Da napomenem na samom početku ove recenzije da kao iskusan igrač i poštovalac stvaralačkog opusa Creative Assembly-ja smatram sebe dosta relevantnim da odradim ovaj mučan i nadasve bipolaran opis možda najiščekivanije igre u serijalu koja treba da pruži zadovoljavajući svršetak ove duge sage. Total War Warhammer je serijal u kome je spojeno sve ono što je meni drago u vezi i kompjuterskih i stonih igara. A to su masovne strateške igre gde sam uvek nalazio Total War serijal kome se inače rado vraćam i naravno Warhammer Fantasy Battles. Neki bi rekli “still match made in heaven”, do sada je to bila takoreći uobičajena praksa ali neko je zaboravio svoje korene.
Ovo je igra koja će vam ako možete da je priuštite zbog svih mogućih dodataka, DLC-ova i ostalih mamipara pokazati svoja dva lica. Za one sa skupljim ulaznicama – optimizacija!!? Ma koga briga, sa mašinom sa 32+giga rama, procesorom I7 ili I9 (poslednje dve generacije) ili AMD Ryzen pete generacije, grafika koja je pobegla nekim čudom ropstvu iz rudnika carevog novog odela, i sve radi kako treba… Samo na ultra podešavanjima model vašeg lorda u inventaru izgleda za nijansu bolje od vašeg avatara iz KOTOR-a 2. Za ovu travestiju moja osetljiva duša se trigeruje i oduzima pola poena.
Za one sa jeftinijim ulaznicama – TLDR: Pati stoko! Znam vas mazohisti hoćete dužu verziju:
Kako se ti plebsu usuđuješ da maštaš o tome da igraš na mašini prethodne generacije. Nisi kupio SSD da bi priuštio ovu igru? Pati! Brzina učitavanja sa HDD-a je malo bolja nego u prethodnim igrama. Dok učitavate bitku više ne možete da odete u najbolju gradsku pekaru po burek sa sirom na drugom kraju grada, moći ćete samo da skočite do obližnje pekare na uglu.
Očekujte pad fps-a i štucanje u animiranim sinematicima (ne znam da li je to prava reč za statičke slike sa titlovima i sinhronizacijom iz legendarnih kung fu filmova sedamdesetih i osamdesetih). Da ne zaboravite potpuno opravdanu politiku izdavača, šišamo vas ovce sa našom politikom vađenja sadržaja iz igre, i dodatnim naplaćivanjem kao DLC-a jer nam se može. Za mučenje plebsa i izazivanje emocija besa i frustracije, dranja kože i šišanje ovaca oduzima se još 1,5 poen. Vraćamo pola poena zbog smanjenih glavobolja izazvanih omiljenom sirotinjskom zabavom dok čekamo učitavanje bitaka ili mape kampanje, te iz istog razloga sretnijih lepših polovina.
Ono što je na mene ostavilo poseban utisak je da u meniju pod stavkom vesti uvrštena sekcija – znani problemi. Pa znam da igra ima problema, vidi se iz aviona, kada imas early beta naslov kao full release naravno da će „biti problema“.
Ako su mislili time da pokažu koliko se brinu za svoje fanove, mušterije i ovce za šišanje, kod mene nisu uspeli… Klikom na ovu stavku idete na Internet stranicu sa rešenjima navedenih problema. Neka su krajnje prosta i brza da se čovek pita zašto, o zašto nisu mogla biti implementirana pre puštanja ovog naslova u promet.
Jedna od aposlutno najvećih zamerki koja pokazuje da Total War Warhammer III tretiraju kao live servis je nedostatak moda Mortal Empires koji je i najbitniji mod!!! Očigledno nedovoljno plaćeni tim sa nedovoljnim brojem QA testera, te lenjost kod otklanjanja banalnih bagova i problema dovode do još većeg srozavanja ove igre u mojim očima. Da ne zaboravim i očaj koji se polako prikrada.
Prolog iliti zaplet koji niko nije očekivao ako je živeo kao pustinjak i ovo mu je prvi susret sa Warhammer univerzumom je zamišljen kao tutorijal kampanja za one koji nisu dugo igrali Total War igre ili nikada se nisu susreli sa Warhammerom. Sa tehničke strane je pravi pogodak. Moj asistent koji radi za džabe (u USA poznat kao intern, kod nas „volonter“, u Mauritaniji, Haitiju i trenutno Libiji poznat po svom poštenom imenu – rob, iliti moj sin) poslužio mi je kao pokusni kunić pošto nikad pre nije igrao igre iz ovog serijala bez varanja. Uspeo je da predje prologue kampanju uspešno i relativno lako. Pošto je „ljubitelj čitanja kao i većina njegove generacije“ rekao mi je: „Zašto to pišeš kad možeš da napraviš YouTube klip?“ Pitanje je bilo donekle na mestu ali je bio žestoko iznenadjen krajem kampanje u prologu što govori u prilog kvalitetu priče.
