Dva dana pre premijere PlayStation 4 konzole, mnogima je već tada bilo jasno da su najbolji dani Ratchet & Clank franžize verovatno završeni. Naime tada je u prodaju stigla deveta „centralna“ R&C igra Into the Nexus, napravjena da igračima ponudi manju singleplayer kampanju sličnu onoj u 2008. igri Ratchet & Clank Future: Quest for Booty. Izašavši u prodaju tik pre dolaska mnogo jačeg nextgen hardvera, Ratchet & Clank franšiza se nije našla samo u problemima zbog tehničkim problema ove igre i sa kratkom kampanjom koja nije baš oduševila fanove i kritičare, već se osećao i problem neodlučnosti samog Insomniac Games–a koji nije našao uspeh u svojim projektima otkako su se odvojili od Sony-a i postali nezavisni studio koji sam mora pronaći svoju sreću sa projektima kao što su Fuse (koji je postao spektakularni neuspeh) i Sunset Overdrive (ekskluziva za Xbox One koja se nije proslavila).
Najavljena tokom E3 sajma 2014. godine, reboot Ratchet & Clank franžize je privukao pažnju javnosti zbog svog odličnog vizuelnog stila, ali taj projekat nije ulivao poverenje zbog osrednjih igara koje je Insomniac pravio u zadnje vreme kao i zbog činjenice da će ova igra prepričati radnju originalne igre i biti blisko povezana sa holivudskim filmom koji baš ovih dana stiže u bioskope. Na svu sreću sada kada je igra izašla, definitivno možemo da odahnemo i zaigramo ne samo jednu od najboljih Ratchet & Clank igara ikada napravljenih, već i jednu od najsnažnijih PS4 eksluziva koja će vlasnicima ove konzole ponuditi jako puno zabave.
Od prvog trenutka kada se upali prvi nivo novog Ratchet & Clank-a, novi igrači će dobiti neverovatno ispeglanu igru koja postaje bolja i bolja sa svakim novim minutom igranja, a stari igrači će shvati da je ova igra sklopljena kao „best of“ kompilacija ubedljivo najboljih momenata, stila pričanja priče i gameplay elemenata koje je Insomniac naučio da pravi otkako su pre 14 godina prvi put napravili igru koja prati avanturu mehaničara Ratchet-a koji sanja da postane član svemirskih rendžera i njegovog robotskog prijatelja Clank-a koji je otkriu zaveru koja preti celoj galaksiji. Ova jednostavna postavka priče je u ovoj igri predstavljena ne direktno, već iz pogleda nadmenog i komičnog Captain Qwark-a koji prepričava priču koja se dogodila u animiranom bioskopskom filmu, naravno sa svojim tradicionalnim preuveličavanjem priče i izmišljanjem novih stvari koje se nisu desile. Na svu sreću, ni sama priča igre ni sami nivoi kroz koje će igrači igrati tokom kampanje koja traje oko 10 sati nije indentična sa originalnom igrom iz 2002. godine. Priča teče drukčijim tokom, nivoi se otvaraju drukčijim rasporedom, a iako mnogi nivoi imaju veoma slične deonice i platformsko/borbene elemente, nova igra sa sobom donosi i dosta novih deonica tako da da će igra biti zanimljiva svima koji je isprobaju.
Glavna kampanja igre pocinje na idiličnoj planeti Veldin, ali ta planeta postaje meta napada vojnih sila sa planete Quarty gde maleni robot Clank saznaje da vođa industrijske kompanije Drek Industries planira da napravi jaku mehanizovanu armiju za negativca Mr. Nefarious-a. Spojeni jedan sa drugim, Ratchet i Klank kreću u put preko galaksije na upozore Galaktičke Rangere koje predvodi Captain Quark, kao i da sakupe sve potrebne informacije i saborce sa kojima bi mogli preokrenuti tok bitke i porazili Drek-a i Nefarious-a. Iako je priča i sam stil naracije jednostavan, sama cinjenica da tokom kampanje možemo posetiti preko deset fantasticno realizovanih svetova (njih čak 13!) daje ovoj igri užitak kadav se retko može sresti na modernim konzolama. Prelepi prirodni svetovi, futurističke metropole, tropska ostrva, smrznute planine, industrijski kompleksi i mnoga druga okruženja svu sva prikazana u neverovatno dopadljivom stilu.
Od svih popularnih platformera koji su se proslavili u poslednjih par decenija na PlayStation platformi, Ratchet & Clank je uvek vazio za franšizu koja je najviše bila fokusirana na vatrene okršaje sa ogromnim brojem protivnika. Snaga PS4 platforme je ovoj igri omogućila da se te bitke transformišu u prava mala vizuelna remek dela, sa Ratchetom koji se krece između raznobojne neprijateljske paljbe, sam pravi svoj vizuelni haos koristeći komična oružja, sve dok se oko igrača uništavaju raznorazni objekti a bukvalno stotine i stotine šljaštećih collectible šrafova se vrte i lete ka Ratchetu. Takav nivo grafičkog „bahaćenja“ bez ikakvog uticaja na kvalitet renderinga (framerate uvek ostaje gladak) nismo mogli primetiti maltene ni na jednoj nextgen igri do sada, što zajedno sa fenomenalnim renderingom sveta, likova i real-time cinematika (igra takođe prikazuje i pre-renderovane CGI sekvence koje su direktno uzete iz bioskopskog filma) čini Ratchet & Clank definitivno jednom od vizualno najboljih igara koje so do sada izašle na bilo kojoj gaming platformi.
