U svetu wrestlinga mnogo toga se promenilo u prethodnih godinu dana, a posebno u poslednje vreme. WWE je od nedavno dobio i po prvi put kakvu takvu ozbiljnu konkurenciju u vidu All Elite Wrestlinga, koji takođe najavljuju svoje video igre uskoro. To je bilo polje koje je makar do sada bilo suvereno pod kontrolom WWE-a i japanskog studija Yuke’s koji je razvijao sjane igre za njih još od 2000. godine i Smackdowna za prvi PlayStation. Yuke’s je radio i na svim redovnim godišnjim izdanjima i pod 2k izdavačima uz saradnju sa njihovim Visual Concepts timom, od 2013. pa do danas. Baš kao i sa mnogim drugim godišnjim sportskim igrama, imali su “ups and downs” po pitanju kvaliteta i inovacija iz godine u godinu, ali srž same igre, robusni wrestling endžin je uvek bio on point. Zbog sjajne mehanike samog rvanja često smo kao i mnogi fanovi bili u stanju i da progledamo kroz prste za neujednačenu grafiku ili nedostatak poboljšanja, ali… sve ima svoje granice.
Izdanje za ovu godinu, WWE 2k20 ostaće upamćeno kao prvo na kome posle 19 godina studio Yuke’s nije radio. Development je pao kompletno na 2k-ov Visual Concepts koji je usled odlaska japanaca morao mnogo toga da radi iz početka u jako kratkom roku. Dali su sve od sebe, i ovo je najbolje što su mogli da urade…
Ako bi povukli paralelu sa svetom wrestlinga, jedan legendarni šampion, hall of famer, poput Goldberga dobar je onoliko koliko i njegov poslednji meč. Tako je nekako i sa WWE 2k igrama, prošlogodišnje izdanje je bilo veoma dobro sa dosta unapređenja u pravom pravcu, kao Goldbergov nedavni povratak i osvajanje Universal titule, a 2K20… 2K20 je Goldbergov meč sa Undertakerom u Saudjiskoj Arabiji letos. Znači, težak debakl.
Srž igre, sjajna wrestling mehanika zbog koje su mnogi fanovi opraštali sve ostalo, i svake godine plaćali punu cenu za novo izdanje, super collector editione i DLC-ove, više nije tako bulletproof, naprotiv. Novi developeri su za početak došli na sjajnu ideju da promene kontrolnu šemu na koju smo navikli decenijama, što i ne bi bio toliki problem. Nije nemoguće navići se na nove kontrole da endžin radi kako treba. Detekcija kolizije je blago rečeno izbagovana, udarci više nemaju težinu, a fizika često zna da totalno poludi iz čista mira. Sigurno ste već videli gomilu smešnih i jezivih primera glitchovanja koje danima fanovi već objavljuju po socijalnim mrežama uz #FixWWE2k20. Da, do toga je već došlo…
Što se sadržaja tiče, šta reći ovde… u odonosu na 2k19 nedostaje nekih 30 likova, i tu ne mislimo na superstarove koji su napustili kompaniju pa autori nemaju više prava da ih dodaju u igru, već na mnoge legende i neke manje zastupljene rvače. Da stvari budu gore, mnogi stari likovi koji su u igri i dalje su izgleda rađeni ponovo i novi modeli iz 2k20 zapravo izgledaju gore od onih iz prošlogodišnjeg izdanja! Ok John Cena ima updateovan model gde je stariji, nema više facu kao iz ranih 2000-ih godina, ima onu svoju novu kinesku frizuru, ali bez obzira na updateovan izgled sve je to neuporedivo lošije sa tehničke strane u odnosu na prošlu godinu. Neki skroz novi likovi sa NXT-a koji su nedavno debitovali na RAW-u čiji modeli su po prvi put rađeni, možda i deluju OK ali dizajn svih sportista je opasan mixed bag, gde ima par dobro odrađenih, dosta unakaženih i par stvarno kritičnih. Tu se posebno ističu žene, što je kriminalno jer tema ove igre u pokušaju je zapravo ženska revolucija u WWE, koja je sjajno pokrivena u novom showcase modu sa dokumentarcima i rekreiranim “legendarnim mečevima” od pre samo nekoliko godina… Ali pobogu, jedna Becky Lynch koja je čak i na coveru a i jedna od najvećih zvezdi u WWE-u ovih dana, ima katastrofalno loše urađeno lice. Nezamislivo je da je njeno i lice drugih ženskih likova u igri nastalo kao produkt skeniranja. Ono što je ozbiljniji problem, koji mnogi ne vide zbog drugih mnogo većih mana, je što showcase mečevi i dalje traju predugo, i nemaju checkpointe koje fanovi masovno traže već godinama.
