Sa izlaskom nove generacije konzola, apetit za novim, boljim i lepšim igrama je prirodno porastao. Sam period neposredno posle izlaska konzola nam nije mnogo doneo, koliko zbog odlaganja toliko i zbog toga što širom najavljivani naslovi nisu ispunili obećanja. Jedan od odlaganih naslova je i Infamous Second Son, PS4 ekskluziva koja je okasnila čitavih pet meseci po izlasku same konzole. Od prve najave razvojni tim Sucker Punch je obećavao dosta toga, te su i očekivanja za ovom igrom rasla iz dana u dan. Sama informacija o odlaganju naslova nije olako primljena od strane fanova Infamous franšize. Ipak, pet meseci nakon predviđenog datuma izlaska, igra je konačno ugledala svetlost dana i možemo reći da nam je donela sve što smo očekivali.

Radnja igre smeštena je sedam godina nakon dešavanja u prethodniku, Infamous 2. Vlada je uz novog antagonistu, D.U.P (Department of Unified Protection) uspostavila kontrolu nad svim gradovima. Stroga kontrola i hapšenje bio terorista (Conduit) sprovodi se pomoću punktova za kontrolu stanovnika koji se nalaze na ulazima u gradove, režim koji uspostavlja balans i kontrolu nad osobama sa moćima, kojih se normalno stanovništvo plaši. Naravno, vlada svoju radnju opravdava uz izgovor da je sve to radi njihove zaštite.

Vi ste u ulozi mladog buntovnika po imenu Delsin Rowe, koji uporno ne može da pobegne od nevolja što ga prate na svakom koraku. Nakon nesreće sa D.U.P. prevozom zarobljenika, nekoliko bio terorista nalazi slobodu u omanjem gradu u kom Delsin obitava, odakle i počinje velika avantura. Silom prilika Delsin upada usred okršaja vladinih snaga i bio terorista, koji su sabotiranjem prevoza načinili bekstvo. Na samom početku Delsin shvata da nije tipičan Conduit i da ima mogućnost „upijanja“ moći drugih bio terorista i koristi se njima. U početnom delu igra naglašava da je Karmic sistem i dalje tu, da dalji tok radnje, kao i moći koje možete koristiti zavise od vaših odluka, dobrih ili loših. Svakom odlukom manipuliše se događajima u igri koji utiču na Delsinovu sudbinu. Moći ćete da sudite i odlučujete o životima ljudi koje srećete kroz priču; da li ćete ih spasiti ili žrtvovati zarad boljih i jačih moći, ostaje na vašem izboru. Posle kratkog uvoda, upoznavanja sa pričom i samom mehanikom igre, događaji vas sele u Sijetl.

inFAMOUS Second Son (6)

Prvo što se primećuje kada se radnja igre preseli u Sijetl je neverovatna detaljnost samog grada i delova koji su zasnovani na stvarnim lokacijama. Fantastična, i u nekim trenucima nerealna grafika, kao i animacije samih karaktera predstavljaju nešto sa čime se do sada nismo susretali u igrama ovog tipa, dok je sama fluidnost gejmpleja priča za sebe. Kako napredujete u igri i otključavate dodatne moći, nalazićete načine da brže prelazite sa jednog na drugi kraj grada i usput se diviti se detaljima koji ga krase. Kontrolisanje Delsina je lako i prirodno, odziv kontrola je savršen. Ni u jednom trenutku se nećete naći u situaciji da ne možete uraditi ono šta ste osmislili. Sloboda kretanja je čak za nekoliko nivoa bolja u odnosu na prethodnike, inače poznate po vratolomijama koje možete izvoditi sa glavnim likom.