Ali sama grafika ne bi mogla učiniti ovu igru kandidatom za igrom godine da njen osnovni gameplay nije na istom kvalitetnom nivou. Na svu sreću, Insomniac je u ovaj reboot ubacio ispolirani gameplay na koji su svi igrači R&C igara već navikli, a koji će se i novajlijama brzo dopasti. Kretanje je veoma precizno, skokovima se lako upravlja, a Ratchetova oružja se efektivno mogu upotrebiti nad mnogim vrstama neprijatelja koja će hteti da zaustave naše junake.
Pored osnovnog trčanja i duplog skoka, Ratchet tokom kampanje dobija pristup dodatnim pomoćnim uređajima koji će mu pomoći da duže ostane u vazduhu posle skokova, pomera nivoe vode u nivoima, roni ispod vode bez ograničenja kao i da koristi veoma korisni jetpack koji će biti itekako koristan kod nekoliko odlično realizovanih bitaka. Platforming sekcije nisu previše prisutne (ali su zanimljive) i većina izazova igre se zasniva na pronalasku pravilnih putanja kroz nivoe, kao i pametnog korišćenja gadgeta i refleksa (pogotovo na deonicama gde se Ratchet klize po šinama). Vožnja hoverboard-ova je takođe prisutna kao i u ranijim igrama, a u ovoj igri postoje dve staze za vožnju i osvajanea zlata na njima predstavlja izazov koji će vas sigurno namučiti. Velika novina igre je prisustvo kartica koje sakupljate tokom igranja u nivoima (ili preko spawn bonusa na vašim oružjima). Sakupljeni setovi kartica (po tri za svako oružje, gadget, lokaciju i sl) će otključati širok spektar bonusa koji će vam olakšati igranje, a specijalni izazov igre je totalno vezan za ove kartice. Ako želite da pronađete najjače oružje igre Ryno, prvo ćete morati sakupiti devet kartica koje su razbacane širom galaksije Solana u kojoj je smeštena ova igra.
Pored dopadljivih likova, najpoznatija stvar Ratchet & Clank franšize su inovativna oružja koja uopšte ne prate pravila ostalih igara. Ona su često svojom ludšću i inovativnim zabavnim efektima terala igrače da izmišljaju totalno nove taktike igranja, a nova igra je prepuna originalnih oružja iz prvog R&C-a (počevši za bazičnim blasterom), favorita koji su bili dodati u mnogobrojnim nastavcima (kao što su na primer Groovitron granata koja tera protivnike da igraju i Sheepinator – laser koji pretvara protivnike u ovce), a tu je i nekoliko totalno novih oružja među kojima se izdvaja odlična Pixelizator sačmarka koja pretvara izgled 3D protivnika u staromodne 8-bit sprajtove. Od petnaest oružja koja se nalaze u igri (dodatno oružje „Bouncer“ se moglo dobiti samo preko preordera), njih četrnaest se može unaprediti da budu jači i efikasniji preko 3 sistema igranja – korišćenje samih oružja će dizati njihove nivoe što će pojačati njihov damage rejting, upotreba Raritanum kristala nađenih u samim nivoima na skill tree-u svakog oružja će ih poboljšati u raznim drugim oblastima rada (brže pucanje, više municije, veći spawn rate bolt-ova i sl), i otključavanje Omega verzije oružja kada sakupite odgovaraijući set karata i podignete bazično oružje na 5. nivo.
Posle završetka solidno dugačke singleplayer kampanje, ova igra i dalje ima šta da vam ponudi. Naime otključani Challenge mode će vam omogućiti da počnete da sakupljate bolt-ove sa drastično većom efikasnošću ako ne dozvolite protivnicima da vas udare, moći ćete (za velike pare) kupiti Omega varijante oružja i pokušati da sakupite dovoljno trofeja da otključate Platinum trofej za čega je potrebno između 20 i 25 sati aktivnog igranja.
Bilo da ste stari fan ove franšize ili totalni novajlija, Ratchet & Clank predstavlja igru koju nijedan vlasnik PlayStation 4 konzole ne bi trebalo da zaobiđe, pogotovo što ova igra na evropskom tržištu košta značajno manje od pune cene ostalih igara a u sebi nema ništa što bi opravdalo ovaj popust.
Ratchet & Clank (PS4)
-
9/10
Finalni utisci
Iako smo do sada imali šansu da igramo čak dvanaest Ratchet & Clank igara, njena najnovija trinaesta verzija i ujedno rimejk originala je do sada najbolja koja je ikada napravljena. Fenomenalna grafika, ispeglan gameplay, dugačka kampanja i naravno inovativna oružja po kojima je Insomniac Games poznat čine ovaj naslov obaveznim za igranje.
No Comment