Dejvid Gruarghh Hejter je imao zanimljivu karijeru pre nego što je postao poznat po Metal Gear Solid franšizi posle koje ga svi zovemo Snejk, Snejk, Sneeejk. Anime fanovi ga možda pamte kao Lupina Trećeg ali i po adaptaciji Gajvera gde je uspeo da smuva sexy glavnu glumicu i pravi slatke male Snejkove i Snejčice. Malo ljudi zna da pored prepoznatljivog groktanja u mikrofon, Hejter piše filmove za Holivud. Bez Hejterovih scenarističko-mađioničarskih moći danas ne bi imali Watchmen, X-Men 1 i 2.

2
I donekle, početak Rokove filmske karijere

Kada se saznalo da je Kifer novi Snejk (a možda i nije), zainteresovalo me je da vidim čime će se pravi Snejk zanimati dok ga Kodžima ne pozove i ne zamori ga da tureba da se vrati. Tako sam iskopao da je Hejter uveliko bio zauzet snimanjem svog rediteljskog debija pod imenom Wolves. Mnogi sajtovi koji recenziraju filmove će vremenom pomenuti ovo parče celuloidne zabave, ali mislim da je stari dobri Hejter uvek bio nešto više za gejmere i moramo to posmatrati malo drugačije. Prva stvar koju sam saznao još na početku snimanja filma je da je upitanju akcioni horor naslov gde su glavni likovi vukodlaci bajkeri.

WTFSnejk je planirao da doprinese vukodlacima filmom Wolves koji je on producirao, napisao i režirao. Nakon svih onih Young Adult adaptacija od Tvajlajta pa do njegovih nastavaka Dajverdžent i Hunger Games, konačno mi se ispunila želja da neko napravi jedan moderan, kultni horor film za mlade u stilu Lost Boysa i Teen Wolfa koji će se citirati u kafićima i žurkama ili parodirati u Simpsonovima. Još kad sam saznao da u filmu igra lepi Momoa bio sam gotovo siguran da ovo ima da bude prava stvar. A sve ovo radi niko drugi do SOLID SNAKE! Dugo vremena sam čeprkao po Imdb deponiji i sličnim sajtovima, želeći da nađem bilo šta, neki snapshot, neki teaser, intervju, bilo šta kako bi pogledao kako to Hejter pokušava da vrati vukodlacima muda posle sage(?) o Tvajlajtu. Prvo što sam primetio je neka početna ocena od 5.4 na Imdbu. Mudska referenca složićemo se, nije Imdb neko merilo za dobar film, ali šta ga znaš, možemo proveriti koliko neki ljudi nemaju pojma šta su filmovi. A činjenica da The Shadow i Twilight Saga(!?) imaju približne ocene je dovoljan dokaz da Bog ne postoji.

Ili možda postoji, samo je P****
Ili možda postoji, samo je P****

Pored nekih Twitter sličica sa snimanja i nekih kratkih razgovora sa Hejterom, nisam ništa uspeo da pronađem. Mada su slike obećavale. Neka gotska atmosfera, oldskul vukodlaci, osetio sam neki Near Dark vajb, samo što su umesto vampira vukodlaci, Momoa je izgledao prilično badass u kostimu. I onda sam video poster…

5Nekako sam uspeo da obuzdam bljucku koja se polako taložila u ustima. Ovo je samo poster, verovatno je studio naručio od debilnih marketingaša kako bi privukli publiku. Ovo je film o badass vukodlacima, ne znam zašto je Momoa iza ovog dečka i zašto je ova devojka ovde, ja sam mislio da je Momoa ovde glavni lik ali to je verovatno do tih markentigaša, svinje, pokušavaju da navuku mladu publiku na nešto što je za prave muškarce.

Onda je izašao trejler…

Znači, Wolves, film scenariste Watchmena i X-Mena kako svi promotivni materijali uporno žele da sačuvaju ljude u bioskopima, počinje onako, kako bi rekla kewl deca, sasvim kežual. Umesto štrebera tinejdžera koji ne može da se uklopi u društvo, imamo fudbalera, Kejdena (Lukas Til, X-Men: First Class) tinejdžera koji ne može da se uklopi u društvo. Težak život, dobro igra fudbal (američki), lepa devojka, majka mu je FemShep/Naomi Hunter, plus je vukodlak, teško u pizdu materinu.

Kada jednom prilikom taj mladi Amerikanac vukodlak pokuša da ubije svoju devojku tokom rutinskog seksa u kolima (što je sasvim normalno ovde kod nas), gubi pamćenje i budi se kao siroče jer je najverovatnije iskasapio roditelje.