WWE My Player story mod je predstavljao najlepše iznenađenje prošle godine, sa skroz novom originalnom pričom, sjajno realizovanom, prepunom fora i fazona koji su zabavili svakog pravog wrestling fana. Šteta je što se ove godine novi story mod zahvaljujući “sjajnim” tehničkim rešenjima, apsolutno raspada. Premisa je zapravo jako dobra, po prvi put u story modu vodimo dva lika paralelno kreiranog muškog i ženskog superstara. Priča vašeg mixed tandema kreiranih kečera kreće zapravo u budućnosti, pre nego što oni dobijaju Hall of Fame priznanje na godišnjoj WWE ceremoniji. Kampanja se onda retroaktivno odvija kroz sećanja na njihovu karijeru, što je veoma sveže i sjajno nakon bezbroj karijera u kojima uvek idemo istom putanjom. Iako odlično napisana, pa čak i veoma dobro odglumljena, priča ne može da dođe do izražaja jer su sve animacije i aseti iz iste ostali kao u nekom mockup konceptualnom nivou developmenta. Grafika je bez preuveličavanja na nivou PS2 ili PSP igara. Zli jezici su često zastarele endžine iz ovih naslova poredili sa PS2 izgledom i slavnim ostvarenjima iz tog perioda (Here Comes the Pain) međutim ovde STVARNO imamo PS2 grafiku… i kada to ukombinujemo sa polupanim endžinom u samim mečevima, veoma je teško uvideti kvalitet scenarija i veoma dobre ideje koju su autori imali. Šteta samo što je sposobniji deo development tima otišao, pa ovaj mod nije odrađen kako je trebalo.
Još jedan od ogromnih problema koji WWE 2k20 ima, a koji je lako zanemariti jer postoje mnogo veći suštinski problemi, je očajna zastarelost igre. Nova sezona u WWE koja je počela pre nešto manje od mesec dana donela je na RAW kao i na Smackdown, koji debitovao na FOX-u i promenio dan emitovanja, brojne velike izmene. Oba šoua sada imaju skroz novi dizajn, rampe za izlaz i ekrani su promenjeni kao i grafika na TV-u, muzičke teme, komentatorski timovi… Praktično sve je osveženo i novo, a nedavno smo imali i DRAFT koji je označio početak još jednog kompletnog brand splita. Naravno sve ove promene ne postoje u igri koja u svom nazivu nosi 2020 a ne oslikava realno ni trenutno stanje pri kraju 2019. godine. Naravno da ne očekujemo da igra zbog dugog perioda razvoja uvek preslikava trenutno stanje u WWE-u, ali ovo su poprilično velike promene bez kojih ovaj naslov već na samom startu deluje žestoko zastarelo. Promenili su Sashi Banks boju kose. Makar to.