Infamous Second Son je igra sa neverovatnom facijalnom animacijom koja vrši veliki pritisak na neodlučnost u situacijama u kojima se mora praviti izbor. Realistične emocije na licima karaktera bude u igraču emocije i stavljaju ga u kožu glavnog protagoniste bolje nego ikada, pritom ga terajući se vodi emocijama dok utiče na tok radnje u igri, a ne samo da proleti kroz nju. U igri postoje dve velike oblasti grada. Na otprilike pola priče otključava se naredni deo grada u kome možete nastaviti napredak. Tek nakon tranzicije i nekoliko sporednih misija, primetićete i prvu manu ove odlične igre. Ponavljanje ulica, sokaka, delova grada, kako manjih tako i većih postaje daleko primetnije. U nekim trenucima izgleda kao da su dizajneri savršeno odradili jedan deo grada, dok se u drugim primećuju kopirane deonice, pomalo doterane i nasumično razbacane po gradu.

inFAMOUS Second Son (17)

U igri postoje četiri moći koje se nadograđuju tokom igranja. Preduslov predstavlja oslobađanje delove grada pod kontrolom D.U.C. snaga. Po oslobađanju i uništavanju vozila za manipulisanje mase, dobijaju se „shards“, delići pomoću kojih se nadograđuju ili otključavaju novi nivoi Delsinovih moći. U zavisnosti od izbora putanje karme, neke moći ostaće nedostupne. Da bi se isprobale sve moći, igra će morati da se pređe barem dvaput. Svako korišćenje moći troši energetsku skalu. Nakon pražnjenja skale, biće potrebno koristiti okolinu kako bi se dopunila. Recimo, na početku je otključana moć manipulacije dimom. Da bi se napunila energetska skala, potrebno je biti u blizini zapaljenih objekata/koji se dime. To je samo jedan od aspekata koji teraju igrača da istražuje okolinu.

Nove moći otključavaju se prelaskom glavnih misija u igri. Svaki bio terorista otuđen od ostatka sveta poseduje karakterističnu sposobnost. Da bi Delsin došao do te moći, moraće da juri bio teroriste i preuzima njihove sposobnosti, gde nakon svakog preuzimanja sledi kratak tutorijal koji prikazuje nove načine manipulisanja okolinom, stečene uz novu sposobnost. Sam čin preuzimanja je odlično urađen, gde pri kontaktu Delsin vidi ključne događaje u životima bio terorista od kojih preuzima sposobnost, čime se saznaju razlozi zbog čega je tu gde jeste. Dobar način igre da da dušu i smisao protagonistima.

Tokom igre postoji više načina za sakupljanje iskustvenih poena. Neki od njih su oslobađanje delova grada od D.U.C. snaga, onesposobljavanje lanaca distribucije narkotika, presretanje D.U.C. patrola, uništavanje punktova za skeniranje bio terorista, jurnjava sa tajnim agentima ili ispisivanje grafita po raznim objektima u gradu. Iako igra daje slobodu o tome da li će se sve navedene sporedne aktivnosti prelaziti, preporučljivo je da se bar deo istih odigra, radi lakšeg prelaženja kasnijih obaveznih deonica. Igra je odlično izbalansirana te ne dozvoljava da dosadi, bude preteška, ili spora u razvoju priče. Tehnički, fluidnost igre je njena najbolja osobina. Ni u jednom trenutku ne opada broj frejmova niti dolazi do kočenja, sve funkcioniše iznad magičnih 30 frejmova po sekundi, a neretko i više. Sa tehničke strane, Infamous Second Son je nešto najbolje što se pojavilo na tržištu do sada.

Infamous: Second Son (PlayStation 4)
  • 9/10
    EmuGlx Score - 9/10
9/10

Finalni Uutisci:

Iako igra nije izašla kada je trebala, ni u jednom aspektu nije razočarala. Svakako se nadamo se da je ovo samo početak onoga što Playstation 4 može da pruži, te da će vremenom izlaziti još tehnički impresivnije igre koje će nas oduševljavati kao što je to učinio Infamous Second Son. Ako se po (odmaklom) jutru dan poznaje…