Izgleda da Šepard uvek mora da završi antiklimaktično bez obzira na medij u kome se nalazi

Nakon toga postaje begunac, begunjajući tako po ruralnoj Americi kao muva bez glave na motoru. I ide klasična montaža, od grada do grada, od birtije do birtije gde pokušava da otkrije ko je i šta je, spasi jednu prostitutku od nekog ćelavca koji se samo kliberi i Tomi Gana, zvezde filmova I Love Anal 2 i DP My Wife With Me 3.

Na pauzi između remek dela Attention Whores i Bikini Bang Bang

Nakon što budžet filma konačno reši da smesti radnju u jedan napušteni grad, kreće muvanje sa lokalnim vukodlacima koji borave tamo. Njih predvodi Konor koga igra Džejson Momoa (Karl Dragan) koji na prvu loptu zbilja izgleda kao zanimljiv lik. Ali samo na prvu loptu, drugu loptu nećemo više da vidimo. Vidimo da se nešto čudno događa jer Konor povremeno šalje Kejdenu neke čudne signale, ali pošto je Momoa toliko seksi, nisam bio siguran da li hoće da ga izvede u bioskop ili da mu polomi noge. Kejdena zatim prihvata lokalni farmer koga igra Stefen MekHeti. Njega uvek znate iz nekih niskobudžetnih horor ili TV filmova, koji može da iznese ekspoziciju kako valja a da to što izgovara ne zvuči previše smešno.

Za one koji ga ne znaju, to je glumac koji izgleda kao bratanac Lens Henriksena i Rutger Hauera

Radnja polako kreće malo da se odvija, saznajemo da jedan čopor koji predvodi Momoa živi u šumi i ne trudi se previše da ostane u ljudskoj formi, osim kad piju pivo u kafani, jer jedno je da se razvališ k’o guzica, a drugo je kad se razvališ k’o dlakava guzica. Kada se uzme u obzir da u tom gradu ne postoji niko drugi osim vukodlaka, pitanje je šta se ovi ostali mlate kad nema niko da im smeta. Nakon nekih zanimljivih postavki koje se završavaju tupavo kao i sve ostalo, upoznajemo i glavnu žensku filma koju ćemo u daljem nastavku teksta zvati De Bella Swan. Posle toga, film se zvanično pretvara u Tvajlajt. Ali dobar Tvajlajt. Što opet ne valja. Dok se u Tvajlajtu čeka dvadeset nastavaka kako bi glavni likovi opštili, ovde se cela ta ljubavna priča odigrava u jednoj montaži od 2 minuta, molim lepo. Hvala, Snejk, što si makar shvatio da ne možeš da izmisliš toplu vodu sa tim glupostima i film opet može da se vrati cepanju vukodlaka.

I to nakon što nas počasti kvalitetnom vukodlačkom pozadinom

Međutim, opet tu kreće palamuđenje, tako da moja nada da će doći do neke epske tuče brzo pada u vodu. Smrdljivu. Ono što je predstavljeno u početku kao sukob između dva klana vukodlaka se pretvara u nešto sasvim idiotskije tokom jedne parlor scene sa jedno dvadesetak različitih informacija koje su ispričane kroz jedan veoma, veoma loš motion comic. Ispostavlja se da je čovek koji je primio Kejdena na farmu, deo drugog čopora, imao sestru a ona je zapravo Kejdenova majka koju je voleo Momoa, ali je ona ostala trudna sa njim, pa kako bi sakrili nju i bebu Kejdena od Momoe oni su slagali Momou da je mrtva, čuvali je u podrumu dok ne rodi dete i kad je rodila dete ona se ubila.

But wait, there’s more...
But wait, there’s more…

Konor se zbog toga plaši da će njegova čistokrvna linija ostati bez potomka (Kejden se ne računa pošto je plavuša) pa zbog toga mora da se hefta sa čistokrvnom De Bellom Swan u orgiji koja izgleda kao da je izašla iz nekog krš nu metal spota. I onda ide ona klasična vožnja do kraja filma koja nažalost izgleda kao neka poznata i učestala saubraćajna nesreća. Prvo otmica De Belle, pa glavni lik shvata da with great power comes great responsibilites, pa spašavanje, pa tuče, pa Luke, I am your father, pa novi problemi. U jednom trenutku balega služi kao deus ex machina i naravno, obrt koji se vidi sa Plutona gde je jedan lik koji je u filmu 2 minuta, zapravo glavno govedo koje pokreće sve konce. Sve se to ipak završava lepo, Kejden dobija devojku na kraju, svi prežive osim onih koji su bili baš zli i glavni lik seda na svoj motor i kreće u nove avanture sa svojom novom devojkom, jej. Samo što nije jej, nego gej.

