Igre novih generacija su pravi pakao. Ne sećam se igre koja se pojavila i da nakon nje nije bila armija patcheva koji popravljaju svaku moguću nastalu grešku. Developeri se više ni ne trude već beta verzije igara izbacuju kao konačni proizvod, s obzirom da su za tim testera stavili lokalne kućne ljubimce čisto da bude da zapravo imaju nekoga ko pazi na kvalitet proizvoda koji izbacuju. Developeri sede na rukama, igraju druge igre i taman pre nego što sat kaže da su ispunili 8h kvotu radnog vremena, sednu za PC, isprave ili naprave 0.00001% igre i kažu uh, ovo je bilo mega naporno!

Tribes od Midgard je najveći haos koji sam video u životu, odmah nakon veze sa bipolarnom devojkom.

Proces pravljenja ove igre se svodi na dve strane u developer timu, gde je priča išla ovako:

Develeoper 1: Ajde da spojimo više igara, nabacamo sve to na jednu grupu i nazovemo igrom!!!!

Developer 2: Ok, ali koje igre ćemo spojiti?

Dev1: SVE ŠTO JE POPULARNO!!!!

Dev2: Ali…

Izdavač se pojavljuje niotkuda: MOŽE JER SU SAMO PARE BITNE A NE NEZADOVOLJNE MUŠTERIJE!!!!

I tako je nastala ova abominacija koja spaja Minecraft, Diablo i League of Legends. Sigurno ste pomislili da ova kombinacija zapravo zvuči fascinantno jer privlači 80% trenutne gaming publike, ali tu se svaka veza i zanimljivost završava.

Igra ima najdefault setting ikada, bez trunke kreativnosti, prežvakana nordijska mitologija, gde mučenici proceduralno generičkog nordijskog sela trebaju da prežive i spreče Ragnarok (tj. da spreče Diabla / neko ultimativno zlo) dok moraju da brinu o Yiggdrasil drvetu koje napdaju čudovišta iz nordijske mitologije tokom noći (branite svoju bazu kao da je League of Legends, a čudovišta se pojavljuju samo tokom noći i svoju bazu unapredjujete kao da je Minecraft).

Opet kada se pročita zvuči neopisivo zabavno ali je daleko od toga jer je igra toliko loše optimizovana da je igranje alfa verzija igara sa Commodore 64 stabilnije i kvalitetnije.

 

U ovu nesrećnu avanturu se možete upustiti solo ili u timu do 10 igrača, što nikome ne preporučujem jer sve postaje 10000x teže i zavisite od tima ljudi kojima je mozak očigledno na poslednjoj lestvici životnih prioriteta tako da će pokušavati da otkriju da li može IQ da im se poveća preko jedne cifre koju sada imaju skupljajući resurse oko baze dok vam čudovišta iz voida ruiniraju ono malo preostsle baze. Netcode je napravljen od anoreksičnih hrčaka koji vrte agregate pa nakon svakih par trenutaka možete očekivati da se igra zamrzne i kako se vrati u život, u slučaju da ste bili u sred bitke, više nećete brinuti da li vam je karakter preživeo pošto će se ekran pretvoriti u crno beli i počeće učitavanje vašeg karaktera sa početne pozicije u igri.

Tutorial je radila osoba sa adhd koji je počeo da pravi isti, video je leptira na prozoru pa je odlučio da je vreme da prebroji sve kablove u server sali. Nakon što su ga ljudi iz obezbedjenja vratili za sto, isti je preskočio deo igre i nastavio da piše tutorial, pa je u trenutku video mehuriće u aparatu za vodu i odjednom dobio inspiraciju koji ukus može da ima gumica za brisanje olovke ako je umoči u kečap. Nakon drugog spašavanja od strane obezbedjenja, isti je na kraju rekao ma napisao sam sigurno tutorial, igra je toliko loša da je neće niko igrati pa se neću ni gnjaviti da napišem sve što je potrebno, i otišao kući da proba eksperiment sa gumicom.

Tutorial će vam objasniti 10% igre – gde pravite oružje i alate, gde se pojavljuju čudovišta, da imate neke titane koje trebate da ubijete pre nego što vam sravne bazu i to je to. Sami se snadjite za ostalo.

Vaš karakter ima i sistem klasa tako da možete da odaberete koju od 8 klasa će vaš karakter koristiti, ali neke od klasa su iza izuzetno bezobrazno dugačkog procesa igranja igre, tako da ćete lakše doći na red na šalteru državne firme onih par mikrosekudni nakon što šalteruša ispije svoju petu kafu od jutra, odigra desetu partiju pasijansa, i stavi znak PAUZA.

Upoznavanje igre i snalaženje u istoj je toliko očajno da su developeri shvatili kakvo su smeće od igre napravili da im griža savest ne dozvoljava da spavaju, tako da stalno čuče na Discordu ove igre i skupljaju sve bagove i greške koje se dešavaju u igri. Takodje prijavljivanje bagova je najaktivniji topic tako da će vam i to reći sa kakvom igrom se radi.

Brani drvo, šta ti nije jasno?

