“Immersive sim” je ime žanra RPG igara u kojima igrač ne samo ima slobodu da rešava svoje zadatke preko veoma širokog spektra opcija, već i gde bazični sistemi igre kao što su doba dana, AI sistemi od NPC-ova i drugi mogu da vrše intereakcije između sebe što može dovesti do veoma iznenađujućih i unikatnih momenata koje ni sami developeri nisu očekivali da su mogući. Originalno popularizovani preko igara System Shock, Deus Ex I Thief, ovaj žanr je tokom zadnje 2 decenije imao mnogo uspona i padova, a neki od centralnih sistema ovog žanra su se našli i u popularnim akcionim igrama koje možemo igrati danas (na primer, mogućnost da životinje napadnu vaše protivnike u Far Cry 4 igri).
Na leto 2016. godine, maleni tim Nightdive Studios-a je uspeo preko Kickstartera da sakupi 1,35 miliona dolara za potrebe pravljenja remake-a legendarnog System Shock-a, igre u kojoj je samljeni haker mora da preživi i pobegne sa svemirske gde je zli AI entitet sa imenom SHODAN uspeo da reprogramira mnogobrojne robote i mutira žitelje stanice u krvoločna bića. Šef studija Nightdive je javnosti rekao da je projekat stavljen na led zbog prevelike ambicije tima koji je hteo da rekreira igru u što boljem svetlu, kao i nemogućnošću da se osiguraju dodatne pare preko ugovora sa nekim izdavačem video igara. Igra po njemu nije ugašena, već je vraćena na stanje planiranja sa ciljem da ona bude izdata u prodaju u sledeće 2 godine.
Vredno je spomenuti da ovo nije jedini System Shock projekat koji je trenutno u izradnji. Američki studio OtherSide Entertainment pored nove Ultima igre finansira i pravljenje totalno nove igre System Shock 3 na kojoj radi ni manje ni više nego jedna od najećih legendi industrije video igara Warren Spector (kreator igre Deus Ex).
No Comment