11Kako se film završio morao sam da donesem adekvatan zaključak. Da li je film dobar? Ne daj Bože. Da li je film odvratan? Iz nekog razloga i na veliko čudo – nije. Baš. Hejter previše pokušava da se dopadne široj publici igrajući na sigurno a da pritom žrtvuje suštinu i potencijal ovakvog filma. Razumeo bih da je u pitanju bila neka tezga kao kod većine reditelja koji moraju da se mačuju sa bezobraznim egzekjutivcima, budžetom i egocentričnim zvezdama.

Filmska zvizda = velika...
Filmska zvizda = velika…

Čizma. Hejter ovde preuzima krivicu s obzirom da je ovo njegovo delo, njegov scenario, njegov film. Imao je u svakom pogledu, više kontrole nego što trenutno ima jedan holivudski reditelj, makar u toj nižoj klasi. Ideje mu lete na sve strane, i umesto da se fokusira na jednu konkretnu, ali efektivnu ideju, on pokušava da žonglira između onoga što bi želeli da vide zaluđenici Marvelovih filmova i fanatici YA adaptacija. Ako pomenemo budžet, odnosno nedostatak budžeta kao glavni razlog zašto je film loš, pa šta ako je budžet mali. Pogledajmo Moon, Zouvi Bouvija, Dejvidovog klinca. Film je urađen za jako (ogromne ako ste neiživljeno srpsko govedo ali za film) male pare, a opet predstavlja jak i sadržajan rediteljski debi. Doni Darko je urađen za iste pare, to što nije normalan, nema veze, ima solidne osnove da napravi i održi solidnu bazu fanova. I Džordž Miler je imao problema sa parama, pa mu opet ništa nije falilo da snimi jedan MAD FUCKING MAX i tako spasi svet od gladi i nemaštine.

13Sa druge strane, veoma je teško proceniti različite stvari koje utiču na tok filma, nešto što se dešava tokom produkcije. Mi kao publika se skoro uvek postavimo da je vreme koje je potrebno da se snimi jedan film jednako trajanju tog filma. Uvek zanemarimo činjenicu da je to jedan proces koji zahteva puno radne snage, proces koji okružuje neizvesnost, gde čak i najbolja ideja u pogrešnim rukama može da ispadne teško sranje, naročito ako je reč o novajliji. Bez obzira na to što je ovo rediteljski debi, ovo nije prosečan amater koji bi da snima filmove u slobodno vreme, ovo je Hejter, afirmisani scenarista, čovek koji je uspeo sa Snajderom da napravi Watchmen film koji je gledljiv, čovek koji nam je sa Singerom pokazao da adaptacije stripova mogu da budu korektne dok se ne umeša Bret Ratner. Čovek sa sasvim pristojnom bazom fanova iz MGS-a koji bi svakako pogledali film kao podrška ili makar iz čiste radoznalosti. On je štreber, kćerkica mu se zove Nataša po Crnoj udovici. Jasno je da reditelj i scenarista nisu jedna ista stvar, ali ovo je čovek sa veoma zahvalnim iskustvom, koji se uspešno oprobao u različitim tipovima medija gde je mogao da nauči dosta stvari. Čovek je jebeni Solid Snejk. Zašto je onda Wolves jedan ovako prazan rediteljski poduhvat.

14Glumci u filmu prilično korektno rade posao. Kiklopov ćale uspeva da bude onaj stereotip balvana koji nosi radnju, Momoa je adekvatno intenzivan i jeziv dok ga ne vidimo u Werewolf formi gde izgleda kao Čubakin rođak iz Sečanice. Na veliko čudo, film nije ni dosadan, nije ni zanimljiv doduše, ali opet nije toliko dugačak, pa tih sat i po vremena koje sam mogao da provedem vređajući Maks Pejn 3 i nisu nešto previše protraćeni. Ima onaj vajb sci-fi serija iz devedesetih kao što su Tarzan ili Bafi, sa onom šminkom i traljavim specijalnim efektima, što kod mene probudi neki osećaj nostalgije, koji mi je možda pomutio razum pa film ne gledam kao dosadno govno. Nažalost, film nikada ne uspeva da bude previše glup da bi nekog iznervirao, niti da bude so bad its good da bi ga neko ponovo gledao uz pivo i sise. Što je možda i najgora varijanta. Umesto toga, Wolves ostaje u jednoj sivoj zoni, nedefinisan i nedorečen u svojoj prezentaciji. Pitanje je da li će se Snejk ponovo infiltrirati u rediteljsku stolicu. Ako kojim slučajem to bude rešio da nastavi, potencijal je tu, može to mnogo bolje, samo treba da mućne malo glavom i prestane da pokušava da udovolji svima. Poštedeće me ovakvih rantova na EmuGlx-u i tako omogućiti da se bacim na malo ozbiljnije stvari.

15I dalje te volimo, Snejk.