Umesto da su se bavili pravljenjem novih arena, dodavanjem novih likova, i popravljanjem endžina, vragolani iz Visual Conceptsa su svoje vreme uložili u WWE Originals mod, koji je na neki način nastavio par bizarnih bonusa iz 2k19. Prvi DLC Bump in the Night doneće zombi i monster verzije mnogih kečera kao i razne fantazijske pozadine na temu noći veštica, groblja i razne spooky i hellish arene. Sve ovo osim svog bizarnog izgleda ne donosi ništa novo u igru sa strane mehanike. Bizarno je da imamo ring u paklu a u igri nemamo mogućnost da izaberemo inferno meč, ili da imamo nivo na groblju a da je buried alive meč davno izbačen… Preglupo. Ovaj mod u trenutku pisanja opisa još uvek nije objavljen, stićiće malo pred Halloween, i do tada ćemo morati da se strpimo ako želimo da odigramo WWE 2k20 sa Fiendom. Da, jedan od najpopularnjih likova trenutno nije dostupan u igri od starta… za njegovo otključavanje biće potrebno preći spomenuti Bump in the Night, WWE Originals story. Iz loše odluke u još lošiju… bukvalno kao da su sami sebi hteli da sabotriaju igru.
Pravi fanovi bi nakon što završe showcase mod i priču, zabavu do sledeće godine nalazili u towersima i beskrajnom Universe modu. Towers su tu baš kao i prošle godine, bez neke promene, a Universe mod nažalost nastavlja da bude sve lošiji iz godine u godinu. Nakon skoro 10 godina od kako ovaj mod postoji u WWE igrama, očekivali smo neka unapređenja, možda dugo čekani i traženi menadžerski GM mod ali ne… imamo možda najmršaviji Universe do sada sa jako malo priča i originalnog sadržaja.
Užasno loše ocene i pravi riot od strane fanova koji je nastao zbog ove igre treba da budu ozbiljan poziv za buđenje za 2k i Visual Concepts. Nadamo se da će uspeti nekako da kroz patcheve dovrše osnovni endžin koji jedva funkcioniše sada, da poprave par najkritičnijih modela i da dobro razmisle šta im je činiti pre izdanja za sledeću godinu. U ovom trenutku najbolja solucija bi bila da neki drugi studio izbaci neku drugačiju WWE igru sledeće godine, dok se 2k ne sabere, jer sa ovakvim izdanjem je ugled WWE igara, koji je i ovako bio na granici koju su samo fanovi mogli da tolerišu, potpuno srušen. Tražiti punu cenu za ovakvo ostvarenje u ovakvom stanju je zaista bio hrabar potez, da ne pričamo o collector editionu i day one DLC-ovima koji cenu igre dižu i na mnogo luđe cifre. “Ako prođe prođe” kao glavni biznis plan vas je doveo koliko je mogao. Bez Yuke’s definitivno dalje tako neće ići. Sada je vreme za ozbiljne promene, WWE je preozbiljna korporacija koja ulaže mnogo u svoj marketing i održavanje svog uspešnog imidža, ovakav bad press za njihovu igru će sigurno upaliti mnoge alarme u menadžmentu i ostaje da se vidi samo šta će biti krajnji ishod toga. 2K20 ako ne bude bio popravljen biće sistematski obrisan iz istorije poput jednog kanadskog kriplera, a možda sa njim i ceo 2k deal. Za nas fanove i igrače, stvar je jasna – klonite se ovog izdanja dok se eventualno ne pojavi gomila patcheva ili cena drastično padne.
WWE 2k20 (PS4 Pro)
-
5/10
Finalni Utisci
Bez podrške Yuke’s studija, 2k i Visual Concepts našli su se vezani lisicama za treći konopac u ringu sa Brock Lesnarom koji ima stolicu u ruci. Reći da je 2k20 polupana nefunkcionalna igra bi bilo preterivanje, ali nekada rock solid sistem više ne radi, kolizija se baguje, grafika je nazadovala, a pravih unapređenja nema. Ne pomaže ni to što je sve u igri outdated. Savršena oluja loših odluka i rešenja što nasleđenih, što pokvarenih, što novih, dovela je do toga da imamo najgore realizovanu WWE igru u ovom veku, nakon par naslova koji su zapravo bili mali ali sigurni koraci u pravom smeru. Na neki način nam je i drago što se ovaj debakl desio jer će neko morati da pruzme odgovornost sada, i neke prave promene mogu biti na vidiku za buduće WWE igre.
No Comment