nivoom.

Na ostalim platformama i dalje ništa nije promenjeno, ovo je direktan port sa PlayStation konzole u svakom smislu. Naravno tu postoji jedna mana, nebitno da li i dan danas igrate na PS4 Pro ili možda probate igru na Xbox One X konzoli, i dalje igra radi u 30 frejmova, što nikome nije jasno zbog čega je tako. Sva sreća pa PC igrači su napokon dobili ultimativno iskustvo i mogu uživati na ne tako jakim računarima u 60 frejmova po sekundi, nešto šta je moralo biti obavezno i za jače verzije PS4 i Xbox One konzole.

Crash je i dalje apsolutno isti kao što ga se sećamo. Nakon starta igre ćete moći da birate jednu od tri verzije igre koja je u ovoj trilogiji. Možete krenuti kao svaki hardcore fan od keca, pa preko dvojke do skoro savršene trojke, ili možda se odlučite da preskočite prvi deo jer je on, ujedno i najslabija karika u ovoj kompilaciji. Crash Bandicoot je i bio prva igra u serijalu, ujedno eksperiment 3D platforminga na PlayStation 1. Nivoi su poprilično linearni i ne toliko raznovrsni. Gameplay je najdrveniji, ukoliko možemo tako da kažemo, i najmanje prašta greške. 30fpsa je malo ograničavajuća okolnost na konzolama jer neke deonice jednostavno mole da igra radi u malo većem frejmu kako bi imali bolju kondrolu nad Crashom. Grafika je naravno, dosta poboljšana, kao i u svakom sledećem delu, odličnim osvetljenjem, skroz novim teksturama i velikim brojem poligona, ali se i dalje održava taj ”kockasti” šmek starih naslova. Niko nije bio siguran šta ćemo zaista dobiti sa izlaskom ove igre još prošle godine, ali se Activision potrudio da ovo nije drugačija kopija, već aposlutno ista igra, kako estetski tako i po gameplayu samo sa naravno, modernim standardima kada je u pitanju grafika.

Crash Bandicoot 2: Cortex Strikes Back je već logični napredak u franšizi. Ubačeno je mogućnost slide-a Crashovog lika koji dosta olakšava gameplay u nekim deonicama. Igra je dosta raznovrsnija od prvog dela, što je jedan veliki plus, a kontrole su zategnutije do te mere da Crash napokon, postaje pravo uživanje igrati se sa njim. Naravno, koncept je i dalje poprilično jednostavan, ali to je i sama srž svih ovih igara.

Crash Bandicoot 3: Warped je možda i najsvetlija tačka ovog serijala i najbolje iznešen deo. Gameplay je sada doveden do vrhunca kao i raznovrsnost nivoa. Naravno, tu pomaže sama premisa naslova koji je putovanje kroz vreme, tako da ćete sresti dinosauruse, prolaziti kroz drevnu Kinu, ići u budućnost i tumarati srednjovekovnim okolišom. Tu je još ubačena i deonica sa vožnjom koja će se kasnije iskristalisati u Crash Team Racing kao i vožnja aviona. Ovaj naslov je apsolutno najkompletniji po pitanju svega, izrada i raznovrsnost nivoa tako i savršene egzekucije kontrola i poslušnosti istih.

Ipak, Crash igre i dalje imaju premisu kao što su imale odavno, i baš zbog njih, možda novim igračima, koji nikada nisu imali dodirnih tačaka sa Crash igrama, ovo će biti malo čudno. Crash igre su poprilično jednostavni platformeri, skakutanje, strpljenje i sakupljanje jabuka i uništavanje kutija. Gameplay nema neku dubinu, ali to je baš ono šta ga čini sjajnim naslovom. Upravo zbog te jednostavnosti možete uploviti u ovu trilogiju kada god želite, na koliko god vremena želite .Sve će naizgled biti jednostavno, ali za prelazak svih tri igara vam je, naravno, potrebno jako strpljenje, pažnja i koncentracija na svakom nivou.

Kao što smo napomenuli, Crash igre rade u 30FPS-a na Xbox i PS4 konzolama, a u toliko frejmova po sekundi radi i na Switch konzoli. Zanimlijvo kod ove verzije je to da, pored malih grafičkih zrtvovanja, igra pruža aposlutno isto iskustvo, a čak je i loading time bolji nego na PS4 konzoli, ako možemo to da uzmemo kao reper.

Generalno gledano, Crash Bandicoot N’sane Trilogy je odlična, skoro savršena kompilacija i remaster prvih tri Crash igara koju svako apsolutno mora probati. Nebitno koju konzolu izaberete ili možda se odlučite da igrate na PC-u, nebitno da li ste stari ili novi fan ove franšize, ovo je obavezna lektira za sve gejmere koji vole dobru zabavu i izazov u igrama.