2006. godine vizionar i direktor video igara Peter Molyneux je odlučio da posle dugogodišnjeg posla u Bullfrog-u (gde je napravio legendarne igre kao što su Populous i Dungeon Keeper) oformi svoj novi studio Lionhead gde bi mogao još više da se razmaše sa svojim konceptima. Retultat ovog rada su bile franšize Black & White i Fable u kojima je Molyneux gurao koncepte “živih svetova” na koje igrači mogu drastično da utiču dok stvaraju svoju “životnu priču” za svoje karaktere i svoje gradove/kraljevstva.
Nažalost, po prelasku fokusa studija sa PC-a na Xbox kućne konzole, igre ovog studija su počele lagano da gube na popularnosti. Fable 2 iz 2008. je još i uspeo da ostvari uspeh, ali trojka je razočarala fanove koji su očekivali više od obećanja koje je Molyneux dao. Svi sledeći projekti su maltene propali – “Milo” demo za Kinect nikad nije ugledao svetlo dana, Fable Adventures je bio dočekan kao totalno nebitna “on rails” igra za Kinect, Peter Moloneux je napustio studio, a nedavno najavljeni Fable Legends za Xbox One i PC je pokušao da se bez ikakvog razloga prebaci u akcione coop vode gde bi jedan od igrača glumio negativca i timu od četiri heroja zadavao prepreke i postavljao položaje neprijatelja.
Iako gameplay, koncept same igre i marketing Fable Legends-a nisu uspeli da oko sebe sakupe puno podrške, PC igrači su se makar nadali da će uskoro u ovoj igri naći prvi veliki projekat koji će raditi na željno očekivanom Direct 12 API-u koji će uskoro (pored Vulkan-a, naslednika OpenGL-a) postati standard za nextgen igre na PC-u. Nažalost od ovoga nema ništa jer je ove nedelje Microsoft iznenada najavio da je Fable Legends projekat ugašen i da trenutno razmatraju gašenje Lionhead Studija. Igrači koji su igrali betu ove igre će uskoro izgubiti pristup serverima, a oni koji su uložili pare u in-game content će dobiti svoje pare nazad. Ovaj potez kao i gašenje Microsoftovog Press Play studija iz Danske nažalost označava nastavak smanjenja veličine studija koje Microsoft ima na svom raspolaganju. Kako se trenutno čini, Microsoft se sve više okreće svojim starim “sigurnim” franšizama za koje planiraju beskarjne nastavke (Halo i Forza) ili kupovini franšiza kao što su Gears of War i Minecraft. Jedini studio pod vlasništom Microsofta koji i dalje ima naznaku slobode da eksperimentiše je RARE, koji trenutno vredno radi na pravljenju multiplayer gusarske igre Sea of Thieves (mada pošto i oni nisu imali hit odavno, mnogi spekulišu da ako Sea of Thieves ne uspe na tržištu da će se i ovaj tim naći u problemu).
No Comment