Ok ajde malo da se i priča o samoj igri. Došli ste u vaše malo nordijsko selo i upuštate se u ovaj haos. Počeli ste da skupljate drvlje i kamenje kako bi napravili osnovne alate i napravili svoje prvo oružje.

Nemojte očekivati da ćete naći resurse koji vam trebaju pošto se resursi ne obnavljaju, dok se protivnici aktivno obnavljaju, tako da ako počnete kasnije partiju, moraćete da istražujete ivice mape da bi skupili materijale za sekiru i pickaxe sa kojim ćete početi da jurite materijale za oružja i oklop.

The Bloodmoon Appears je odjednom iskočilo preko mog ekrana. Gledam u gornji desni ćošak ekrana u neki kao sat koji je na nordijskom i ne razumem ni jednu stavku, kao ni šta je taj blood moon jer ništa nisam primetio da je drugačije. Nakon što je Bloodmoon prošao, nastavio sam da lutam tražeći materijale i odjednom mi se karakter smrzava i umire od hipotermije. Svaka čast igro taj deo uopšte nije spomenut. Ajde biće bolje ako odem u pustinjsku regiju i tamo tražim materijale. Nakon desetak sekundi karakter mi umire jer je spržen kao ona zagorela kokica koju nikako da izvadite iz mikrotalasne. Posle Bloodmoon pojavljuje se natips FINBULWINTER IS HERE! Ok super i? Nema nigde objašnjenja šta je zapravo to. Naravno da mi se tada lik smrzao u pustinji jer što da ne.

Ok ok ajde valjda je ostatak igre zanimljiv? Odlazim da unapredim opremu kako moj mučeni karakter ne bi praktikovao ragdoll jogu kada ga lansira random protivnik u pixel Valhalu. Potreban mi je materijal za koji nemam ideju kako da nabavim. Čak ni na internetu ne piše gde se može isti naći. Prošao sam sat i nešto vremena sa osnovnim štitom i oklopom jer nisam mogao da nađem osnovne materijale dok slučajno nisam savladao protivnika koji to izbacuje sa 15% šanse.

Nakon što poljubite pod, vaš karakter će izbaciti na mestu herojske pogibije SVE RESURSE KOJE IMATE tako da ste primorani da se vratite kako znate i umete da bi uzeli materijale s obizirom da ako ste imali neke retke materijale, zbog nemogućnosti regeneracije istih, morate da stisnete zube i krenete da uništenom opremom na te protivnike. Duše koje su glavna valuta za popravljanje opreme se gube čim poginete, tako da morate da idete kroz svet sa oštećenom ili polomljenom opremom dok ne skupite ponovo dovoljno duša i gledate kako vas najosnovniji goblin koristi za čačkanje zuba jer nemate ni jedno oružje niti oklop pošto su uništeni i čekaju popravku (vidi se da je i ovaj deo tima jeo one gumice sa kečapom).

Idemo braćo, samo složno svom snagom u FAIL

Takodje igra ima bagove kao što su nerealno velika jačina zvuka kada ste u blizini nekih questova, gde niotkuda se jačina zvuka pojačava troduplo (kao kada na televiziji se puštaju reklame pa se misteriozno same pojačaju 3x više, samo što su zvuci u igri ravni silovanju ušiju kondomom od šmirgle).

Prosto i jednostavno, ova igra je neopisivi horor i abominacija nabacanih ideja koje su zalepljene najjeftinijim selotejpom u nadi da će doneti neke novce da se mogu probati gumice sa kvalitetnijim kečapom sledeći put!

Ako volite igre u kojima ne znate šta da radite, niti ćete znati, a obožavate da gledate YouTube snimke kako i šta da se radi jer developeri nisu našli za shodno da objasne, ovo je igra za vaše oči! Takodje ova igra ima za cilj da od vas napravi beta testere finalne igre kako bi developeri ispravili haos koji su napravili, pošto su u diskusiji tokom pravljenja igre razmišljali da li da zapravo poprave sve bagove u igri i opravdaju svoje postojanje, ipak su prelomili da svoj deo posla prebace na nesrećne mušterije koji će platiti punu cenu igre i onda prijavljivati svaku grešku timu developera koji su jeli gumice za brisanje grafitne olovke umočene u kečap.

Tribes of Midgard (PS4)
  • 4/10
    EmuGlx Score - 4/10
4/10

Finalni utisci

Ne znam šta je Gearboxu bilo da se odluče da stanu iza ovog izgovora za igru, ali ovo im je definitivno ukaljalo ugled. Možda će kroz godinu ili dve kada nestane gumica igra biti zapravo dobra i zabavna s obzirom da ima neverovatni potencijal koji nije iskorišćen, ali do tada će vreme učiniti svoje i Tribes of Midgard će ući u knjige kao još jedan primer kako se ne pravi igra.

Pros:
Ima potencijala koji nije iskorišćen
Ljubitelji nordijske mitologije će uživati
Imate školski primer kako izbaciti lošu igru

Cons:
Bagovi na sve strane
Užasan netcode
Mislim da je ona gumica u kečapu možda i najbolje što je izašlo iz ove igre.