Pojava Sonica na Mega Drive konzoli 1991 godine, označila je početak takozvane “fast paced” kategorije skrolojućih platformskih igara. Izvedba je funkcionisala kroz standardne platformske elemente stim što je mehanika u određenim momentima omogućavala vrlo brzo skrolovanje ekrana dok je glavni lik, “pičio” velikom brzinom u zadatom smeru. Iste godine, na Amigi se mogao odigrati James Pond 2 koji je svojim dizajnom ali i kvalitetom itekako podsećao na popularnog plavog ježa a određene deonice u nivoima omogućavale sličnu mogućnost zaletanja. Ali ipak, doživljaj pomenute brzine nije bio primaran baš u tolikoj meri. Sve do 1993 godine, kada je Team 17 preuzeo stvar u svoje ruke!
Kao i mnoštvo drugih platformskih igara, i Super Frog je sa sobom nosio manje više banalnu priču koja je na Amigi bila dočarana kroz primamljivi i komičan intro: U jednoj dalekoj zemlji, jedan mladi princ voleo je mladu princezu. Jednog dana, ljubomorna veštica otima princezu a princa pretvara u zelenu i metiljavu žabu. Međutim kada žabac popije nepoznati napitak, dešava se transformacija, te od metiljave žabe na scenu stupa super brzi žabac koji usputno otkriva da može i da leti! Ostaje samo da svoje moći iskoristi u pohodu na veštičin zamak, ne bi li oslobodio svoju draganu. Žabac se mora probijati kroz nekoliko velikih a nešto kasnije i kompleksnijih nivoa i podnivoa. Prvi je u šumi i prirodi sa mnoštvo tajnih prolaza, živuljki, drveća po kojima se može kretati, skakaonice koje ga mogu odbaciti i do samih oblaka jer nivoi obiluju izuzetno širokim spektrom kretanja u svim pravcima. Nivoi su bili dizajnirani tako da su momenti lutanja minimalni, jer prisustvo putokaza usmeriće igrača uvek na pravi put koji vodi do exit-a. Žabac za ograničeno vreme mora pokupiti minimalno 100 zlatnih novčića koji su ključ izlaska iz nivoa. Oni su uredno sortirani na svim mogućim mestima uključujući i pregršt tajnih prolaza.
Skor i neke od sposobnosti može standardno uvećavati i sakupljanjem voća i drugih predmeta. Kečap za energiju, pucaljka u obliku zelene lopte, krila, nevidljivost. Kretanje prati izuzetno brzo skrolovanje, koje se najviše oseti ako ste na nizbrdici, koje je glatko bukvalno kao “po loju”! Žabac se može neko vreme održavati i u vazduhu preko crvenog ogrtača ili leteti u stranu, mada kratko. Protivnike u početku čine pčele, ježevi, žive loptice a kasniji nivoi obiluju još raznovrsnijim živuljkama u stilu ambijenta nivoa: cirkus, ledena pećina (nezgodna zbog klizanja), piramida u Egiptu, zamak duhova… a jedan nivo se odvija se u stilu Project X-a koji vodi ka svemirskoj stanici u kojoj veštica drži draganu. Težina obiluje izbalansiranošću ali kako nivoi napreduju, isti su prepuni nezgodnih tačaka, tako da napredak zahteva priličnu veštinu i strpljenje. Pre prelaska na novi svet, igrač je mogao odigrati i igru na sreću na fruit aparatu i zaraditi po neko iznenađenje.
Da li je ovaj program imao manu? Ajde neka to bude sistem učitavanja igre. Naime, prva verzija bila je dostupna na čak 4 diskete tako da su čekanja između svetova ponekad bila poduža. Ali sve se to zaboravi kada se igra učita i oseti atmosfera…
Grafika: 4.5 Super frog nema neke grafičke detalje kao na primer Ruff ‘n’ Tumble ali sprajtovi i celokupan dizajn igre izgledali su neverovatno detaljno čisto i pregledno. Čak i danas, kada se igra pusti posle toliko godina deluje primamljivo za oko! Glatkoća skrola je izazivala efekat punog uzbuđenja kod igrača!
Zvuk: 5.0 Glasan, kristalno čist sa muzičkim numerama koje su pola atmosfere!
Kontrole: 5.0 Za džojstik precizne, glatke i prilagođene za jedan taster koji se koristi i za letenje i za pucanje. Bolje nije moglo!
Zabavnost: 5.0 Amiga nije nikada imala Sonica ali imala je Super Froga tako da je zadovoljoština bila potpuna a srce puno!
No Comment