Kao svako dobro vaspitano dete odmah je hteo da mi spojluje kraj iste. Iako nisam odigrao prolog u tom trenutku niti znao kraj iz nekog drugog spojler izvora, izrecitovao sam šta će da se desi. Kao i uvek bio je zapanjen mojim đžedaj moćima. Iskustvo… Njegove primedbe kao što su grafički gličevi u bitkama uključujući propadanje kroz teksture uvažavam u potpunosti. Krajnja linearnost kampanje, površinska oblanda koja neuspešno pokušava da stvori iluziju izbora je ovde prisutna sve vreme. Da budem pošten uvodna kampanja je bila zabavna iako potpuno providna po pitanju zapleta. Ono zašta služi radi poprilično dobro, i zabavna je. I diplomatija u prologu izgleda da radi… Mada previše kratko za realnu procenu.
U nastavku igramo Ogrove i gnoblare što je dobrodošlo osveženje… Glavna kampanja nudi izbor izmedju frakcija Kisleva (Warhammer Rusa), Grand Cathaya (Warhammer Kineza), Ogre Kingdomsa (Warhammer Amerikanaca), i četiri posebne demonske frakcije od kojih je svaka posvećena jednom haos bogu – Khorn, Slaneesh, Nurgle i Tzeentch. Ako ne želite da birate tu je frakcija Demon Princa iliti Chaos undivided-a gde imate kombinovano šansu da koristite bilo koju jedinicu iz svih haos armija. Ukupno osam novih frakcija za igranje ali u dizajnerskom smislu zapravo samo tri.
Kao i u ranijim naslova iz ovog serijala, svaka frakcija ima posebne mehanike koji daju posebnost i drugačiji pristup i taktiku tokom kampanje. Npr. Khornova frakcija se svodi na vođenje što više bitaka i ostavljanja razaranja iza sebe u svom pohodu. Ogre Kingdoms moraju da jure što više bitaka za svog boga, Great Mawa, za dobijanje bonusa i meat resursa… Hej, ovo je dosta slično, mora da je slučajnost. Kislev mora da bije što više bitaka i osvaja što više gradova za svoj devotion koji je jedinstven resurs… Kao što rekoh mehanike svih frakcija su vrlo različite i uopšte se ne svode na osvajanje, rušenje, i genocide svih ostalih protivnika na mapi. Slaneesh može da corrupt-uje putem svog jedinstvenog seductiona, a Nurgle pomoću plague resursa ostvaruje druge ciljeve na mapi koristeći depresiju koja je počela i na mene da utiče igrajući ovo. Kao što rekoh mehanike su divne i jedinstvene i nisu prežvakane iz prethodnih igara i plasirane kao novoizmišljena topla voda.
Sve ovo ruku na srce izgleda jako lepo i uvodne animacije za svaku frakciju na početku kampanje su poprilično dobre i zanimljive. Ogre Kingdoms želim izdvojiti, morate doduše da stalno pazite na ekonomiju mesa, i spawn-ovanje questova. Posle 30tak poteza imao sam 11 aktivnih. Ako pravilno izaberete istraživanja i predmete možete da dobijete unbreakable gnoblare (ogrovske veliko nosate gobline). Iako su generalno slaba jedinica vrlo su dobar izbor za zaglavljivanje protivnika i udar u ledja i bok. Imena heroja iako randomatična mogu našim ljudima da izmame možda poneki dodatan osmeh što meni sigurno jesu…
Ovo će biti vraški zabavna igra kada za par godina ispeglaju malo bagove i dodaju gomilu DLC-ova i modova koji su trebali da budu u osnovnoj igri SADA. U pitanju je polufabrikat, motokultivator nastao od Citroena SX kad mu se skine šasija i svi ukrasni delovi. Ide to i ne treba ti dozvola da voziš ali je užas ispao iz vorpa. Velika količina sadomazohističkog uživanja može da se iscedi već sada. Pravo pitanje je da li da je sada kupite, pogotovu ako imate PC Game Pass jer se već nalazi tamo! Moj savet je NIKAKO. Strpite se par godina, sačekajte 75% popusta i kupite za te pare Total War Warhammer III sa svim DLC-ovima. Ja ću sada kao pravi „licimur“ da nastavim da se igram odmah, jer je mazohizam moje srednje ime, a i porasla mi je vuna za šišanje.
Total War: Warhammer III (PC)
-
3/10
Finalni utisci
Da je igra na mestu na kome je Rome Total Waru 2 trebalo četiri godine da dodje ocena bi bila mnogo veća. Naravoučenije kad bi baba bila deda svakakva čuda bismo imali prilike da vidimo u porodici.
No Comment