Crytek je tokom svoje istorije imao velike uspone i padove. Njihova nekada velika franšiza Crysis je posle posle odlične premijere dobijala sve slabije nastavke, Far Cry je davno prodat Ubisoftu, a njihov veoma sposobni Cryengine je uspeo da nađe polovičan uspeh pred velikog pritiska od mnogo popularnije konkurencije koju čine Unreal Engine i Unity. Pored klimavih izdanja na polju video igara koje su objavili, Crytek je tokom zadnjih deset godina narastao u multi-nacionalnu kompaniju koja je pored centralnog tima u Frankfurtu bila sačinjena od timova u Ukrajini, Engleskoj, Americi, Bugarskoj, Mađarskoj, Turskoj, Južnoj Koreji i Kini.

Prvi veliki problem Cryteka je nastao tokom 2014. godine kada su budžeti firme presusili posle osrednjeg uspeha igre Crysis 3. Ovo je dovelo do kašnjenja plata u mnogim njihovim studijima (Crytek je tada zapošljavao preko 700 developera!), gašenja studija u Americi i prodaji tima u Engleskoj koji je radio na nedavno izdatoj Homefront 2 igri. Ali dve godine kasnije, Crytek nije u prodaju izbacio nijednu značajnu igru (poslednja im je bila Robinson: The Journey za PlayStation VR) i bilo je samo pitanje dana kada će se novi finansijski problemi pojaviti. Posle izveštaja da članovi Crytek tima iz Bugarske nisu mesecima primili plate, Crytek je rešio da ozvaniči svoje veliko restruktuiranje. Od 20. decembra oni gase sve svoje studije osim onoga u Nemačkoj i Južnoj Koreji, fokusirajući se više na “velike IP”-ove i nastavku podrške CryEngine paketa.

I dalje nije poznato da li Crytek radi na novoj Crysis igri ili nekom drugom gaming projektu.