Capcom se već duže vreme nalazi u vrlo nezavidnom položaju kada je u pitanju Resident Evil franšiza. Iako je finansijski stabilna i uspešna, ubedljivo najveće glavobolje im je zadaje upravo ova zlatna koka. Problemi su eskalirali tokom prethodne generacije konzola, kada je proslavljeni serijal zapao u veliku krizu identiteta. Capcom je imao mnogo poteškoća da se izrazi prilikom prelaska na nove tehnologije. Dok je pokušavao da ispoštuje moderne trendove i privuče nove generacije igrača, Resident Evil je u tom procesu izgubio ono esencijalno, ono što ga je nekad definisalo a survival horror žanr izgubio svog najvećeg ambasadora, pa čitavu famu od tog vremena prate vrlo polarizovana mišljenja o serijalu. Iako je franšiza otišla drugim putem, s vremena na vreme se pojave sporedni projekti koji imaju više dodira sa starijim naslovima, a početak ove godine je bio naročito zanimljiv za stare fanove. Prvo je izašao Resident Evil HD remaster, koji je svetlost dana ugledao još u januaru, a sad pomalo neubičajeni Revelations 2. Vrlo specifičan naslov, urađen u formi epizodične igre, koja po atmosferi i izvođenju ostaje donekle bliska prvom Revelations-u i Resident Evil 4 naslovu. Sa pričom smeštenom između događaja iz petog i šestog dela igre, prati nove dogodovštine dobro poznatih veterana, Kler Redfild i Berija Bartona.
Za vreme gala večere u firmi, Kler i novajlija Mojra
Barton, ćerka pomenutog Berija, bivaju omamljene i kidnapovane od strane anonimne organizacije. Odvedene na nepoznato ostrvo i zatočene u ustanovi gde se stvari samo pogoršavaju nakon njihovog buđenja. Jer je ustanova ispunjena smrtonosnim zamkama, tajanstvenim eksperimentima i uvek loše raspoloženim zombifikovanim kreaturama. Zajedničkim snagama uspevaju da se probiju do radio tornja i šalju poziv u pomoć. Beri saznaje lokaciju ostrva i sam kreće u spasilačku misiju, ali ga već pri samom iskrcavanju na ostrvo presreće misteriozna devojčica Natalija, koja od tog momenta postaje i nerazdvojni partner u borbi i potrazi za ćerkom.
Revelations 2 je igra epizodnog karaktera, razdvojena u četiri dela koje nam je Capcom servirao tokom meseca marta. Priča se naizmenično šalta i uporedo prati progres i pustolovine dva para, Kler i Mojre sa jedne strane a Berija i Natalije sa druge. Gameplay je baziran na asimetričnom kooperativnom modu i uzajamnom pomaganju. Kao sporedni likovi , Mojra i Natalija su vam u svakom trenutku na raspolaganju kao igrivi karakteri. Njihove sposobnosti su dosta ograničene ali opet vrlo bitne za napredovanje u igri. Nemaju mogućnost nošenja vatrenog oružja, ali imaju neku vrstu melee napada i pritom su vrlo korisni u rešavanju zagonetki. Imaju još sposobnost detektovanja skrivenih itema, ključeva pa čak i neprijatelja (u slučaju Natalije) i sveukupno doprinose nešto metodičnijem pristupu u rešavanju problema. Kler i Beri, kao vodeći protagonisti su akciono orjentisani, skloni starom dobrom puškaranju i stealth ubijanju, opremljeni standardnim arsenalom hladnog i vatrenog naoružanja. A nakon prelaska prve deonice otključava se i skill tree koji pruža priliku da vaše karaktere počastite novim sposobnostima i da unapredite već postojeće.
Akcija je prisutna u velikoj meri, ali je tempo znatno sporiji. Sada ćete dosta vremena provesti istraživajući deonice, rešavati relativno jednostavne zagonetke u saradnji sa partnerom i uvek biti u aktivnoj potrazi za resursima i municijom. Pored toga, igra će vas često terati da se bavite menadžmentom resursa, s obzirom da ćete gotovo uvek oskudevati istim , pa će to dodatno zagrejati atmosferu i dizati tenziju, dok se probijete kroz mračne i klaustrofobične koridore ovog ostvarenja. Igru je moguće odigrati u split screen co-op režimu, s time da je pc publika ostala kratkih rukava, jer ova funkcija namenjena isključivo vlasnicima konzola. Pored osnovne kampanje, za koju treba izdvojiti nekih 8 sati igranja, igra je upotpunjena iznenađujuće dobrim Raid modom, koji će tu satnicu sasvim sigurno udvostručiti. Ovaj akciono orjentisani mod, nešto nalik na pređašni mercenaries, trenutno je dostupan samo u lokalnom co-op režimu, ali se očekuje zakrpa krajem meseca koja će osposobiti i online igranje, pa će i pc igrači moći da osete deo iskustva u ovom režimu.
Atmosfera u igri je ok, okruženja su funkcionalna i doprinose sveopštem osećaju nelagode dok se napucavate sa zombijima u skučenim prostorijama, ali su totalno generička i dosadna. Izvođenje je dobro, kampanja je pristojna i dinamična sa ponekim zanimljivim cliffhangerom. Grafika je generalno podbacila, iako je osetno bolja u odnosu na prvi Revelations, sa tehničke strane pripada budžetskom ostvarenju. U svakom pogledu je sasvim prosečno ali ipak dovoljno zabavno ostvarenje, koje ne oskudeva sadržajem i predstavlja sasvim solidnu kupovinu za ono što nudi.
No Comment